LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ex koopt online op mijn rekening

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
jiboe2
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 jun 2017 15:28

Ex koopt online op mijn rekening

Ongelezen bericht door jiboe2 »

Hallo , ik heb een vraag . Sinds kort heb ik een ex , en deze koopt via sites nog steeds artikelen en betaald ze dan via mijn rekening . ALhoewel ze geen bankkaart meer heeft en wachtwoord van internetbankieren. Misschien gaat t via sommige sites automatisch omdat daar mijn rekeningnummer staat ? Deze week had ze wat gekocht op Amazone.de voor 140 eu zag ik afgeboekt bij mij , k heb het op mijn rekening terug geboekt maar dit is niet fijn en k weet niet wat ik daaraan kan doen ?Hoe kan ik haar volledig blokkeren of hoe los ik dit op ? Op t moment lopen er veel rekeningen dus zo maar even een ander rekeningnummer nemen is niet handig . Ik werk bij haar ouders en binnen de kortste keren heeft ze dan ook mijn nieuw nummer. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen . Graag reaktie via mail aub , grtjs
Laatst gewijzigd door Radar op 29 jun 2017 16:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel door Moderatie aangepast

stofzuigertje

Re: Ex koopt online op mijn rekening

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als ze misbruik maakt alle huidige accounts het wachtwoord voor toegang aanpassen.

Dan blijft elke winkel bereikbaar voor jou en moet zij iets anders verzinnen...
En verander voor zekerheid ook je mail adres, als je een ander wachtwoord wil instellen ..... dat kan zij namelijk ook helaas......

Verder zou je een printje kunnen maken en bij Politie aangifte kunnen doen van Fraude/Diefstal omdat ze blijkbaar op haar nieuwe adres en jou bank iets wilde kopen.
Zij heeft als EXgenoot geen recht hier toe dus doe aangifte.
Wel even de reeds bestelde uitdraaien en vermoedelijk krijg je haar nieuwe huidige adres daar ook op voor afleveren!

BL2
Berichten: 4834
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Ex koopt online op mijn rekening

Ongelezen bericht door BL2 »

jiboe2 schreef:Hallo , ik heb een vraag . Sinds kort heb ik een ex , en deze koopt via sites nog steeds artikelen en betaald ze dan via mijn rekening . ALhoewel ze geen bankkaart meer heeft en wachtwoord van internetbankieren. Misschien gaat t via sommige sites automatisch omdat daar mijn rekeningnummer staat ? Deze week had ze wat gekocht op Amazone.de voor 140 eu zag ik afgeboekt bij mij , k heb het op mijn rekening terug geboekt maar dit is niet fijn en k weet niet wat ik daaraan kan doen ?Hoe kan ik haar volledig blokkeren of hoe los ik dit op ? Op t moment lopen er veel rekeningen dus zo maar even een ander rekeningnummer nemen is niet handig . Ik werk bij haar ouders en binnen de kortste keren heeft ze dan ook mijn nieuw nummer. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen . Graag reaktie via mail aub , grtjs
Op een openbaar forum wordt openbaar gereageerd. Dus alleen via de mail is hier niet de bedoeling.
Verder zou ik ook een naar een andere baan gaan uitkijken, werken bij haar ouders kan nooit lang meer goed gaan....

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Ex koopt online op mijn rekening

Ongelezen bericht door gosewijn »

Vreemd verhaal. De waarschuwing is toch ,nooit op vreemde mailtjes reageren of mail sturen.
Je weet maar nooit ,voor je het weet is je bankrekening leeg .
kreeg er van de week nog een ,u krijgt 2,5 miljoen , verzonden uit Nigeria . Heb maar gezegd heb genoeg krijg het nu al niet op. :D

Boesta
Berichten: 255
Lid geworden op: 28 mar 2016 15:50

Re: Ex koopt online op mijn rekening

Ongelezen bericht door Boesta »

gosewijn schreef:Vreemd verhaal. De waarschuwing is toch ,nooit op vreemde mailtjes reageren of mail sturen.
Je weet maar nooit ,voor je het weet is je bankrekening leeg .
kreeg er van de week nog een ,u krijgt 2,5 miljoen , verzonden uit Nigeria . Heb maar gezegd heb genoeg krijg het nu al niet op. :D
Nog niet helemaal wakker of is er iets anders aan de hand...? Uw reactie is een beetje vreemd...


@TS, u moet handelen zoals beschreven in de reactie van " stofzuigertje".

wim1967
Berichten: 38
Lid geworden op: 01 mei 2010 00:07

Re: Ex koopt online op mijn rekening

Ongelezen bericht door wim1967 »

Ik snap niet goed waarom u dit vraagt? U kunt toch van alle accounts van Online shops waar u ooit heeft gekocht het wachtwoord wijzigen. Dan kan zij / hij daar nooit meer bij. En als zij / hij een nieuw account maakt en uw rekeningnummer opgeeft zal ze dat moeten bevestigen met Ideal / creditcard.
Overigens moeten volgens mij bij alle betalingen Ideal of creditcard gebruikt worden. Iets automatisch afschrijven omdat u rekeningnummer er in staat wordt (niet meer) gedaan dacht ik.

Lijkt mij niet zo moeilijk eigenlijk. Maar goed. Ik ken de situatie niet.

Succes.

oldbilly
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 sep 2014 19:23

Re: Ex koopt online op mijn rekening

Ongelezen bericht door oldbilly »

Ik zou een andere bankrekening nemen, dat is zo voor elkaar, de oude meteen blokkeren. Meestal schrijven ze eerst af en daarna sturen ze het product.

Focusss
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jul 2017 16:10

Re: Ex koopt online op mijn rekening

Ongelezen bericht door Focusss »

Ik heb precies hetzelfde gehad, al meerdere keren. Blijkbaar sta je dan te boek als goede klant. Alleen mijn ex betaalde niet via mijn rekening maar betaalde gewoon niet. Hij liet t op zijn adres bezorgen en de aanmaningen gingen daar anderhalf jaar ook heen, totdat er n incassobureau aan te pas kwam...toen kwamen ze naar mij ..en ik wist nergens van...Uiteindelijk bleek ik alsnog verantwoordelijk...behalve als ik aangifte deed bij de politie. Deze aangifte gestuurd naar de leverancier vd bestelde producten .

stofzuigertje

Re: Ex koopt online op mijn rekening

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Beste Focusssss.

.Als je niet meer achteraf maar vooraf betaalde wat je ook bestelde zullen ze nooit producten opsturen .
Verder is Ideaal ook beter, dan weten ze jou bank niet en bij ander adres zullen ze ook twijfelen......

Verder is IP nummer bij bestellen dan ook van Haar dus voldoende bewijs.
Als U nooit op Werk of op vreemde plekken iets besteld heeft.

Zowel haar IP nummer tijdens bestellen en andere adres had de leverancier wakker moeten maken.
Betaal niets en ik hoop dat het nu opgelost is.

Franskia
Berichten: 127
Lid geworden op: 09 jan 2015 17:18

Re: Ex koopt online op mijn rekening

Ongelezen bericht door Franskia »

De eerste zin "sinds kort heb ik een ex" roept direct vragen op om een goed antwoord te kunnen geven. Het maakt o.a. verschil of je "echt" (met alle toestanden die erbij horen) gescheiden bent of enkel niet meer samenwoont. Als je een rekening heb alleen op jouw naam met eigen inloggegevens, kan een ander daar normaliter geen misbruik van maken. Een betaling moet bevestigd worden, m.u.v. een eenmalige machtiging, maar deze moet daarna wel schriftelijk bevestigd worden. Bij Amazon weet ik dat er gebruik wordt gemaakt van de gegevens in je account, dus zul je dit moeten aanpassen met eigen toegangscode zodat een ander er niet in kan. Daarnaast kun je ook met je bank afspraken maken omtrent "vreemde" betalingen, zodat die niet meteen uitgevoerd worden. Het spreekwoord luidt niet voor niets "Scheiden doet lijden".

Gesloten