LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ex partner kinderen die hem niet kennen

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
kejo2011
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 dec 2015 23:11

ex partner kinderen die hem niet kennen

Ongelezen bericht door kejo2011 »

Hallo.

Via via werd mij dit forum aangeboden om hier mijn verhaal en misschien advies in te winnen.

Vandaag kreeg k van mijn gemeente een brief , om mijn gegevens uit te wisselen aan een advocaat.
in de brief stond naam van de advocaat, ik begreep er niks van. want ik begreep niet waarom een advocaat mij moest hebben.

ik belde en deze man vertelde mij dat meneer "" zich tot hem had gewend omdat hij een procedure wilde starten voor zijn kinderen,
totaal in shock hing ik de telefoon op.
Gelijk heb k de gemeente gebeld en mijn hele verhaal verteld, ik moest meteen een spoed mail maken.
en de retour brief samen met id opsturen. dit heb ik ook meteen gedaan.

ik heb een dik uur aan de telefoon gezeten, ik werd om 16.30 terug gebeld dat er een spoed overleg is geweest en ik morgen terug werd gebeld met het hoe en wat.
maar ik zat zo in de zenuwen, de vrouw stelde mij gerust en dat ze bina wel 99% zeker wist dat de gemeente mijn gegevens niet gaat geven.

wat gaat vooraf.
eind 2009 ben ik gevlucht met mijn kinderen naar de andere kant van het land, ik heb alles achtergelaten en alleen mijn kinderen mee genomen.
mijn ex heeft mij meerdere malen zwaar mishandeld en heeft de oudste die toen net 1 maand oud was ontvoerd. gelukkig heb ik hem terug gekregen via de jeugdzorg.
2 jaar lang had ik code rood in mijn gemeente.
uit eindelijk kreeg hij een nieuwe vrouw en kreeg daar een kind bij,
helaas is dat begin dit aar op de klippen gelopen en ook zij is gevlucht.
omdat hi heel erg verslaafd is aan coke en speed en wiet heeft hij zich 3 maanden geleden laten opnemen in een kliniek en zegt tegen iedereen dat hij nu clean is en de kinderen wil hebben en mij uit de ouderlijke macht wilt zetten.
de kinderen weten niet eens wie hij is want ben gevlucht toen ze baby waren.
ik ben zo in de stress en weet niet wat er gebeuren gaat.

ik heb contact opgenomen vandaag met jeugdzorg omdat hun er toen vanaf wisten en hebben geholpen met vluchten. hun vinden de situatie onveilig als hij in de buurt is maar dat is nu 6 jaar geleden niemand weet of hij veranderd is of niet, maar ik ben nog steeds doodsbang en voor mijn kinderen is hij een onbekend persoon.
de kinderen zijn niet erkend en staan op mijn naam.

dit is een beetje een beknopt verhaal. mijn ex is een goede bekende van de politie en heeft een crimineel verleden.

mijn vraag aan iemand die het weet in hoeverre kan dit allemaal? kan ik zomaar uit de ouderlijke macht worden gezet?
na meer dan 6 jaar wil hij de kinderen zomaar op eisen.
en wat gebeurd er nu als gemeente mijn gegevens niet aan zijn advocaat geven?

kan iemand mij hierin iets adviseren ?
of een prive bericht sturen wat ik nog meer kan doen??

groetjes
een bange en dood ongeruste moeder

Auti-Mama
Berichten: 674
Lid geworden op: 26 jan 2011 07:45

Re: ex partner kinderen die hem niet kennen

Ongelezen bericht door Auti-Mama »

Zomaar uit de ouderlijke macht kan echt niet. Mijn ex was zwaar aan de drank, ik heb mijn jongste daar uit huis gehaald toen mijn ex ladderzat was en zelfs toen kreeg ik het niet voor elkaar om mijn ex uit de ouderlijk macht te laten zetten. Zeker met de geschiedenis van je ex zou ik me niet ongerust maken. Heb je al eens overwogen om hem uit de ouderlijke macht te laten zetten?? Met alles wat ik hier lees, maakt hij echt geen enkele kans. Vergis je ook niet, een moeder staat ook verdomd sterk als het toch een rechtzaak komt.

Verzamel alvast zoveel mogelijk bewijzen over zijn verleden en informeer eens bij een advocaat wat jouw rechten en mogelijkheden zijn. Veel sterkte!!

stefanhouterman
Berichten: 509
Lid geworden op: 20 aug 2015 20:10

Re: ex partner kinderen die hem niet kennen

Ongelezen bericht door stefanhouterman »

Als hij de kinderen niet erkent heeft, dan is hij ook geen ouder, die uit de ouderlijke macht gezet moet worden.

Mijn advies, omdat dit toch heel ingewikkeld is, maak een afspraak bij het Juridisch Loket in jou woonplaats, het eerste advies is altijd gratis.

tijger1
Berichten: 1647
Lid geworden op: 31 jan 2013 20:54

Re: ex partner kinderen die hem niet kennen

Ongelezen bericht door tijger1 »

Ik begrijp dat u geschrokken bent, maar hij kan u helemaal niet uit de ouderlijke macht laten zetten en zonder uw toestemming kan hij ze niet eens erkennen.

En zelfs met een erkenning heb je nog geen ouderlijke macht.

kejo2011
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 dec 2015 23:11

Re: ex partner kinderen die hem niet kennen

Ongelezen bericht door kejo2011 »

de kinderen zijn niet erkend. hij heeft een advocaat in de armen genomen om mij uit de ouderlijke macht te zetten en de volledige voogdij op te eisen.
mijn kinderen weten niet eens wie hij is.de oudste is bijna 7 en de andere bijna 6.
ze zijn helemaal gewend aan mijn nieuwe partner die in hun leven is sinds 2010.
ik heb het juridisch loket gebeld maar omdat mijn inkomen te hoog is krijg k geen hulp.
ik zit al de hele dag in de stress.
de kinderen staan op mijn naam en hij is compleet onbekend zeg maar.
maar ik kan ook niet liegen dat ze niet van hem zijn want met een dna test word meteen duidelijk dat hij de vader is.
ik hoor van mensen dat vaders tegenwoordg meer rechten krijgt van de rechter dus maak me echt wel zorgen

tijger1
Berichten: 1647
Lid geworden op: 31 jan 2013 20:54

Re: ex partner kinderen die hem niet kennen

Ongelezen bericht door tijger1 »

Uw zorgen zijn dus onterecht. Hij kan u nooit uit de ouderlijke macht laten zetten.

En zelfs voor het erkennen van de kinderen moet hij, als u dat niet wilt, naar de rechter. En de rechter kijkt naar het belang van de kinderen.

Lees ook eens hier. http://www.advocaten.nl/erkenning-van-een-kind/


moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: ex partner kinderen die hem niet kennen

Ongelezen bericht door moederslink »

Beste kejo2011, maak je alsjeblieft geen zorgen! Ook al zou een eventuele DNA test hem als biologische vader aanmerken , dan nog!
Hij heeft ze niet erkend, staat dus ook niet op hun geboorte-aktes , hebben jouw achternaam waarschijnlijk en hij heeft geen poot om op te staan en is dus ook niet officieel de vader en heeft ook geen " ouderlijke " rechten.
Jou uit de ouderlijke macht ontzetten?? Laat me niet lachen, grote onzin ....op grond waarvan?
Hij heeft bijna 7 jaar niets aan zich gelegen laten liggen kennelijk en er is geen rechter , ergens in dit land , die de kinderen ooit aan hem zal toewijzen.
Dit is bluf, getreiter, gestalk en als dit zo doorgaat zou ik zeker aangifte doen. Bouw maar een dossier op.
Vervelende telefoontjes, brieven, alles noteren en bewaren!
Uiteraard gaat zo.n advokaat mee met hem, die zien overal " brood " in ( lees honorarium ),
heel vervelend dat je hier nu zo in wordt meegezogen, maar alsjeblieft : relax!
Er gebeurt helemaal niks!
En waren jullie überhaupt wel getrouwd? Zo nee, wat ik zo denk, dan heeft ie helemaal niks, zo ja , dan was er bij de scheiding nl wel iets geregeld, aangaande omgangsregeling o.i.d.
En ik denk niet dat een gemeente zomaar jouw privacy gegevens aan willekeurig wie dan ook mag geven, ook niet aan een advokaat die hier namens " mister who?? " om vraagt .
Rustig aan en weg met de stress!

Een 1e orienterend gesprek met een advokaat is vlg mij gratis. Laat je daar ook geruststellen.
Heel veel sterkte!

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: ex partner kinderen die hem niet kennen

Ongelezen bericht door tenormin »

@kejo2011, helemaal eens met bovenstaande reactie van @moederslink en sluit me ook volledig aan bij het gegeven advies: relax en ontstress: die ex, wat ie ook van je was: hij heeft totaal geen recht om, out of the blue, rechten op te eisen: rechten die er niet zijn voor hem. Ook een voordeel: hij heeft een politiedossier. Wees niet (meer) zo bang, geen weldenkend mens, lees rechter, zal die man jou je moederschap willen ontnemen, zeker niet met een partner die jouw kinderen waarschijnlijk als hun Pappa zien. Je eigen 'dossier'; dat je destijds hebt moeten vluchten vanwege abuse, spreekt natuurlijk ook in je voordeel; je hebt het goede voor je kinderen gekozen: toen en nu weer. Die man word echt niet zomaar de vader van je kinderen. Ja, via DNA, maar dat wil niet zeggen dat zijn verleden niet gaat meespelen als hij met zoiets dreigt. Nogmaals, relax; die "vrijer" heeft geen schijn van kans dat hij jou uit de ouderlijke macht kan zetten. Gewoon bluf poker. Maar dat hij je zo nerveus maakt: niet doen; de kinderen voelen je angst: is niet goed en ook helemaal niet nodig. Je staat sterk, met alles.

igen
Berichten: 259
Lid geworden op: 29 aug 2015 00:38

Re: ex partner kinderen die hem niet kennen

Ongelezen bericht door igen »

Dus toen de oudste 1 maand oud was ben je gevlucht. Hoe kom je dan aan meerdere kids van dat persoon?

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: ex partner kinderen die hem niet kennen

Ongelezen bericht door Brahms »

igen schreef:Dus toen de oudste 1 maand oud was ben je gevlucht. Hoe kom je dan aan meerdere kids van dat persoon?
Scherp !

En verder blijkt ze na al die jaren na scheiding nog prima op de hoogte van ex. mans doen en laten, zelfs over de afgelopen drie maanden...........

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: ex partner kinderen die hem niet kennen

Ongelezen bericht door snepke »

igen schreef:Dus toen de oudste 1 maand oud was ben je gevlucht. Hoe kom je dan aan meerdere kids van dat persoon?
Ze was waarschijnlijk zwanger van de 2e.

stefanhouterman
Berichten: 509
Lid geworden op: 20 aug 2015 20:10

Re: ex partner kinderen die hem niet kennen

Ongelezen bericht door stefanhouterman »

Brahms schreef:
igen schreef:Dus toen de oudste 1 maand oud was ben je gevlucht. Hoe kom je dan aan meerdere kids van dat persoon?
Scherp !

En verder blijkt ze na al die jaren na scheiding nog prima op de hoogte van ex. mans doen en laten, zelfs over de afgelopen drie maanden...........
Ik zou ook alert blijven, als ik zo´n ex had en zijn doen en laten in de gaten houden.
Daar is toch niets mis mee.
Waarom hier de worden van TS in twijfels gesteld worden, kan ik niet begrijpen.

snepke schreef:
igen schreef:Dus toen de oudste 1 maand oud was ben je gevlucht. Hoe kom je dan aan meerdere kids van dat persoon?
Ze was waarschijnlijk zwanger van de 2e.


Dat zou dan het antwoord op de vraag van @igen kunnen zijn, maar heeft ook niets met de vraag van TS te doen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: ex partner kinderen die hem niet kennen

Ongelezen bericht door moederslink »

kejo2011 schreef: eind 2009 ben ik gevlucht met mijn kinderen naar de andere kant van het land, ik heb alles achtergelaten en alleen mijn kinderen mee genomen.
TS had toen beide kinderen dus al
kejo2011 schreef:mijn ex heeft mij meerdere malen zwaar mishandeld en heeft de oudste die toen net 1 maand was ontvoerd
De ex heeft de oudste ontvoerd toen deze 1 maand oud was , zij is dus niet gevlucht toen de oudste 1 maand was :o
kejo2011 schreef:de kinderen weten niet eens wie hij is want ben gevlucht toen ze baby waren.
Beide kinderen waren er dus al en toen bijna 1en bijna 2 ( situatie van eind 2009 - 6 jaar geleden dus , nu bijna 6 en bijna 7 ), al is - bijna 2- niet echt een baby (meer)
Brahms schreef:
igen schreef:Dus toen de oudste 1 maand oud was ben je gevlucht. Hoe kom je dan aan meerdere kids van dat persoon?
Scherp !

En verder blijkt ze na al die jaren na scheiding nog prima op de hoogte van ex. mans doen en laten, zelfs over de afgelopen drie maanden...........
Niet scherp dus, kwestie van goed lezen :wink:
Deze laatste opmerking is onnodig kwetsend voor de TS :evil: terwijl zij zichzelf behoorlijk kwetsbaar opstelt.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: ex partner kinderen die hem niet kennen

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Vergeet pls niet de belangen van je kinderen, dat moet voorop staan.
Ze willen nu of misschien later hun biologische vader toch wel ontmoeten en een band opbouwen.

Waarom spreek je nu geen bezoekregeling af ?

stefanhouterman
Berichten: 509
Lid geworden op: 20 aug 2015 20:10

Re: ex partner kinderen die hem niet kennen

Ongelezen bericht door stefanhouterman »

Leo The Emperor schreef:Vergeet pls niet de belangen van je kinderen, dat moet voorop staan.
Ze willen nu of misschien later hun biologische vader toch wel ontmoeten en een band opbouwen.

Waarom spreek je nu geen bezoekregeling af ?
Welke belangen van de kinderen, die hun vader helemaal niet kennen.
Trouwens heeft hij de kinderen ook niet erkent, dus welke belangen heeft hij?

Waarom geen bezoekregeling, dan zou ik zeggen, lees het OP nog een zorgvuldig, dan vind je het antwoord op jou vraag.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: ex partner kinderen die hem niet kennen

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

stefanhouterman schreef:
Leo The Emperor schreef:Vergeet pls niet de belangen van je kinderen, dat moet voorop staan.
Ze willen nu of misschien later hun biologische vader toch wel ontmoeten en een band opbouwen.

Waarom spreek je nu geen bezoekregeling af ?
Welke belangen van de kinderen, die hun vader helemaal niet kennen.
Trouwens heeft hij de kinderen ook niet erkent, dus welke belangen heeft hij?

Waarom geen bezoekregeling, dan zou ik zeggen, lees het OP nog een zorgvuldig, dan vind je het antwoord op jou vraag.
Dit is wel een heel erg kortzichtige reactie.

Vroeger of later komen ze eracher hoe het zit.

Het kan zich dan ook tegen TS richten omdat zij elke vorm van communciatie onmogelijk heeft gemaakt, terwijl de man wel heeft aangegeven dit te willen.

Dit alles is 6 jaar geleden gebeurd, en de man kan intussen veranderd zijn.

Mijn advies is toch om niet al te afwijzend tegen een eventuelee bezoekregeling of desnoods alleen een verkennend gesprek met je ex aan te gaan ( het lijkt met dat ontzetten uit de ouderlijke macht niet aan de orde is, tenzij er belangrijke zaken niet gemeld zijn, die de toekomst van de kinderen belemmerd).

Nogmaals het belang van de 2 kinderen dient voorop te staan en niet de 2 vechtende ouders

kejo2011
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 dec 2015 23:11

Re: ex partner kinderen die hem niet kennen

Ongelezen bericht door kejo2011 »

antwoord op vragen ik denk idd typfout
de jongste is geboren op 03.09.2009 hij was toen 1 maand oud de oudste was destijd 14 maanden .
ik kan heel simpel antwoord geven op de vragen
waarom zou ik hem geen bezoeksregeling geven. dit heb ik geprobeerd in het prille begin geprobeerd. eerst lief en aardig aan de telefoon . kids gebracht kon ik ze later ophalen bij politie omdat ik aangifte had gedaan omdat hij zat te dreigen dat ik ze niet meer terug kreeg.
daarna kreeg ik nog enkel dreig telefoontjes dat ik en de kids! ( zijn eigen kids) naast zijn moeder kwamen te liggen
( dat is ook een dossier wat er ligt met jeugd tbs) daar ga k niet over uit wijken omdat dat niet relevant is met mijn vraag.
na een jaar werd het rustig omdat hij daarna dus een vrouw kreeg , na die vrouw meerdere andere vrouwen.
nu na jaren wilt hij ineens wel contact.
wij waren niet getrouwd en mijn partner waar ik nu mee getrouwd ben heeft de kinderen vorig jaar erkend net voor ons huwelijk.
ik wil niet aangevallen worden op een forum wil enkel advies omdat ik me grote zorgen maak,
en ja ik ken veel van die kant en ja ik ben op de hoogte van zijn doen en laten omdat ik doodsbang ben voor onze veiligheid

lies-oostveen
Berichten: 145
Lid geworden op: 22 sep 2014 20:11

Re: ex partner kinderen die hem niet kennen

Ongelezen bericht door lies-oostveen »

Neemt de man met wie u nu getrouwd bent en die uw kinderen erkend heeft dan geen actie om u te beschermen ? Ik begrijp dat u een buitenlandse bent...is er sprake van eerwraak ?

https://www.rijksoverheid.nl/contact/co ... erd-geweld

stefanhouterman
Berichten: 509
Lid geworden op: 20 aug 2015 20:10

Re: ex partner kinderen die hem niet kennen

Ongelezen bericht door stefanhouterman »

kejo2011 schreef:antwoord op vragen ik denk idd typfout
de jongste is geboren op 03.09.2009 hij was toen 1 maand oud de oudste was destijd 14 maanden .
ik kan heel simpel antwoord geven op de vragen
waarom zou ik hem geen bezoeksregeling geven. dit heb ik geprobeerd in het prille begin geprobeerd. eerst lief en aardig aan de telefoon . kids gebracht kon ik ze later ophalen bij politie omdat ik aangifte had gedaan omdat hij zat te dreigen dat ik ze niet meer terug kreeg.
daarna kreeg ik nog enkel dreig telefoontjes dat ik en de kids! ( zijn eigen kids) naast zijn moeder kwamen te liggen
( dat is ook een dossier wat er ligt met jeugd tbs) daar ga k niet over uit wijken omdat dat niet relevant is met mijn vraag.
na een jaar werd het rustig omdat hij daarna dus een vrouw kreeg , na die vrouw meerdere andere vrouwen.
nu na jaren wilt hij ineens wel contact.
wij waren niet getrouwd en mijn partner waar ik nu mee getrouwd ben heeft de kinderen vorig jaar erkend net voor ons huwelijk.
ik wil niet aangevallen worden op een forum wil enkel advies omdat ik me grote zorgen maak,
en ja ik ken veel van die kant en ja ik ben op de hoogte van zijn doen en laten omdat ik doodsbang ben voor onze veiligheid

@kejo

Jij hoef je hier niet te verdedigen.
Jouw vraag, of je uit de ouderlijke macht gezet kan worden, is beantwoord.
Alle andere vragen van leden hier, hebben niets met de vraag te doen en zijn privacy, die ik hier niet zou schrijven.
Dat jou huidige man de kinderen herkent heeft, is dan duidelijk geregeld.

Gesloten