LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ex verkoopt mijn eigendommen tijdens coma

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
l.w..de-ruijter
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 jun 2019 06:14

Ex verkoopt mijn eigendommen tijdens coma

Ongelezen bericht door l.w..de-ruijter »

In maart 2017 ben ik plotseling ernstig ziek geworden waardoor ze me voor 6 weken in coma hebben gehouden. Ik had toen een vriendin die 1 tot 2 keer per week bij mij sliep, niet meebetaalde aan de woonlasten, geen eigendom(deel) van de huurwoning had, noch ingeschreven, noch een sleutel.

Gedurende mijn opname heeft ze onbevoegd getekend als wettelijk vertegenwoordigster en mijn persoonlijke eigendommen meegenomen en een sleutel laten bijmaken. Ze had niets in mijn woning te zoeken en in de 1ste week mijn woning betreden en een ander wasmachine laten plaatsen en mijn oude verduisterd. Ook de bank, na mijn ontslag samen aangeschaft, en mijn auto heeft ze in de periode dat ik wilsonbekwaam was laten overschrijven. Tegen de afspraak in en zonder te betalen met toezegging dat ik de bank en wasmachine mocht houden is ze in november vertrokken.

Tijdens mijn 4 maanden durende opname heeft ze schoolspullen mijn woning binnen gebracht buiten mijn medeweten om, Ze heeft bij vertrek en meermaals spullen meegenomen. De papieren vond ik en heb ik secuur bewaard. Door met brieven en whatsapp berichten over te typen, door mij verzonden privé foto's en zonder dat er een vordering was en over een vakantie en mogelijke stage naar het buitenland sprak, is dit verdraaid naar een vluchtpoging, waar geen bewijs voor was en financieel en medisch onmogelijk.

Ook heeft zij hier nooit gewoond, ingeschreven gestaan of de sleutel van mijn woning gehad. Ook mis ik zo'n 600 euro en zijn de bank en wasmachine gebruikt om een conservatoir beslag mogelijk te maken. Dit is gebeurd in een vastgestelde psychose met als gevolg een post traumatisch stress syndroom.

Nu kan/mag ik niet werken, vrijdag liep het zo hoog op dat ik een overdosis medicatie heb ingenomen en gisteravond een frontale botsing heb gehad. Het mag toch niet mogelijk zijn dat dit zomaar kan?
Laatst gewijzigd door Radar op 03 jun 2019 11:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel en opmaak verduidelijkt

BL2
Berichten: 4792
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Ex verkoopt mijn eigendommen tijdens coma

Ongelezen bericht door BL2 »

Vreemd verhaal, geen sleutel en er toch een bij laten maken.

Samen een bank gekocht, nadat dit allemaal gebeurd was ?

Zijn de bank en wasmachine geleverd zonder betaling (dat lukt mij nooit) en is er daarom conservatoir beslag gelegd ?

Al aangifte gedaan van diefstal en inbraak ?
Laatst gewijzigd door BL2 op 03 jun 2019 11:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Arizonakid
Berichten: 1097
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Ex verkoopt mijn eigendommen tijdens coma

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Te wazig verhaal om iets zinnigs over te kunnen zeggen.
Aangifte bij politie, hier kan verder niemand iets voor je betekenen.

witte angora
Berichten: 30552
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Ex verkoopt mijn eigendommen tijdens coma

Ongelezen bericht door witte angora »

Inderdaad een vreemd verhaal. Hoezo kon ze je wettelijke vertegenwoordiger zijn? Daarvoor is er toch iemand geweest die een volmacht had? Je geeft aan dat je wilsonbekwaam was, was dat de reden dat ze je wettelijke vertegenwoordiger was? Wie had de psychose en PTSS?

Mag je überhaupt nog wel autorijden?

In welke woning is het conservatoir beslag gelegd, in jouw woning of in die van haar? Is die 600 euro gebruikt om een achterstallige betaling te doen, en is de wasmachine, omdat er beslag werd gelegd, door een deurwaarder uit huis gehaald? Idem dito de auto en de bank? Heeft je ex om die reden een andere wasmachine en/of bank in je woning gezet om je er verder mee te helpen?

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Ex verkoopt mijn eigendommen tijdens coma

Ongelezen bericht door sylvesterb »

l.w..de-ruijter schreef:
03 jun 2019 06:37
Nu kan/mag ik niet werken, vrijdag liep het zo hoog op dat ik een overdosis medicatie heb ingenomen en gisteravond een frontale botsing heb gehad. Het mag toch niet mogelijk zijn dat dit zomaar kan?
Het lijkt me verstandiger om professionele hulp te zoeken. Een overdosis en daarnaast nog de weg op gaan zijn beide ernstige situaties niemand hier op dit forum kan u hierbij helpen. U verhaal is erg onsamenhangend en zorgt voor enkel meer vragen, als u vriendin naar het buitenland is gegaan wat heeft zij dan aan een bank en wasmachine en hier lag toch beslag op, zo kan ik nog wel doorgaan met de vragen die we hebben. En zelfs als deze vragen zijn beantwoord is er geen zinnig advies te geven dan professionele hulp zoeken.

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ex verkoopt mijn eigendommen tijdens coma

Ongelezen bericht door Moneyman »

Inderdaad. Zoek snel hulp bij de daarvoor bedoelde instanties in je woonplaats. Ik zou éérst voor psychische hulp gaan, dat is urgenter dan de juridische hulp. Sterkte!

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Ex verkoopt mijn eigendommen tijdens coma

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Na ruim 2 jaren word het lastig bewijzen.

Als er verder geen familie is mag zij zich als vriendin voor jou aanbieden en zij weten het dan ook niet hoe jullie relatie is.

Verder sluit ik me aan bij bovenstaande adviezen.

Ninc
Berichten: 70
Lid geworden op: 07 jun 2005 19:39

Re: Ex verkoopt mijn eigendommen tijdens coma

Ongelezen bericht door Ninc »

Quote: "dat ik een overdosis medicatie heb ingenomen en gisteravond een frontale botsing heb gehad. Het mag toch niet mogelijk zijn dat dit zomaar kan?"

Nee dat zou inderdaad niet mogelijk moeten zijn om met een overdosis medicatie te rijden en een ongeluk te veroorzaken.

Mbt de rest van het verhaal zou ik adviseren je juridisch te laten voorlichten of er eventueel mogelijkheden zijn om stappen te ondernemen: https://www.juridischloket.nl/

Willemzelf
Berichten: 196
Lid geworden op: 10 okt 2012 16:10

Re: Ex verkoopt mijn eigendommen tijdens coma

Ongelezen bericht door Willemzelf »

Een bizar verhaal.
Als je in een ziekenhuis wordt opgenomen dan heb je je sleutels bij je.
De 'vriendin' heeft dus tijdens een bezoek uw sleutels uit uw kleding gepakt die zich in een kast bevind bij uw bed, en later teruggelegd.
Anders kon u uw woning niet meer in.
Want u vertelt zelf dat ze geen sleutel had.
En uw wasmachine heeft ze ook omgeruild.
Dan moet ze handlangers hebben gehad om te sjouwen.
Nog ongeloofwaardiger : ze jat uw goede wasmachine, maar zet er wel een andere voor in de plaats.
Dat was dus een flinke sjouw oefening !
En na uw ontslag heeeft u samen een bank gekocht.
Koek en ei dus.
Voor het overschrijven van uw auto heb je een code nodig.
Hoe kwam ze daar aan ?
En zat het kentekenbewijs niet in uw portefeuille in het ziekenhuis ?
Dus u merkte niet dat er schoolspullen in de woning waren gebracht.
En dat er een andere wasmachine staat.
Dat kon niet, want ze had geen sleutel.
Dan voel je toch nattigheid ?
En u meent dat wasmachine en de bank dienden voor het mogelijk maken van conservatoir beslag.
Wat was voor haar het nut dat u een deurwaarder op uw dak krijgt ?
En u heeft een zelfmoord poging gedaan.
Wie heeft u gered ?
En onder de invloed van medicatie heeft u een frontale aanrijding gehad.
Dan merken de poltieagenten toch dat u onder de invloed bent ?
Raar verhaal, Ik zou de bijsluiter nog eens goed lezen.
Laatst gewijzigd door Willemzelf op 05 jun 2019 16:24, 2 keer totaal gewijzigd.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Ex verkoopt mijn eigendommen tijdens coma

Ongelezen bericht door grun »

De botsing was zondagavond, maar de ruzie en de overdosis al twee dagen eerder. Tenminste, zo begrijp ik dat uit de OP. Ik weer niet wat voor medicijnen of drugs dat waren, maar het een hoeft niet per se met het ander te maken te hebben.

Willemzelf
Berichten: 196
Lid geworden op: 10 okt 2012 16:10

Re: Ex verkoopt mijn eigendommen tijdens coma

Ongelezen bericht door Willemzelf »

Vraagsteller gebruikte rust medicatie.
Want anders rijd je niet frontaal ergens tegenaan.

BL2
Berichten: 4792
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Ex verkoopt mijn eigendommen tijdens coma

Ongelezen bericht door BL2 »

@willemzelf, je bent goede maatjes met je duim, of bent erbij geweest. Kun je je bijdrages ook onderbouwen met bewijs ?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Ex verkoopt mijn eigendommen tijdens coma

Ongelezen bericht door moederslink »

Coma 6 weken in maart 2017 , dus , neem ik aan, einde coma eind april 2017?
Daarna nog 4 maanden opgenomen gebleven .
Dit speelde dus in 2017.
Nu zitten we royaal in 2019 .
Wat is er in de afgelopen 2 jaar precies gebeurd ?
Wanneer en hoe alles heeft plaatsgevonden is mij niet helder.

Wat voor mij wel duidelijk is dat u heel veel stress ervaart en ' er doorheen zit ' en dat is treurig.
Het verstandigste lijkt mij om nu zsm goede professionele hulp in te schakelen om uzelf weer op de rit te krijgen.
Vergeet even alle ellende door deze ' vriendin ' veroorzaakt en ga nu eerst voor uw eigen rust en herstel.
Sterkte!

Willemzelf
Berichten: 196
Lid geworden op: 10 okt 2012 16:10

Re: Ex verkoopt mijn eigendommen tijdens coma

Ongelezen bericht door Willemzelf »

BL2,
u meent dat ik een grote duim heb.
Maar u heeft niet goed gelezen.
Achter sommige van mijn zinnen staat een vraagteken.
Ik vraag dus, en heb geen mening.
Ik stel alleen maar logische vragen.
Die voor u kennelijk moeilijk zijn.
Want ik reageer alleen maar op het verhaal.
Haal uw grote duim eens uit uw oog, dat leest beter.

Gesloten