LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Excellent Zorgvastgoed Garantiefonds: betrouwbaar?

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
jdevries78
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 feb 2019 15:56

Excellent Zorgvastgoed Garantiefonds: betrouwbaar?

Ongelezen bericht door jdevries78 »

Heeft iemand ervaringen met het Excellent Zorgvastgoed Garantiefonds? Ze bieden een rente van 7% op je inleg door te investeren in ouderenwoningen/zorgvastgoed. Ze maken veel reclame, blijft in m'n beeld komen... :o Er vallen mij een paar dingen op. Er is een stichting die de belangen van beleggers vertegenwoordigt, maar de eigenaar van het fonds zit zelf als enige in dat bestuur... :roll: Ook lijkt mij 7% op vastgoed niet realistisch. De Google recenties (9,2) lijken in elk geval zelf geschreven te zijn. Weet iemand of dit EZVG fonds betrouwbaar is? :?:
Laatst gewijzigd door Radar op 22 feb 2019 10:17, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: titel door moderator aangepast ter verduidelijking

Erthanax
Berichten: 9678
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Excellent Zorgvastgoed Garantiefonds: betrouwbaar?

Ongelezen bericht door Erthanax »

Dit heeft u zelf vastgesteld:
De belangen van de beleggers worden behartigd door de eigenaar van het fonds, het rendement is wel heel erg aantrekkelijk en de Google-recensies lijken in elk geval door het fonds zelf geschreven te zijn.

Wat wilt u nog meer weten? Voor mij is dat genoeg om er met een grote boog omheen te lopen.

Overigens heb ik nog nooit een reclame voor dit fonds gezien, maar dat ligt waarschijnlijk aan verschillend mediagebruik.

Voor de vorm ook nog even op hun website gekeken. Heeft u die waarschuwing bovenaan zien staan?
Let op! U belegt buiten AFM-toezicht. Geen vergunnings- en prospectusplicht voor deze activiteit.

Nogmaals mijn vraag: Wat wilt u nog meer weten?

Jconings
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 mar 2019 01:29

Re: Excellent Zorgvastgoed Garantiefonds: betrouwbaar?

Ongelezen bericht door Jconings »

Als je wilt investeren doe het realistisch .
Als je nog iets zoekt ik kan je wel met iets realistisch en notaris akte een rente van 2 procent per maand aanbieden ;)

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Excellent Zorgvastgoed Garantiefonds: betrouwbaar?

Ongelezen bericht door kweenie »

Hm, deja vu van tien jaar geleden. Ik zou zeggen, Google even op Homburg. Dan denk ik dat je vrij snel je conclusies zult trekken.

Kees5555
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 okt 2010 17:56

Re: Excellent Zorgvastgoed Garantiefonds: betrouwbaar?

Ongelezen bericht door Kees5555 »

Ik heb brochure aangevraagd. Daarin veel vage informatie.
Na enkele vragen via email, kreeg ik bericht: "2 locaties aangekocht, die nu verbouwd worden, eentje helemaal gestript."
Hierop vroeg ik waar die locaties precies zijn. Geen antwoord.
Ik vroeg hoe ze al in het eerste jaar 7% kunnen betalen en na 5 jaar de gehele hoofdsom terugbetalen (hetgeen mij heel erg vreemd lijkt). Geen antwoord.

Dit kan geen zuivere koffie zijn. Ik heb de AFm op de hoogte gebracht en verzocht dit te onderzoeken.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Excellent Zorgvastgoed Garantiefonds: betrouwbaar?

Ongelezen bericht door berndv »

Kees5555 schreef:
16 mei 2019 12:00
Ik heb de AFm op de hoogte gebracht en verzocht dit te onderzoeken.
En wat moeten die doen dan? Ze opereren buiten het toezicht van de AFM, staat ook duidelijk op hun site aangegeven.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Excellent Zorgvastgoed Garantiefonds: betrouwbaar?

Ongelezen bericht door kweenie »

Inderdaad. Het gaat om minder dan 5 miljoen en dan staan ze niet onder toezicht. Tel daarbij op dat de 'garantie' wordt gegeven door een kleine stichting met één werknemer en je kunt al wel nagaan hoeveel waarde je aan die garantie kunt hechten.

AlexR
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 jul 2019 18:03

Re: Excellent Zorgvastgoed Garantiefonds: betrouwbaar?

Ongelezen bericht door AlexR »

Ik zie in hun prospectus dat zowel het prospectus zelf en hun activiteiten door AFM goedgekeurd zijn ...

Erthanax
Berichten: 9678
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Excellent Zorgvastgoed Garantiefonds: betrouwbaar?

Ongelezen bericht door Erthanax »

Bovenaan hun website staat nog steeds de verplichte waarschuwing:
Let op! U belegt buiten AFM-toezicht. Geen vergunnings- en prospectusplicht voor deze activiteit.

Dan hoef ik die prospectus niet meer te lezen.

Op hun website is overigens helemaal geen prospectus te vinden. Men kan wel een "memorandum" en een "brochure" aanvragen.

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Excellent Zorgvastgoed Garantiefonds: betrouwbaar?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

AlexR schreef:
25 jul 2019 18:07
Ik zie in hun prospectus dat zowel het prospectus zelf en hun activiteiten door AFM goedgekeurd zijn ...
Dan maar snel geld inleggen, des te vlugger bent u het kwijt.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Excellent Zorgvastgoed Garantiefonds: betrouwbaar?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Excellent is hun verhaal.
Zorg Vast goed is vooral Zorgen hebben.
Garantie fonds zonder geld in kas of elders herverzekerd?

Verder is in aanbouw groot risico.
Mijn huis in aanbouw is mits perfect afgewerkt veel geld waard...
Maar ik heb DHZ werk gezien, verf met druipers, scheuren in nieuwe muren enz... en dat is waardeloos en kan volledig opnieuw gedaan worden!
Prutswerk is vaak onverkoopbaar of maar voor 2/3 van de prijs.
Vakwerk is binnen enkele minuten verkoopbaar in overspannen huizenmarkt!

In deze tijd waarin de meeste huizen binnen week weg zijn vind je alleen Gamma & Karwei woningen met hoog DHZ gehalte die vele maanden te koop staan en niet boven maar juist flink onder vraagprijs vaak weg gaan!
Daar lijkt dit project ook sterk op!

tochlieverniet
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 apr 2020 13:57

Re: Excellent Zorgvastgoed Garantiefonds: betrouwbaar?

Ongelezen bericht door tochlieverniet »

Hebben twee projecten die nog niet af zitten, betalen rente waarvan? adverteren dagelijks overal waar je kijkt en zitten op een vitureel kantoor. Waar zou dat allemaal betaald van worden. Van de inleg zeker.

Gesloten