LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Factuur van kinderopvang zonder contract

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Purdeyann
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 jun 2020 20:15

Factuur van kinderopvang zonder contract

Ongelezen bericht door Purdeyann »

3 weken terug hebben we van de kinderopvang een herinnering ontvangen. Vorig jaar hebben we van juni tot 1 okt opvang gehad. De facturen waren onjuist en daar over heb ik toen proberen contact te leggen met de kinderopvang. Niet gelukt. Nu 1 jaar later krijgen we een herinnering.
Wij hadden contact met de hoofdleidster. Deze zei dat de VSO 1,32 per uur per kind was. Heen en weer gemaild, ik gevraagd hoe dat kon. Maar reactie, dat wist ze ook niet, ik moest de site maar checken. Daar stond geen volledige informatie op. Daar stond zelfs op dat je voor vragen bij de hoofdleidster terecht kon.
Contract hebben wij nooit gehad. Nooit getekend.
Zij willen nu dat wij 18 keer gaan betalen. Er zaten 6 vakantie weken bij in. We hadden een 40 weken contract. Mij was niet bekend dat je dan ook in de vakanties moest doorbetalen. Dat dat bedrag over het hele jaar moet betalen. Er is heel veel fout gegaan. Als ik het allemaal opschrijf zijn jullie dr draad al kwijt. Feit is dat wij nu met een openstaande factuur zitten. Wij mogen de helft betalen. 190. Maar volgens onze berekening, en wat de leidster mailde, was het 1,32 per kind per uur. Met een maximum van 11,56 per maand. Wij hebben nu dus 3 maanden x het maximum x 2 kinderen gedaan. Iets van 68 euro.
In hun systeem staat dat wij het contract opgestuurd hebben gekregen maar wij hebben het nooit gezien. Keer op keer vraag ik naar het contract. Ik krijg daar geen reactie op. Ze blijven bij het feit dat wij de informatie op de website hadden kunnen zien. Ik blijf erbij dat die informatie onvolledig was. De locatie is opgeheven. De school waar de opvang in zat was niet blij dat de kinderopvang organisatie slecht in het nieuws was. Dus daarom hield het op. Ik heb op verschillende manieren proberen deze organisatie te bereiken maar dat is niet gelukt. In januari kreeg ik een jaar overzicht. En nu dus 3 weken geleden een aanmaning. Iemand werd daar wakker.
Ik had geen idee dat deze bedragen niet realistisch waren. Als ik dat had geweten dan had ik helemaal geen opvang afgenomen.
Wat nu? Ik wil hier van af..
Die 190 euro betalen?

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Factuur van kinderopvang zonder contract

Ongelezen bericht door Jablan »

Als je ervan wilt zijn, dan betalen. Als je eerst alles tot voorbij de komma wilt weten, dan een brief* sturen met de mededeling, dat je pas betaalt nadat je alle ontbrekende informatie hebt ontvangen.

*Brief: aangetekend of als brievenbuspakje.

Gesloten