Fastinvest

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Wiecher
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 okt 2012 19:29

Fastinvest

Ongelezen bericht door Wiecher »

Fastinvest lokt klanten om te investeren in particuliere leningen. (https://www.fastinvest.com/en ). Ook ik ben hier voor gezwicht en heb 5000 euro overgemaakt. Het investeren lijkt prima, maar al op 7 november 2021 heb ik om een terugstorting van 200 euro gevraagd. Hoewel het geld er gewoon is, heb ik tot heden niets ontvangen. Vreemd is dat je maar kleine bedragen mag opnemen en er uiteindelijk niet terug betaald wordt. Pas toen werd ik wakker en zag op internet dat ik lang niet de enige ben en dit riekt naar oplichterij. ( https://nl.trustpilot.com/review/fastinvest.com )Wellicht weet u wat ik kan doen? Hier kan veel leed mee worden voorkomen want ze blijven actief acquireren.

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Fastinvest

Ongelezen bericht door kuklos »

Wiecher schreef:
12 feb 2022 13:40
Hoewel het geld er gewoon is, heb ik tot heden niets ontvangen.
Heb je deze vraag al aan ze gesteld en wat was hun antwoord?
Wiecher schreef:
12 feb 2022 13:40
Vreemd is dat je maar kleine bedragen mag opnemen en er uiteindelijk niet terug betaald wordt.
Waar in de voorwaarden staat dat je slechts kleine bedragen mag opnemen?
Wiecher schreef:
12 feb 2022 13:40
Wellicht weet u wat ik kan doen? Hier kan veel leed mee worden voorkomen want ze blijven actief acquireren.
Contact opnemen met de AfM? https://www.afm.nl/nl-nl/consumenten

Wellicht ben je opgelicht, wellicht ook niet. Voorlopig bevat jouw bericht nog te weinig informatie om daar een oordeel over te vellen.
Doch als, en met nadruk op het woord als, je bent opgelicht, dit soort bedrijven stop je niet. Er zullen altijd mensen zijn die zich laten leiden door hoge rendementen en vervolgens niet eerst onderzoek doen en nadenken voordat ze instappen.

Albert1955
Berichten: 132
Lid geworden op: 04 apr 2021 19:09

Re: Fastinvest

Ongelezen bericht door Albert1955 »

AFM heeft geen nut. Zijn geregistreerd in UK. Je tekent in op leningen die verstrekt zijn/worden en waarop een renderent van 14% wordt vermeld (dat is dus het maximum in Nederland)

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Fastinvest

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Het maximum is 10 procent.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Fastinvest

Ongelezen bericht door kweenie »

Wiecher schreef:
12 feb 2022 13:40
al op 7 november 2021 heb ik om een terugstorting van 200 euro gevraagd. Hoewel het geld er gewoon is, heb ik tot heden niets ontvangen. Vreemd is dat je maar kleine bedragen mag opnemen en er uiteindelijk niet terug betaald wordt.
Waarom zou je het geïnvesteerde geld zomaar kunnen 'opbrengen'? Los van de kwaliteit en betrouwbaarheid van dit platform, het idee van zulke leningen is dat je je geld investeert en dat de lenende partij dit volgens het afgesproken schema terugbetaalt. En dus niet dat je zelf zomaar een deel van de lening kunt opnemen of laten terugstorten.

hans0912
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 feb 2022 18:44

Re: Fastinvest

Ongelezen bericht door hans0912 »

Op deze site worden juridische stappen gepland tegen dit malafide bedrijf:
https://www.slowinvestarmada.org

Er is ook een Telegram-groep opgericht waar benadeelde gebruikers hun ervaringen delen. Zoek op Telegram naar de groep "Fast Invention P2P Investment".

MennoRosmalen
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 apr 2022 21:51

Re: Fastinvest

Ongelezen bericht door MennoRosmalen »

Ik ben ook gedupeerd. De Telegramgroep staat bij mij op Privé. Daar kan ik dus helaas niets zien.

Ik heb ook via Meld een melding gedaan en toegevoegd aan een lijst met gedupeerden. Mochten meer mensen zich hiervoor melden kunnen zij wellicht een gezamenlijke zaak maken vanuit NL.

Jasb
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 apr 2022 16:55

Re: Fastinvest

Ongelezen bericht door Jasb »

Dag mensen,

Ik heb samen met een andere gedupeerde van Fast Invest een Facebook groep aangemaakt om met een groep een rechtszaak te starten tegen Fast Invest. De Facebookgroep heet: 'Fast Invest gedupeerden (NL)'

Omdat we allemaal hetzelfde probleem hebben leek het ons goed om een collectieve actie op te zetten waarbij we juridische stappen kunnen nemen. Zo kunnen we de kosten drukken en tegelijkertijd wordt onze zaak sterker.

Wij zijn van mening dat dit bedrijf uit de lucht moet gaan en mensen niet moeten kunnen investeren in dit bedrijf. Ondertussen zijn er duizenden € (miljoenen?) in rook opgegaan en dat willen wij tegengaan.

Binnenkort publiceren wij al onze bevindingen over Fast Invest en de eigenaren ervan in de Facebookgroep.

Dus wordt lid van onze groep!

hans0912
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 feb 2022 18:44

Re: Fastinvest

Ongelezen bericht door hans0912 »

Mooi zo! Kun je een link aangeven naar de Facebook groep, kan die niet vinden...

danny19887
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 mei 2022 16:13

Re: Fastinvest

Ongelezen bericht door danny19887 »

Jasb schreef:
19 apr 2022 16:59
Dag mensen,

Ik heb samen met een andere gedupeerde van Fast Invest een Facebook groep aangemaakt om met een groep een rechtszaak te starten tegen Fast Invest. De Facebookgroep heet: 'Fast Invest gedupeerden (NL)'

Omdat we allemaal hetzelfde probleem hebben leek het ons goed om een collectieve actie op te zetten waarbij we juridische stappen kunnen nemen. Zo kunnen we de kosten drukken en tegelijkertijd wordt onze zaak sterker.

Wij zijn van mening dat dit bedrijf uit de lucht moet gaan en mensen niet moeten kunnen investeren in dit bedrijf. Ondertussen zijn er duizenden € (miljoenen?) in rook opgegaan en dat willen wij tegengaan.

Binnenkort publiceren wij al onze bevindingen over Fast Invest en de eigenaren ervan in de Facebookgroep.

Dus wordt lid van onze groep!
Beste,

Ik ben geen lid van Facebook, maar ben ook voor enkele duizenden euros gedupeerd.
Zou je mij op de hoogte kunnen houden van de vooruitgang?
Bij de recensies op Trustedpilot, lees ik ook iets over Vastassetrecovery.org.
Dat er bepaalde mensen via die website geld hebben teruggevraagd.
Maar dit vertrouw ik ook niet helemaal, omdat ze een vergoeding vragen in crypto voor het sturen van aamaningen.

hans0912
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 feb 2022 18:44

Re: Fastinvest

Ongelezen bericht door hans0912 »

Beste danny19887,

Ga niet in op de aanbieders van oplossingen die met regelmaat op TrustPilot verschijnen en weer weggehaald worden. Dat zijn allemaal oplichters die van het probleem met FastInvest profiteren. Je zult dan alleen maar nog meer geld kwijtraken.

Slachtoffers van FastInvest hebben zich verenigd en gaan juridische stappen ondernemen. Je kunt meer lezen op https://fi-armada.org Je kunt je daar ook aansluiten bij de groep.

Wiellie
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 nov 2022 13:06

Re: Fastinvest

Ongelezen bericht door Wiellie »

hans0912 schreef:
26 sep 2022 19:17
Beste danny19887,

Ga niet in op de aanbieders van oplossingen die met regelmaat op TrustPilot verschijnen en weer weggehaald worden. Dat zijn allemaal oplichters die van het probleem met FastInvest profiteren. Je zult dan alleen maar nog meer geld kwijtraken.

Slachtoffers van FastInvest hebben zich verenigd en gaan juridische stappen ondernemen. Je kunt meer lezen op https://fi-armada.org Je kunt je daar ook aansluiten bij de groep.
Ook in ben gedupeerd voor aanzienlijk geld.
Liep altijd prima als ik ging inloggen om te checken, recensies waren ook goed indertijd.
Heb er al aantal jaar geld geparkeerd staan wat niet nodig was, van wege meer rendement (gelukkig)
Nog nooit bedoeling gehad om wat op te nemen.
Nu toch maar eens gekeken na diverse berichten.
Kan keurig inloggen. Overal bij, maar als ik wil opnemen kom ik in een menu dat ik nog een privé document moet downloaden. (salarisstrook)
Proces om dit te doen werkt niet, maar zonder dit kun je niet verder naar het opneem scherm..... dus vast.
Mail gestuurd, 0 reactie tot heden.
Ik zit niet op facebook, maar wil me zeker mengen in stappen die eventueel ondernomen gaan worden
Zou mooi zijn als radar hier ook wat in kan betekenen met hun kennis en kunde.

hans0912
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 feb 2022 18:44

Re: Fastinvest

Ongelezen bericht door hans0912 »

Beste Wiellie,

Er is geen Facebook account nodig om mee te doen aan de juridische stappen tegen Fast Invest. Via deze site kun je alle informatie vinden: https://fi-armada.org

juliomariner
Berichten: 4782
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Fastinvest

Ongelezen bericht door juliomariner »

Estse non profit organisatie zou hierachter zitten, ik weet niet hoor maar hebben we al niet genoeg ellende gezien van allerlei claimorganisaties die uiteindelijk voornamelijk voor eigen gewin werkten

JozJan
Berichten: 1022
Lid geworden op: 04 mar 2011 10:08

Re: Fastinvest

Ongelezen bericht door JozJan »

Tja, juist5 de groep mensen die al gevoelig was voor dit soort dubieuze investerings'kansen' is waarschijnlijk net zo gevoelig voor de claimorganisaties.

hans0912
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 feb 2022 18:44

Re: Fastinvest

Ongelezen bericht door hans0912 »

Even wat meer informatie over https://fi-armada.org en de Telegram-groepen.

De Telegramgroepen bestaan uit meer dan 300 slachtoffers van Fast Invest. Er is een groep voor discussie (350 leden), een eigen groep voor nederlandse slachtoffers (40 leden) , en een gesloten groep die alleen toegangkelijk is voor de mensen die zich daadwerkelijk bij de juridische zaak hebben aangesloten (340 leden) .

Iedereen kan zich aanmelden bij de nederlandse groep en de discussie-groep. Hier hoef je niets voor te betalen. Door dat te doen kun je de geschiedenis lezen en hoe de groep nu tot juridische stappen is gekomen. Je kunt dan zelf bepalen of de actie die nu ondernomen gaat worden serieus is en of je er aan mee wilt doen. Meedoen kost geld, maar geeft je een kans de verloren investering bij Fast Invest terug te halen.

Dan de verbinding naar Estland: De eigenaar van Fast Invest is een bedrijf geregistreerd in Estland. Daarom moet een juridisch proces in Estland gevoerd worden.

Fast Invest Armada gaat advocaten huren in Estland en gaat dat doen via een door Fast Invest Armada opgerichte non profit organisatie in Estland.

Hoop dat dit wat opheldering geeft.

Wees wel voorzichtig met alle meldingen via TrustPilot van "slachtoffers" die snel geholpen zijn via Whatsapp nummers en diverse "recovery" assistenten die er snel voor gezorgd hebben dat ze hun geld teruggekregen hebben. Het lijkt me duidelijk dat dat allemaal onzin is.

Wiellie
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 nov 2022 13:06

Re: Fastinvest

Ongelezen bericht door Wiellie »

Nou, even op dat Armada verhaal gekeken..
Lijkt de side van Fast Invest wel.. link verlopen, kan nergens bij komen. Schiet ook niet op.
Zou graag de link voor de facebookgroep hebben.
Heb geen facebook maar hiervoor zou ik nog wel een account aan maken.
Of dat via Radar de laatste stand van zaken gedeeld worden?
Kan Radar zelf niet ook wat voor ons betekenen?

Fast Invest verstuurd nog steeds mail. (midden in de nacht...)
Mijn; "proof of income" wordt elke keer geweigerd na week of 5-6.. Om de meest vage redenen. Resultaat is dat je dus op de Fast Invest site geen steek verder kan omdat ze de documenten eerst compleet willen. Maar dat gaat nooit lukken met deze vage uitleg van wat ze nodig denken te hebben.
Waarom moeten ze proof on income hebben terwijl ze alleen mijn geld terug moeten storten?
Kortom, we worden bij de poot genomen.

rwolters
Berichten: 1480
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Fastinvest

Ongelezen bericht door rwolters »

Albert1955 schreef:
12 feb 2022 22:56
AFM heeft geen nut. Zijn geregistreerd in UK. Je tekent in op leningen die verstrekt zijn/worden en waarop een renderent van 14% wordt vermeld (dat is dus het maximum in Nederland)
Late reactie maar ik denk dat de kans groot is dat we nog wel meer van dit soort zaken uit de UK gaan zien nu ze uit de EU zijn gestapt en dus veel consumentenbeschermingswetten niet meer van toepassing zijn daardoor. Oppassen dus als er mooie aanbiedingen langs komen.

hans0912
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 feb 2022 18:44

Re: Fastinvest

Ongelezen bericht door hans0912 »

Hoi Wiellie,

Deze link werkt bij mij prima: https://fi-armada.org

Op de hoofdpagina van de site wordt er verwezen naar 3 telegram-groepen, en er is ook nog een nederlandse telegram-groep die verbonden is aan dezelfde actie. Om de berichten te kunnen lezen even een Telegram account aanmaken.

1 Fast Invest P2p Platform Discussion https://web.telegram.org/z/#-1255832630
2 Fast Invest Armada https://web.telegram.org/z/#-1297218201
3 Fast Invest Legal Action https://t.me/c/1297218201/5385
4 Fast Invest Slachtoffer NL https://web.telegram.org/z/#-1622279216

(1) is en discussiekanaal voor slachtoffers van Fast Invest. (341 leden)
(2) is het kanaal voor slachtoffers die mee willen doen aan de rechtszaak tegen Fast Invest. (342 leden)
(3) is een gesloten kanaal waar alleen slachtoffers die zich formeel aangemeld hebben bij de actie toegang krijgen.
(4) is een nederlands groepje van slachtoffers. (41 leden)

Van Fast Invest hoef je volgens mij niets meer te verwachten. De Fast Invest Armada is momenteel de meest serieuze actie om geld terug te krijgen van dit malafide bedrijf.

Groet, Hans.

Wiellie schreef:
30 dec 2022 10:04
Nou, even op dat Armada verhaal gekeken..
Lijkt de side van Fast Invest wel.. link verlopen, kan nergens bij komen. Schiet ook niet op.
Zou graag de link voor de facebookgroep hebben.
Heb geen facebook maar hiervoor zou ik nog wel een account aan maken.
Of dat via Radar de laatste stand van zaken gedeeld worden?
Kan Radar zelf niet ook wat voor ons betekenen?

Fast Invest verstuurd nog steeds mail. (midden in de nacht...)
Mijn; "proof of income" wordt elke keer geweigerd na week of 5-6.. Om de meest vage redenen. Resultaat is dat je dus op de Fast Invest site geen steek verder kan omdat ze de documenten eerst compleet willen. Maar dat gaat nooit lukken met deze vage uitleg van wat ze nodig denken te hebben.
Waarom moeten ze proof on income hebben terwijl ze alleen mijn geld terug moeten storten?
Kortom, we worden bij de poot genomen.

Wiellie
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 nov 2022 13:06

Re: Fastinvest

Ongelezen bericht door Wiellie »

Bedankt Hans,
(oh.. en voor een ieder de beste wensen, dat we ons geld maar terug mogen krijgen..)

Alles geregeld via Armada.org.. Ben officieel nu ook lid van deze club.
1 vraag, als ik op de diverse linken klik kom ik wel op telegram, maar hij blijft maar laden en er gebeurt verder niks.. (heb wel een account)
Dit doet tie op zowel de Nederlandse link als de internationale link..
Weet jij een oplossing?

Plaats reactie