LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Fikse factuur VvE Beheerder

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
BL2
Berichten: 4792
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Fikse factuur VvE Beheerder

Ongelezen bericht door BL2 »

Een percentage van een offerte welke nooit is goedgekeurd, laat staan dat het kozijnwerk ooit is uitgevoerd ?

Erthanax
Berichten: 9615
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Fikse factuur VvE Beheerder

Ongelezen bericht door Erthanax »

MM, je hebt (natuurlijk weer eens) gelijk.

Goeie handel overigens, lijkt me. Offerte aanvragen bij duur bedrijf en incasseren maar. Een percentage voor dienstverlening is dan wel gebruikelijk, maar voor niet-aanvaarde offerte? De VvE moet maar eens goed kijken wat er in het contract met de beheerder staat.

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Fikse factuur VvE Beheerder

Ongelezen bericht door Moneyman »

Inderdaad. Niet de factuur is leidend, maar de afspraken. Terug naar het contract dus. Ik zou zeggen: haal er iemand bij die er verstand van heeft en laat je goed adviseren.

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Fikse factuur VvE Beheerder

Ongelezen bericht door Moneyman »

Inderdaad. Niet de factuur is leidend, maar de afspraken. Terug naar het contract dus. Ik zou zeggen: haal er iemand bij die er verstand van heeft en laat je goed adviseren.

Fiesiekus
Berichten: 2342
Lid geworden op: 27 okt 2008 13:07

Re: Fikse factuur VvE Beheerder

Ongelezen bericht door Fiesiekus »

Erthanax schreef: Goeie handel overigens, lijkt me. Offerte aanvragen bij duur bedrijf en incasseren maar. E
Dat zei ik toch: "ze spelen elkaar de bal toe"

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Fikse factuur VvE Beheerder

Ongelezen bericht door Moneyman »

Fiesiekus schreef:
Erthanax schreef: Goeie handel overigens, lijkt me. Offerte aanvragen bij duur bedrijf en incasseren maar. E
Dat zei ik toch: "ze spelen elkaar de bal toe"
Als ze dat in het contract opgenomen hebben gekregen hebben ze een mooi verdienmodel. En is de VvE toe aan een kundig(er) bestuurder.

stofzuigertje

Re: Fikse factuur VvE Beheerder

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Dankzij een rouw advertentie zag ik dat een VVE beheerder en hun kantoor en alle door hun beheerde maar 1 schoonmaak bedrijf hadden....

De schoonmakers bevestigen dit en geen scholen of andere kantoren, ook geen fabrieken, alleen appartementen.
Na zelf offerte vragen was deze wel nog steeds goedkoopste maar wel familie dus!

Na een vraag op de vergadering vertelde hij dat hij ooit de goedkoopste had genomen en dat was geen prettige avond
Liever alleen vertrouwde bedrijven en niet zomaar een goedkope onbekende!
We kiezen voor goed onderhoud en niet voor rommelaars.

De beheerder is kwestie van vertrouwen en elders in land een VVE vergelijken is wel slim, blijkt dat mijn zoon bij een zat die redelijke tarieven rekende en relatief weinig klachten had.

Verder heb ik hier nog niemand horen klagen dat de slotenmaker bij afgebroken sleutel het gratis herstelde...
Ja ,de vaste vakman die veel doet en dit zo oploste....
Ik zie meestal iets andere bedragen hier langskomen omdat ze de verkeerde vroegen!

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Fikse factuur VvE Beheerder

Ongelezen bericht door sylvesterb »

stofzuigertje schreef:Dankzij een rouw advertentie zag ik dat een VVE beheerder en hun kantoor en alle door hun beheerde maar 1 schoonmaak bedrijf hadden....

De schoonmakers bevestigen dit en geen scholen of andere kantoren, ook geen fabrieken, alleen appartementen.
Na zelf offerte vragen was deze wel nog steeds goedkoopste maar wel familie dus!

Na een vraag op de vergadering vertelde hij dat hij ooit de goedkoopste had genomen en dat was geen prettige avond
Liever alleen vertrouwde bedrijven en niet zomaar een goedkope onbekende!
We kiezen voor goed onderhoud en niet voor rommelaars.

De beheerder is kwestie van vertrouwen en elders in land een VVE vergelijken is wel slim, blijkt dat mijn zoon bij een zat die redelijke tarieven rekende en relatief weinig klachten had.

Verder heb ik hier nog niemand horen klagen dat de slotenmaker bij afgebroken sleutel het gratis herstelde...
Ja ,de vaste vakman die veel doet en dit zo oploste....
Ik zie meestal iets andere bedragen hier langskomen omdat ze de verkeerde vroegen!
Wat is je punt precies? Compleet offtopic en zoals gewoonlijk allemaal weer erg ongeloofwaardig

stofzuigertje

Re: Fikse factuur VvE Beheerder

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Info met mijn VVE ervaring.
Dat mag ik toch plaatsen.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Fikse factuur VvE Beheerder

Ongelezen bericht door renewouters »

BL2 schreef:Een percentage van een offerte welke nooit is goedgekeurd, laat staan dat het kozijnwerk ooit is uitgevoerd ?
Als dat percentage in het contract staat hoef je dat niet iedere keer goed te keuren.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Fikse factuur VvE Beheerder

Ongelezen bericht door sylvesterb »

stofzuigertje schreef:Info met mijn VVE ervaring.
Dat mag ik toch plaatsen.
Wordt er dan gevraagd om ervaring met een VVE het onderwerp gaat hier niet over. Dus nee dat zou niet mogen omdat het offtopic is. Maar ga voor de grap je eigen bericht eens lezen het is complete wartaal en geen touw aan vast te knopen.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Fikse factuur VvE Beheerder

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Ik denk dat stofzuiger opgenomen moet worden. Maar wie regelt dat.

Fiesiekus
Berichten: 2342
Lid geworden op: 27 okt 2008 13:07

Re: Fikse factuur VvE Beheerder

Ongelezen bericht door Fiesiekus »

stofzuigertje schreef:Dankzij een rouw advertentie zag ik dat een VVE beheerder en hun kantoor en alle door hun beheerde maar 1 schoonmaak bedrijf hadden....

De schoonmakers bevestigen dit en geen scholen of andere kantoren, ook geen fabrieken, alleen appartementen.
Na zelf offerte vragen was deze wel nog steeds goedkoopste maar wel familie dus!

Na een vraag op de vergadering vertelde hij dat hij ooit de goedkoopste had genomen en dat was geen prettige avond
Liever alleen vertrouwde bedrijven en niet zomaar een goedkope onbekende!
We kiezen voor goed onderhoud en niet voor rommelaars.

De beheerder is kwestie van vertrouwen en elders in land een VVE vergelijken is wel slim, blijkt dat mijn zoon bij een zat die redelijke tarieven rekende en relatief weinig klachten had.

Verder heb ik hier nog niemand horen klagen dat de slotenmaker bij afgebroken sleutel het gratis herstelde...
Ja ,de vaste vakman die veel doet en dit zo oploste....
Ik zie meestal iets andere bedragen hier langskomen omdat ze de verkeerde vroegen!
Volgens mij haal je de dingen door elkaar…..

Gerdine v
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 aug 2018 22:21

Re: Fikse factuur VvE Beheerder

Ongelezen bericht door Gerdine v »

renewouters schreef:Is die 2,5% wellicht een vast percentage wat bij alle projecten wordt doorberekend? Bij onze VvE krijgt de technische beheerder een percentage van alle projecten als vergoeding voor de begeleiding. Daar worden geen aparte offertes voor gemaakt want dat is contractueel afgesproken. Misschien is dit ook zoiets?
Volgens de beheerder brengen zij standaard 5% in rekening. Omdat dit project niet af is, brengen ze maar 2.5% in rekening. Echter kan ik niet uit stukken opmaken dat dit is afgesproken. Zelfs de 5% niet.

Gerdine v
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 aug 2018 22:21

Re: Fikse factuur VvE Beheerder

Ongelezen bericht door Gerdine v »

BL2 schreef:Een percentage van een offerte welke nooit is goedgekeurd, laat staan dat het kozijnwerk ooit is uitgevoerd ?
Precies. Offerte is niet goedgekeurd. Enkel in 2017 a.d.h.v. hoogte offerte besproken dat het niet realistisch is (het ging puur om te kosten. Dat de offerte van Logchies kwam, kwam niet eens ter sprake). Verder is er nooit kozijnwerk uitgevoerd.

Er is wel een beslisplatform geweest, voor de 8 VvE's waarvoor deze kozijnvervanging van toepassing is geweest. Daar zijn vrijwilligers, woningcorporatie en VvE beheerder onderdeel van geweest. Eind 2017 was dit door de hoogte van de cijfers abrupt gestopt.

Gerdine v
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 aug 2018 22:21

Re: Fikse factuur VvE Beheerder

Ongelezen bericht door Gerdine v »

renewouters schreef:
BL2 schreef:Een percentage van een offerte welke nooit is goedgekeurd, laat staan dat het kozijnwerk ooit is uitgevoerd ?
Als dat percentage in het contract staat hoef je dat niet iedere keer goed te keuren.
Dit percentage staat niet in het contract.

Gerdine v
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 aug 2018 22:21

Re: Fikse factuur VvE Beheerder

Ongelezen bericht door Gerdine v »

Theotrucker schreef:Ik denk dat stofzuiger opgenomen moet worden. Maar wie regelt dat.
Eerst interventie?

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Fikse factuur VvE Beheerder

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Gerdine v schreef:
Theotrucker schreef:Ik denk dat stofzuiger opgenomen moet worden. Maar wie regelt dat.
Eerst interventie?
Moeilijk, dadelijk worden we weer geband.

BL2
Berichten: 4792
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Fikse factuur VvE Beheerder

Ongelezen bericht door BL2 »

Gerdiene, een tipje van mij, beperk je tot je VVE probleem, deze is al ingewikkeld genoeg.....

Fiesiekus
Berichten: 2342
Lid geworden op: 27 okt 2008 13:07

Re: Fikse factuur VvE Beheerder

Ongelezen bericht door Fiesiekus »

Gerdine v schreef:Er is wel een beslisplatform geweest, voor de 8 VvE's waarvoor deze kozijnvervanging van toepassing is geweest. Daar zijn vrijwilligers, woningcorporatie en VvE beheerder onderdeel van geweest. Eind 2017 was dit door de hoogte van de cijfers abrupt gestopt.
Cijfers? Daar ben ik wel benieuwd naar.

Gesloten