LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Fikse factuur VvE Beheerder

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Fikse factuur VvE Beheerder

Ongelezen bericht door Moneyman »

Gerdine v schreef:
BL2 schreef:Een percentage van een offerte welke nooit is goedgekeurd, laat staan dat het kozijnwerk ooit is uitgevoerd ?
Precies. Offerte is niet goedgekeurd. Enkel in 2017 a.d.h.v. hoogte offerte besproken dat het niet realistisch is (het ging puur om te kosten. Dat de offerte van Logchies kwam, kwam niet eens ter sprake). Verder is er nooit kozijnwerk uitgevoerd.

Er is wel een beslisplatform geweest, voor de 8 VvE's waarvoor deze kozijnvervanging van toepassing is geweest. Daar zijn vrijwilligers, woningcorporatie en VvE beheerder onderdeel van geweest. Eind 2017 was dit door de hoogte van de cijfers abrupt gestopt.
Het blijft een beetje vaag verhaal zo.
Gerdine v schreef:
renewouters schreef:Is die 2,5% wellicht een vast percentage wat bij alle projecten wordt doorberekend? Bij onze VvE krijgt de technische beheerder een percentage van alle projecten als vergoeding voor de begeleiding. Daar worden geen aparte offertes voor gemaakt want dat is contractueel afgesproken. Misschien is dit ook zoiets?
Volgens de beheerder brengen zij standaard 5% in rekening. Omdat dit project niet af is, brengen ze maar 2.5% in rekening. Echter kan ik niet uit stukken opmaken dat dit is afgesproken. Zelfs de 5% niet.
Kan jij dat niet? Of kan de VvE dat niet? Of zijn die stukken er gewoon niet? Dergelijke bedragen komen meestal niet uit de lucht vallen.

Fiesiekus
Berichten: 2342
Lid geworden op: 27 okt 2008 13:07

Re: Fikse factuur VvE Beheerder

Ongelezen bericht door Fiesiekus »

Moneyman schreef:Dergelijke bedragen komen meestal niet uit de lucht vallen.
Ach, als het om geld opstrijken door een tussenpersoon gaat, komen er de meeste woeste bedragen uit de lucht vallen.

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Fikse factuur VvE Beheerder

Ongelezen bericht door Moneyman »

Fiesiekus schreef:
Moneyman schreef:Dergelijke bedragen komen meestal niet uit de lucht vallen.
Ach, als het om geld opstrijken door een tussenpersoon gaat, komen er de meeste woeste bedragen uit de lucht vallen.
Maar de rekening is geaccepteerd door de VvE-beheerder. Dat zal niet voor niets zijn.

Fiesiekus
Berichten: 2342
Lid geworden op: 27 okt 2008 13:07

Re: Fikse factuur VvE Beheerder

Ongelezen bericht door Fiesiekus »

Moneyman schreef:
Fiesiekus schreef:
Moneyman schreef:Dergelijke bedragen komen meestal niet uit de lucht vallen.
Ach, als het om geld opstrijken door een tussenpersoon gaat, komen er de meeste woeste bedragen uit de lucht vallen.
Maar de rekening is geaccepteerd door de VvE-beheerder. Dat zal niet voor niets zijn.
De beheerder betaalt niet, die zal wel een deel als provisie vangen.

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Fikse factuur VvE Beheerder

Ongelezen bericht door Moneyman »

Dat snap ik. Maar die heeft wel een verantwoordelijkheid en zal geen onzinfacturen accepteren.

Fiesiekus
Berichten: 2342
Lid geworden op: 27 okt 2008 13:07

Re: Fikse factuur VvE Beheerder

Ongelezen bericht door Fiesiekus »

Moneyman schreef:Dat snap ik. Maar die heeft wel een verantwoordelijkheid en zal geen onzinfacturen accepteren.
Hoe verklaar je dan:
Gerdine v schreef:De VvE beheerder heeft in juli 2018 een fikse factuur opgesteld voor de VvE. Ruim €13.000 voorbereidingswerkzaamheden logchies

……...

Ik zit in de kascommissie en heb de beheerder naar deze factuur gevraagd. O.a. VvE overeenkomst (stamt uit 2004) en het liefst een expliciete overeenkomst voor deze werkzaamheden. Ondanks meerdere verzoeken van de kascommissie, verwijst de beheerder simpelweg naar de notulen ALV 2015 waarin de leden hebben gestemd voor de kozijnen.

Ik heb aangegeven dat dit niet voldoende is. De beheerder geeft aan dat dit wel voldoende is.

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Fikse factuur VvE Beheerder

Ongelezen bericht door Moneyman »

Dat kan zomaar betekenen dat de beheerder meer zicht op de afspraken en/ of verstand van zaken heeft dan TS.

Fiesiekus
Berichten: 2342
Lid geworden op: 27 okt 2008 13:07

Re: Fikse factuur VvE Beheerder

Ongelezen bericht door Fiesiekus »

Moneyman schreef:Dat kan zomaar betekenen dat de beheerder meer zicht op de afspraken en/ of verstand van zaken heeft dan TS.

En klaarblijkelijk de factuur accepteert; onzin- of geen onzinfactuur.

BL2
Berichten: 4831
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Fikse factuur VvE Beheerder

Ongelezen bericht door BL2 »

Fiesiekus schreef: onzin- of geen onzinfactuur.
Maar al te vaak hebben een "VVE-beheer" en bepaalde bedrijven slimme afspraken over het verkrijgen van werk en zorgen daarbij goed voor elkaar.
Een advies of aannemersbedrijf wordt dan ook vaak door een VVE-beheer voorgedragen als zijnde geschikt.
Slechts zeer oplettende leden op een ledenvergadering kunnen dit doorgronden en evt voorkomen.

(geheel naar eigen ervaring)

Fiesiekus
Berichten: 2342
Lid geworden op: 27 okt 2008 13:07

Re: Fikse factuur VvE Beheerder

Ongelezen bericht door Fiesiekus »

BL2 schreef:
Fiesiekus schreef: onzin- of geen onzinfactuur.
Maar al te vaak hebben een "VVE-beheer" en bepaalde bedrijven slimme afspraken over het verkrijgen van werk en zorgen daarbij goed voor elkaar.
Een advies of aannemersbedrijf wordt dan ook vaak door een VVE-beheer voorgedragen als zijnde geschikt.
Slechts zeer oplettende leden op een ledenvergadering kunnen dit doorgronden en evt voorkomen.

(geheel naar eigen ervaring)

Ik meldde al eerder:
Fiesiekus schreef:
Erthanax schreef: Goeie handel overigens, lijkt me. Offerte aanvragen bij duur bedrijf en incasseren maar. E
Dat zei ik toch: "ze spelen elkaar de bal toe"

Gesloten