LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Fraude via adreswijziging tegengaan

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Longwei2012
Berichten: 113
Lid geworden op: 15 nov 2012 10:48

Fraude via adreswijziging tegengaan

Ongelezen bericht door Longwei2012 »

Ik en mijn partner hebben de relatie hervat en besloten om hem afgelopen vrijdag op mijn adres in te schrijven. Dit hebben we gedaan met ingang van 1 maart.
We hebben van tevoren geïnformeerd wat de gevolgen zijn voor deze gebeurtenis:
Zijn wajong wordt (577,-) tot volledig aangevult tot 800,-, omdat hij dan uit huis gaat, waarbij mijn alleenstaande ouder uitkering/bijstand (1145,-) wordt ingekort tot we op een gezamelijk gezinsinkomen komen van 1315,-.
Ook zal de gemeente me gaan verplichten en helpen met het vinden van werk, waarbij ik tenminste 25 uur per week geacht wordt om te werken, aangezien ik dan geen alleenstaande ouder meer ben. Nou vind ik het absoluut niet bezwaarlijk dat de gemeente mij gaat helpen met het vinden van een baan, ik ben daar eigelijk wel dankbaar voor. Ik vind het echter niet eerlijk dat hij daarbij gewoon thuis mag blijven zitten en mijn alsnog zoontje naar een opvang moet, omdat hij zogenaamd niet normaal kan werken of functioneren.
Dat kan hij wel, hij werkte voor het besluit om te gaan samenwonen gewoon fulltime zwart. Hij had dan ook beloofd om zich goed te laten keuren en werk te gaan zoeken als ik hem bij mij liet inschrijven. Ik wil tenslotte geen gezeur als partner zijnde wanneer hij door de mand valt met z'n zwartwerken. Ik zit namelijk ook in de schuldsanering, het is even doorbijten, maar ik wil niks doen wat mijn traject in gevaar brengt, ook niet samenwonen met een zwartwerker/fraudeur dus.
Nu dreigt dat dus wel:
Vandaag kwam ik erachter dat hij zich enkel bij mij heeft ingeschreven om zichzelf te verrijken met het geld dat bij mij word gekort.
Hij is nu opgewekt weggegaan in de veronderstelling dat hij straks 223,- per maand rijker zal zijn, terwijl ik aan het werk word gezet en/of op mijn inkomen gekort en hij dus helemaal niks zal gaan compenseren. Ik ben er gewoon ingeluist en het is nooit zijn intentie geweest om een eerlijke gezinshuishouding te hebben of zelf ook aan het (wit)werk te gaan. Hij is dus haast onmiddelijk weer thuis gaan wonen... Met een deel van mijn inkomen er straks bij!

Kan ik dit voorkomen?
Is het nog mogelijk om de inschrijving te annuleren, aangezien deze pas 1 maart ingaat?
Kan ik nog steeds aanspraak maken op de hulp die de gemeente mij bood om werk te vinden, als het me lukt om deze oplichting tegen te gaan?

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Fraude via adreswijziging tegengaan

Ongelezen bericht door thecure »

misschien een stevig gesprek en wil hij niet anders, dan de relatie opnieuw beëindigen? met een fraudeur wil je toch niet samenleven.

Longwei2012
Berichten: 113
Lid geworden op: 15 nov 2012 10:48

Re: Fraude via adreswijziging tegengaan

Ongelezen bericht door Longwei2012 »

thecure schreef:misschien een stevig gesprek en wil hij niet anders, dan de relatie opnieuw beëindigen? met een fraudeur wil je toch niet samenleven.
Ik heb ook een stevig gesprek gevoerd, en zijn reactie daarop: Triomfantelijk terug naar huis gaan en 223,- rijker zijn per maand. Daar zullen ze hem niet opnieuw willen inschrijven omdat ze ook geen zin meer hebben in gezeur. Hij en zij zullen niet meewerken aan het annuleren of uitschrijven van hem op mijn adres.
Ik hoop dus echt dat ik de inschrijving kan voorkomen/annuleren. Ik zal het hier melden als dat gelukt is, dan is het probleem hopelijk opgelost.

Toen ik een hele tijd geleden een andere ex-partner uit wilde schrijven en diegene geen ander inschrijfadres had, duurde dit een aantal maanden omdat er een onderzoek moest worden gedaan. Toendertijd was dit geen probleem omdat ik gewoon werk had. Het was alleen lastig dat voor sommige vaste lasten mijn toenmalige ex-partner nog steeds werd meegerekend. Deze was gelukkig wel zo fatsoenlijk om die kosten gewoon te vergoeden.

Nu kan ik me dit niet permiteren omdat hij dus lang niet zo fatsoenlijk is, ik nu aangewezen ben op de bijstand en er een kind in het spel is.

Nog even voor de duidelijkheid; Nadat ik achter zijn eigelijke intenties kwam en een stevig gesprek niet hielp, heb ik dus ook de relatie beeïndigd.

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Fraude via adreswijziging tegengaan

Ongelezen bericht door ruud_a »

Longwei2012 schreef:Ik en mijn partner hebben de relatie hervat en besloten om hem afgelopen vrijdag op mijn adres in te schrijven. Dit hebben we gedaan met ingang van 1 maart.
We hebben van tevoren geïnformeerd wat de gevolgen zijn voor deze gebeurtenis:
Zijn wajong wordt (577,-) tot volledig aangevult tot 800,-, omdat hij dan uit huis gaat, waarbij mijn alleenstaande ouder uitkering/bijstand (1145,-) wordt ingekort tot we op een gezamelijk gezinsinkomen komen van 1315,-.
Ook zal de gemeente me gaan verplichten en helpen met het vinden van werk, waarbij ik tenminste 25 uur per week geacht wordt om te werken, aangezien ik dan geen alleenstaande ouder meer ben. Nou vind ik het absoluut niet bezwaarlijk dat de gemeente mij gaat helpen met het vinden van een baan, ik ben daar eigelijk wel dankbaar voor. Ik vind het echter niet eerlijk dat hij daarbij gewoon thuis mag blijven zitten en mijn alsnog zoontje naar een opvang moet, omdat hij zogenaamd niet normaal kan werken of functioneren.
Dat kan hij wel, hij werkte voor het besluit om te gaan samenwonen gewoon fulltime zwart. Hij had dan ook beloofd om zich goed te laten keuren en werk te gaan zoeken als ik hem bij mij liet inschrijven. Ik wil tenslotte geen gezeur als partner zijnde wanneer hij door de mand valt met z'n zwartwerken. Ik zit namelijk ook in de schuldsanering, het is even doorbijten, maar ik wil niks doen wat mijn traject in gevaar brengt, ook niet samenwonen met een zwartwerker/fraudeur dus.
Nu dreigt dat dus wel:
Vandaag kwam ik erachter dat hij zich enkel bij mij heeft ingeschreven om zichzelf te verrijken met het geld dat bij mij word gekort.
Hij is nu opgewekt weggegaan in de veronderstelling dat hij straks 223,- per maand rijker zal zijn, terwijl ik aan het werk word gezet en/of op mijn inkomen gekort en hij dus helemaal niks zal gaan compenseren. Ik ben er gewoon ingeluist en het is nooit zijn intentie geweest om een eerlijke gezinshuishouding te hebben of zelf ook aan het (wit)werk te gaan. Hij is dus haast onmiddelijk weer thuis gaan wonen... Met een deel van mijn inkomen er straks bij!

Kan ik dit voorkomen?
Is het nog mogelijk om de inschrijving te annuleren, aangezien deze pas 1 maart ingaat?
Kan ik nog steeds aanspraak maken op de hulp die de gemeente mij bood om werk te vinden, als het me lukt om deze oplichting tegen te gaan?
of die inschrijving ongedaan gemaakt kan worden lijkt me eenvraag die u gewoon aan de gemeente kunt stellen
als u daar naar toe gaat en het antwoord is positief kunt u het ook gelijk regelen
maar ik zou dat wel gelijk morgen doen, na 1 maart heeft hij namelijk al officieel in uw huis gewoond
en dan verandert de situatie van een inschrijving met ingang van 1 maart ongedaan maken naar laten uitschrijven
dat uitschrijven zou lastiger kunnen zijn
en als zijn inschrijving bij u niet is doorgegeaan, heeft u ook niet samengewoond en verandert er niets aan uw uitkering
dat gelijk krijgen zou wel eens lastiger kunnen zijn dan het gelijk hebben
maar ondertussen had u na de eerste keer misschien wat voorzichtiger kunnen zijn

Longwei2012
Berichten: 113
Lid geworden op: 15 nov 2012 10:48

Re: Fraude via adreswijziging tegengaan

Ongelezen bericht door Longwei2012 »

Na de eerste keer? Ik begrijp niet echt wat je bedoelt.
Ik heb mijn kind met deze persoon, dat was voor mij de motivatie om de relatie te hervatten en hem nog een kans te geven: Elke ouder zal tenslotte een compleet gezin voor zijn/haar kind willen.
Ook al was ik zelf niet gelukkig met hem als partner, ik hoopte gewoon voor mijn kind zijn biologische vader te kunnen hebben in het gezin, omdat ik niet de zoveelste persoon in mijn omgeving wilde zijn met een gebroken gezin.
Hij heeft hier grof misbruik van gemaakt en via ons kind mijn vertrouwen gewonnen en beschaamd, daarbovenop wil hij nu ook nog ons schade berokkenen.

Ik ga inderdaad morgen subiet naar de gemeente, maar zit tot die tijd wel behoorlijk nagels te bijten en hoopte wat geruststelling te kunnen vinden, google toont niet de antwoorden die ik zoek.
Ook wil ik zeker weten wat m'n rechten zijn, en hier was de gemeente al eens in een ander geval niet eerlijk in.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Fraude via adreswijziging tegengaan

Ongelezen bericht door tenormin »

Ga maar snel naar de Gemeente; jammer dat Februari de kortste maand in het jaar is, dus hier is haast geboden. Begrijp dat je een "normaal" gezin wilde vormen met de vader van je kind, maar waar iets niet mogelijk blijkt, daar help je je kind ook niet mee. Vertel de Gemeente niet de details die je hier neerzet; heb geen idee van de rest van zijn mentaliteit, maar wat je schrijft is niet te opbeurend. Mocht je morgen niet veel wijzer worden bij de Gemeente neem dan snel contact op met het Juridisch Loket. Telefoonnummer staat er ook bij.
www.juridischloket.nl

Longwei2012
Berichten: 113
Lid geworden op: 15 nov 2012 10:48

Re: Fraude via adreswijziging tegengaan

Ongelezen bericht door Longwei2012 »

Oh, ik had nog niet aan het juridisch loket gedacht, dat is wel een goed idee. Ik moet morgen toch in haarlem zijn, dus als de gemeente nee verkoopt, kan ik gelijk daarna daarheen.

Het is echt vervelend, ik word hier gewoon depressief van. Ik had gewoon echt gehoopt een compleet gezin te hebben voor ons kind. Frauderen is heel verleidelijk, maar als je een kind hebt moet je goed nadenken of de gevolgen opwegen tegen wat "gratis geld". Ook heb ik m'n trots en ga ik geen extra geld vragen voor zaken die ik niet nodig heb. Daarnaast, je wilt je kind toch ook niet opvoeden dat stelen ok is? Hij wil dit gewoon niet snappen en gaat daarin zo ver dat ie bereid is om letterlijk ook nog van ons te stelen. Wat een rotkarakter, en uitgerekend met zo'n persoon heb ik een kind.

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Fraude via adreswijziging tegengaan

Ongelezen bericht door ruud_a »

Longwei2012 schreef:Na de eerste keer? Ik begrijp niet echt wat je bedoelt.
Ik heb mijn kind met deze persoon, dat was voor mij de motivatie om de relatie te hervatten en hem nog een kans te geven: Elke ouder zal tenslotte een compleet gezin voor zijn/haar kind willen.
Ook al was ik zelf niet gelukkig met hem als partner, ik hoopte gewoon voor mijn kind zijn biologische vader te kunnen hebben in het gezin, omdat ik niet de zoveelste persoon in mijn omgeving wilde zijn met een gebroken gezin.
Hij heeft hier grof misbruik van gemaakt en via ons kind mijn vertrouwen gewonnen en beschaamd, daarbovenop wil hij nu ook nog ons schade berokkenen.

Ik ga inderdaad morgen subiet naar de gemeente, maar zit tot die tijd wel behoorlijk nagels te bijten en hoopte wat geruststelling te kunnen vinden, google toont niet de antwoorden die ik zoek.
Ook wil ik zeker weten wat m'n rechten zijn, en hier was de gemeente al eens in een ander geval niet eerlijk in.

Toen ik een hele tijd geleden een andere ex-partner uit wilde schrijven en diegene geen ander inschrijfadres had, duurde dit een aantal maanden omdat er een onderzoek moest worden gedaan. Toendertijd was dit geen probleem omdat ik gewoon werk had. Het was alleen lastig dat voor sommige vaste lasten mijn toenmalige ex-partner nog steeds werd meegerekend. Deze was gelukkig wel zo fatsoenlijk om die kosten gewoon te vergoeden.

u hebt dus al een keer iemand uit willen laten schrijven
dat was dan de eerste keer
ik zou trouwens nooit af zijn gegaan op vage beloften om aan het werk te gaan, maar dat is achteraf praten
een slechte relatie opnieuw aangaan is ook geen goed idee
kinderen kunnen prima worden opgevoed door een alleenstaande moeder
ze kunnen zelfs prima worden opgevoed door een alleenstaande oma zoals ik weet uit kennissenkring

witte angora
Berichten: 30745
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Fraude via adreswijziging tegengaan

Ongelezen bericht door witte angora »

Het beste kun je gewoon naar de gemeente, daar kunnen ze je precies vertellen wat je moet doen. Eigenlijk is het zo dat hij zichzelf op jouw adres uit moet schrijven, maar het zou zomaar kunnen dat het in dit geval anders is.

En anders dreig je hem met aangifte als hij zich niet vrijwillig uitschrijft, en mag hij samen met jou in de schuldsanering, immers, er is een inkomen bijgekomen, ja toch?

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Fraude via adreswijziging tegengaan

Ongelezen bericht door ruud_a »

witte angora schreef:Het beste kun je gewoon naar de gemeente, daar kunnen ze je precies vertellen wat je moet doen. Eigenlijk is het zo dat hij zichzelf op jouw adres uit moet schrijven, maar het zou zomaar kunnen dat het in dit geval anders is.

En anders dreig je hem met aangifte als hij zich niet vrijwillig uitschrijft, en mag hij samen met jou in de schuldsanering, immers, er is een inkomen bijgekomen, ja toch?

ik lijkt me niet dat hij al is ingeschreven
de feitelijke ingangsdatum is pas 1 maart
dus nu is hij nog niet ingeschreven
ik denk dat je het zoiets als voornemen tot inschrijving zou moeten noemen

Geurt-J

Re: Fraude via adreswijziging tegengaan

Ongelezen bericht door Geurt-J »

Ik heb een oude vriend geholpen die een postadres nodig had voor een uitkering woonde overal en nergens,
om een lang verhaal kort te houden door zijn crimineel gedrag wilde ik hem laten uitschrijven bij de Gemeente. Dit moet hijzelf doen als huiseigenaar kun je dat niet.

Gevolg deurwaarders aan de deur de politie die hem zoekt en regelmatig langskomt.

witte angora
Berichten: 30745
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Fraude via adreswijziging tegengaan

Ongelezen bericht door witte angora »

ruud_a schreef:

ik lijkt me niet dat hij al is ingeschreven
de feitelijke ingangsdatum is pas 1 maart
dus nu is hij nog niet ingeschreven
ik denk dat je het zoiets als voornemen tot inschrijving zou moeten noemen
Je kunt je 5 dagen van tevoren inschrijven. En daar heeft dit mannetje blijkbaar misbruik van gemaakt...

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: Fraude via adreswijziging tegengaan

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Ik zou overigens jouw ex-partner ook onmiddellijk aangeven voor dat zwarte werk. En misschien eens contact opnemen met Maatschappelijk Werk o.e.d. om zélf je leven op de rails te krijgen? Je hoeft als alleenstaande ouder niet thuis te zitten hoor, en in de schuldsanering. Je kan ook kijken of je kan gaan werken; daar is al die kinderopvangtoeslag en al die belastingkortingen voor uitgevonden. Zo te lezen ben je niet dom, hoogstens helaas wat naïef, maar ja, dat zijn we allemaal wel eens in het leven. Ik vind het te prijzen dat je je kind het beste wilt geven en ik hoop dan ook dat de inschrijving ongedaan gemaakt kan worden.

Longwei2012
Berichten: 113
Lid geworden op: 15 nov 2012 10:48

Re: Fraude via adreswijziging tegengaan

Ongelezen bericht door Longwei2012 »

Geurt-J schreef:Ik heb een oude vriend geholpen die een postadres nodig had voor een uitkering woonde overal en nergens,
om een lang verhaal kort te houden door zijn crimineel gedrag wilde ik hem laten uitschrijven bij de Gemeente. Dit moet hijzelf doen als huiseigenaar kun je dat niet.

Gevolg deurwaarders aan de deur de politie die hem zoekt en regelmatig langskomt.
Dit kun je als huiseigenaar zelf wél laten doen:
Je vertelt de gemeente je probleem en meld daarbij dat deze persoon niet eens bij jou woonachtig is, dan zullen zij een onderzoek starten; Ze sturen hem een brief aan jouw adres, die jij natuurlijk onderschept, en als hij daar binnen 3 maanden niet op antwoord wordt hij gewoon uitgeschreven. Het kan zijn dat ze dit 2 keer doen, zodat het uiteindelijk 6 maanden duurt, maar uiterlijk met 6 maanden is de persoon dan uitgeschreven zonder dat hij daaraan heeft mee moet werken.

Longwei2012
Berichten: 113
Lid geworden op: 15 nov 2012 10:48

Re: Fraude via adreswijziging tegengaan

Ongelezen bericht door Longwei2012 »

Overigens was een telefoontje naar de gemeente al voldoende. Vroeg in de ochtend gebeld, er werd me verteld dat hij zelf ook naar de gemeente moest gaan. Toen heb ik de situatie uitgelegd waarin hij dat dus echt niet van plan was en heb ik een andere medewerker aan de lijn gekregen. Deze deed minder moeilijk en wist meer. De mutatie was nog niet doorgevoerd dus ze hebben de adreswijziging gewoon vernietigd. Hiervoor heb ik niet langs hoeven gaan of zijn medewerking nodig gehad.
Maar zo zie je maar weer, je moet net mazzel hebben met de persoon die je te woord staat.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Fraude via adreswijziging tegengaan

Ongelezen bericht door tenormin »

Maar zo zie je maar weer, je moet net mazzel hebben met de persoon die je te woord staat.
Ik wil je volstrekt niet somber maken, maar je hebt met iemand gesproken aan de telefoon. Fijn, maar probeer dit even zwart op wit te krijgen. Heb je de naam van deze persoon gevraagd; dan kun je hem/haar vragen dit schriftelijk te bevestigen. Emailen kan natuurlijk ook. Zou daar echt voor zorgen, hoor.

Longwei2012
Berichten: 113
Lid geworden op: 15 nov 2012 10:48

Re: Fraude via adreswijziging tegengaan

Ongelezen bericht door Longwei2012 »

Miepje1 schreef:Ik zou overigens jouw ex-partner ook onmiddellijk aangeven voor dat zwarte werk. En misschien eens contact opnemen met Maatschappelijk Werk o.e.d. om zélf je leven op de rails te krijgen? Je hoeft als alleenstaande ouder niet thuis te zitten hoor, en in de schuldsanering. Je kan ook kijken of je kan gaan werken; daar is al die kinderopvangtoeslag en al die belastingkortingen voor uitgevonden. Zo te lezen ben je niet dom, hoogstens helaas wat naïef, maar ja, dat zijn we allemaal wel eens in het leven. Ik vind het te prijzen dat je je kind het beste wilt geven en ik hoop dan ook dat de inschrijving ongedaan gemaakt kan worden.
Ik loop sinds anderhalf jaar bij maatschappelijk werk. Deze hebben me echt enorm geholpen en op m'n rechten gewezen.
Schuldsanering is helaas wel nodig; door een bewindvoerder die me doodleuk met 12.000 schuld heeft opgezadeld. Maar alles komt wel goed, ook met werk vinden en ik ben blij dat de inschrijving is geannuleerd.

Longwei2012
Berichten: 113
Lid geworden op: 15 nov 2012 10:48

Re: Fraude via adreswijziging tegengaan

Ongelezen bericht door Longwei2012 »

tenormin schreef:
Maar zo zie je maar weer, je moet net mazzel hebben met de persoon die je te woord staat.
Ik wil je volstrekt niet somber maken, maar je hebt met iemand gesproken aan de telefoon. Fijn, maar probeer dit even zwart op wit te krijgen. Heb je de naam van deze persoon gevraagd; dan kun je hem/haar vragen dit schriftelijk te bevestigen. Emailen kan natuurlijk ook. Zou daar echt voor zorgen, hoor.
Ik weet wie de persoon was. Een beschikking van de inschrijving wilden ze al niet geven en een bewijs van annuleren zullen ze al helemaal niet willen geven. Maar ik ga morgen bij de gemeente langs en als die persoon er is zal ik met m'n recorder opnemen dat de inschrijving geannuleerd is, dat is ook rechtsgeldig toch?

Longwei2012
Berichten: 113
Lid geworden op: 15 nov 2012 10:48

Re: Fraude via adreswijziging tegengaan

Ongelezen bericht door Longwei2012 »

Longwei2012 schreef:
Miepje1 schreef:Ik zou overigens jouw ex-partner ook onmiddellijk aangeven voor dat zwarte werk. En misschien eens contact opnemen met Maatschappelijk Werk o.e.d. om zélf je leven op de rails te krijgen? Je hoeft als alleenstaande ouder niet thuis te zitten hoor, en in de schuldsanering. Je kan ook kijken of je kan gaan werken; daar is al die kinderopvangtoeslag en al die belastingkortingen voor uitgevonden. Zo te lezen ben je niet dom, hoogstens helaas wat naïef, maar ja, dat zijn we allemaal wel eens in het leven. Ik vind het te prijzen dat je je kind het beste wilt geven en ik hoop dan ook dat de inschrijving ongedaan gemaakt kan worden.
Ik loop sinds anderhalf jaar bij maatschappelijk werk. Deze hebben me echt enorm geholpen en op m'n rechten gewezen.
Schuldsanering is helaas wel nodig; door een bewindvoerder die me doodleuk met 12.000 schuld heeft opgezadeld. Maar alles komt wel goed, ook met werk vinden en ik ben blij dat de inschrijving is geannuleerd.
Hem aangeven voor zwartwerk zal moeilijk gaan. Het is een bedrijf van zijn familielid en die zal beamen dat hij daar enkel helpt. Ook zal hij het voorlopig niet meer doen omdat ik er al mee gedreigt had als hij mij en onze zoon schade zou berokkenen.

mylo1
Berichten: 313
Lid geworden op: 08 feb 2006 20:50

Re: Fraude via adreswijziging tegengaan

Ongelezen bericht door mylo1 »

Toevallig zat de dochter van mijn vriendin met het zelfde probleem..alleen is die nog getrouwd ook!
Hij betaalde niet mee in het huishouden en vertrok op een gegeven moment.. meerdere keren en had altijd weer een smoes..van ik hou toch zoveel van je..en zij nam hem ieder keer weer terug ..nou ja je kent het wel :evil:
Maar de liefde smelt langzaam weg bij iedere gebeurtenis..beetje bij beetje..word je wakker..tot je er niet meer intrapt en het eindigt
Zij heeft hierop de gemeente gebeld en die gaven haar de raad ..als hij 6 weken niet in de woning was verschenen..kon zij hem alleen uitschrijven en had zij hem niet nodig
Dit heeft zij ook gedaan en meneer heeft nergens geen rechten meer op ..qua woning..
Hoop dat je hier iets mee kan voor als het misloopt met het anuleren.

Gesloten