LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Garantie Brugman badkamers

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Lennartaartsen
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 sep 2020 11:27

Garantie Brugman badkamers

Ongelezen bericht door Lennartaartsen »

goedendag en vast bedankt voor het lezen.

Mijn ervaring gaat over Brugman badkamers. Ik heb 1 jaar en 3 maanden geleden een badkamer gekocht en laten plaatsen door brugman. Nu heb ik ineens lekkage en is er een muur, een plafond en een vloer kapot. De oorzaak zit zeggen ze in de naden die geplaatst zijn. Maar na hevige discussies blijft brugman zeggen dat kit naden maar een jaar garantie hebben. Dit wil dus zeggen dat ik elk jaar mijn kitranden moet vervangen in de hoop dat ik geen lekkages krijg. Belachelijk dus. Het is geen achterstallig onderhoud maar de kitranden zijn gewoon verschrikkelijk slecht geplaatst door brugman. Er zit geen schimmel op en je moet helemaal op je knieën gaan en een lampje gaan schijnen om de kapotte krimpnaden te kunnen zien. Zijn er meer mensen die zoiets gehad hebben en wat kan ik hier aan doen?

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Garantie Brugman badkamers

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Als er schimmelwerende kit gebruikt wordt, dan zie je inderdaad geen schimmel. En kitranden zijn in 99 van de 100 gevallen ook uitgesloten bij verzekeraars. Simpelweg omdat kit niet te garanderen is. Elk huis werkt, er kan dus altijd een kitrandje los komen.

Dus ja, u zal periodiek de kitranden moeten nakijken.

alfatrion
Berichten: 21886
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Garantie Brugman badkamers

Ongelezen bericht door alfatrion »

Na 1 jaar en 3 maanden is wel heel erg snel.

16again
Berichten: 16035
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Garantie Brugman badkamers

Ongelezen bericht door 16again »

Lennartaartsen schreef:
07 sep 2020 11:34
Maar na hevige discussies blijft brugman zeggen dat kit naden maar een jaar garantie hebben.
Waar staat dat in de voorwaarden?

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Garantie Brugman badkamers

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Compleet belachelijke reactie van Brugman. Of ze hebben niet goed gewerkt of de verkeerde kit gebruikt. Die kit hoort jaren en jaren goed te blijven. Aan de kit van mijn badkamer, douche en bad van 1995, mankeerde in 2017 nog helemaal niets.

Is Brugman niet aangesloten bij een geschillencommissie?

Schakel uw opstalverzekering in. Schade door slecht kit na ruim een jaar is zeker gedekt.

Maar is het wel de kit die de schade veroorzaakt?

adaartsen
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 sep 2020 12:04

Re: Garantie Brugman badkamers

Ongelezen bericht door adaartsen »

Belachelijk korte termijn van Brugman. De garantietermijn bij bv. Woningborg: De garantietermijn bedraagt 6 jaar. Zelfs voor kitwerk zonder waterkerende functie geldt een termijn van 2 jaar. SCHANDE! Nooit iets kopen bij Brugmankeukens & badkamers. Lijkt mij een onderwerp voor de TV uitzendingen van Radar.

Lennartaartsen
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 sep 2020 11:27

Re: Garantie Brugman badkamers

Ongelezen bericht door Lennartaartsen »

Nee helaas geeft ook de verzekering geen dekking op kitranden. Ook al zijn ze net nieuw.. brugman zegt ook echt letterlijk tegen mij dat ik de kitranden elk jaar moet vervangen om dit te voorkomen. Echt belachelijk gewoon.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Garantie Brugman badkamers

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Brugman is CBW erkend. Dien daar een klacht in.

Willem12

Re: Garantie Brugman badkamers

Ongelezen bericht door Willem12 »

NeoDutchio schreef:
07 sep 2020 20:02
Als er schimmelwerende kit gebruikt wordt, dan zie je inderdaad geen schimmel. En kitranden zijn in 99 van de 100 gevallen ook uitgesloten bij verzekeraars. Simpelweg omdat kit niet te garanderen is. Elk huis werkt, er kan dus altijd een kitrandje los komen.

Dus ja, u zal periodiek de kitranden moeten nakijken.
Wat een onzin.
Kit van een goede kwaliteit die vakkundig is aangebracht gaat jaren probleemloos mee. Bovendien is een goede kwaliteit kit flexibel en kan daardoor de werking van een huis opvangen.
Als je door een gerenommeerd bedrijf een badkamer laat plaatsen moet je er op kunnen vertrouwen dat je daar jaren probleemloos gebruik van kunt maken. Als er binnen een paar jaar lekkage optreden is er gewoon prutswerk geleverd.

16again
Berichten: 16035
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Garantie Brugman badkamers

Ongelezen bericht door 16again »

Lennartaartsen schreef:
09 sep 2020 12:51
Nee helaas geeft ook de verzekering geen dekking op kitranden
Verzekeraars sluiten liefst zoveel mogelijk uit in hun kleine lettertjes. Dat is het verdienmodel.
Maar dat staat los van het gegeven dat gewoon deugdelijk werk geleverd dient te worden.

Lennartaartsen
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 sep 2020 11:27

Re: Garantie Brugman badkamers

Ongelezen bericht door Lennartaartsen »

Bedankt voor alle info, ik ben blij dat radar het iedegeval in de nieuwsbrief heeft geplaatst. Cbw is op de hoogte gesteld en ik heb inmiddels contact met het juridisch loket.. ik laat dit niet rusten

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Garantie Brugman badkamers

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

een kitvoeg kan altijd gaan lekken, normaal kunnen ze zeker 5 jaar mee gaan maar als u deze bijvoorbeeld vaak schoonmaakt met chloor dan kunnen ze veel eerder gaan scheuren, ook extreme bewegingen kunnen hieraan ten grondslag liggen....

het is niet zo dat elke kitvoeg zeker 5 jaar meegaat, sommigen gaan 20 jaar mee en anderen zoals in uw geval nog geen 2 jaar....

ligt echt aan de omstandigheden, schakel een expert in die echt verstand heeft van deze materie en laat u eerst informeren over de oorzaak voor u verdere stappen onderneemt, u moet toch ook bewijs hebben voor de klachtenprocedure....

Gesloten