LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Garantie espressoapparaat van KitchenAid

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Eliza801
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 nov 2020 15:04

Garantie espressoapparaat van KitchenAid

Ongelezen bericht door Eliza801 »

Ik heb in februari 2018 een Kitchenaid espressoapparaat gekocht. Op dit apparaat zit standaard 3 jaar garantie. Op dit moment is de machine weer bij Kitchenaid ter reparatie. Nu blijkt dat zij hem niet meer verkopen en ook niet kunnen repareren en zij willen mij nu een voucher geven zodat ik iets anders kan kopen. Aangezien ze geen espressoapparaten meer verkopen en ik verder niets nodig heb, wil ik graag mijn geld terug (eventueel met afschrijving). Ik vraag mij af of ik verplicht ben om een voucher te accepteren in plaats van geld.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Garantie espressoapparaat van KitchenAid

Ongelezen bericht door Jablan »

Jein. Als in de voorwaarden van de verkoper iets staat als 'geen geld terug, maar een tegoedbon', dan heb je weinig keuze. Als er niets over wordt vermeld, dan heb je recht op je geld terug (retourpinnen).

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Garantie espressoapparaat van KitchenAid

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

U moet bij de verkoper zijn en niet Kitchenaid. Hoe wil de verkoper het met u oplossen?

Eliza801
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 nov 2020 15:04

Re: Garantie espressoapparaat van KitchenAid

Ongelezen bericht door Eliza801 »

Het apparaat staat nu voor de 3e reparatie bij Kitchenaid en zij hebben contact met mij opgenomen dat ik eigenlijk een nieuwe machine zou moeten krijgen. Omdat deze niet meer leverbaar is, willen zij vouchers verstrekken.

Laurensios
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 nov 2020 20:25

Re: Garantie espressoapparaat van KitchenAid

Ongelezen bericht door Laurensios »

Beste Eliza,

Wat in ieder geval van belang is, is dat je inderdaad naar de verkopende partij gaat.
Heb je het product bij KitchenAid gekocht (bijvoorbeeld via de webshop) dan is dat dus KitchenAid zelf. Heb je het product via een andere verkoper (denk aan mediamarkt etc.) dan moet je dus naar die partij gaan. Van belang is dat je altijd naar de verkopende partij gaat, de verkopende partij is immers verantwoordelijk voor het gekochte product.

De 3 jarige garantie termijn zal geregeld zijn in de algemene voorwaarden. In die algemene voorwaarden staat ook wat wel en niet onder de garantie valt en hoe het probleem zal worden opgelost. Mocht er in de algemene voorwaarden staan dat u alleen recht heeft op een tegoedbon of een ander product, dan is dat op basis van de algemene voorwaarden waar u het mee moet doen.

Mocht u echter echt uw geld terug willen hebben, dan kunt u de overeenkomst met de verkopende partij ontbinden. Ontbinding bij een product dat gebrekkig is mag immers niet worden beperkt in de algemene voorwaarden.
Wat u hiervoor moet doen is de verkopende partij mededelen dat u de overeenkomst wilt ontbinden, of u het gehele aankoopbedrag dan terugkrijgt hangt van verschillende factoren af. Voor voorbeeldbrieven en meer uitleg zie https://www.consuwijzer.nl/kan-ik-van-d ... beeindigen

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Garantie espressoapparaat van KitchenAid

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

ga niet akkoord met slechts een deel van je geld terug, als je ontbind omdat produkt niet voldoet en verkoper kan je geen gelijkwaardig nieuw produkt leveren heb je volgens de wet gewoon recht op de totale aankoopsom en anders niet....

Gesloten