kuklos schreef: ↑28 dec 2020 23:46
Niet beschikbaar is een argument waar ik nog wel in mee wil gaan. Alleen, dan heeft ed.westermolen nog altijd zelf de verantwoordelijkheid om hetzij een andere auto te kiezen hetzij deze auto te kiezen en de gevolgen van zijn keuze te accepteren.
Elke keten heeft demowagens, niemand koopt immers een auto zonder erin gezeten en gereden te hebben. Dealers met meerdere vestigingen hebben een aantal wagens die rouleren tussen de filialen en die op afroep op de juiste locatie gezet worden. Opel is redelijk goed vertegenwoordigd in Nederland, dus nergens in de buurt beschikbaar is vrij klein.
Maar mocht toch, om welke reden dan ook, er nergens een auto beschikbaar zijn, er staan er weet ik hoeveel te koop. En nee, bij de dealers staan geen afgetrapte afdankertjes, er zijn zat ex-demo auto's en ex-lease auto's van leaserijders die ook binnen het jaar van de auto af wilde. Dat zijn nieuwe auto's van minder dan 1 jaar oud met nog geen 10.000km op de teller. Ook daar kan gewoon een proefrit in gemaakt worden.
Moneyman schreef: ↑29 dec 2020 10:14
ed.westermolen schreef: ↑28 dec 2020 23:07
Ik wordt er een beetje moe van om iedere keer te moeten uitleggen waarom ik geen proefrit heb kunnen maken..
Je schrijft steeds "kunnen", waar je "willen" had moeten zeggen (zie onderstaand
citaat). Als je jezelf niet te goed had gevonden om niet in een splinternieuwe auto proef te rijden, had je jezelf een hoop ellende bespaard.
Ik kreeg een nieuwe auto geleverd en dan wil ik ook in een nieuwe auto proefrijden. Alleen had geen dealer er meer een staan omdat ze niet meer gemaakt werden. En dan moet ik van jou maar in een 2e handsie met doorgezakte stoelen via marktplaats oid. gaan proefrijden?
Ook al zou Ed een afspraak gemaakt hebben om een proefrit te maken, dan kwam hij van een koude kermis thuis. Opel gaat echt geen splinternieuwe auto naar een dealer brengen voor 1 testrit. Daar zijn demo auto's voor. Ed had dan een auto gekregen van max 1 jaar oud met hooguit 10.000km op de teller om daar in proef te rijden.
Het is dus inderdaad niet 'willen' proefrijden geweest. Opties genoeg.