LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gedupeerden Leaseplan gezocht

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Har45
Berichten: 493
Lid geworden op: 24 dec 2010 13:59

Re: Gedupeerden Leaseplan gezocht

Ongelezen bericht door Har45 »

ed.westermolen schreef:
28 dec 2020 17:03
Har45 schreef:
28 dec 2020 14:54
De lage lease was juist een reden om de Opel Karl te gaan leasen in the first place.
Dus u wilt met Opel Karl centjes een Maybach uitvoering (stoel) rijden .
Beter was geweest dat u voor de bestelling bij een willekeurige Opel dealer een proefrit met de Karl had gemaakt.
Resume Leaseplan heeft conform afspraak u de bestelde (nieuwe) auto geleverd en voldoet aan haar verplichtingen, alles wat u extra wil kost nu eenmaal geld.
Het is uw eigen gemakzucht geweest ( en de inhoud van uw portemonnee) dat u nu nog 3 jaar lang op een originele opel karl stoel moet blijven zitten ( en dus op de blaren)
Volgens mij heb jij niet helemaal begrepen waarom ik geen proefrit heb kunnen maken.
Je kunt geen proefrit maken in een auto die geen Opeldealer meer heeft staan.
Zat er dan iemand van Leaseplan met een geweer op uw voorhoofd om de Opel Karl af te nemen ???
Ik gok zomaar dat er legio andere auto merken en lease maatschappijen waren waarbij u tegen een soort gelijk tarief had kunnen leasen.
Dus hoe u het nu wend of keert deze miskleun is volgens mij geheel voor uw eigen rekening.

ed.westermolen
Berichten: 23
Lid geworden op: 25 apr 2020 12:12

Re: Gedupeerden Leaseplan gezocht

Ongelezen bericht door ed.westermolen »

D34M0N schreef:
28 dec 2020 18:47
ed.westermolen schreef:
28 dec 2020 16:52
D34M0N schreef:
28 dec 2020 15:29

Ik zou aanraden om een losse autostoel te kopen en die in jouw auto te plaatsen. Wanneer je de auto weer inlevert de originele stoel weer terugzetten. De losse autostoel kun je dan weer gebruiken in een volgende auto. Een losse autostoel is dus een investering waar je vele jaren plezier van kunt hebben. Je zou er ook voor kunnen kiezen om een stoelkussen te kopen.
Extra tip: koop een stoel of kussen met verwarming, dat is erg fijn bij rugklachten.
Losse autostoel wordt voor mij te duur en mag niet zonder toestemming van leaseplan.
Daarom zei ik ook: "Wanneer je de auto weer inlevert de originele stoel weer terugzetten." Als je de auto aan het einde van de leaseperiode weer in originele staat terugbrengt is dat geen probleem. En na het terugzetten van de originele stoel, kun je de eigen stoel weer in een volgende auto gebruiken. Daarom noemde ik het een investering waar je vele jaren plezier van kunt hebben.

Er zijn ook kussens te koop voor autostoelen. Die kosten niet zoveel.
Stoelkussens kosten niet zo veel idd.
Helpen doen ze echter ook niet want dat heb ik al geprobeerd.
Werd bij de eerste de beste bocht uit mijn stoel geslingerd ware het niet dat ik de autogordel om had.
Autostoel 0,0 zijdelingse steun, en die stelt bij de Opel Karl toch al niks voor.
Stoelkussen gleed zo van de zitting af.
Geen oplossing dus.

Lady1234
Berichten: 27097
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Gedupeerden Leaseplan gezocht

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dan misschien maar overstappen op een ander vervoermiddel.

Hommer
Berichten: 107
Lid geworden op: 24 dec 2020 11:39

Re: Gedupeerden Leaseplan gezocht

Ongelezen bericht door Hommer »

En dan in Jip en Janneke taal voor u: u kiest er zelf voor om een auto ongezien te bestellen. Ook al was het de goedkoopste optie, ook al was het de enige optie die u zich kunt veroorloven, u heeft zichzelf met deze situatie opgezadeld en niemand anders.
Hopelijk bent u succesvol in het over laten nemen van het private lease contract door iemand anders. 1 tip: formuleer de advertentie zo positief mogelijk. Dat u laat heeft van uw rug in deze auto zou ik daarbij niet vermelden.

kuklos
Berichten: 9770
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Gedupeerden Leaseplan gezocht

Ongelezen bericht door kuklos »

Of de dealer zo'n auto nu wel of niet had staan maakt niet uit. Ondanks dat heb jij gekozen om deze auto te bestellen. Dus de verantwoordelijkheid ligt geheel en al bij jou. Ondanks dat je dat niet wil horen.

kuklos
Berichten: 9770
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Gedupeerden Leaseplan gezocht

Ongelezen bericht door kuklos »

ed.westermolen schreef:
28 dec 2020 23:07
Ik wordt er een beetje moe van om iedere keer te moeten uitleggen waarom ik geen proefrit heb kunnen maken..
Dat jij geen proefrit hebt kunnen maken weten we en snappen we. Het waarom ervan ook.
Maar dat is niet het discussiepunt. Het discussiepunt is dat jij ondanks dat je geen proefrit kon maken toch zelf gekozen hebt voor deze auto. Je had een andere auto kunnen kiezen, je had kunnen wachten tot je wel een proefrit kon maken. Doch jij koos ervoor om een auto te nemen die je niet kon proefrijden. En dat dat is jouw eigen verantwoordelijkheid.

Zou LeasePlan toegeeflijker kunnen zijn? Ja. Zijn ze dat verplicht? Nee. Ze staan volkomen in hun recht, hoe vervelend dat ook voor je uitpakt.

NeoDutchio
Berichten: 12317
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Gedupeerden Leaseplan gezocht

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

ed.westermolen schreef:
28 dec 2020 23:00
Als jij een pannenset voor € 1000 ziet staan vraag je je ook af hoe men aan dat bedrag komt.
Dat doe ik in dit geval dus ook, mede omdat zowel de koerslijst van de Bovag (toch niet de minste) en die van de ANWB een lager bedrag laten zien dan de € 11.000,- die leaseplan voor ogen heeft als een dealer de auto wil aankopen.
Daar is niets concurrentie gevoelig aan.
Goh, en de Karl's van hetzelfde bouwjaar kosten een stuk meer bij de dealers. Als u het verschil niet weet tussen een inruilprijs en een verkoopprijs, dan zal u nooit geld kunnen verdienen.
Als ik een willekeurige 120 jaar editie neem uit 2019 (https://www.opeloccasions.nl/opel/karl/ ... cc15533926), dan krijg ik bij de ANWB een Bovag verkoopprijs te zien van € 10.640. De merkdealerprijs zit op €11.350 en een inkoop/inruilprijs van €9.400. Hoe transparant wilt u het hebben dan? Die auto is €11.000 waard en dat wil de eigenaar er ook voor hebben. Waarom zou de verkoper de auto goedkoper weg doen en verlies moeten draaien?
Terugkomend op die pannenset, u hebt die gekocht en komt er thuis achter dat ze voor inductie zijn terwijl u gas hebt. Wiens probleem is dat dan?

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Gedupeerden Leaseplan gezocht

Ongelezen bericht door Moneyman »

ed.westermolen schreef:
28 dec 2020 23:07
Ik wordt er een beetje moe van om iedere keer te moeten uitleggen waarom ik geen proefrit heb kunnen maken..
Je schrijft steeds "kunnen", waar je "willen" had moeten zeggen (zie onderstaand citaat). Als je jezelf niet te goed had gevonden om niet in een splinternieuwe auto proef te rijden, had je jezelf een hoop ellende bespaard.
Ik kreeg een nieuwe auto geleverd en dan wil ik ook in een nieuwe auto proefrijden. Alleen had geen dealer er meer een staan omdat ze niet meer gemaakt werden. En dan moet ik van jou maar in een 2e handsie met doorgezakte stoelen via marktplaats oid. gaan proefrijden?

NeoDutchio
Berichten: 12317
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Gedupeerden Leaseplan gezocht

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

kuklos schreef:
28 dec 2020 23:46
Niet beschikbaar is een argument waar ik nog wel in mee wil gaan. Alleen, dan heeft ed.westermolen nog altijd zelf de verantwoordelijkheid om hetzij een andere auto te kiezen hetzij deze auto te kiezen en de gevolgen van zijn keuze te accepteren.
Elke keten heeft demowagens, niemand koopt immers een auto zonder erin gezeten en gereden te hebben. Dealers met meerdere vestigingen hebben een aantal wagens die rouleren tussen de filialen en die op afroep op de juiste locatie gezet worden. Opel is redelijk goed vertegenwoordigd in Nederland, dus nergens in de buurt beschikbaar is vrij klein.
Maar mocht toch, om welke reden dan ook, er nergens een auto beschikbaar zijn, er staan er weet ik hoeveel te koop. En nee, bij de dealers staan geen afgetrapte afdankertjes, er zijn zat ex-demo auto's en ex-lease auto's van leaserijders die ook binnen het jaar van de auto af wilde. Dat zijn nieuwe auto's van minder dan 1 jaar oud met nog geen 10.000km op de teller. Ook daar kan gewoon een proefrit in gemaakt worden.
Moneyman schreef:
29 dec 2020 10:14
ed.westermolen schreef:
28 dec 2020 23:07
Ik wordt er een beetje moe van om iedere keer te moeten uitleggen waarom ik geen proefrit heb kunnen maken..
Je schrijft steeds "kunnen", waar je "willen" had moeten zeggen (zie onderstaand citaat). Als je jezelf niet te goed had gevonden om niet in een splinternieuwe auto proef te rijden, had je jezelf een hoop ellende bespaard.
Ik kreeg een nieuwe auto geleverd en dan wil ik ook in een nieuwe auto proefrijden. Alleen had geen dealer er meer een staan omdat ze niet meer gemaakt werden. En dan moet ik van jou maar in een 2e handsie met doorgezakte stoelen via marktplaats oid. gaan proefrijden?
Ook al zou Ed een afspraak gemaakt hebben om een proefrit te maken, dan kwam hij van een koude kermis thuis. Opel gaat echt geen splinternieuwe auto naar een dealer brengen voor 1 testrit. Daar zijn demo auto's voor. Ed had dan een auto gekregen van max 1 jaar oud met hooguit 10.000km op de teller om daar in proef te rijden.
Het is dus inderdaad niet 'willen' proefrijden geweest. Opties genoeg.

kuklos
Berichten: 9770
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Gedupeerden Leaseplan gezocht

Ongelezen bericht door kuklos »

@NeoDutchio, ik wilde en wil de claim van ed.westermolen voor waar aannemen daar we door te focussen op die claim de verkeerde kant opgaan. Het gaat er niet om of ed.westermolen wel of niet in een proefauto kon rijden en of hij erin wilde proefrijden. Het gaat erop dat hij feitelijk ongezien een auto kiest en daarna geen verantwoordelijkheid wil nemen voor zijn eigen keuze, maar verwacht dat anderen daarvoor de verantwoordelijkheid dragen.

Gesloten