Gedupeerden Leaseplan gezocht

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
1987Sab

Gedupeerden Leaseplan gezocht

Ongelezen bericht door 1987Sab » 08 aug 2019 18:31

Hallo,

Namens meerdere gedupeerden van Leaseplan plaats ik dit bericht. Wij zijn op zoek naar mensen die eveneens problemen ondervinden tijdens de lease van hun auto bij Leaseplan. Samen hopen wij door media-attentie of een het samen stappen ondernemen tegen Leaseplan een aantal wanpraktijken te kunnen stoppen.

Zaken waar momenteel tegenaan gelopen wordt;
*Niet in online omgeving kunnen, waardoor facturen en overige overzichten niet inzichtelijk zijn;
*Verkeerde administratie bij Leaseplan, oftewel betaalde facturen worden naar incasso uitbesteed
*Auto wordt bij betalingsachterstand als gestolen opgegeven, zonder enig contact of verzoek van inlevering
*Bij maandelijks betalen wordt alsnog gezegd dat door betalingsachterstand de auto ingeleverd moet worden of moet een bedrag van de nieuwe factuur met enorme extra kosten worden betaald... Binnen 1 dag (!).
*Geen reactie op belletjes, mailtjes etc.
*Wettelijke regels voor aanmaning worden niet gehanteerd.
*Etc etc.

Komkommertijd

Re: Gedupeerden Leaseplan gezocht

Ongelezen bericht door Komkommertijd » 09 aug 2019 12:06

Als iedereen op dezelfde tijd gaan inloggen sta je in de Digitale file.. probeer het voor 8.00 uur of in de avond thuis eens.

Een incasso die bewijsbaar op tijd en automatisch is afgeschreven worden incasso kosten geseponeerd.

Als ze eisen dat je auto inleverde en weigerde is pas diefstal aangifte toegestaan... anders is dit fraude.

Betalen binnen 1 dag, je bent niet verplicht dezelfde bank te nemen, vaak volgende dag zodra je bericht leest.

Mede gedupeerde, die heb je dus al, ik lees hier nauwelijks klachten en weet wel vele tevreden klanten die beslist niet weg willen...

berndv

Ongelezen bericht door berndv » 09 aug 2019 12:07

U spreekt u zelf tegen:
1987Sab schreef:
08 aug 2019 18:31
*Auto wordt bij betalingsachterstand als gestolen opgegeven, zonder enig contact of verzoek van inlevering
*Bij maandelijks betalen wordt alsnog gezegd dat door betalingsachterstand de auto ingeleverd moet worden

renewouters

Ongelezen bericht door renewouters » 09 aug 2019 14:39

Toch knap dat zo'n bedrijf al zo lang marktleider kan zijn en blijven als ze er zo'n zooitje van maken.... Iets zegt me dat het probleem ergens anders ligt.

riddert

Ongelezen bericht door riddert » 09 aug 2019 15:06

1987Sab schreef:

*Etc etc.
Kunt u etc. etc. wat nader specificeren?

1987Sab

Ongelezen bericht door 1987Sab » 09 aug 2019 15:11

@berndv... Het gaat om meerdere klanten en situaties.

Frantic2

Ongelezen bericht door Frantic2 » 09 aug 2019 15:28

En hoe bent u die meerdere klanten op het spoor gekomen??? Ik lees eigenlijk een topic dat maar over 1 persoon met betalingsproblemen gaat...U...

berndv

Ongelezen bericht door berndv » 09 aug 2019 15:30

1987Sab schreef:
09 aug 2019 15:11
@berndv... Het gaat om meerdere klanten en situaties.
Oh ok, dus de ene situatie was van iemand die een betalingsachterstand had en daarvan was de auto als gestolen aangemerkt, en de andere situatie was er geen achterstand en kwam er een inleverbericht.

In de eerste situatie zou ik sowieso mijn twijfels al hebben aan het ontbreken van een inleverbericht. Maar goed, dat komt omdat ik vaak al wel een bepaald beeld heb bij mensen met een betalingsachterstand.

Net als deze:
1987Sab schreef:
*Wettelijke regels voor aanmaning worden niet gehanteerd.
Nadat betaling uitblijft (oftewel niet houden aan de overeenkomst) opeens gaan hameren op de wet. :shock:

Maar goed, welke wettelijke regels worden niet gehanteerd? En hoe zouden ze in uw ogen wel hun geld moeten krijgen?

snuffel1

Ongelezen bericht door snuffel1 » 09 aug 2019 18:37

Bij leaseplan huur je een auto voor een bepaalde tijd maar de auto wordt nooit je eigendom. Als de maandelijkse huursommen op tijd voldaan worden krijg je ook geen problemen maar als je dat niet doet is leaseplan gerechtigd om de auto weer in te nemen. Er moet wel erg veel gebeuren voordat tot inname wordt overgegaan maar als leaseplan er toe besluit dan dient de auto overgedragen te worden en als klant de overdracht onmogelijk maakt is er sprake van diefstal omdat de klant niet de eigenaar van de auto is.

16again

Ongelezen bericht door 16again » 09 aug 2019 19:10

snuffel1 schreef:
09 aug 2019 18:37
Er moet wel erg veel gebeuren voordat tot inname wordt overgegaan maar als leaseplan er toe besluit dan dient de auto overgedragen te worden en als klant de overdracht onmogelijk maakt is er sprake van diefstal omdat de klant niet de eigenaar van de auto is.
Dat is geen diefstal, maar verduistering. De lease-rijder had de auto immers al rechtmatig onder zich.

snuffel1

Ongelezen bericht door snuffel1 » 09 aug 2019 19:51

Verduistering wordt anders benoemd dan diefstal maar komt op hetzelfde neer namelijk het zich zonder toestemming toe eigenen van goederen. Even simpel, iemand steelt een pak melk en wordt betrapt dan is dat diefstal. Verduistering betreft het onttrekken van goederen die aan een ander toebehoren en komt op hetzelfde neer.

16again

Ongelezen bericht door 16again » 09 aug 2019 20:19

https://nl.wikipedia.org/wiki/Verduistering_(misdrijf)
Verduistering lijkt op diefstal. Het kenmerkende verschil is dat er geen sprake is van het wegnemen van een goed: de verduisteraar heeft het al rechtmatig onder zich. De verduisteraar kan het goed bijvoorbeeld geleend of gehuurd hebben van de eigenaar of om andere, rechtmatige redenen onder zich hebben.

Susan75

Ongelezen bericht door Susan75 » 22 nov 2019 13:59

Ik heb een enorm dossier van twee en een half jaar ellende met Leasplan. Dat kan ik delen als daar interesse in is.
Susan

tttlocke

Ongelezen bericht door tttlocke » 22 nov 2019 19:29

16again schreef:
09 aug 2019 19:10
snuffel1 schreef:
09 aug 2019 18:37
Er moet wel erg veel gebeuren voordat tot inname wordt overgegaan maar als leaseplan er toe besluit dan dient de auto overgedragen te worden en als klant de overdracht onmogelijk maakt is er sprake van diefstal omdat de klant niet de eigenaar van de auto is.
Dat is geen diefstal, maar verduistering. De lease-rijder had de auto immers al rechtmatig onder zich.
Toch betwijfel ik of er dan sprake is van verduistering.
Voor verduistering is het immers noodzakelijk dat het gaat om een goed 'dat men anders dan als gevolg van een misdrijf onder zich heeft'. 'Rechtmatig' zoals jij zegt. Maar daarvan is geen sprake meer als de leasenemer al verplicht was de auto over te dragen en dat weigerde te doen. De 'rechtmatigheid' was dan al beëindigd vóórdat de leasenemer zijn daad (van wederrechtelijke toeëigening) beging. Dus geen verduistering.
Van verduistering lijkt me wel sprake is ik het voertuig lease, gewoon mijn betalingsverplichtingen nakom, en dan tijdens de looptijd van het contract de auto verkoop of weggeef aan iemand anders.

Radar
Site Admin

Ongelezen bericht door Radar » 25 nov 2019 16:03

Beste forummers, de topicstarter vraagt om reacties van lotgenoten. Als je geen interesse hebt, reageer dan niet. We hebben enkele berichten hierom verwijderd.

Plaats reactie