LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geen kinderalimentatie door schulden van ex-partner

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Lowieze
Berichten: 6497
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Geen kinderalimentatie door schulden van ex-partner

Ongelezen bericht door Lowieze »

Obelix1 “ Als de vader zijn kinderen gewoon mag zien en opvoeden, dan komen ze heus niks tekort. “
Ten eerste zijn er natuurlijk niet alleen vaders maar net zo goed moeders die alimentatie moeten betalen.
En ten tweede getuigt deze zin van u van kortzichtigheid.
Als een ex-partner zijn kinderen mag zien, wil het nog niet zeggen dat de kinderen financieel niets tekort komen. Zij mogen hun leven voortzetten zoals vóór de scheiding, d.w.z. dat schoolgeld, hobby’s, sport etc. gewoon door zou moeten kunnen gaan.
Als de ex-partner daar niet aan mee wil betalen, komen de kinderen wel tekort. Dus sowieso moeten beide ouders daaraan bijdragen.

Obelix1
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59
Locatie: Africa

Re: Geen kinderalimentatie door schulden van ex-partner

Ongelezen bericht door Obelix1 »

Daarom zei ik ook, het moet allemaal wel kunnen :wink: Het is per geval verschillend en beide ouders zijn verantwoordelijk, en daar scheelt het vaak aan.

Ik betaal met mijn karig WAO-tje voor mijn levensonderhoud van mijn vrouw en haar twee schoolgaande kinderen en de hele mikmak erbij. Geen ex te bekennen! Gaat ook hoor, maar dan geen sportschooltje of de nieuwste sportschoenen.

Kortzichtig gezegd, man en vrouw ( twee mannen, twee vrouwen) gaan niet voor niets uit elkaar, zeker niet omdat ze zo fijn met elkaar afspraken kunnen maken en nakomen. Agenda`s bij houden wanneer en hoelang je de kinderen mag zien, laat dat eens aan de kinderen over. Die weten wel waar ze het fijn vinden hoor, en dan begint het...

Scheidingen zijn straffen, ik heb nog nooit anders gehoord.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Geen kinderalimentatie door schulden van ex-partner

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@obelix

Eigenlijk wel komisch uw verhaal. Eerst schrijft u:
“Bizar die jankende ex vrouwen.” maar u draait nu zelf wel volledig op voor de kosten van andermans kinderen. Dus u vindt het normaal dat hun vader niet bijdraagt in hun kosten van levensonderhoud?

Obelix1
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59
Locatie: Africa

Re: Geen kinderalimentatie door schulden van ex-partner

Ongelezen bericht door Obelix1 »

maar u draait nu zelf wel volledig op voor de kosten van andermans kinderen.
Ik zie het niet als opdraaien voor andermans kinderen, ik ben getrouwd met die vrouw en die kinderen horen erbij. Het is het gezin waar ik voor zorg in voorspoed en tegenspoed.
Ik zelf zal nooit alimentatie vragen of er naar bedelen, ik dop mijn eigen boontjes.

Ik vind het i.d.d. niet normaal dat vaders geld betalen om moeders in een dikke bak rond te laten rijden en 4 keer op een rij hertrouwen. Kinderen zien niks van het geld dat hebben ze mij verteld.

Leest u @Lady het maar anders en keer de verhalen maar om, komisch eigenlijk.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Geen kinderalimentatie door schulden van ex-partner

Ongelezen bericht door Moneyman »

Obelix1 schreef:
23 okt 2019 13:52
Ik zie het niet als opdraaien voor andermans kinderen, ik ben getrouwd met die vrouw en die kinderen horen erbij. Het is het gezin waar ik voor zorg in voorspoed en tegenspoed.
Respect, wat mij betreft het enige juiste uitgangspunt.

Me83ro
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 dec 2019 18:33

Re: Geen kinderalimentatie door schulden van ex-partner

Ongelezen bericht door Me83ro »

Ik ben al 11 jaar gescheiden. Mijn dochter was toen 1. Mijn dochter heeft bij hem toen ze 3 was nog een zusje gekregen. Ook zij zijn uit elkaar.
Tot haar 4e heeft ze 50% bij ons allebei gewoond, daarna bij mij. Ik heb altijd voor ogen gehouden dat haar vader belangrijk is. Zolang hij een vader voor haar is, zal ik hem haar nooit ontnemen. Ik praat hem niet zwart en zal haar altijd steunen. Mijn dochter word nu 13, tot haar 10e heeft mijn ex geen alimentatie betaald, wel aan zijn ex 275 per maand. Sinds 2.5 jaar betaalt hij mij nu 100 per maand, zijn andere dochter woont inmiddels bij hem, maar van zijn ex ontvangt hij niets. Wat ik heel erg lastig vind is dat hij wel negatieve dingen laat vallen over mij, zegt dat hij geen geld heeft, maar wel geld kent om de rechtzaak van zijn andere dochter te regelen. Hij dus niets ontvangt voor zijn andere dochter, zelf maar 28 uur werkt en aangeeft dat hij maandelijks aan mij niet meer kan betalen en dan vervolgens zegt treffen mijn dochter dat hij alles al betaald. . Dus ook in de situatie waarin je je kind niet als machtsmiddel gebruikt, ben je ook de klos, want tja een belastingschuld ( van hem) en zijn andere kind gaan voor..

Gesloten