Henk Toeter schreef: ↑20 mar 2019 23:18
Een auto rijden. Dus wegenbelasting, WAM-verzekering en brandstofkosten kunnen betalen is helemaal top. Ik doe het zelf ook.
Ga niet huillie doen als je geen vrijstelling krijgt voor een simpele burgerplicht. Kinderachtig calimero-gedrag dit.
Erikcv schreef: ↑19 mar 2019 01:30
Nu heb ik geen kwijtschelding gekregen wegens mijn auto, deze zou teveel waard zijn.
Hoe is dit NIET logisch?
Je krijgt geen kwijtschelding, nou moet je (net als iedereen in NL) belasting betalen. Schandalig.
Hoho...wel even de juiste info lezen.
De regels rondom kwijtschelding zijn per gemeente, maar inderdaad afhankelijk van de waarde van de auto.
TS geeft aan dat in zijn gemeente dit bedrag op 2200 euro ligt. De meeste gemeentes gebruiken de ANWB dagwaarde om de waarde van de auto vast te stellen, en die is in het geval van TS 1900 euro, Prima dus!
Echter in het geval van TS wijkt de gemeente af, en gebruiken ze vergelijkbare auto's op Marktplaats om de waarde vast te stellen.
Dat kán (zo gebruikt gemeente Amsterdam volgens hun site bijvoorbeeld gaspedaal.nl en verwijst naar
Zoek op merk, type en kenmerken van uw auto en neem dan de prijs die het meest voorkomt.) maar in geval van TS is dus behoorlijk in het nadeel tov de ANWB dagwaarde.
Zelf heb ik een mening over bijstand en recht op kwijtschelding belasting icm een auto,
maar dat doet er hier niet toe.
TS wil weten of hij er iets kan tegen doen dat de gemeente naar Marktplaats ipv de ANWB dagwaarde kijkt.