LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geen levering na lage opbrengst veiling BVA Auctions

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
R.AV.nl
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 mar 2020 10:13

Geen levering na lage opbrengst veiling BVA Auctions

Ongelezen bericht door R.AV.nl »

BVA levert niet nadat ik een kavel heb gekocht èn betaald bij een: ‘bieden vanaf €1,= veiling’

Wanneer er te weinig geboden is mailen ze dat het product niet meer geleverd kan worden, dit is NIET de waarheid. :shock:

In huidige èn toekomstige veilingen wordt het product nog steeds aangeboden.
Het betreft een douchewand, dezelfde als aangeboden wordt op 12-03-2020

High class wellness douchewand Chicago 90cm https://www.bva-auctions.com/nl/auction ... 7805?pid=0

Ongelofelijk, mag dit zomaar? Er is naar mijn inziens een koop afgesloten. Ik dacht dat ze betrouwbaar waren....
Het geld hebben ze tegen mijn uitdrukkelijke schriftelijke wil teruggestort, maar ik wil gewoon waar ik recht op heb>> mijn douchewand

NeoDutchio
Berichten: 12310
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Geen levering na lage opbrengst veiling BVA Auctions

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Een veiling is op basis van gunning. Het hoogste bod wil niet automatisch zeggen dat u de gelukkige bent. Het systeem is zo geautomatiseerd dat er automatisch een factuur komt na sluiting op het hoogste bod. Maar de verkoper moet dan nog gunnen.
Bent u het niet mee eens kunt u altijd uw klacht indienen bij thuiswinkel.org.

R.AV.nl
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 mar 2020 10:13

Re: Geen levering na lage opbrengst veiling BVA Auctions

Ongelezen bericht door R.AV.nl »

De plaatsing was niet op basis van gunning en als dat wel zo zijn zijn zou hij mij gegund moeten zijn aangezien ik binnen 48 uur een factuur heb gekregen, welke direct betaald is.
Zievoorwaarden BVA:

De veiling is gesloten en u heeft het hoogste bod geplaatst, gefeliciteerd! Het kan zijn dat het kavel onder gunning staat, dit ziet u onder het kopje biedgegevens. Dit betekent dat u nog niet automatisch het kavel gewonnen heeft. Wanneer het kavel wordt gegund zult u binnen 48 uur een factuur in uw account ontvangen, wanneer het kavel niet wordt gegund zult u hierover worden geïnformeerd per e-mail.

Teunbosseman
Berichten: 4368
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Geen levering na lage opbrengst veiling BVA Auctions

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Er is al een topic gaande met een ietwat andere issue maar wederom negatief bericht BVA auctions.

webwinkels-f69/kookeiland-van-bva-aucti ... 92868.html

R.AV.nl
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 mar 2020 10:13

Re: Geen levering na lage opbrengst veiling BVA Auctions

Ongelezen bericht door R.AV.nl »

NeoDutchio
Ps nog wel bedankt 😊👍🤗 voor je reactie, ik moet nog even kijken hoe ik dit verder op kan pakken.

Teunbosseman
Berichten: 4368
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Geen levering na lage opbrengst veiling BVA Auctions

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

R.AV.nl schreef:
11 mar 2020 12:47
De plaatsing was niet op basis van gunning en als dat wel zo zijn zijn zou hij mij gegund moeten zijn aangezien ik binnen 48 uur een factuur heb gekregen, welke direct betaald is.
Zievoorwaarden BVA:

De veiling is gesloten en u heeft het hoogste bod geplaatst, gefeliciteerd! Het kan zijn dat het kavel onder gunning staat, dit ziet u onder het kopje biedgegevens. Dit betekent dat u nog niet automatisch het kavel gewonnen heeft. Wanneer het kavel wordt gegund zult u binnen 48 uur een factuur in uw account ontvangen, wanneer het kavel niet wordt gegund zult u hierover worden geïnformeerd per e-mail.

Zie inderdaad dit item weer staan met als kenmerk: - Normale Kavel - Waarbij ik tevens dit zie staan.

21% BTW - Normale kavel
Bij deze kavel wordt zowel over het door u geboden bedrag, als over de veilingkosten BTW berekend.

Voordat u uw bod definitief plaatst komt u eerst op een pagina waar een berekening staat, met het uiteindelijk door u te betalen bedrag.

Mij lijkt ook dat dit geen "gunning"' kavel is maar een reguliere bied kavel waarbij jij het hoogste bod had, hebt betaald en dan ook geleverd zou moeten krijgen.
Ik vindt een gunning kavel al een heel raar principe opdat er geen minium prijs bij staat en daaronder het item ook niet wordt geleverd maar dat ook al gebeurd met normale kavels vindt ik zeer zeer bijzonder.....en dan druk ik mij nog zeer zeer zwak uit.

juliomariner
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Geen levering na lage opbrengst veiling BVA Auctions

Ongelezen bericht door juliomariner »

Ja Teun, die discussie is al uit den treure in het andere topic gevoerd en daar heeft u ook geen gelijk gekregen

Teunbosseman
Berichten: 4368
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Geen levering na lage opbrengst veiling BVA Auctions

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

juliomariner schreef:
11 mar 2020 15:01
Ja Teun, die discussie is al uit den treure in het andere topic gevoerd en daar heeft u ook geen gelijk gekregen

????? Geen gelijk gekregen ????? Lees nog ff terug, ging helemaal niet over wel of geen gelijk krijgen maar over een andere zienswijze in het wel / niet aangeven van een minium prijs bij een gunnings kavel.

Dit topic gaat over een Normale Kavel.

R.AV.nl
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 mar 2020 10:13

Re: Geen levering na lage opbrengst veiling BVA Auctions

Ongelezen bericht door R.AV.nl »

:oops:
Het betreft idd een normale ‘bieden vanaf €1,= kavel’
Daarom is het ook zo zuur > het feit dat iedereen op de site een blinddoek voorgehouden wordt is zéér ontluisterend te noemen.

Eerlijkheid & transparantie in deze is voor BVA ver te zoeken.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Geen levering na lage opbrengst veiling BVA Auctions

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

En dit is de reden waarom ik en vele mede forum leden nooit meer op een veiling van BVA Auctions bieden en meedoen!

Ze moeten gewoon op bodemprijs starten en alles gunnen, als ik die drempel te hoog vind bied er niemand, prima toch.

Een oplossing is gewoon automatisch mee bieden, en dat stopt zodra minimale gehaald is.... dus na veel tijd niets, en als ik bied gelijk €1,- hoger dan weet ik dat.... maar deze manier jaagde kopers weg!

Franskia
Berichten: 127
Lid geworden op: 09 jan 2015 17:18

Re: Geen levering na lage opbrengst veiling BVA Auctions

Ongelezen bericht door Franskia »

De algemene voorwaarden spreken van "Toewijzing" en niet van gunning. Dit woord komt in de voorwaarden niet voor.

Gilla
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 apr 2016 18:12

Re: Geen levering na lage opbrengst veiling BVA Auctions

Ongelezen bericht door Gilla »

Na zoveel slechte reacties met BVA op de radarforum etc, word het niet een keer tijd dat ze hier een uitgebreide uitzending over maken.
BVA verkoop geen goed of degelijke producten, valt af te leiden uit sommige verhalen. Ik heb hier ook me te maken gehad. Ze melden gebreken niet vooraf. Soms kom je pas thuis achter de gebreken. Of onderweg naar huis. Je koop een kat in de zak. En dat kan allemaal in dit land, dit is gewoon toegestaan, omdat het om een veiling gaat. Heel bijzonder, want je heb toch recht op een goed en degelijk product. Als dat niet goed of degelijk is, moet dit toch vermeld worden. Staat toch wettelijk vast gesteld. Dit is zo vaak in een radar uitzending vermeld. Dat mag je van zulke grote bedrijven wel verwachten. Dat ze aan deze standaard eisen voldoen.
Zal wel aan mij liggen. Ik zie dit soort praktijken als een woeker polis, gebeurt wel. Maar weten dat het niet mag.

NeoDutchio
Berichten: 12310
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Geen levering na lage opbrengst veiling BVA Auctions

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Gilla schreef:
21 mar 2020 22:09
Na zoveel slechte reacties met BVA op de radarforum etc, word het niet een keer tijd dat ze hier een uitgebreide uitzending over maken.
BVA verkoop geen goed of degelijke producten, valt af te leiden uit sommige verhalen. Ik heb hier ook me te maken gehad. Ze melden gebreken niet vooraf. Soms kom je pas thuis achter de gebreken. Of onderweg naar huis. Je koop een kat in de zak. En dat kan allemaal in dit land, dit is gewoon toegestaan, omdat het om een veiling gaat. Heel bijzonder, want je heb toch recht op een goed en degelijk product. Als dat niet goed of degelijk is, moet dit toch vermeld worden. Staat toch wettelijk vast gesteld. Dit is zo vaak in een radar uitzending vermeld. Dat mag je van zulke grote bedrijven wel verwachten. Dat ze aan deze standaard eisen voldoen.
Zal wel aan mij liggen. Ik zie dit soort praktijken als een woeker polis, gebeurt wel. Maar weten dat het niet mag.
BVA verkoopt niets, zij zijn een veilinghuis. Daarbij zijn er bij commerciële veilingen kijkdagen. Dan kan men zien waar men op kan bieden. En mocht deze er niet zijn, of als de veiling aan bepaalde voorwaarden voldoet (dus bv geen faillisementsveiling), dan heeft een consument gewoon recht om te herroepen.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Geen levering na lage opbrengst veiling BVA Auctions

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Voetstoots

is het woord in de Algemene Voorwaarden van BVA waar het om draait. Als je dit niet snapt moet je nooit meebieden.

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Koop_op ... _en_schade
Artikel 4; Toestand Kavels
4.1 De Koper koopt het Kavel voetstoots en in de toestand waarin het Kavel zich op dat moment bevindt met alle daaraan
verbonden feitelijke gebreken en/of lasten en/of beperkingen. Leidingen, kabels en/of andere verbindingen voor energie,
besturing of productie, die zich aan/in een Kavel bevinden worden, tenzij uitdrukkelijk anders vermeld, slechts verkocht tot de
eerste afsluiter, fitting of wel het aangebrachte merkteken. Ondergrondse of ingemetselde verbindingen behoren nimmer tot de
Kavel, tenzij uitdrukkelijk anders is vermeld.
4.2 Koper is ermee bekend dat als BVA als Verkoper optreedt BVA het betreffende Kavel heeft ingekocht van een derde en BVA
niet altijd op de hoogte is van eventuele gebreken en/of lasten en/of beperkingen aan het Kavel. Koper aanvaardt daarmee ook
het uitgangspunt dat het Kavel feitelijke gebreken en/of lasten en/of beperkingen kan hebben die aan een normaal gebruik in de
weg kunnen staan.

Gesloten