Geen service van Hornbach

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Don-Leo
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 mar 2016 18:55

Geen service van Hornbach

Ongelezen bericht door Don-Leo »

Net als de heer Van Wijnen die op 21 mei 2019 een reactie/review heeft geplaatst over de “Nieuwe Badkamer” die hij bij Hornbach had gekocht wil ik reageren. Het werd volgens hem een drama en een complete nachtmerrie.
Ik heb helaas hetzelfde meegemaakt. Wij hebben voor bijna € 15.000,- bij Hornbach een badkamer gekocht in 2019. Ook bij ons leek het bij de aankoop dat alles goed ging. Nadat wij de badkamer hadden gekocht werd ons verzekerd dat wij de beste badkamer/aannemer zouden krijgen die heel zorgvuldig door Hornbach was geselecteerd.
Nou, dit werd voor ons een ware nachtmerrie. Vanaf het moment dat er 2 pallets met materialen (o.a. zware tegels) op een late zaterdagmiddag bij de voordeur werden gedumpt, ging werkelijk alles maar dan ook alles mis.
De aannemer stuurde mensen die de Nederlands taal niet machtig waren en was zelf allerminst capabel om de hele klus te overzien. Met regelmaat ging er van alles mis. Ik heb zelf werkelijk 4 weken lopen opperen omdat ik van alles mis zag gaan.
Ik had ook gezien dat de gekochte materialen niet compleet waren zodat o.a. de badkamer met de zijwanden niet geplaats zouden kunnen worden. Ik heb hier Hornbach wel 5x voor moeten bellen omdat zij mij niet wilden geloven. De reacties waren abominabel. Ik kwam geen stap verder.

De werknemers werden a.h.w. door de aannemer hier gedumpt want ze moesten zelf met de Metro naar hun werk en naar huis en ze hadden absoluut het juiste materiaal niet. Zo zag ik een werknemer bij de voordeur met een tegel op zijn knieën een gat zagen. Ik heb hem o.a. maar m’n mobile werkbank geleend, een verlengsnoer (voor het stof dat naar binnen waaide), een trap een veger en een blik. Ook als er een stuk gereedschap werd gemist werd met gebaren taal aan mij om vervanging gevraagd. Ik had medelijden met deze jongens want ze presteerden het soms (onder protest van mij) om tot 24.00 uur door te gaan. Ik heb ze enkele keren midden in de nacht nog naar de metro gebracht. Ik vond dat ze uitgebuit werden, iets anders kan ik er ook niet van maken.

Na slopende en uitputtende 3 weken kwam er een monteur alles afmonteren. Ook met deze man was slecht te communiceren. Bij het plaatsen van het bidet bleek deze niet te passen. Het resultaat was dat er nieuwe tegels uit de alkoof werden gesloopt, een stuk uit het porselein van het bidet werd afgezaagd (je gelooft het niet) leidingen werden omgelegd en vervolgens werd het bidet geplaatst. Het lelijke gat aan de onderkant van het bidet werd vol gestopt met pur schuim. Het was geen gezicht. Vervolgens bleek ook het bidet te lekken en de warme en koude leidingen zaten aan de verkeerd kant.
Ondanks vele waarschuwingen hadden wij een grauwsluier over de nieuwe tegels op de badkamervloer. De aannemer stelde voor om zijn werkster te sturen om deze te reinigen(!). De monteur vroeg aan mij of ik foto’s had gemaakt van de leidingen van de vloerverwarming omdat hij schroeven in de vloer moest boren voor de douchecabine. Dit allemaal omdat er geen tekeningen waren, geen sturende aannemer, geen overzicht en ontbrekende materialen.
Al spoedig bleek dat het toilet zo hard spoelde dat er regelmatig spetters water over de rand en op de bril spatten. Zeer onhygiënisch natuurlijk. De reactie van Hornbach was, “nou dan doe je de bril maar dicht voordat je op de knop drukt”.
Eerder had ik dit al besproken met de verkoper maar die garandeerde dat het toilet in orde was en als dat niet zo zou zijn dan zou het toilet worden gewisseld danwel zou er een zg. doorstroombegrenzer worden aangebracht. Niets van dit alles natuurlijk. De slogan “we gaan door voor een tevreden klant” is echt een loze kreet van Hornbach. Ik heb vijf A-4tjes en verder veel foto’s van alle tekortkomingen!
Uit oogpunt van privacy zal ik de naam van de aannemer echter niet noemen. Het gaat mij nu om de werkelijk verschrikkelijke slechte service van Hornbach. Wij hebben inmiddels een stevige correspondentie gevoerd met diverse e-mails waarin wij steeds correct vroegen om in te grijpen en om hulp. We zijn tot het laatst correct gebleven.
Hornbach verdraaid nu de waarheid en verteld pertinente onzin. Zoals ik al eerder las in diverse reviews: ze liegen en bedriegen. Helaas klopt dit allemaal. Had ik deze reviews maar voor de opdracht gelezen! Ik heb tot m’n 70ste nog nooit zo’n slechte service van een bedrijf gekregen en het heeft me gesloopt. Nu is alles betaald want ik wil er geen “zaak” van maken. Dat kost me teveel stress.

Uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat Hornbach inmiddels geen zaken meer doet met deze aannemer. Ook de verkoper werkt daar niet meer en/of is overgeplaatst naar een ander filiaal.
Hoe zou dat nu toch komen?
Wat ons het meest intrigeerde was het feit dat Hornbach bij hoog en bij laag bleef volhouden dat ze de beste aannemer hadden gestuurd. Service van de overige produkten (t.w. €15.000,-) kan ik nu wel vergeten.
Welnu, ik geef u dan nu het advies om daar vooral in te blijven geloven. Voor ons: Hornbach NOOIT MEER!!!

rvjapio
Berichten: 997
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: Geen service van Hornbach

Ongelezen bericht door rvjapio »

Bedankt voor uw waarschuwing. Wat een vervelende ervaring. Maar wat ik niet begrijp: Als het vanaf het begin mis gaat dan grijpt u toch gelijk in door de zaak stil te leggen? U gaat drie weken lopen mopperen, leent uw eigen materiaal uit en stimuleert daarmee dat u nu met een onbevredigend eindresultaat zit. Nooit meer zo aanpakken.

Lady1234
Berichten: 26913
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Geen service van Hornbach

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En dan gaat u ook nog alles betalen? Onbegrijpelijk.

thecure
Berichten: 2705
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Geen service van Hornbach

Ongelezen bericht door thecure »

Als je 15000 te besteden hebt, ga je toch naar een echte badkamer zaak... en niet naar een bouwmarkt... sorry not sorry

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Geen service van Hornbach

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Ik wel!

Bij bezorgen hoorde er een lijst bij te zitten en controleer je of alles aanwezig is en heel en juiste aantal, hoeveel pakken tegels en cement gelijk binnen leggen, anders blijft er weinig over....


En deze aannemer, bij de 1e dag terug sturen en die kreeg €0,00 voor dit gepruts.
Dan heeft Hornbach wel een andere op hun lijstje.

Er staan diverse ZZPers op hun lijst en bij geen klachten blijven ze, en per vestiging is het aantal en deskundigheid sterk wisselend.

en die €15.000,- alleen materiaal of heel erg veel montage service?

Ik heb meerdere badkamers of delen ervoor daar gehaald, en ook wel eens geen Ikea keuken als ze leuke dingen hadden...
Het is een bouwmarkt met bemiddel service voor klus en montage bedrijven, niet hun personeel...

Een tevreden vaste klant van Hornbach.... en soms uit Duitsland omdat die soms dingen hebben die hier duurder zijn of helemaal niet te leveren....

Ivo.w
Berichten: 1739
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: Geen service van Hornbach

Ongelezen bericht door Ivo.w »

Mijn ervaring met Hornbach is dat ze klachten serieus nemen, in elk geval wanneer daar op redelijke wijze over gesproken wordt.

Mijn badkamer heb ik zelf verbouwd, met onder andere materialen (tegels en tegellijm) van de Hornbach. Verbouwing was in de zomer van 2018, dus met temperaturen van 35 graden en meer. Helaas hadden de tegels op één wand een hele slechte hechting, merkte ik toen ik de boel wilde gaan voegen. Ik kon de tegels er letterlijk één voor één vanaf trekken. Gewoon, hele tegels (gelukkig!). Verhaal uitgelegd en er kwam iemand van Hornbach langs om te kijken wat er mogelijk mis was gegaan. Waarschijnlijk (mede) door de warmte is de lijm te snel gedroogd waardoor de hechting niet goed was. Fout van Hornbach? Nee, fout van mij? Ook niet echt.

Bij verbouwingen met ingehuurd personeel is het altijd zaak om een oogje in het zeil te houden, en DIRECT contact te zoeken met de eindverantwoordelijke bij de wederpartij, wanneer zaken niet goed verlopen.

Dat oogje in het zeil houden lijkt u wel te hebben gedaan, maar het aan de bel trekken lees ik niet terug. En dan is het nogal lastig voor de eindverantwoordelijke om in een vroeg stadium in te grijpen. Want 'geen bericht, is goed bericht'.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Geen service van Hornbach

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Lijm?

Kant & klaar is duurdere en niets bij 35 graden aan te doen!

De cement zelf mengen, bij koude nieuwbouw ietsje drogere en bij deze hitte extra water?

Zelf weet ik dat bij op de muur smeren en tegels plakken niet teveel tijd mag zitten!

Mijn foute methode werkte prettiger... tegel in smeren en op de droge muur plakken....
Stevig aandrukken en vocht trekt in de muur en zit perfect vast!
Vooral de halve in de hoeken koste veel extra tijd en komen vaker los....
ik ga ze eerst snijden, dan lijmen en plakken...

Ik zie geen verschil tussen muur of tegels insmeren, behalve prettiger werk hoogte en niet meer bukken!
Wel gebruik ik houten lat voor perfect aandrukken zodat ze goed vlak komen.... ietsje harder of juist minder en perfecte strakke tegelmuur op hobbelige ondergrond gekregen!

Ik was te lui om eerst uit te vlakken!
Had de bouwvakker van 1e laag ook niet gedaan!

Tip; Neem een lat mee voor keuring tegels in Keuken en Badkamer en de prijsonderhandelingen gaan beter, daar moet nieuwe betere in.... eigenaar en makelaar waren niet blij met mijn!

Maar de ooit door echte erkende bouwvakker geplakte waren niet echt vlak...
en de boorhamer had binnen enkele minuten er een puinzooi van gemaakt, nieuwe koste meer tijd!

Maar een DHZ zaak heeft montage service, geen eigen mensen hiervoor... dus waarom de bemiddelaar de schuld geven?
Ingehuurde bedrijf was fout dus ook even die noemen want dat is de echte prutser...

Merlijnn
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 aug 2020 13:49

Re: Geen service van Hornbach

Ongelezen bericht door Merlijnn »

Wat erg dit! Je zou toch van zo'n groot bedrijf verwachten, die volgens mij meer dan genoeg winst maken, dat ze inderdaad een klant hierin weer tevreden stellen!

Ze zullen wel een afdeling "klachten over producten met bedragen hoger dan 10.000 euro" hebben, waar ze mensen op zetten die targets moeten halen om zo min mogelijk toe te geven richting de klant. En de mensen op die afdeling mogen waarschijnlijk geen enkele menselijkheid tonen, maar slechts alles wettelijk en qua bewijslast vast moeten leggen. Verschrikkelijk dit.

Als je met een lamp van 100 euro terugkomt met een klacht, zullen ze die waarschijnlijk zo vervangen. Want een werknemer erop zetten die alle ins en outs rondom "waarom doet die het niet" technisch en wettelijk uitzoekt kost meer geld, dan het simpelweg te vervangen.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Geen service van Hornbach

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Lamp €100?

Nee, ook een flut ding van €1,- melden is voor hun prima.
Dan kunnen ze bij meerdere klachten deze dubieuze zooi eruit pleuren en betere gaan verkopen....

Als voorbeeld; Zakje schroeven.
Als ik een schutting plaats en blijf met scherpe half afgebroken gevaarlijke punten zitten...
Met grip tang eruit draaien of weg slijpen is veel werk.

Nee, geen Hardhout, maar de Kerstboom, of Vurenhout, en als ze daar al op breken?
Die schroeven leverancier is na testen op oude pallets uit de verkoop gehaald, fabriek failliet en dat is prima!

Deze goedkope schroeven kosten vrijwel niets maar halen wel je Huismerk omlaag.
Kreeg gratis betere en na opruiming komen deze er nooit meer in!
Als Gamma of Action voor de laagste prijs gaan, veel succes met uren klooien voor afgebroken goedkope schroefjes!

Elke klacht die terecht is word serieus genomen en de medewerker die ik vroeg;
Hoe vind ik schroeven die niet afbreken, bleek hij zelf ook die ervaring te hebben.....
Een flut product met nauwelijks winst verbeteren.... Hornbach is vaak goedkoopste en als ze duurder zijn is dit vaak de reden!

En gezien het aantal winkels en de vele medewerkers... soms gaat er wel eens iets mis.
Maar als een koper zoals hier alleen maar opgebeld heeft en laat door klussen?
Hij had gewoon andere betere firma moeten vragen en de Medewerker dat bedrijf moeten vragen....
Een klus aannemen en goedkope arbeiders inzetten is niets mis mee....
Maar als het fout gaat moet je wel ingrijpen en vakman ernaast voor het op te lossen....

Ik had voor mijn DHZ woning ook Bulgaren gevraagd die elders kluste of ze in weekend tijd hadden....
Bleek dat ze slachthuis zat waren en 7 dagen kwamen... prima vakmensen!
Het enige was slechte Engels en nog erger Duits.....
Dan maar in Russische taal die ik en zij spreken een soort Bulgaars dialect....

Ik wilde voordelig sjouw hulpje voor de zware dingen en bleek dat deze Varkens slachters prima ervaren bouwvakkers waren...!

Wel is dit illegaal.. caravan kopen als huisvesting en doe maar....
Maar hoewel ik Mobiele nummers heb.... elders laten klussen, zonder tekening iets laten plaatsen doen ze wat zij goed vinden...
En heeft iedereen slaapruimte en kun je alles regelen?

Hornbach heeft deze Service van regionale aannemers en is geen bouwbedrijf.
Ik had geluk maar ik heb ook vele dure klunzen gezien.....

Maar om op de vraag van Merlijnn terug te komen....
Voor flut product van afgebroken voordelige schroefjes luisteren ze ook!
Ze willen goede spullen voor lage prijzen maar laagste van NL, dat hoeven ze niet!

thecure
Berichten: 2705
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Geen service van Hornbach

Ongelezen bericht door thecure »

pedro714 schreef:
05 aug 2020 15:09
thecure schreef:
02 aug 2020 17:39
Als je 15000 te besteden hebt, ga je toch naar een echte badkamer zaak... en niet naar een bouwmarkt... sorry not sorry
simpele ziel
Pardon?? Bericht gemeld!

laaxaalaa
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 aug 2008 17:39

Re: Geen service van Hornbach

Ongelezen bericht door laaxaalaa »

Ik he 8 weken geleden online een bestelling gedaan bij Hornbach, meteen betaald, zou binnen 4 dagen zijn bezorgd, maar bestelling is nooit ontvangen.
Na een week ben ik gaan bellen, maar moest ik een week later terugbellen. Een week later wisten ze nog niets, maar ze konden me wel vertelllen dat elke keer dat ik zou bellen, ik onder aan de stapel zou komen.
Enfin een week later toch maar weer eens gebeld. Ik zou worden teruggebeld. 2 dagen later telefoontje van Hornbach dat de spullen terug waren in het magazijn en dat het geld binnen 2 weken terug gestort zou worden. 2 weken later.. je raadt het al geen geld...
Nu ben ik innmidddels weer aan het bellen, maar op de vraag wanneer ik mijn geld terug krijg, kan niemand antwoord geven. Op de vraag of ik een manager kan spreken: gewoon nee.
Nu word ik vandaag voor 18u weer terug gebeld, met de boodschap (net als vorige week) dat ze niets voor me kunnen doen en ik gewoon op mijn geld moet wachten.
Deze hele bestelling heb ik nu ruim 10x totaal voor gebeld en ik krijg gewoon mijn eigen geld niet terug.

Seinhuis
Berichten: 2364
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Geen service van Hornbach

Ongelezen bericht door Seinhuis »

laaxaalaa schreef:
21 apr 2021 16:35
Ik he 8 weken geleden online een bestelling gedaan bij Hornbach, meteen betaald, zou binnen 4 dagen zijn bezorgd, maar bestelling is nooit ontvangen.
Na een week ben ik gaan bellen, maar moest ik een week later terugbellen. Een week later wisten ze nog niets, maar ze konden me wel vertelllen dat elke keer dat ik zou bellen, ik onder aan de stapel zou komen.
Enfin een week later toch maar weer eens gebeld. Ik zou worden teruggebeld. 2 dagen later telefoontje van Hornbach dat de spullen terug waren in het magazijn en dat het geld binnen 2 weken terug gestort zou worden. 2 weken later.. je raadt het al geen geld...
Nu ben ik innmidddels weer aan het bellen, maar op de vraag wanneer ik mijn geld terug krijg, kan niemand antwoord geven. Op de vraag of ik een manager kan spreken: gewoon nee.
Nu word ik vandaag voor 18u weer terug gebeld, met de boodschap (net als vorige week) dat ze niets voor me kunnen doen en ik gewoon op mijn geld moet wachten.
Deze hele bestelling heb ik nu ruim 10x totaal voor gebeld en ik krijg gewoon mijn eigen geld niet terug.
Je hebt 2 opties,

1 is om een klachtenprocedure te starten, en daarna naar de geschillencommissie https://www.thuiswinkel.org/consumenten/klacht-indienen

Optie 2 is om een deurwaarder in te schakelen.

Met het advies om niet te bellen maar te mailen zodat je bewijs hebt.

Gesloten