LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geld terug van stoel bij Sanders Meubelstad

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
vincent.verheugen
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 nov 2018 19:47

Geld terug van stoel bij Sanders Meubelstad

Ongelezen bericht door vincent.verheugen »

Goedeavond wij hebben verleden jaar een bank en een stoel gekocht bij sandersmeubelstad.
Na een vertraagde levering kregen we de spullen.
De bank was in orde alleen de stoel was de verkeerde kleur.
Dat zou opgelost worden maar na een hoop heen en weer tebellen.
Kwamen ze hem ophalen na 9 weken kwam hij terug en wat denk je verkeerde kleur.
Nu willen wij ons geld terug een bedrag van €522.27 en hun willen alleen een tegoedbon geven of ik mag een stoel van die waarde uitzoeken maar ze willen geen geld terug geven.
We zijn ondertussen een jaar verder en wij hebben geen stoel.
Ik wil gewoon me geld terug.
Laatst gewijzigd door Radar op 15 nov 2018 09:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel door Moderatie aangepast

NeoDutchio
Berichten: 12320
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Geld terug van stoel bij Sanders Meubelstad

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

U hebt gewoon recht op uw geld terug. Als de verkoper niet kan leveren wat er afgesproken is kan de overeenkomst gewoon ontbonden worden.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Geld terug van stoel bij Sanders Meubelstad

Ongelezen bericht door crazyme »

Verkeerde kleur is nogal betrekkelijk. Had u een groene besteld en kreeg u een rode of was er een tint verschil met het staal wat u had uitgezocht ?

In het eerste geval ben ik het met NeoDutchio eens. Maar wanneer de afwijking marginaal is, is dat meestal een probleem wat je met de beste wil van de wereld niet kunt voorkomen. Dan lijkt mij de oplossing van Sanders Meubelstad wel redelijk.

reneh_
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 aug 2018 13:42

Re: Geld terug van stoel bij Sanders Meubelstad

Ongelezen bericht door reneh_ »

Als de afwijking marginaal zou zijn, zouden ze de stoel in eerste instantie niet terug nemen lijkt mij?
Normaal gesproken zou de consument zijn geld terug moeten krijgen.

Bij Sanders Meubelstad heb ik een aantal jaren geleden ook veel problemen gehad.

Het begon al bij aankomst van de levering; bankstel had een motor en kregen ze niet door de deuropening (welke een normale afmeting heeft). Volgens Sanders Meubelstad hadden wij hier zelf rekening mee moeten houden, eventuele kosten om een raam te verwijderen waren voor ons. Snel kunnen regelen dat een kennis voorbij kwam om het hele raam eruit te halen en weer te plaatsen.

Stoelen die beschadigd waren (direct weer meegenomen), een bankstel dat binnen een maand verzakt was.
Electrisch gedeelte van de bank dat kan uitschuiven was scheef.
Nieuwe stoelen ontvangen en binnen twee weken hingen de stoelen scheef.

De Sanders meubelstad winkel waar wij het gekocht hadden wou niets voor ons doen, moesten wij maar zelf regelen via het hoofdkantoor.

Twee keer is er een monteur geweest om de bank en stoelen te beoordelen, hij mocht geen uitspraak doen.
Op een gegeven moment hebben ze alles voor reparatie meegenomen, ruit er weer uit (zelf weer geregeld)
Wij hebben weken lang op eigen tuinmeubelen gezeten.
Sanders meubelstad gaf uiteindelijk de oplossing om nieuwe meubelen uit te zoeken.

Wij hebben uiteraard geeist dat we het geld terug zouden krijgen, hier wou Sanders meubelstad niet aan meewerken.
Het was nieuwe meubelen uitzoeken of de oude terug krijgen.
Dit hebben we moeten doorzetten tot aan de geschillencommissie met behulp van een rechtsbijstandsverzekering.

Twee weken voordat beide partijen langs moesten komen bij de geschillencommissie, een telefoontje van Sanders meubelstad.
Geld konden we terug krijgen, Sanders meubelstad wil de meubelen een week later ophalen.
Toen ik begon over dat de meubels niet door de deuropening kunnen vanwege een te zware motor, werd mevrouw boos en begon te schreeuwen: "wij proberen het op te lossen voor uw!".

Wij hebben uiteindelijk ervoor gekozen om de ruit zelf weer uit het kozijn te halen om maar van het gedoe af te zijn.
Geld uiteindelijk keurig terug gekregen binnen twee weken en elders meubelen gekocht voor iets meer geld, kregen daar een bank te leen en bestelling werd met spoed uitgevoerd (en op tijd geleverd).

Gesloten