LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geroyeerd door begrafenisonderneming en nu?

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Chicco68
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 apr 2008 20:21

Geroyeerd door begrafenisonderneming en nu?

Ongelezen bericht door Chicco68 »

Sedert 33 jaar betaal ik reeds jaarlijks een bedrag aan mijn begrafenisfonds.
3 Jaar geleden ben ik verhuisd naar een andere gemeente. Door mij werd het begrafenisfond toentertijd schriftelijk hiervan in kennis gesteld.
Echter na het controleren van mijn betalingen blijkt dat ik de afgelopen 3 jaar geen acceptgiro heb ontvangen.
Nadat ik vandaag met het begrafenisfonds heb gebeld werd mij medegedeeld dat ik, aangezien ik 3 jaar niet heb betaald, geroyeerd was. Tevens gaf men aan dat men niet wist of men de brief mbt de verhuizing had ontvangen. Dit was niet hun probleem. Indien ik de overeenkomst wenste te beeindigen kon ik fluiten naar mijn geld en zou derhalve niets terug krijgen. De enige optie was de achterstand van 3 jaar te betalen....
Kan dit zo maar?
Ik kan me voorstellen dat je een boetebedrag moet betalen als je een overeenkomst op wilt zeggen, maar het kan naar mijn mening toch niet zo zijn dat ze dit geld zo maar in hun zak steken?

vladja
Berichten: 537
Lid geworden op: 10 okt 2004 10:39

Re: Geroyeerd door begrafenisonderneming en nu?

Ongelezen bericht door vladja »

Gewoon de achterstallige premie betalen.

Vladja

Chicco68
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 apr 2008 20:21

Re: Geroyeerd door begrafenisonderneming en nu?

Ongelezen bericht door Chicco68 »

Dat is duidelijk, doch niet mijn vraag.....
Mijn vraag is of ze je zomaar kunnen royeren en al het geld kunnen behouden :roll:

Baghera
Berichten: 34
Lid geworden op: 17 okt 2007 14:33

Re: Geroyeerd door begrafenisonderneming en nu?

Ongelezen bericht door Baghera »

Goede vraag, zie de voorwaarden... Als het erin staat en je hebt ermee ingestemd, heb je weinig vaste grond onder je voeten (no pun intended).

Gesloten