Met alle respect: schulden maak je zelf, een aardbeving niet
Dat ben ik dus weer niet met je eens dat je schulden zelf maakt. Als je word opgelicht voor duizenden euro's en de nasleep ook nog eens duizenden euro's kost is dit niet je eigen schuld.
En ik vind niet dat die € 1,00 die ik over heb, dan ook maar moet storten, waarom mag ik voor mijzelf waar ik meer dan 40 uur voor werk per week dan die € 1,00 niet voor mijzelf mag houden.
Je kan niet de hele wereld op je rug nemen omdat die mensen er niet om hebben gervaagd dat er een aardbeving is of iets dergelijks.
En zoals eerder ook al is aangegeven er blijft teveel achter de strijkstok hangen, en dan hebben we nog niet eens over de corruptie van de landen zelf waar ook genoeg naar toe verdwijnt.
Ik zal 1 voorbeeld geven, als een nederlander een project opzet in een arm land, dan heb ik het over een gebouw laten bouwen met allerlei voorzieningen van computers tot tafels stoelen etc. Om de bevolking te helpen zodat zij verder kunnen met hun leven.
En die persoon komt na een jaar terug, het gebouw is gestript en alles is weg, en hij vraagt dan waar alles is gebleven. En hij als antwoord krijgt er was hier niks en er is hier nog nooit wat geweest. Deze man heeft dit zelf opgebouwd, en hij verteld dat dit niet kan omdat hij het zelf wel weet wat hij heeft achter gelaten, dan vind ik dat ze het niet eens waard zijn dat ze geholpen worden.
En dat geld hetzelfde voor de bendes in haiti die daar de regels bepalen, en de boel plunderen.
Ga eerst maar eens zorgen dat die bendes opgepakt worden voordat we aan mensen geld gaan vragen, want ook dit geld en de goederen die geleverd worden verdwijnen dadelijk, en heeft de bevolking die het echt nodig hebben het nakijken.