LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] gevlucht uit Nederland en nu totaal kapot

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
musicfan47
Berichten: 14
Lid geworden op: 29 sep 2010 10:43

gevlucht uit Nederland en nu totaal kapot

Ongelezen bericht door musicfan47 »

In 2007 zijn we gevlucht uit Nederland na zeer ernstige bedreigingen zowel per telefoon, per post en via internet. Een ziekelijke hetze was tegen mij begonnen en deze houd maar niet op ben nu zelfs veroordeeld tot het betalen van 90.000 euro (officieel weet ik niet) heb dit via via te horen gekregen.
Kunt u ons aub. helpen?
Wij zijn ONSCHULDIG veroordeeld en op dit moment is door de laatste 2 beslagleggingen het leven ons werkelijk onmogelijk gemaakt. Daarnaast ondervinden nog wekelijks dreigtelefoontjes we weten van wie maar wat heeft het voor een zin om dit kenbaar te maken?
Door volledige beslaglegging op mijn uwv uitkering komen we binnen één maand letterlijk op straat te staan aangezien er geen enkele inkomsten meer zijn. Seizoenswerk is voor mijn vrouw onmogelijk te vinden en de enige kans om de winter door te komen was de kleine erfenis van oom G. K te Almelo. Dit mag de Nederlandse staat toch niet laten gebeuren? Bovendien verloopt mijn paspoort over 2 maanden en ik MOET aan het uwv jaarlijks een geldige kopie van mijn paspoort ivm. de uitkering laten zien als ik dit niet kan vervalt de gehele uitkering dus daarmee ook de inkomsten van het beslag voor de eiseres te Almere maar nog erger ook mijn ziektekostenverzekering die nu via het uwv loopt en als ik mijn medicijnen niet meer krijg wordt dit LETTERLIJK mijn dood.
Ik ben al onschuldig veroordeeld omdat eiseres een zeer geslepen advocaat in de arm heeft genomen ik kan niets bewijzen want mijn gehele inboedel is gestolen maar ik kan het niet langer aanzien dat mijn kinderen zonder eten naar school moeten.
Er is geen Nederlandse advocaat te vinden die voor mijn rechten op wil komen puur omdat de naam Oscar Hammerstein dan valt.
Ook het verhaal dat mijn adresgegevens er niet zijn is van A tot Z gelogen want het uwv is meerdere malen ter controle bij ons thuis geweest. Er is zo´n gemeen spelletje met ons gespeeld waar het gehele gezin nu de dupe van is geworden. AUB. HELP ONS
Met vriendelijke groet
A K
T te Spanje

Mendoza
Berichten: 512
Lid geworden op: 16 jul 2007 03:21

Re: gevlucht uit Nederland en nu totaal kapot

Ongelezen bericht door Mendoza »

Als er vanwege de vordering al beslag wordt gelegd is er waarschijnlijk ook geen mogelijkheid om nog in hoger beroep te gaan.

Ga direct naar de lokale GKB voor het aanvragen van schuldhulpverlening. Wie weet kunnen zij de situatie stabiliseren voordat het tot een huisuitzetting komt.

musicfan47
Berichten: 14
Lid geworden op: 29 sep 2010 10:43

Re: gevlucht uit Nederland en nu totaal kapot

Ongelezen bericht door musicfan47 »

Het ligt voor ons nog veel moeilijker aangezien we in Spanje wonen. Alle rechten lijker te vervallen hierdoor en op een Spaanse uitkering heb ik geen recht aangezien ik hier nooit gewerkt heb ben heel zwaar hartpatient en was in Nederland al volledig afgekeurd. Wij zijn echt radeloos vele mailtjes naar de deurwaarder toe blijven heel simpel onbeantwoord.
Dank voor je reactie

trudy81
Berichten: 630
Lid geworden op: 22 apr 2010 16:38

Re: gevlucht uit Nederland en nu totaal kapot

Ongelezen bericht door trudy81 »

Hai,

kijkt u even of ik het goed begrijp, want volgens mij snap ik het niet helemaal:

U woonde in Nederland, daar had u schulden en bent u veroordeeld tot het betalen van een groot bedrag. Ook werd u bedreigd. In de tussentijd is volledig beslag gelegd op uw uitkering en moest u uw woning verlaten.
Inmiddels bent u uit nederland vertrokken en woont u in spanje, waar u toch een uwv uitkering krijgt, u moet nu dus uw paspoort laten verlengen om die uitkering te behouden (waar dus beslag op ligt). Iemand heeft in de tussentijd uw inboedel gestolen.

Mijn vraag is dan dus:
1) waarom is er beslag op uw volledige uitkering gelegd, dat gebeurt bijna nooit.
2) op grond van wat bent u veroordeeld tot het betalen van dat bedrag
3) wat is het probleem met het verlengen van het paspoort, u kunt toch gewoon naar de ambassade?
4) hebt u aangifte gedaan van de diefstal van uw inboedel?

groetjes

Trudy

musicfan47
Berichten: 14
Lid geworden op: 29 sep 2010 10:43

Re: gevlucht uit Nederland en nu totaal kapot

Ongelezen bericht door musicfan47 »

Ik was al gevlucht voordat alles de spuigaten uit begon te lopen. Ik had GEEN schulden dit is gewoon met valse verklaringen gebeurd door een ziekelijk jaloers persoon. Ik hoorde via via dat ik in 2008 ben veroordeeld (heb nooit officiele stukken gezien of gehad ondanks de juiste adresgegevens.

1) waarom is er beslag op uw volledige uitkering gelegd, dat gebeurt bijna nooit. Omdat dit wel schijnt te kunnen als je buiten Nederland woont.
2) op grond van wat bent u veroordeeld tot het betalen van dat bedrag. Ik ben veroordeeld op het niet terug betalen van een lening. Een lening die NIET bestaat en waar dus ook niet voor is getekend maar dit is een heel lang en moeilijk verhaal.
3) wat is het probleem met het verlengen van het paspoort, u kunt toch gewoon naar de ambassade? Ook het verlengen van een paspoort kost geld maar er komt geen eurocent binnen dus waar zou ik in godsnaam een verlenging / vernieuwing van moeten betalen?
4) hebt u aangifte gedaan van de diefstal van uw inboedel? Van uit het Buitenland kan ik die aangifte niet doen heb het geprobeerd via een met de hand geschreven brief incllusief paspoort en dit mee gegeven aan een kennis maar dit werd niet geaccepteerd. Ik weet overigens waar de gehele inboedel inclusief personen auto is maar kan er dus niet aankomen pfffffffffffff wat een verhaal dank voor je reactie

musicfan47
Berichten: 14
Lid geworden op: 29 sep 2010 10:43

Re: gevlucht uit Nederland en nu totaal kapot

Ongelezen bericht door musicfan47 »

Ik ben zelf zo bang dat ik amper durf te reageren want wat er met mijn gezin en mijzelf is gebeurd is bijna met geen pen te beschrijven.

trudy81
Berichten: 630
Lid geworden op: 22 apr 2010 16:38

Re: gevlucht uit Nederland en nu totaal kapot

Ongelezen bericht door trudy81 »

Hai,

kijk ik snap het nu
1) waarom is er beslag op uw volledige uitkering gelegd, dat gebeurt bijna nooit. Omdat dit wel schijnt te kunnen als je buiten Nederland woont.
ja klopt, ik dacht dat er beslag was gelegd toen u nog in NL woonde. Sorry verkeerd begrepen.
2) op grond van wat bent u veroordeeld tot het betalen van dat bedrag. Ik ben veroordeeld op het niet terug betalen van een lening. Een lening die NIET bestaat en waar dus ook niet voor is getekend maar dit is een heel lang en moeilijk verhaal.
Dit zou u wel kunnen aanvechten, of u feitelijk veroordeeld bent weet u eigenlijk niet, want u hebt geen stuk gezien. In eerste instantie lijkt het me een goede zet om er achter te komen of u eigenlijk wel veroordeeld bent. U kunt proberen te kijken of u het vonnis kunt vinden op rechtspraak.nl, lukt dat niet dan kunt u proberen de rechtbank aan te schrijven met het verzoek u een copie van het vonnis te sturen. Als u dan inderdaad veroordeeld bent kunt u gaan kijken of u dit aan kunt vechten.
3) wat is het probleem met het verlengen van het paspoort, u kunt toch gewoon naar de ambassade? Ook het verlengen van een paspoort kost geld maar er komt geen eurocent binnen dus waar zou ik in godsnaam een verlenging / vernieuwing van moeten betalen?
Weer verkeerd begrepen, sorry, ik dacht dat u bedoelde dat u dacht dat u dan naar NL moest afreizen (daarom noemde ik de ambassade) maar nu u uitlegt dat het een geldkwestie is snap ik het.
4) hebt u aangifte gedaan van de diefstal van uw inboedel? Van uit het Buitenland kan ik die aangifte niet doen heb het geprobeerd via een met de hand geschreven brief incllusief paspoort en dit mee gegeven aan een kennis maar dit werd niet geaccepteerd.
klopt is problematisch.

Wat u misschien kunt proberen, maar ik durf niet te zeggen hoe ver u daarmee komt is zelf naar de nederlandse ambassade toe te gaan in Spanje en daar te vragen om hulp. Financiele bijstand krijgt u niet maar misschien wel iemand die u kan helpen met verdere stappen.
Verder zou ik de mogelijkheden proberen te onderzoeken om toch terug naar NL te komen, hier maakt u aanspraak op meer voorzieningen.

ik wens u veel succes!

Trudy

musicfan47
Berichten: 14
Lid geworden op: 29 sep 2010 10:43

Re: gevlucht uit Nederland en nu totaal kapot

Ongelezen bericht door musicfan47 »

Hoi Trudy,
Dank voor alle reacties maar terugkomen naar Nederland is geen optie. Mijn kinderen hebben hier helemaal hun draai gevonden zitten op school spreken vloeiend Spaans enz.
In Nederland heb ik helemaal niets geen huis geen vrienden enz. Ik zou niet eens de reis naar nederland kunnen maken ten eerste vanwege mijn zeer zwakke gezondheid (ik wacht op een donor hart) en ten tweede is er geen enkele euro voor handen. We zitten echt in een uitzichloze situatie. Maar het is al fijn dat er gereageerd wordt dat geeft veel meer steun dan je denkt.
Groet A

Pavlova
Berichten: 512
Lid geworden op: 05 feb 2008 20:30

Re: gevlucht uit Nederland en nu totaal kapot

Ongelezen bericht door Pavlova »

Omdat u in Spanje woont heeft de beslaglegger de beslagvrije voet op nihil €0,00 vastgesteld. Echter, u kunt wel degelijk de deurwaarder verzoeken een beslagvrije voet vast te stellen, hiervoor moet u wel wat stukken kunnen overleggen betreffende uw huurkosten en ziektekostenverzekering.

Indien de deurwaarder hier niet aan mee wil werken kunt u naar de voorzieningenrechter stappen. U zou dan maandelijks weer een deel van u uitkering zelf ontvangen zodat u uw vaste lasten kunt blijven betalen. Hopelijk werkt de deurwaarder wel meteen mee als u aangeeft anders naar de voorzieningenrechter te stappen.

Verder zou ik bij de deurwaarder ook vragen om een kopie van het vonnis en informeren of u nog in verzet tegen dit vonnis kan gaan, aangezien het vonnis zo te horen niet aan u in persoon is betekend. De deurwaarder is verplicht u hierover te informeren!

musicfan47
Berichten: 14
Lid geworden op: 29 sep 2010 10:43

Re: gevlucht uit Nederland en nu totaal kapot

Ongelezen bericht door musicfan47 »

Ik heb al vele tientallen malen een mail gestuurd naar de deurwaarder maar er volgt op geen enkele manier een reactie. Maar met een advocaat als Oscar Hammerstein blijven alle deuren gesloten maar het is niet uit te leggen hoe het voelt om honger te hebben.
Dank voor uw reactie

FiscaalJurist
Berichten: 579
Lid geworden op: 05 dec 2008 09:39

Re: gevlucht uit Nederland en nu totaal kapot

Ongelezen bericht door FiscaalJurist »

u heeft wel geld om te internetten? maar niet om te eten? Mag ik dit vreemd vinden? :shock:

musicfan47
Berichten: 14
Lid geworden op: 29 sep 2010 10:43

Re: gevlucht uit Nederland en nu totaal kapot

Ongelezen bericht door musicfan47 »

u mag dit natuurlijk vreemd vinden maar dit is een van te voren betaald abonnement wat elk moment afloopt. In Spanje zijn bepaalde zaken totaal anders geregeld dan in Nederland. Dus helaas heb ik dan ook geen internet meer.

Mendoza
Berichten: 512
Lid geworden op: 16 jul 2007 03:21

Re: gevlucht uit Nederland en nu totaal kapot

Ongelezen bericht door Mendoza »

Leg je probleem voor bij de imbassade dat is voor jou echt stap 1, want alleen kom je er zeker niet meer uit.

Vervolgens vraag je ze wat ze voor jou kunnen betekenen. Waarschijnlijk zullen ze zeggen dat je terug moet naar Nederland. En dat is jammer voor je kinderen, maar ze zullen in Nederland dan in ieder geval kunnen eten.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: gevlucht uit Nederland en nu totaal kapot

Ongelezen bericht door Chocomelk »

musicfan47 schreef:Ik heb al vele tientallen malen een mail gestuurd naar de deurwaarder maar er volgt op geen enkele manier een reactie. Maar met een advocaat als Oscar Hammerstein blijven alle deuren gesloten maar het is niet uit te leggen hoe het voelt om honger te hebben.
Dank voor uw reactie

Ook ik zou zeggen ga naar de Nederlandse Ambassade in Spanje, kijk wat hun voor je kunnen doen, tenminste als je de Nederlandse nationaliteit hebt.
Iemand kan een hele goede advokaat hebben maar die advokaat moet ook de dingen kunnen aantonen voor de rechter.
Heb je ook aangifte gedaan bij politie voor schulden maken op jou naam waar jij niets vanaf weet ?

musicfan47
Berichten: 14
Lid geworden op: 29 sep 2010 10:43

Re: gevlucht uit Nederland en nu totaal kapot

Ongelezen bericht door musicfan47 »

Vanuit het buitenland kan ik op geen enkele manier aangifte doen. Ook anderen met verklaringen van mij kunnen niets. De ambassade ter plaatse kan niets voor mij doen alleen krijgen we soms via de kerk op aanbevaling van de ambassade één warme maaltijd.
Dank voor je reactie ik weet niet hoe lang ik nog kan reageren want zo heel lang heb ik de internetaansluiting ook niet meer.
Hartelijke groet

angel1978
Berichten: 10954
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: gevlucht uit Nederland en nu totaal kapot

Ongelezen bericht door angel1978 »

Dit begint op een iets te sterk verhaal te lijken ...

musicfan47
Berichten: 14
Lid geworden op: 29 sep 2010 10:43

Re: gevlucht uit Nederland en nu totaal kapot

Ongelezen bericht door musicfan47 »

Jammer zo´n reactie helaas is het 100% waar er rest mij maar één ding niet meer te reageren jammer voor diegenen die het wel heel goed menen en daarvoor mijn hartelijke dank

arthur2000

Re: gevlucht uit Nederland en nu totaal kapot

Ongelezen bericht door arthur2000 »

:o :shock: :?

Hier zit meer achter :|

musicfan47
Berichten: 14
Lid geworden op: 29 sep 2010 10:43

Re: gevlucht uit Nederland en nu totaal kapot

Ongelezen bericht door musicfan47 »

Jammer dat er meteen geoordeeld wordt zelfs op zo´n proffesioneel forum als dit. Ik lieg nergens om zoek alleen hulp voor mijn gezin niets meer niets minder diegene die mij kennen weten dat het verhaal van A tot Z niet gelogen is maar dat wij met het gehele gezin in een enorme valkuil zijn gestapt.
Ik sta op de wachtlijst voor een donorhart dus heb meer dan genoeg aan mijn hoofd maar wil voor mijn gezin alles geprobeerd hebben maar van uit het Buitenland valt dit niet mee.

lostlovey
Berichten: 280
Lid geworden op: 28 aug 2009 10:46

Re: gevlucht uit Nederland en nu totaal kapot

Ongelezen bericht door lostlovey »

Voor het gemak ga ik er maar van uit dat de geschetste situatie naar waarheid is verteld. Echter, mij is niet duidelijk wat van dit forum wordt verwacht. Niet het hele verhaal is hier neergezet en iedereen kan claimen onschuldig te zijn...onschuldig van wat trouwens?

De situatie is bemoeilijkt door Nederland te verlaten, weglopen/vluchten heeft nooit een oplossing geboden. Denk dat de enige oplossing zal zijn, terug te keren naar Nederland en hier de problemen zien op te lossen.

Succes

Gesloten