LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] GrootProbleem!! met bedrijfsrubriek.nl

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Mmo1991
Berichten: 10
Lid geworden op: 28 mar 2015 23:42

GrootProbleem!! met bedrijfsrubriek.nl

Ongelezen bericht door Mmo1991 »

Beste,


Ik heb een erg groot probleem, ik kreeg een erg snel telefoontje, en heb gezegd dat ik erover na zou denken, kreeg via de mail informatie zeiden ze en dan moest ik even laten weten.
Toen kwam er later via de post een factuur en zit ik aan 2jaar abbonement vast met een rekening van 305,- Nu heb ik deze nog niet betaald en kan ik hem niet betalen!! heb mail contact gehad met ze, en ze kwamen opdringerig over dat ik gewoon moest betalen, ze konden nog 3termijnen doen maar moet snel betaald worden ook hebben ze op een of andere manier een gespreksopname van me waar ik akkoord in ga met dit abbonement en bla bla bla..... waar niks van kan kloppen.... Heb ook voor niets getekend of iets

Heeft iemand hier ervaring mee en wat moet of kan ik hier tegen doen??
Ik kan het niet betalen maar wil het ook niet betalen kan iemand me aub helpen met dit probleem!

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: GrootProbleem!! met bedrijfsrubriek.nl

Ongelezen bericht door dhc »

Google op "aquisitiefraude', dat is het namelijk. Gewoon niet betalen lijkt me.

stofzuigertje

Re: GrootProbleem!! met bedrijfsrubriek.nl

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

U vroeg bedenktijd en als ze in de mail een reactie eisen binnen bepaalde tijd is dat niet netjes zaken doen.

Verder is de kans dat je te laat geaggregeerde groot maar U heeft wel uitstel gevraagd, dus bedenktijd en geen termijn genoemd.

U heeft nooit ingestemd en bij niet reageren akkoord gaan mag niet.
Laat ze maar een dure rechtszaak beginnen en betaal niets en veel succes met de winst omdat vele forums hun handelswijze beschreven en de kans op verlies voor U is nihil.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: GrootProbleem!! met bedrijfsrubriek.nl

Ongelezen bericht door dhc »

De regels zijn i inmiddels al een tijdje gewijzigd. U dient schriftelijk een en ander te bevestigen en dat is nagelaten. De overeenkomst is ongeldig. Kijk ook even op consuwijzer onder het kopje "koop op afstand".
Die " onderneming" heeft niets....

Mmo1991
Berichten: 10
Lid geworden op: 28 mar 2015 23:42

Re: GrootProbleem!! met bedrijfsrubriek.nl

Ongelezen bericht door Mmo1991 »

Allereerst wil ik jullie hartelijk bedanken! want zit met me handen in het haar en gelukkig word ik nog hier ermee geholpen...

Rechtszaak, hoe gaat dat verder?

En deurwaarders?

En met een rechtszaak kost het mijn dan niet veel meer ivm advocaat of zulke dingen?

Hoor het graag want echt waar ik weet het even helemaal niet meer en geen idee wat ik moet doen....

Dus wat ik wel moet doen is NIET betalen aan ze!

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: GrootProbleem!! met bedrijfsrubriek.nl

Ongelezen bericht door dhc »

Tot een rechtszaak komt het helemaal niet. Als u de adresgegevens van dat .....heeft dan stuurt u ze nog eenmaal een( aangetekende) brief waarin u verklaart geen overeenkomst te hebben aangezien de firma zich niet aan wettelijke afspraken heeft gehouden. Tevens meldt udat u verschoont wenst te blijven van verdere overlast en dat u een eventuele rechtsgang met vertrouwen tegemoet ziet. Op consuwijzer kunt u voorbeeldbrieven vinden om de overeenkomst nietig te verklaren. En verder geen paniek,deze cowboys blaffen wel maar bijten niet!

Mmo1991
Berichten: 10
Lid geworden op: 28 mar 2015 23:42

Re: GrootProbleem!! met bedrijfsrubriek.nl

Ongelezen bericht door Mmo1991 »

DHC wat ben ik bij met je! en heb je misschien een link van zo een voorbeeld brief?
Ik moet er ZSM vanaf want dit kost me veel tijd

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: GrootProbleem!! met bedrijfsrubriek.nl

Ongelezen bericht door dhc »

Die voorbeeldbrieven staan op internet. Google!

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: GrootProbleem!! met bedrijfsrubriek.nl

Ongelezen bericht door dhc »

Die voorbeeldbrieven staan op internet. Google!

Mmo1991
Berichten: 10
Lid geworden op: 28 mar 2015 23:42

Re: GrootProbleem!! met bedrijfsrubriek.nl

Ongelezen bericht door Mmo1991 »

KAN IEMAND DEZE CONTROLEREN VOOR ME? VOLGENS MIJN GAAT DIT DE BRIEF WORDEN

Op grond van de door u verstrekte informatie meende ik een overeenkomst te zijn aangegaan voor de advertentie te plaatsen voor 2 jaar en de betaling op een later moment te verrichten, echter kreeg ik binnen een aantal dagen de factuur al binnen, telefonisch is mijn verteld dat ik hierop in kon gaan en zo een jaar kon uitstellen, zo was de afspraak dat ik via jullie advertentiesite werk zou krijgen Gegarandeerd 1 keer per maand vertelden jullie. En dan zou ik met de eerste beste opdracht de betaling verrichten. Ik heb nog geen opdracht via jullie wat me wel gegarandeerd werd! 1 keer per maand zijn jullie woorden!
Het onjuist verstrekken van informatie is een misleidende handelspraktijk in de zin van artikel 6:193b lid 3 sub a van het Burgerlijk Wetboek.
Er is ook sprake geweest van een opdringerige handelspraktijk, omdat ik een heel snel telefoontje kreeg, en ze vertelden mij dat ik ook een jaar later kon betalen, dit is niet aan de orde en word erg opdringerig gedwongen om het te betalen omdat jullie systeem zo werkt. Dit is een oneerlijke handelspraktijk in de zin van artikel 6:193b lid 3 sub b van het Burgerlijk Wetboek.
Als er geen sprake was geweest van deze oneerlijke handelspraktijk, had ik geen overeenkomst gesloten. Ik beroep mij dan ook op artikel 6:193j lid 3 van het Burgerlijk Wetboek en vernietig de gesloten overeenkomst.

Met vriendelijke groet,

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: GrootProbleem!! met bedrijfsrubriek.nl

Ongelezen bericht door dhc »

U vermeldt teveel bijzaken, niet doen! U dient ze gewoon een brief te sturen dat u geen overeenkomst met hen hebt en dat u derhalve niet gaat betalen. U verwijst naar de wet aangaande telefonische colportage waarin duidelijk een bedenk termijn staat. Verder geen bijzaken melden zoals u nu doet.

Ik denk dat je de voorbeeldbrief uit deze link moet gebruiken:

https://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbri ... ing-wegens

Mmo1991
Berichten: 10
Lid geworden op: 28 mar 2015 23:42

Re: GrootProbleem!! met bedrijfsrubriek.nl

Ongelezen bericht door Mmo1991 »

Ik ben hier helemaal niet goed in, leek mij wel een duidelijke..... de link die je stuurt is mijn brief met aanpassingen

Mmo1991
Berichten: 10
Lid geworden op: 28 mar 2015 23:42

Re: GrootProbleem!! met bedrijfsrubriek.nl

Ongelezen bericht door Mmo1991 »

dhc kunt u mijn alstublieft helpen met het opmaken van deze brief? graag wou ik deze morgen al de deur uit doen om er zsm vanaf te zijn.. PS heb er ook wel wat voor over!

Wat ik nu heb is:

Geachte heer/mevrouw,
Op 02-03-1015 sloten wij een overeenkomst voor een advertentie op jullie site. Genoemd: Bedrijfsrubriek
Op grond van de door u verstrekte informatie meende ik een overeenkomst te zijn aangegaan voor [leg uit wat uw verwachtingen waren op basis van de informatie die u gekregen hebt. En wat u uiteindelijk hebt gekregen.]
Het onjuist verstrekken van informatie is een misleidende handelspraktijk in de zin van artikel 6:193b lid 3 sub a van het Burgerlijk Wetboek.
U heeft een geluidsopname van akkoord, De wetten zijn inmiddels al een tijdje gewijzigd. Ik dien schriftelijk een en ander te bevestigen en dat is nagelaten door u en uw bedrijf!. De overeenkomst is ongeldig.

Met vriendelijke groet,

Wat zou ik bij die zinnen tussen [ ] nou neer kunnen zetten?

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: GrootProbleem!! met bedrijfsrubriek.nl

Ongelezen bericht door dhc »

Goed...de voorbeeld brief helpt je dus niet..
Dan schrijf je maar een brief dat je de incasso betwist, niet gaat betalen, bewijs van hun wil zien dat je een overeenkomst hebt, dat je niet meer reageert op brieven en dat je de rechtszaak met vertrouwen tegemoet ziet. Dat zijn 4 regels en dat kun jezelf. Ik ga dat niet doen.

Mmo1991
Berichten: 10
Lid geworden op: 28 mar 2015 23:42

Re: GrootProbleem!! met bedrijfsrubriek.nl

Ongelezen bericht door Mmo1991 »

dhc schreef:Goed...de voorbeeld brief helpt je dus niet..
Dan schrijf je maar een brief dat je de incasso betwist, niet gaat betalen, bewijs van hun wil zien dat je een overeenkomst hebt, dat je niet meer reageert op brieven en dat je de rechtszaak met vertrouwen tegemoet ziet. Dat zijn 4 regels en dat kun jezelf. Ik ga dat niet doen.
Ik ga dit proberen, ook wil ik je best een vergoeding betalen via de bank.... Het is me wel wat waard om er vanaf te komen! Paar tientjes wil ik je wel betalen bij hulp...

Sira
Berichten: 654
Lid geworden op: 23 nov 2005 15:11

Re: GrootProbleem!! met bedrijfsrubriek.nl

Ongelezen bericht door Sira »

Zoals dhc al zegt "u vermeldt te veel bijzaken. U haalt er allerlei dingen bij die u in uw eigen woorden heeft aangebracht in de voorbeeldbrief
Bovendien wilt u in zowel de 1e en 2e brief aan dat bedrijf vermelden dat u een overeenkomst met hen bent aangegaan. Dat was toch niet zo, u vroeg toch om bedenktijd? Schrijf dus alleen dat u geen overeenkomst met hen bent aangegaan en beroep u op de wetsartikelen uit het Burgelijk Wetboek. En zoals dhc zegt, eindig de brief met de woorden dat u de rechtszaak met vertrouwen tegemoet zult zien. Die rechtzaak komt er namelijk helemaal niet.
Gaat dit soms over de internet gemeentegids?

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: GrootProbleem!! met bedrijfsrubriek.nl

Ongelezen bericht door dhc »

Mmo1991 schreef:
dhc schreef:Goed...de voorbeeld brief helpt je dus niet..
Dan schrijf je maar een brief dat je de incasso betwist, niet gaat betalen, bewijs van hun wil zien dat je een overeenkomst hebt, dat je niet meer reageert op brieven en dat je de rechtszaak met vertrouwen tegemoet ziet. Dat zijn 4 regels en dat kun jezelf. Ik ga dat niet doen.
Ik ga dit proberen, ook wil ik je best een vergoeding betalen via de bank.... Het is me wel wat waard om er vanaf te komen! Paar tientjes wil ik je wel betalen bij hulp...
Sorry, maar met behulp van de voorbeeldbrieven van consuwijzer en de tips die gegeven zijn moet dit je echt zelf lukken. Mag ik bedanken voor je aanbod?

stofzuigertje

Re: GrootProbleem!! met bedrijfsrubriek.nl

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

U heeft nooit een overeenkomst voor 2 jaren getekend dus kunt U ook niet deze opzeggen, want door het opzeggen ga je alsnog akkoord.

Stuur alleen dat je geen contract hebt getekend of bevestigd op welke manier dan ook dus dat er geen overeenkomst is dus ook geen schuld of betaal verplichting.

Mmo1991
Berichten: 10
Lid geworden op: 28 mar 2015 23:42

Re: GrootProbleem!! met bedrijfsrubriek.nl

Ongelezen bericht door Mmo1991 »

Bedankt voor alle info! bij deze red ik het zelf weer verder... en dan maar afwachten.

giel moekiran
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 mei 2015 10:54

Re: GrootProbleem!! met bedrijfsrubriek.nl

Ongelezen bericht door giel moekiran »

Beste

Ik was benader Door bedrijfsrubriek.nl en dat ik 302 euro moet betalen. Ik werd gebeld Door een medewerker en of dat ik interesse had om voor 2 jaar mijn bedrijfsnaam voor een bedrag van 302 euro bij hun wel registreren. Echter hij had gezegt dat ik word geregistreerd pas als ik het betaalt heb omdat ik ook aangaf dat ik pas in de wintermaanden misschien wel kan gebruiken, omdat ik de komende maanden zelf heel druk had. Dat was geen probleem volgens hem want het gaat pas in als ik het bedrag hebt betaald .En nu krijg ik een bericht van rechtskundig incasso en adviesbureau v.d. Donk, bot en co. B. v. Of dat ik naar hun geld over wilde maken van 349,41 euro namens bedrijfsrubriek.nl.
Ik had naar bedrijfsrubriek.nl gebeld maar ze willen niets van weten en dat ik contact moeten nemen met het incassobureau. Heb het incassobureau gebeld en ze zeggen dat ik moet betalen omdat ik middels door een geluidsopname mijn akkoord had gegeven en dat het rechtsgeldig was. Wat moet ik nu doen?

Gesloten