LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Grote prijsverschillen in notarissen voor testament

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
andy.soewandi
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 jan 2021 06:24

Grote prijsverschillen in notarissen voor testament

Ongelezen bericht door andy.soewandi »

Ik wil een standaardtestament afsluiten en de prijsverschillen liggen tussen de 210 en 700 voor een staandaardtestament. Sommigen kan je zelf online afsluiten. Zijn er addertjes onder het gras? Wie heeft ervaringen hiermee? Ik hoor graag praktijkervaringen.

infotaris
Berichten: 18
Lid geworden op: 03 jan 2021 11:52
Beste antwoord
Gekozen door andy.soewandi

Re: Grote prijsverschillen in notarissen voor testament

door infotaris » 05 jan 2021 20:38

andy.soewandi schreef:
04 jan 2021 11:20
Ik wil een standaardtestament afsluiten en de prijsverschillen liggen tussen de 210 en 700 voor een staandaardtestament. Sommigen kan je zelf online afsluiten. Zijn er addertjes onder het gras? Wie heeft ervaringen hiermee? Ik hoor graag praktijkervaringen.
Online je testament regelen is ook niet alles. We hebben de 6 platforms waarop dit kan getest. Je vindt een review op onze site. Weet niet of het toegestaan is om hier een link te plaatsen??

Tip: heb je al gezien dat bij de reviews op de goedkoopstenotaris.nl staat waarvoor iemand bij die notaris geweest? Je kunt dus specifiek checken of klanten die voor een testament kwamen tevreden waren.
peter17111962
Berichten: 578
Lid geworden op: 16 dec 2019 10:34

Re: Grote prijsverschillen in notarissen voor testament

Ongelezen bericht door peter17111962 »

Dit probleem had een kennis van mij ook, Het verschil wordt vaak veroorzaakt doordat de ene notaris
er van uit gaat dat het gaat over 2 personen die al dan niet gehuwd zijn en waar er dus ben een heleboel
zaken in moeten staan voor het geval dat er iets gebeurd met een van de twee personen. wat erven de
kinderen etc. Toen mijn kennis tegen die notaris vertelde van: Ik ben alleen staand zonder kinderen.
en ik wil alleen maar dat er in komt te staan dat, als er iets met mij gebeurd, dat alles naar dat goede doel
gaat. toen kwam de notaris met een veel lagere prijs te voorschijn.

andy.soewandi
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 jan 2021 06:24

Re: Grote prijsverschillen in notarissen voor testament

Ongelezen bericht door andy.soewandi »

Dank voor je reactie. Ik heb via een site 5 offertes opgevraagd met dezelfde vraag. 1 ouder, 2 kinderen en ook daar waren er grote verschillen.

Moneyman
Berichten: 30057
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Grote prijsverschillen in notarissen voor testament

Ongelezen bericht door Moneyman »

Veel notarissen hebben standaard een gratis eerste gesprek. Maak daar gebruik van nok je lokale notarissen en kies dan op basis van enerzijds de prijs, en anderzijds je gevoel bij de bewuste notaris. De prijs is één, maar goed advies is twee.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Grote prijsverschillen in notarissen voor testament

Ongelezen bericht door sjohie »

Goedkoop is duurkoop. Dat geldt voor alles in het leven, en ook hier. Grote kans dat je bij zo'n goedkope notaris 100 euro meerwerkkosten krijgt voor het koekje bij de koffie, of een gesprek wat 1m langer duurt dan de afgesproken tijd. Ik zou ook even bij een paar lokale notarissen een 1 op 1 offerte vragen, dus zonder van die "handige" sites als tussenpersoon. En even vragen bij vrienden/kennissen.

taxikemperman
Berichten: 632
Lid geworden op: 08 jun 2005 16:51

Re: Grote prijsverschillen in notarissen voor testament

Ongelezen bericht door taxikemperman »

Kijk eens op https://www.degoedkoopstenotaris.nl/ hier hebben wij goede zaken meegedaan.

andy.soewandi
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 jan 2021 06:24

Re: Grote prijsverschillen in notarissen voor testament

Ongelezen bericht door andy.soewandi »

https://www.degoedkoopstenotaris.nl/ heb ik de 5 offertes opgevraagd, toeval bestaat niet.

Erthanax
Berichten: 9680
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Grote prijsverschillen in notarissen voor testament

Ongelezen bericht door Erthanax »

Jammer dat er geen website voor de beste notaris is.

Een goede notaris maakt niet zomaar een "standaardtestament" (wat bedoelt u daar precies mee?), maar vraagt eerst uitgebreid naar uw wensen en naar uw omstandigheden. Pas als die duidelijk zijn, kan de notaris uw laatste wil vastleggen.

Bij een testament komt het erop aan dat het precies vastlegt wat u wilt, en dat u goed begrijpt wat de consequenties zijn. Dat is iets anders dan een "standaardtestament" waarvan u denkt dat het zo ongeveer wel beschrijft wat u zou willen.

Een paar honderd euro prijsverschil betaalt zich misschien niet uit in harde winst voor uw nabestaanden, maar kan wel onduidelijkheid of gedoe rond de nalatenschap voorkomen.

infotaris
Berichten: 18
Lid geworden op: 03 jan 2021 11:52
Contacteer:

Re: Grote prijsverschillen in notarissen voor testament

Ongelezen bericht door infotaris »

andy.soewandi schreef:
04 jan 2021 11:20
Ik wil een standaardtestament afsluiten en de prijsverschillen liggen tussen de 210 en 700 voor een staandaardtestament. Sommigen kan je zelf online afsluiten. Zijn er addertjes onder het gras? Wie heeft ervaringen hiermee? Ik hoor graag praktijkervaringen.
Online je testament regelen is ook niet alles. We hebben de 6 platforms waarop dit kan getest. Je vindt een review op onze site. Weet niet of het toegestaan is om hier een link te plaatsen??

Tip: heb je al gezien dat bij de reviews op de goedkoopstenotaris.nl staat waarvoor iemand bij die notaris geweest? Je kunt dus specifiek checken of klanten die voor een testament kwamen tevreden waren.

WillemuBr
Berichten: 15
Lid geworden op: 09 sep 2019 16:34

Re: Grote prijsverschillen in notarissen voor testament

Ongelezen bericht door WillemuBr »

Niemand is zo goed op de hoogte van je eigen situatie en wensen dan jijzelf. Neem de tijd en moeite om zelf eerst wat huiswerk te doen. Er is voldoende informatie online te vinden die je kunt afstemmen op je eigen situatie. Verlaat en maak je niet alleen afhankelijk van de informatie van de notaris zelf. De ene notaris heeft meer kennis in huis en neemt zich meer tijd voor je dan de andere. Natuurlijk zijn de prijsverschillen af en toe enorm als je de website van de goedkoopste notaris raadpleegt. Die goedkoopste zit vaak niet in je directe buurt en heb je het er voor over om hiervoor veel km te rijden/reizen? Dat is maar de vraag.

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Grote prijsverschillen in notarissen voor testament

Ongelezen bericht door kuklos »

WillemuBr schreef:
08 jan 2021 12:16
Neem de tijd en moeite om zelf eerst wat huiswerk te doen.
Dit.

Vergeet een notaris. Dat komt straks.
1) Bedenk eerst zelf wat je wil. (Zonder websites te raadplegen etc.)
2) Ga daarna op websites raadplegen of je alles hebt meegenomen in wat je zelf al bedacht had.
3) Stap daarna pas naar een notaris en laat het in juridische vorm gieten en de notaris er nog eens naar kijken.
Vraag vooraf aan de notaris wel wat ze allemaal doen voor het geld dat je ze betaalt.

Gesloten