LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Handtekening onder dwang gezet

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
SWouters

Handtekening onder dwang gezet

Ongelezen bericht door SWouters »

Hallo,

Mijn ouders hebben momenteel een doorlopende crediet bij de ABN-Amro van ongeveer 35000€.

De limit van deze lening was eerst €20.000, en mijn vader had mijn moeder onder dwang en bedreiging een handtekening laten zetten om het limit te verhogen naar €35000. Terwijl ze dit nooit heeft gewild.

Van al het geld dat werd opgenomen is er GEEN een cent naar me moeder gegaan.
En van het bankpasje wist mijn moeder niet eens het pincode. Het geld werd altijd opgenomen door mijn vader.

En nu ongeveer 1.5 jaar later, is er een echtscheiding aan de gang.(allen nog maar advocaten ingeschakeld) En natuurlijk is het zo dat de schuld moet worden verdeeld.

En mijn vraag hierbij is, of we dit kunnen aanklagen bij de rechterbank of iets anders. En hoeveel kans we hebben dat ze het goedkeuren.

Daar naast heeft mijn moeder minimaal 3 getuigen (ik, mijn zus(23j) en nichten(van de familie van me 'vader') en een Rapport van de huisarts dat er daadwerkelijk sprake was van regelmatige mishandeling en nog een rapport bij de werk van me moeder.(redenen van ziekmelding)

En naast het handtekening laten zettten onder dwang, wilde ik ook vragen of dat het nut heeft om mijn vader nu pas aan te klagen voor het slaan/mishandelen van me moeder. Reden dat ze het toen niet had gedaan, was dat ze bang was. En nu ik zelf ook wat ouder ben geworden, krijgt ze steun en hulp van mij.

Ik hoop dat ik het duidelijk heb uitgeled!
Als jullie mij hierbij kunnen helpen zal ik jullie erg dankbaar zijn !

witte angora

Re: Handtekening onder dwang gezet

Ongelezen bericht door witte angora »

Hoi,

De advocaat die bij de echtscheiding betrokken is kent het dossier, en is degene die jullie het beste kan adviseren. De mensen die hier posten zijn over het algemeen geen juristen, en jullie zaak kennen wij natuurlijk helemaal niet. Dus echt zinvolle informatie zullen posters hier je niet kunnen geven.

Wel een paar tips:

Zorg dat je moeder haar verhaal kort en bondig op papier heeft staan. Hoe emotioneel het ook is, en hoe graag ze haar verhaal wil vertellen, de rechter concentreert zich toch alleen maar op de hoofdzaken. Die gaat het hele verhaal heus niet lezen. Dus als je het tot de hoofdzaken beperkt, wordt het alleen maar makkelijker om er het meeste uit te halen.

Dus kort vertellen wat je moeder eist, en waarom ze vindt dat ze daar recht op heeft. Vooral de motivatie is belangrijk.

Of een aangifte nut heeft om haar recht te halen en van die schuld gevrijwaard te blijven, kan alleen haar advocaat vertellen.

Maar ook als je moeder een aangifte zal doen: houd het verhaal zoveel mogelijk beperkt tot de feiten.

Willemvanoranje

Ongelezen bericht door Willemvanoranje »

Beste SWouters,

Er zijn wel degelijk juristen op dit forum...

Het is mogelijk om de rechter te verzoeken een overeenkomst die onder bedreiging tot stand is gekomen te laten vernietigen.

Google op wilsgebreken !!

Echter: na anderhalf jaar is er niets gebeurd en is er aangifte gedaan en heeft jouw moeder gereageerd naar de bank toe... dat ze dat niet wil.

SWouters

Ongelezen bericht door SWouters »

Bedankt voor uw snelle reacties!,

Dan zal ik bij deze een brief schrijven naar onze advocaat.
En zal ik hameren op de feiten, dat er daadwerkelijk sprake was van geweld. En dat me moeder onder dwang heeft getekend. En dat we hiervoor 3 getuigen en 2 rapporten hebben.

Daarnaast zei me vader ook, "wat bemoei jij je ermee ik betaal toch alle schulden af" tegen mijn moeder. En hij was ook degene die altijd de schulden afloste etc. Dit is ook te zien uit de rekeningen. Nou weet ik niet of dat dit ook als een monelinge contract geld

Ik twijfel of ik dit laatste ook erbij zal noemen. En ik begrijp natuurlijk ook dat dit erg uiteen gaat lopen.

Als jullie nog adviezen, tips of opmerkingen hebben zou ik het erg fijn vinden!

mvg

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

En dat we hiervoor 3 getuigen en 2 rapporten hebben.
Je zou een kopie ( :!: ) van de rapporten alvast mee kunnen sturen. Ook kun je de getuigen vragen of ze hun verhaal (wederom beperkt tot de feiten, kort, en in enkele zinnen) op willen schrijven en of je dat naar de advocaat mag sturen. Dan kan hij zelf kijken wat hij er mee kan doen, en eventueel verdere tips of informatie geven.

Sterkte met alles. :wink:

Gesloten