LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] HB Hekwerk berekent te veel kosten voor kleine werkzaamheden

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Blauwie
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 nov 2018 16:24

HB Hekwerk berekent te veel kosten voor kleine werkzaamheden

Ongelezen bericht door Blauwie »

Beste Radar en Alle

Ik heb HB hekwerk te Doornspijk gebeld om de poort en de bediening komen controleren. Toevallig is de monteur in de buurt en hij is binnen 15minuten aanwezig, hij heeft de verzekering vervangen duurt ca ook 15 minuten.

Ik krijg late een factuur te zien, HB berekent 1uur arbeid sevicemonteur 55euro en voorrijdkosten 125euro, totaal incl. BTW is 217,80euro.

Ik heb HB hekwerk al gebeld en gemaild om te vragen of ze een normaal kosten willen berekend maar ze willen niet veranderd.

Moet ik nu die bedrag betalen of kan iemand mij een paar tips kunnen geven.
Alvast bedankt............

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: HB Hekwerk berekent te veel kosten voor kleine werkzaamheden

Ongelezen bericht door mahadma »

Blauwie schreef:
27 nov 2018 16:46
Beste Radar en Alle

Ik heb HB hekwerk te Doornspijk gebeld om de poort en de bediening komen controleren. Toevallig is de monteur in de buurt en hij is binnen 15minuten aanwezig, hij heeft de verzekering vervangen duurt ca ook 15 minuten.

Ik krijg late een factuur te zien, HB berekent 1uur arbeid sevicemonteur 55euro en voorrijdkosten 125euro, totaal incl. BTW is 217,80euro.

Ik heb HB hekwerk al gebeld en gemaild om te vragen of ze een normaal kosten willen berekend maar ze willen niet veranderd.

Moet ik nu die bedrag betalen of kan iemand mij een paar tips kunnen geven.
Alvast bedankt............
Voorrij kosten zou u altijd moeten betalen, meestal wordt er 1 uur arbeid minimaal berekend, het is geen taximeter die op de monteur staat die per minuut/seconde afgerekend wordt. Dus wordt dit betalen.

(Dit doet mij denken aan een man met een autoprobleem, belt een monteur, die geeft 1 klap met de hamer en de auto doet het, 50 euro, meneer. De man zegt: 1 klap is 50 euro? Welke specificatie? De monteur geeft die: klap met de hamer 1 euro, 49 euro voor de wetenschap waar en hoe hard.)

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: HB Hekwerk berekent te veel kosten voor kleine werkzaamheden

Ongelezen bericht door kokka »

als een elektrisch toestel het niet meer doet is het sowieso wel verstandig om eerst even de zekering te checken.
Het is overigens niet helemaal normaal dat een zekering eruit knalt, dus er zou meer aan de hand kunnen zijn. beetje lullig als je 217 euro betaald en over een paar dagen knalt je zekering er weer uit.

BL2
Berichten: 4836
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: HB Hekwerk berekent te veel kosten voor kleine werkzaamheden

Ongelezen bericht door BL2 »

Vooraf geen prijsopgave gevraagd ?
Het werk comfort je opdracht is verricht, neem ik aan, dan zal je ook moeten betalen. Wacht er niet te lang mee, ivm incassokosten.

Blauwie
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 nov 2018 16:24

Re: HB Hekwerk berekent te veel kosten voor kleine werkzaamheden

Ongelezen bericht door Blauwie »

Het is een goede les voor mij, altijd de kosten vtv goed vastleggen.
Ik vertrouw op de mooie reaclame van HB Hekwerk dat de prijs wel op de juist manier wordt berekend maar helaas het kost verschrikkelijk duur voor een verzekering vervangen.

BL2
Berichten: 4836
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: HB Hekwerk berekent te veel kosten voor kleine werkzaamheden

Ongelezen bericht door BL2 »

Zekering

Een verzekering is iets geheel anders.

Gesloten