LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Heeft Eneco mijn handtekening vervalst?

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Wendy88
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 sep 2019 12:35

Heeft Eneco mijn handtekening vervalst?

Ongelezen bericht door Wendy88 »

Goedemiddag,

Ik ben opzoek naar jullie advies:
Enige tijd geleden kreeg ik tot mijn verrassing bericht van Nuon met 'wat jammer dat u weggaat'. Zeer verrast bel ik ze op om te vragen waarom ik dan weg ga. Zij vertellen mij dat ik bij Eneco nu een contract heb. Ik weet van niks dus bel met Eneco. En om een lang slepend verhaal kort te maken (want Eneco heeft de administratie niet helemaal op orde dus kon mij in eerste instantie ook niet vinden als klant) weten zij me te vertellen dat ik een contract heb afgesloten op mijn zakelijke gegevens. Gezien ik nooit contact heb gehad (telefonisch, fysiek of per mail) vraag ik het contract op. Enkele weken later krijg ik het contract toegestuurd, met tot mijn grote verbazing in het vak waar mijn handtekening zou moeten staan mijn naam gekrabbeld. niet mijn handtekening en ook niet mijn handschrift, gewoon valsheid in geschrifte dus. Inmiddels middels mijn rechtsbijstand alles laten terugdraaien, maar Eneco heeft nog niet het fatsoen gehad om uitleg te geven waarom dit heeft plaatsgevonden of zelfs maar excuses aan te bieden voor dit gedrag en de overlast hiervan. Het schijnt ook vaker voor te komen, hun 'tussenpersoon' DirectSafe staat bekend om zulke praktijken hoewel Eneco zelf beweerd alleen met 'betrouwbare tussenpersonen' te werken.

Mijn vraag is nu: zijn er stappen die ik kan ondernemen om te zorgen dat Eneco stopt met zulke praktijken? Gezien er momenteel geen gevolgen hangen aan hun actie (alleen terugdraaien dus wat administratief werk) verwacht ik dat ze op dezelfde voet verder gaan...
Laatst gewijzigd door Radar op 27 sep 2019 13:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Verduidelijking titel

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Heeft Eneco mijn handtekening vervalst?

Ongelezen bericht door berndv »

Wendy88 schreef:
27 sep 2019 12:45
Mijn vraag is nu: zijn er stappen die ik kan ondernemen om te zorgen dat Eneco stopt met zulke praktijken?
melding doen bij de toezichthouder en verder kunt u denk ik weinig doen.

A. Smit
Berichten: 42
Lid geworden op: 24 feb 2016 16:24

Re: Heeft Eneco mijn handtekening vervalst?

Ongelezen bericht door A. Smit »

voor euro 52,50 naar de geschillencommissie energie. dan schrikt eneco vanzelf wakker.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Heeft Eneco mijn handtekening vervalst?

Ongelezen bericht door alfatrion »

Je kan aangifte van valsheid in geschrifte doen.

Lady1234
Berichten: 27095
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Heeft Eneco mijn handtekening vervalst?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

A. Smit schreef:
30 sep 2019 15:21
voor euro 52,50 naar de geschillencommissie energie. dan schrikt eneco vanzelf wakker.
De kwestie is al opgelost, dus wat moet de geschillencommissie er verder nog mee? Die gaan niet over excuses.

LaurensR
Berichten: 12
Lid geworden op: 03 jan 2018 14:10

Re: Heeft Eneco mijn handtekening vervalst?

Ongelezen bericht door LaurensR »

Nu je toch al een advocaat hebt ingeschakeld, had je die vraag ook aan hem kunnen stellen.

criticus2
Berichten: 1101
Lid geworden op: 06 sep 2018 12:38

Re: Heeft Eneco mijn handtekening vervalst?

Ongelezen bericht door criticus2 »

dat de zaak administratief teruggedraaid is doet op zich niets af aan de valsheid in geschrifte. Daar kan gewoon aangifte van gedaan worden lijkt mij. Alleen dan tegen degene die het gedaan heeft, dus waarschijnlijk iemand van die tussen-organisatie.

Wendy88
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 sep 2019 12:35

Re: Heeft Eneco mijn handtekening vervalst?

Ongelezen bericht door Wendy88 »

Bedankt voor alle tips!
Ik zal inderdaad aangifte doen van valsheid in geschrifte, melding bij ACM mogelijk ook inderdaad. dankjulliewel

Maurice Riekert
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 mei 2020 10:06

Re: Heeft Eneco mijn handtekening vervalst?

Ongelezen bericht door Maurice Riekert »

Mij is hetzelfde overkomen. Ik ga aangifte van valsheid in geschrifte bij de politie doen.

nicolesw1981
Berichten: 95
Lid geworden op: 10 nov 2018 15:27

Re: Heeft Eneco mijn handtekening vervalst?

Ongelezen bericht door nicolesw1981 »

Aangifte doen heeft helaas geen nut kan ik je uit ervaring vertellen.

Ik heb iets soortgelijks meegemaakt en ging aangifte doen. Na het doen vd aangifte werd al verteld dat ze enkel de aangifte opnamen maar dat er geen actie zou worden ondernomen. De aangifte werd alleen opgenomen omdat dit mijn recht is om te doen.
Er is geen hard bewijs dat iemand van de leverancier jouw handtekening heeft vervalst helaas. Ik liet ook zien dat de handtekening op mijn id bewijs niet is zoals de naam die was neergekrabbeld. En ja hoor, kort daarna kreeg ik een brief van de politie dat ze mijn zaak niet in behandeling namen. Jij weet dat de leverancier je handtekening heeft vervalst maar het bewijzen is helaas iets anders.

Gesloten