LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Help! 1500 euro bijbetalen aan gas

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Fiesiekus
Berichten: 2342
Lid geworden op: 27 okt 2008 13:07

Re: Help! 1500 euro bijbetalen aan gas

Ongelezen bericht door Fiesiekus »

xjesssicaxx1 schreef:
04 feb 2019 19:05
In 1 week heb ik ruim 70m3 verbruikt. Niet abnormaal veel zou je denken. Maar: dinsdag woensdag en donderdag ben ik overdag niet thuis geweest. Donderdag avond bleek de ketel al de hele dag kapot te zijn. Werd vrijdag middag pas gemaakt. Vrijdag en zaterdag niet thuis geweest (pas zaterdag om 8 uur savonds thuis gekomen). Gister en vandaag ook niet thuis geweest. Oftewel; maandag de hele dag, dinsdag avond, woensdag avond en zaterdag avond ben ik thuis geweest. Ik heb alleen zaterdag en woensdag gekookt (op gas). Dan is 70m3 toch erg veel?
Waarom? Als de woonruimte gewoon verwarmd werd tijdens afwezigheid van de bewoner(s), zou die 70 m3 best kunnen kloppen (overigens las ik eerder 35m3 in 5 dagen :?: ). Ik lees nergens iets over een programma of een op afstand bedienbare thermostaat (Toon), dus volgens mij is er niets mis met de installatie maar meer met de bewoner(s).
Laatst gewijzigd door Fiesiekus op 04 feb 2019 22:20, 1 keer totaal gewijzigd.

Fiesiekus
Berichten: 2342
Lid geworden op: 27 okt 2008 13:07

Re: Help! 1500 euro bijbetalen aan gas

Ongelezen bericht door Fiesiekus »

ClaimConcept schreef:
04 feb 2019 10:39

En zo is het. De vraag blijft: Wat kan TS xjesssicaxx1 doen om het bovenmatige deel van haar huidige rekening te verhalen?
Niets. Uit geen enkele post van xjesssicaxx1 blijkt dat de meterstanden onjuist of het verbruik extreem zou zijn. Verder is er nergens een duidelijk defect (een loszittende thermostaat gooit het verbruik niet omhoog). Eerder onbekendheid van de bewoner(s) met de installatie (kranen dichtdraaien en de thermostaat omhoog :roll: ) of met het administratieve systeem (wat kostte gas per kuub in 2018?).

jonis
Berichten: 2715
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Help! 1500 euro bijbetalen aan gas

Ongelezen bericht door jonis »

Fiesiekus schreef:
04 feb 2019 22:14


Waarom? Als de woonruimte gewoon verwarmd werd tijdens afwezigheid van de bewoner(s), zou die 70 m3 best kunnen kloppen (overigens las ik eerder 35m3 in 5 dagen :?: ). Ik lees nergens iets over een programma of een op afstand bedienbare thermostaat (Toon), dus volgens mij is er niets mis met de installatie maar meer met de bewoner(s).
Er wordt altijd verwarmt in de winter; ook met thermostaat een graadje lager.
Als 2-2 het verbruik in 5 dagen 35M3 is.....is dan 4-2 nog steeds het verbruik 35M3 in 5 dagen?
70M3 in 7 dagen met daarin 1 defekte dag ertussen is natuurlijk wel erg veel voor een kleine woning.
Als je dat niet ziet maak er maar eens een excelletje van Fiesiekus.

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Help! 1500 euro bijbetalen aan gas

Ongelezen bericht door Erthanax »

Puur economisch kunt u de thermostaat het beste altijd op vorstvrij laten staan.

Gesloten