Henk Krol : pensioenvoldoen.nl

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Henk Krol : pensioenvoldoen.nl

Ongelezen bericht door moederslink »

Henk Krol heeft een nieuwe Stichting opgericht : " pensioenvoldoen.nl ".
Aangezien de pensioenen al jaren niet geïndexeerd zijn , roept hij gedupeerden op om zich aan te sluiten bij zijn Stichting.
Hij wil de misgelopen indexering dan alsnog gaan claimen.
Het gaat dan om 10 duizenden euro.s , achterstallige euro.s , voor velen van ons.
Bij "succes/winst" vraagt deze Stichting 4.5 % voor zichzelf.
Wat is wijsheid🤔 zou deze claim kansrijk of kansarm zijn?
Wel of niet je als gedupeerde melden?

Lady1234
Berichten: 27089
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Henk Krol : pensioenvoldoen.nl

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Het is wel “grappig” dat Krol bestuurslid is van die stichting. Als werkgever was hij niet zo zorgvuldig met het pensioen van zijn werknemers.

Overigens is dat geld wegens niet-indexatie bij de pensioenfondsen gebleven en niet verdwenen in de zakken van de staat. Als er wel meer geïndexeerd was, had de overheid meer belasting ontvangen.

Doet me beetje denken aan het gedoe met de staatsloterij.

Henk Krol en pensioen, laat me niet lachen.
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/artikel ... oenpremies

Moneyman
Berichten: 30026
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Henk Krol : pensioenvoldoen.nl

Ongelezen bericht door Moneyman »

Zodra Henk Krol de drijvende kracht is, haak ik al af...

Los daarvan: de claim is namens de werkenden en de gepensioneerden. Als de Staat veroordeeld zou worden, betalen we dat met z'n allen gewoon weer net zo hard terug in de vorm van belastingen. De enigen die hier rijk van worden, zijn degenen die hun boterham verdienen met deze claim.

En dan heb ik het nog niet eens over de vraag hoe kansrijk dit is. Opvallend is dat er stevige statements worden gebruikt, maar dat de onderbouwing ervan schittert door afwezigheid... en dat terwijl er al het nodigde hierover is geprocedeerd zonder resultaat.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Henk Krol : pensioenvoldoen.nl

Ongelezen bericht door scontra »

Misschien even terugkijken naar de TV uitzending over deze stichting.
In het programma OP1 van 7 juni jl. was Henk Krol aanwezig om uitleg te geven over het doel van de stichting.
Henk Krol is de woordvoerder en één van de bestuursleden van de stichting.
Ook was een advocaat aanwezig die de Stichting zou moeten (gaan) controleren.
Beide heren gaven een zeer summiere en warrige uitleg over het doel en de werkwijze van de Stichting.

Ben bang dat Henk Krol en vele van de huidige wat oudere gepensioneerden de uitkomst niet zullen gaan meemaken.

ZeerPrivé
Berichten: 5426
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Henk Krol : pensioenvoldoen.nl

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

scontra schreef:
09 jun 2023 13:36
Misschien even terugkijken naar de TV uitzending over deze stichting.
In het programma OP1 van 7 juni jl. was Henk Krol aanwezig om uitleg te geven over het doel van de stichting.
Henk Krol is de woordvoerder en één van de bestuursleden van de stichting.
Ook was een advocaat aanwezig die de Stichting zou moeten (gaan) controleren.
Beide heren gaven een zeer summiere en warrige uitleg over het doel en de werkwijze van de Stichting.

Ben bang dat Henk Krol en vele van de huidige wat oudere gepensioneerden de uitkomst niet zullen gaan meemaken.
Die uitzending heeft ML vast gezien, vandaar nu dit topic.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Henk Krol : pensioenvoldoen.nl

Ongelezen bericht door moederslink »

Klopt! Ik heb die uitzending idd gezien.
Vandaar.
Ik zie nu dat zo.n 175.000 gedupeerden zich al hebben aangemeld.

rwolters
Berichten: 1532
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Henk Krol : pensioenvoldoen.nl

Ongelezen bericht door rwolters »

Als je van je pensioen af wil kan ik mijn iban wel geven. Daarvoor hief je niet met die charlatan in zee te gaan.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Henk Krol : pensioenvoldoen.nl

Ongelezen bericht door scontra »

ZeerPrivé schreef:
09 jun 2023 14:09
scontra schreef:
09 jun 2023 13:36
Misschien even terugkijken naar de TV uitzending over deze stichting.
In het programma OP1 van 7 juni jl. was Henk Krol aanwezig om uitleg te geven over het doel van de stichting.
Henk Krol is de woordvoerder en één van de bestuursleden van de stichting.
Ook was een advocaat aanwezig die de Stichting zou moeten (gaan) controleren.
Beide heren gaven een zeer summiere en warrige uitleg over het doel en de werkwijze van de Stichting.

Ben bang dat Henk Krol en vele van de huidige wat oudere gepensioneerden de uitkomst niet zullen gaan meemaken.
Die uitzending heeft ML vast gezien, vandaar nu dit topic.
Mogelijk zijn er meer geïnteresseerden en voor hen is mijn verwijzing naar het tv-programma bedoeld.

Lady1234
Berichten: 27089
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Henk Krol : pensioenvoldoen.nl

Ongelezen bericht door Lady1234 »

moederslink schreef:
09 jun 2023 14:12
Klopt! Ik heb die uitzending idd gezien.
Vandaar.
Ik zie nu dat zo.n 175.000 gedupeerden zich al hebben aangemeld.
Er hebben zich wellicht 175.000 personen gemeld.

Of zij “gedupeerden” zijn en van wie, is nog maar de vraag.

Moneyman
Berichten: 30026
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Henk Krol : pensioenvoldoen.nl

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik heb ongetwijfeld nog niet goed genoeg gekeken, maar...... ik lees dit op zijn site:
Waarom is deze claim goed nieuws voor ons allemaal en zeker ook voor de Nederlandse Staat?
Er zit €1.600 miljard aan vermogen vast en opgepot in de gezamenlijke pensioenfondsen. Als wij winnen wordt het opgebouwde pensioen van alle werkenden met € 80,5 miljard verhoogd, daarbij wordt er € 56,5 miljard aan de gepensioneerden uitgekeerd. Deze uitkering is belast en levert zo'n € 20 miljard aan inkomstenbelasting op. De ouderen kunnen juist nu dit extra geld goed gebruiken en het stimuleert de bestedingen en dus de economie. Dus los van het feit dat maar liefst 10 miljoen mensen hier van profiteren is het ook heel goed nieuws voor de schatkist.
Dus: de Staat wordt aansprakelijk gesteld en zou dan ook degene zijn die moet lappen. Dat zou dan die 80,5 miljard zijn, naar ik aanneem. Want de pensioenfondsen, waar die 1.600 miljard zit, zijn al eerder zonder succes aansprakelijk gesteld.

Maar desondanks moet de Staat blij zijn...?

Elders las ik daarover:
Hierdoor kan de Staat aansprakelijk worden gesteld. Niet de pensioenfondsen. “Als je de staat aansprakelijk stelt, kunnen zij met de pensioenfondsen gaan zitten.” En dat is volgens Krol goed voor ons allemaal. “Als het uitbetaald gaat worden, wordt daar belasting over geheven, en dat is goed voor de staatskas. Het komt weer in de economie.”
Dus: de pensioenfondsen zijn zonder succes aansprakelijk gesteld. Stel dat Krol wint, en de Staat aansprakelijk is, hoe denkt Krol dan in vredesnaam dat "om tafel gaan" met de pensioenfondsen ertoe zal leiden dat zij alsnog gaan betalen?

Ivo.w
Berichten: 1753
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: Henk Krol : pensioenvoldoen.nl

Ongelezen bericht door Ivo.w »

Als Henk Krol zich zegt in te zetten voor gepensioneerden: heel ver weg blijven.

Die lamlul heeft als werkgever de pensioenpremies van zijn werknemers volledig in eigen zak gestoken! Die man vindt een "goed pensioen voor iedereen" dus helemaal niet belangrijk. Maar wil alleen opnieuw zijn eigen zakken vullen over de rug van anderen.

Lady1234
Berichten: 27089
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Henk Krol : pensioenvoldoen.nl

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En dan denken ze het ook nog te kunnen regelen meteen kort geding.

Ik heb maar even die uitzending teruggekeken. Krol zat zich al helemaal te verkneuteren over die miljarden.

PGros
Berichten: 1125
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Henk Krol : pensioenvoldoen.nl

Ongelezen bericht door PGros »

Moneyman schreef:
09 jun 2023 17:07
Dus: de pensioenfondsen zijn zonder succes aansprakelijk gesteld. Stel dat Krol wint, en de Staat aansprakelijk is, hoe denkt Krol dan in vredesnaam dat "om tafel gaan" met de pensioenfondsen ertoe zal leiden dat zij alsnog gaan betalen?
De pensioenfondsen waren niet aansprakelijk omdat het een verplichting van de staat was. Als de staat aansprakelijk is kunnen ze de pensioenfondsen vertellen dat het alsnog met terugwerkende kracht kan.
Maar omdat het nieuwe pensioenstelsel eraan komt heeft dat ook weer weinig zin want de gepensioneerde krijgen er dan wat bij maar voor alle anderen (en de gepensioneerde) zal het "persoonlijke" pensioenpotje weer minder groot worden omdat er geld weg gaat bij het pensioenfonds.
Hoe dan ook lijkt het me kansloos dat het geld gaat opleveren.

Lady1234
Berichten: 27089
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Henk Krol : pensioenvoldoen.nl

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Die “claim” is niet alleen voor al gepensioneerden, maar ook voor werkenden die nu opbouwen en zelfs voor erfgenamen van gepensioneerden.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Henk Krol : pensioenvoldoen.nl

Ongelezen bericht door scontra »

Lady1234 schreef:
09 jun 2023 17:50
Die “claim” is niet alleen voor al gepensioneerden, maar ook voor werkenden die nu opbouwen en zelfs voor erfgenamen van gepensioneerden.
Maar alleen voor hen die zich inschrijven bij de Stichting.
Het laat zich al raden wat er gaat gebeuren als niet vele miljoenen gepensioneerden en zij die toen pensioen opbouwden zich aanmelden.

ZeerPrivé
Berichten: 5426
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Henk Krol : pensioenvoldoen.nl

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Lady1234 schreef:
09 jun 2023 17:27
En dan denken ze het ook nog te kunnen regelen meteen kort geding.

Ik heb maar even die uitzending teruggekeken. Krol zat zich al helemaal te verkneuteren over die miljarden.
Die zal wel een leuke deal hebben met Legis Capital. 0,5% bijvoorbeeld?

Ivo.w
Berichten: 1753
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: Henk Krol : pensioenvoldoen.nl

Ongelezen bericht door Ivo.w »

Lady1234 schreef:
09 jun 2023 17:50
Die “claim” is niet alleen voor al gepensioneerden, maar ook voor werkenden die nu opbouwen en zelfs voor erfgenamen van gepensioneerden.
Dus iedereen krijgt er geld bij?

Hoe dan? Waar komt dat geld vandaan? Wie gaat dat betalen?

Lady1234
Berichten: 27089
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Henk Krol : pensioenvoldoen.nl

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ivo.w schreef:
09 jun 2023 20:36
Lady1234 schreef:
09 jun 2023 17:50
Die “claim” is niet alleen voor al gepensioneerden, maar ook voor werkenden die nu opbouwen en zelfs voor erfgenamen van gepensioneerden.
Dus iedereen krijgt er geld bij?

Hoe dan? Waar komt dat geld vandaan? Wie gaat dat betalen?
Als ze zouden winnen: “WIJ”.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Henk Krol : pensioenvoldoen.nl

Ongelezen bericht door moederslink »

Dit 'proces' van claims indienen gaat op zich natuurlijk al jaren duren.
Henk Krol ziet er kennelijk toch brood in , maar vooralsnog verdient hij er in ieder geval toch geen cent mee ?

Het aanmelden als gedupeerde is nu gratis.
Maar dan straks ? Kan hij de , zich aangemelde, gedupeerde straks, juridisch , verplichten om geld in te zetten om 'dit proces' voort te zetten? Het zal toch érgens van betaald moeten worden.
Ik vind dat niet zo 123 terug in de voorwaarden.

Lady1234
Berichten: 27089
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Henk Krol : pensioenvoldoen.nl

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Volgens de stichting voorwaarden krijg Krol een “kostenvergoeding”. En dat zal geen € 5,00 zijn voor twee kopjes koffie.

Plaats reactie