LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 'Hier alleen pinnen': apotheek accepteert geen contant geld

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
atlas1302

Re: 'Hier alleen pinnen': apotheek accepteert geen contant geld

Ongelezen bericht door atlas1302 »

Het probleem is ,,dwangmatig pinnen,, alles wat met dwang te maken heeft vind ik persoonlijk ook niet fijn. Het probleem ligt dus bij deze apotheker want zij accepteert geen cash en Master / Visa card toch wel niet.

Wie doet er in dit geval nu moeilijk, wij...klanten niet hoor.

Aanvullend, het nieuwe betalen is al ingezet door verschillende currency`s en het is niet meer te stoppen, grote spelers in deze tak van sport zijn er al druk mee, JA de banken vinden dit dus niets en zien hun monopoly inslinken, een verstandige bank in Nederland heeft gelukkig een andere visie.

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: 'Hier alleen pinnen': apotheek accepteert geen contant geld

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Moneyman schreef:
hänschen klein schreef:- òf ... via de mededingingsautoriteit, want, zoals eerder aangegeven, zijn de twee plaatselijke apothekers dezelfde franchise/eigenaar met dezelfde PIN-dwang. Ergens een ongewenste blokkade t.a.v. de gewenste marktwerking dus ook buiten het PIN-probleem om.

- òf... ik moet er 15 km voor omrijden, voor een aankoop bij de eerstvolgende apotheek, een uitleveringspost van een apotheek die nog verder weg een stenen winkel heeft.

- òf ... zal een deelnemer aantipte, online bestellen. Maar dan staat alles weer geregistreerd. Gebruik en betalingen!
Twee vragen:
1) waarom zouden twee apotheken van dezelfde keten een mededingingsissue zijn? Verbieden zij anderen een derde apotheek te openen ofzo? En wat heeft de mededinging (als die uberhaupt relevant zou zijn, wat niet het geval is) uberhaupt met je topiconderwerp tr maken?
2) denk je niet dat vrijwel alle apotheekaankopen sowieso al geregistreerd staan? Wat is dan het probleem?
1) Een vergelijk in het procedere: De Gemeente moet ook met de Provincie, voor supermarkt-bedrijfsvestiging of uitbreiding de vergunning exact afstemmen met de drie gevestigde supermarkten en iedere super blijft er haarfijn op letten, dat het aanvragende bedrijf geen m2 teveel verkoopruimte of standplaatsvoordeel krijgt. Tot in de kleine tenen geregeld dus. De plaatselijke apotheker-monopolist vestigt zich eerst náást een artsenpraktijk en de tweede winkel op 1A-locatie. Daarbij is het toch logisch, dat een tweede apotheker een concurrent had moeten zijn? Nu is er geen keuze. Concurrentie heeft uiteindelijk ook met het moeten pinnen te maken, omdat er wat het pinnen betreft géén concurrentie kàn ontstaan.
2) De handproducten die ik bij een apotheek moet kopen hebben niets met medicijnen te maken, het zijn de exclusief door apotheken aangeboden artikelen, zoals verzorgingsproducten. Koop ik die on-line, is de aanschaffing en betaling geregistreerd.

De tenor van de topic is echter gefixeerd op het klakkeloos moeten accepteren van een HIER ALLEEN PINNEN-voorschrift, hier toevallig een apotheek, maar buiten enige argumenten die andere leden aangaven, zoals hygiëne bij een levensmiddelenvakzaak, blijven principiële cash-betaler het onderspit delven. Het topic gaat uiteindelijk over systematische dwangmaatregelen tegen vrijheidsbeknotting bij de keuze van betalen en ... inmiddels aan de rand ook over mogelijke betalings-alternatieven.

Wij Beatrix, bij de gratie Gods, Koningin der Nederlanden, Prinses van Oranje-Nassau, enz. enz. enz.

Allen, die deze zullen zien of horen lezen, saluut! doen te weten:

Alzo Wij in overweging genomen hebben, dat het wenselijk is ter vervanging van de Wet economische mededinging nieuwe regels vast te stellen omtrent mededingingsafspraken en economische machtsposities, alsmede om regels te stellen omtrent toezicht op concentraties van ondernemingen, en daarbij zoveel mogelijk aan te sluiten bij de regels betreffende de mededinging krachtens het Verdrag tot oprichting van de Europese Gemeenschap;

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: 'Hier alleen pinnen': apotheek accepteert geen contant geld

Ongelezen bericht door hänschen klein »

De redactie kondigt zojuist aan deze topic te willen afsluiten.

Ik ben mijn ei kwijt. Er was een prima discussie. Meer details over alternatieve betalingssystemen kunnen via een nieuwe topic opgestart worden.


RE: Feedback op het Forum - deel 2

door Radar » 29 jul 2018 14:28

De discussie over het HIER ALLEEN PINNEN-topic is wat ons betreft afgesloten: wij hebben onze ingreep toegelicht en daar laten wij het graag bij. Er kwamen in dit topic nog enkele reacties op onze ingreep, wat op zich prima is, maar hierdoor verschoof de discussie weer enigszins naar personen in plaats van inhoud / beleid. Wij hebben een aantal reacties daarom verwijderd of aangepast, en hierover ook gecommuniceerd met diverse individuele forumgebruikers.

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: 'Hier alleen pinnen': apotheek accepteert geen contant geld

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ze kondigen aan de discussie in het feedback topic te willen sluiten, niet dit topic.

Lady1234
Berichten: 27097
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: 'Hier alleen pinnen': apotheek accepteert geen contant geld

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@hänschen klein

Wat sleept u er nou van alles weer bij, “vrijheidsbeknotting, dwangmaatregelen en onze voormalige koningin”, en dat alles alleen maar omdat u niet kunt pinnen bij de apotheek .

Zwaar overdreven. Koop die ”handproducten” elders.
Laatst gewijzigd door Lady1234 op 29 jul 2018 15:23, 1 keer totaal gewijzigd.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: 'Hier alleen pinnen': apotheek accepteert geen contant geld

Ongelezen bericht door moederslink »

hänschen klein schreef:
Moneyman schreef:
hänschen klein schreef:- òf ... via de mededingingsautoriteit, want, zoals eerder aangegeven, zijn de twee plaatselijke apothekers dezelfde franchise/eigenaar met dezelfde PIN-dwang. Ergens een ongewenste blokkade t.a.v. de gewenste marktwerking dus ook buiten het PIN-probleem om.

- òf... ik moet er 15 km voor omrijden, voor een aankoop bij de eerstvolgende apotheek, een uitleveringspost van een apotheek die nog verder weg een stenen winkel heeft.

- òf ... zal een deelnemer aantipte, online bestellen. Maar dan staat alles weer geregistreerd. Gebruik en betalingen!
Twee vragen:
1) waarom zouden twee apotheken van dezelfde keten een mededingingsissue zijn? Verbieden zij anderen een derde apotheek te openen ofzo? En wat heeft de mededinging (als die uberhaupt relevant zou zijn, wat niet het geval is) uberhaupt met je topiconderwerp tr maken?
2) denk je niet dat vrijwel alle apotheekaankopen sowieso al geregistreerd staan? Wat is dan het probleem?
1) Een vergelijk in het procedere: De Gemeente moet ook met de Provincie, voor supermarkt-bedrijfsvestiging of uitbreiding de vergunning exact afstemmen met de drie gevestigde supermarkten en iedere super blijft er haarfijn op letten, dat het aanvragende bedrijf geen m2 teveel verkoopruimte of standplaatsvoordeel krijgt. Tot in de kleine tenen geregeld dus. De plaatselijke apotheker-monopolist vestigt zich eerst náást een artsenpraktijk en de tweede winkel op 1A-locatie. Daarbij is het toch logisch, dat een tweede apotheker een concurrent had moeten zijn? Nu is er geen keuze. Concurrentie heeft uiteindelijk ook met het moeten pinnen te maken, omdat er wat het pinnen betreft géén concurrentie kàn ontstaan.
2) De handproducten die ik bij een apotheek moet kopen hebben niets met medicijnen te maken, het zijn de exclusief door apotheken aangeboden artikelen, zoals verzorgingsproducten. Koop ik die on-line, is de aanschaffing en betaling geregistreerd.

De tenor van de topic is echter gefixeerd op het klakkeloos moeten accepteren van een HIER ALLEEN PINNEN-voorschrift, hier toevallig een apotheek, maar buiten enige argumenten die andere leden aangaven, zoals hygiëne bij een levensmiddelenvakzaak, blijven principiële cash-betaler het onderspit delven. Het topic gaat uiteindelijk over systematische dwangmaatregelen tegen vrijheidsbeknotting bij de keuze van betalen en ... inmiddels aan de rand ook over mogelijke betalings-alternatieven.

Wij Beatrix, bij de gratie Gods, Koningin der Nederlanden, Prinses van Oranje-Nassau, enz. enz. enz.

Allen, die deze zullen zien of horen lezen, saluut! doen te weten:

Alzo Wij in overweging genomen hebben, dat het wenselijk is ter vervanging van de Wet economische mededinging nieuwe regels vast te stellen omtrent mededingingsafspraken en economische machtsposities, alsmede om regels te stellen omtrent toezicht op concentraties van ondernemingen, en daarbij zoveel mogelijk aan te sluiten bij de regels betreffende de mededinging krachtens het Verdrag tot oprichting van de Europese Gemeenschap;
Halleluja!
In naam vd koning ....stop met dit op hol slaan.....en haal uw producten bij een andere apotheek.
Of bestel ze online dan wordt het maar geregistreerd , so what, wat is er überhaupt nog privé anno 2018 8)
De argumenten voor ondernemers om het pinnen te promoten zijn toch te begrijpen en te onderbouwen?
Dus hier koste wat kost tegenaan blijven schoppen is zinloos.
Cash gaat sowieso verdwijnen...ooit!
Laatst gewijzigd door moederslink op 29 jul 2018 15:42, 1 keer totaal gewijzigd.

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: 'Hier alleen pinnen': apotheek accepteert geen contant geld

Ongelezen bericht door hänschen klein »

@moederslink ...

Ik reageer hier op de twee gestelde vragen en de nieuwste wetgeving, ben voor de inleidingstekst van deze wet echter NIET verantwoordelijk.

Lady1234
Berichten: 27097
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: 'Hier alleen pinnen': apotheek accepteert geen contant geld

Ongelezen bericht door Lady1234 »

hänschen klein schreef:@moederslink ...

Ik reageer hier op de twee gestelde vragen en de nieuwste wetgeving, ben voor de inleidingstekst van deze wet echter NIET verantwoordelijk.
Uw reactie heeft natuurlijk niets meer met de twee vragen van @moneyman te maken.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: 'Hier alleen pinnen': apotheek accepteert geen contant geld

Ongelezen bericht door moederslink »

hänschen klein schreef:@moederslink ...

Ik reageer hier op de twee gestelde vragen en de nieuwste wetgeving, ben voor de inleidingstekst van deze wet echter NIET verantwoordelijk.
Met uw permissie : u beantwoordt niet alleen de 2 gestelde vragen.
Sterker nog u gaat ernstig uitwijden en haalt de tenor/ ( teneur ) van oa de wet , dwangmaatregelen en vrijheidsbeknotting en Bea erbij ... :roll:
Was niet nodig geweest om de 2 vragen die gesteld waren te beantwoorden.
U komt gelijk weer terug bij uw boosheid om dit vreselijke onrecht u aangedaan door de plaatselijke apotheker en heeft dus niets meer met de gestelde vragen van doen.
Soms moet men iets accepteren in dit leven . Daar hebben we de wet en Bea niet bij nodig. :D

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: 'Hier alleen pinnen': apotheek accepteert geen contant geld

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Moneyman schreef:Ze kondigen aan de discussie in het feedback topic te willen sluiten, niet dit topic.
Gezien de erop volgende reacties zou het sluiten van dit topic van mij óók meteen mogen.

door Radar » 29 jul 2018 14:28

De discussie over het HIER ALLEEN PINNEN-topic is wat ons betreft afgesloten


Dan heb ik de tekst klaarblijkelijk niet goed gelezen/begrepen ... :oops:

Lady1234
Berichten: 27097
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: 'Hier alleen pinnen': apotheek accepteert geen contant geld

Ongelezen bericht door Lady1234 »

hänschen klein schreef:
Moneyman schreef:Ze kondigen aan de discussie in het feedback topic te willen sluiten, niet dit topic.
Gezien de erop volgende reacties zou het sluiten van dit topic van mij óók meteen mogen.

door Radar » 29 jul 2018 14:28

De discussie over het HIER ALLEEN PINNEN-topic is wat ons betreft afgesloten


Dan heb ik de tekst klaarblijkelijk niet goed gelezen/begrepen ... :oops:
Inderdaad. De redactie schrijft natuurlijk niet: “ is wat ons betreft afgesloten”. Als zij een topic sluiten, dan schrijven ze dat ze het gesloten hebben.

Lady1234
Berichten: 27097
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: 'Hier alleen pinnen': apotheek accepteert geen contant geld

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@hänschen klein

Dan nog maar eens dat topic lezen, dan snapt u het misschien.

Misschien gaat het bij u door elkaar lopen omdat u op meerdere topics chat.

U schrijft overigens zelf:

“RE: HIER ALLEEN PINNEN!
door hänschen klein » 29 jul 2018 14:36

De redactie kondigt zojuist aan deze topic te willen afsluiten.”

Ik heb het niet over een redacteur of ern beheerder.

NeoDutchio
Berichten: 12316
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: 'Hier alleen pinnen': apotheek accepteert geen contant geld

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

En nu even on topic. Het voelt dus aan als een vrijheidsberoving om niet meer zelf de keuze te kunnen maken hoe te betalen. Dan vraag ik mij af in hoeverre het bezwaarlijk is om alleen te pinnen? Ook ik heb de tijd nog meegemaakt van cash geld uitbetaald te krijgen bij mijn vakantiebaan, maar ik weet ook dat het niet leuk is om met veel geld over straat te lopen. Ik ga veel naar rommelmarkten en neem ook wel een een pontje over een rivier heen. In beide gevallen weet ik dat je alleen cash kan betalen. Bij alle andere betalingen (winkels, parkeren, e.d.) is het langzamerhand gewoongoed om te te kunnen pinnen. Betaald u dan nog steeds zo veel mogelijk cash en waarom zou u? Met een goede administratie kan ook alles met de bankpas gedaan worden. Niet dat ik u daarvan beticht, maar het zou een reden kunnen zijn. Juist om te voorkomen dat ik met meer geld op zak loop dan nodig is, of juist om te voorkomen dat er te weinig geld in je zak zit, betaal ik met de pin. Elke dag even het overzicht bijwerken en ik weet precies wat ik nog heb.

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: 'Hier alleen pinnen': apotheek accepteert geen contant geld

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Een serieus antwoord?

1 - Koop éénmalig een pont-abonnement op de pont zèlf of elders zoals bij het Gemeentehuis (die vriendelijk vragen om te pinnen) of de VVV.

2 - Bij het pinnen wordt de pin-voorgang geregistreerd en blijft voorlopig ook opgeslagen.

3 - Waarom ik het liefst cash betaal is, omdat ik ieder vorm van registratie een vorm van vrijheidsberoving vind. Gevoed wordt dit principiële gevoel mede door het idee van een wetenschapper, om helemaal zonder betaalpasje te willen blijven functioneren en op te schrijven tegen welke problemen men aanloopt. Bij voorbeeld moet hij boeken uit de universiteitsbibliotheek door zijn studenten laten reserveren, ophalen en weer laten inleveren. Het is dus een opponeren en tevens een avontuurlijke nieuwsgierigheid hoe lang dit nog is vol te houden. Ik geef toe, dat ik er weliswaar een sport van maak maar wèl met een pinpas op zak loop en er beslist geen wetenschap van wil maken.

4 - Wanneer ik gedwongen wordt ter plekke te pinnen, laat ik het zijn en zie dan van een aankoop af. Meestal wordt cash dan ineens wèl geaccepteerd. De bewuste apotheker heb ik nog niet op de proef gesteld, omdat ik nog niets nodig had. Parkeren gaat inmiddels wèl een lastig probleem worden.

5 - Mijn administratie van de bank, met grotere bedragen om cash te kunnen pinnen, moet aangevuld worden met handschrfitelijke aantekeningen om een overzicht te houden waar de gepinde bedragen aan uitgegeven zijn.

6 - Het onveilige gevoel dat men beroofd zou kunnen worden? Met het mes op de keel krijgt een crimineel de pinpascode óók snel aangeleverd! De consumentenbond gaf al aan, dat hier véél leden een probleem mee hebben, maar maakt een onderscheid nog in leeftijdsgroepen. Ouderen zijn het bangst.

Soms .. zijn er afwijzende reacties wanneer ik met grotere bedragen moet betalen, zoals de aanbetaling voor een duurdere aanschaffing, maar juist dàn wil de leverancier graag de opdracht krijgen ... dus nòg gaat men toch snel overstag. Interessante On-line-aankopen? Dáár heb ik géén oplossing voor, behalve na een keuzebepaling naar een stenen winkel te gaan, cash te betalen en dan ook nog tegen de voorwaarden die door de winkel on-line worden aangeboden! Meestal géén probleem, maar betere voorwaarden dus!

De belastingdienst (als voorbeeld) kan mijn gegevens via mijn bank opvragen, maar m.b.t. de details worden ze niet ècht veel wijzer. De bank, die voorhad de klantgegevens aan derden door te verkopen ... nul op het rekest. De verzekeraar die onderzoek wil en tegenwoordig ook kàn doen naar mijn gegevens ... komt van een koude kermis thuis.

Natuurlijk wil ik zovéél mogelijk 'verbergen', maar ben géén zwartverdiener, witwasser of fraudeur om een sociale instelling op te lichten.

NeoDutchio
Berichten: 12316
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: 'Hier alleen pinnen': apotheek accepteert geen contant geld

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

hänschen klein schreef:3 - Waarom ik het liefst cash betaal is, omdat ik ieder vorm van registratie een vorm van vrijheidsberoving vind. Gevoed wordt dit principiële gevoel mede door het idee van een wetenschapper, om helemaal zonder betaalpasje te willen blijven functioneren en op te schrijven tegen welke problemen men aanloopt. Bij voorbeeld moet hij boeken uit de universiteitsbibliotheek door zijn studenten laten reserveren, ophalen en weer laten inleveren. Het is dus een opponeren en tevens een avontuurlijke nieuwsgierigheid hoe lang dit nog is vol te houden. Ik geef toe, dat ik er weliswaar een sport van maak maar wèl met een pinpas op zak loop en er beslist geen wetenschap van wil maken.
Hoe komt u dan aan cash geld? Elke week of maand geld opnemen bij de bank geeft ook vraagtekens. Ze kunnen dan wel niet zien waar u koopt, maar wel hoeveel u uitgeeft.
En waar bent u dan bang voor? Dat er iemand over uw schouder meekijkt en ziet dat u te vaak bij een ongezonde fastfood keten gaat eten en u gezondheidstips gaat geven? Of dat ze u komen bezoeken omdat u een nieuwe tv gekocht heeft? Dat kunnen ze ook wel zien als het oud papier opgehaald wordt.
Tegenwoordig kan je ook al betalen per telefoon. Met de telefoon langs een betaalautomaat en gepiept. Ook daar ben ik huiverig voor aangezien je niet weet wat ze via te telefoon kunnen achterhalen. Maar het simpelweg betalen met een pinpas moet toch geen angst opwekken?

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: 'Hier alleen pinnen': apotheek accepteert geen contant geld

Ongelezen bericht door hänschen klein »

NeoDutchio schreef:
hänschen klein schreef:3 - Waarom ik het liefst cash betaal is, omdat ik ieder vorm van registratie een vorm van vrijheidsberoving vind. Gevoed wordt dit principiële gevoel mede door het idee van een wetenschapper, om helemaal zonder betaalpasje te willen blijven functioneren en op te schrijven tegen welke problemen men aanloopt. Bij voorbeeld moet hij boeken uit de universiteitsbibliotheek door zijn studenten laten reserveren, ophalen en weer laten inleveren. Het is dus een opponeren en tevens een avontuurlijke nieuwsgierigheid hoe lang dit nog is vol te houden. Ik geef toe, dat ik er weliswaar een sport van maak maar wèl met een pinpas op zak loop en er beslist geen wetenschap van wil maken.
Hoe komt u dan aan cash geld? Elke week of maand geld opnemen bij de bank geeft ook vraagtekens. Ze kunnen dan wel niet zien waar u koopt, maar wel hoeveel u uitgeeft.
En waar bent u dan bang voor? Dat er iemand over uw schouder meekijkt en ziet dat u te vaak bij een ongezonde fastfood keten gaat eten en u gezondheidstips gaat geven? Of dat ze u komen bezoeken omdat u een nieuwe tv gekocht heeft? Dat kunnen ze ook wel zien als het oud papier opgehaald wordt.
Tegenwoordig kan je ook al betalen per telefoon. Met de telefoon langs een betaalautomaat en gepiept. Ook daar ben ik huiverig voor aangezien je niet weet wat ze via te telefoon kunnen achterhalen. Maar het simpelweg betalen met een pinpas moet toch geen angst opwekken?
Mijn inkomsten zijn natuurlijk bekend, mijn uitgaven voor zover ik mijn cash-geld ergens moet pinnen óók. Daar is niets opvallends bij en ligt waarschijnlijk gewoon in het groene. Waaraan ik mijn gepinde geld besteedt ... dat weet niemand en juist dáár haalt mijn apotheker mijn hobby onderuit.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: 'Hier alleen pinnen': apotheek accepteert geen contant geld

Ongelezen bericht door Revoked »

Helaas. Zelfs cash geld wordt tegenwoordig getraceerd. Duurt wel iets langer dan electronische betalingen. Maar toch.

NeoDutchio
Berichten: 12316
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: 'Hier alleen pinnen': apotheek accepteert geen contant geld

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Revoked schreef:Helaas. Zelfs cash geld wordt tegenwoordig getraceerd. Duurt wel iets langer dan electronische betalingen. Maar toch.
Hoeft echt niet zo moeilijk te zijn hoor. Loop met je telefoon met gekoppelde voordeelkaart naar binnen en ze weten meteen wat je koopt. Krijg je ook meteen klantspecifieke aanbiedingen binnen. Maar dan wel contant afrekenen he.

Of een mobile telefoon in je auto meenemen. Tom Tom kijkt naar het aantal mobile telefoons op een bepaald wegvak om te zien of er file staat. Er zijn zoveel manieren om iemand te volgen. Daar helpt contant betalen echt niet bij.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: 'Hier alleen pinnen': apotheek accepteert geen contant geld

Ongelezen bericht door Revoked »

NeoDutchio schreef:
Revoked schreef:Helaas. Zelfs cash geld wordt tegenwoordig getraceerd. Duurt wel iets langer dan electronische betalingen. Maar toch.
Hoeft echt niet zo moeilijk te zijn hoor. Loop met je telefoon met gekoppelde voordeelkaart naar binnen en ze weten meteen wat je koopt. Krijg je ook meteen klantspecifieke aanbiedingen binnen. Maar dan wel contant afrekenen he.

Of een mobile telefoon in je auto meenemen. Tom Tom kijkt naar het aantal mobile telefoons op een bepaald wegvak om te zien of er file staat. Er zijn zoveel manieren om iemand te volgen. Daar helpt contant betalen echt niet bij.
WiFi tracking is verboden. Maar het kan wel.
Verder gaat het topic over pinnen/geen cash, toch? Zullen we er dan ook maar niet verder over uitweiden? Straks gaan er weer een paar huilen omdat we offtopic het topic kapen... ;-)

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: 'Hier alleen pinnen': apotheek accepteert geen contant geld

Ongelezen bericht door Moneyman »

hänschen klein schreef:
Moneyman schreef:Ze kondigen aan de discussie in het feedback topic te willen sluiten, niet dit topic.
Gezien de erop volgende reacties zou het sluiten van dit topic van mij óók meteen mogen.

door Radar » 29 jul 2018 14:28

De discussie over het HIER ALLEEN PINNEN-topic is wat ons betreft afgesloten


Dan heb ik de tekst klaarblijkelijk niet goed gelezen/begrepen ... :oops:
Inderdaad. De moderatie schrijft duidelijk in het feedback-topic dat de discussie over het pinnen-topic is afgesloten. Dat is toch duidelijk? Als ze dit topic hadden willen sluiten, zouden ze dat hier gemeld hebben. En dan zouden ze zeggen dat ze het topic sluiten, niet de discussie over het topic.

Gesloten