LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoge factuur voor niet geleverde dienstverlening

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
wallyz68
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 jul 2013 21:24

Hoge factuur voor niet geleverde dienstverlening

Ongelezen bericht door wallyz68 »

Bij het intrekken van mijn nieuwe woning bleek mijn intercom stuk te zijn en er lag een visitekaartje van een bedrijf waar ik contact mee moest opnemen , heb ik gedaan en op een vrijdag is er een monteur ong 15 minuten langs geweest om te kijken . Hij moest een onderdeel bestellen en wat later bleek zou dat op een bedrag uitkomen van rond de 600 euro , ik vond dat wat hoog en heb er van afgezien (ik dacht dat ze bij mijn VVE aangesloten waren wat niet zo was) . Een aantal weken later kreeg ik een rekening voor dit korte bezoekje van 264,99 euro , 66e arbeidsloon en 60e voorrijkosten + btw hoog tarief . Wat blijkt is dat er nog (!) een bezoek is gefactureerd wat nooit plaats gevonden heeft , er staat dus dat die maandag daarvoor ook een bezoek van dit bedrijf is geweest terwijl ik gewoon op mijn werk was .Nu zijn er herinneringen , aanmaningen gestuurd en nu wordt er zelfs gedreigd met rechtsmaatregelingen . Ik heb natuurlijk nergens voor getekend en is er dus geen bewijs van dit bezoek . Zijn er mensen met goede tips hoe te handelen en zijn er mensen die ook dit soort ervaringen hebben ? Dit bedrijf doet in beveiligingstechniek en zit gelegen in Velserbroek

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Hoge factuur voor niet geleverde dienstverlening

Ongelezen bericht door alfatrion »

U kunt stelling en schriftelijk aangegeven dat u geen overeenkomst met dit bedrijf heeft afgesloten. Daarbij kunt u dan gelijk ook aangegeven dat er door het bedrijf geen diensten zijn verleend. Vervolgens kunt u afsluiten dat u een eventuele rechtsgang met vertrouwen te gemoed ziet.

Antigoon
Berichten: 31
Lid geworden op: 19 jan 2006 10:46

Re: Hoge factuur voor niet geleverde dienstverlening

Ongelezen bericht door Antigoon »

Maar even serieus, afgezien van de hoogte van het bedrag, dacht je nou echt dat bedrijven gratis langskomen tegenwoordig?

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Hoge factuur voor niet geleverde dienstverlening

Ongelezen bericht door Frantic2 »

@ alfatron:
en er lag een visitekaartje van een bedrijf waar ik contact mee moest opnemen , heb ik gedaan en op een vrijdag is er een monteur ong 15 minuten
Hoezo geen verbintenis? Gebeld, afspraak gemaakt, monteur binnen gelaten, apparatuur nagekeken.....Door uw adviezen raken mensen alleen maar dieper in de stront!

Meneer zal de rekening moeten betalen, voortaan van te vforen een prijsindicatie laten geven, liefst via mail of schriftelijk.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Hoge factuur voor niet geleverde dienstverlening

Ongelezen bericht door Jolijn »

er staat dus dat die maandag daarvoor ook een bezoek van dit bedrijf is geweest terwijl ik gewoon op mijn werk was .

Er is toen wel iemand binnen gelaten die blijkbaar het visitekaartje heeft achtergelaten?
Informeer eens bij de vorige eigenaar/andere bewoner/enz./vve

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Hoge factuur voor niet geleverde dienstverlening

Ongelezen bericht door thecure »

wallyz68 schreef:Bij het intrekken van mijn nieuwe woning bleek mijn intercom stuk te zijn en er lag een visitekaartje van een bedrijf waar ik contact mee moest opnemen , heb ik gedaan en op een vrijdag is er een monteur ong 15 minuten langs geweest om te kijken . Hij moest een onderdeel bestellen en wat later bleek zou dat op een bedrag uitkomen van rond de 600 euro , ik vond dat wat hoog en heb er van afgezien (ik dacht dat ze bij mijn VVE aangesloten waren wat niet zo was) . Een aantal weken later kreeg ik een rekening voor dit korte bezoekje van 264,99 euro , 66e arbeidsloon en 60e voorrijkosten + btw hoog tarief . Wat blijkt is dat er nog (!) een bezoek is gefactureerd wat nooit plaats gevonden heeft , er staat dus dat die maandag daarvoor ook een bezoek van dit bedrijf is geweest terwijl ik gewoon op mijn werk was .Nu zijn er herinneringen , aanmaningen gestuurd en nu wordt er zelfs gedreigd met rechtsmaatregelingen . Ik heb natuurlijk nergens voor getekend en is er dus geen bewijs van dit bezoek . Zijn er mensen met goede tips hoe te handelen en zijn er mensen die ook dit soort ervaringen hebben ? Dit bedrijf doet in beveiligingstechniek en zit gelegen in Velserbroek
is de intercom uiteindelijk gemaakt? dan dient er natuurlijk gewoon betaald te worden

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Hoge factuur voor niet geleverde dienstverlening

Ongelezen bericht door alfatrion »

Frantic2 schreef:Hoezo geen verbintenis? Gebeld, afspraak gemaakt, monteur binnen gelaten, apparatuur nagekeken.....
Een overeenkomst komt tot stand door de aanvaarding van een aanbod. Uit het schrijven van TS maak ik op dat de monteur in de pre-contractuele fase is komen kijken om een inschatting te maken van de kosten.

the_hurricane
Berichten: 164
Lid geworden op: 25 mei 2011 21:55

Re: Hoge factuur voor niet geleverde dienstverlening

Ongelezen bericht door the_hurricane »

zoals ik het lees is de monteur maar één keer op verzoek van TS langs geweest en brengen ze 2x in rekening. Die ene keer moet ie natuurlijk wel betalen, de andere zou ik ook niet betalen.

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Hoge factuur voor niet geleverde dienstverlening

Ongelezen bericht door Frantic2 »

en als het een koop appartement is, en de defecte intercom was bij de koper niet bekent.... dan moet mi de vorige eigenaar betalen. Maar dan nog, hij heeft sowieso echt wel 1 verzoek gedaan voor een monteur inderdaad.

Die kosten moet hij eerst betalen en eventueel daarna verhalen..

Gesloten