LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Huren van mandelige grond

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Brigitte52
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 okt 2018 19:17

Huren van mandelige grond

Ongelezen bericht door Brigitte52 »

Goedenavond,

Achter mijn tuin ligt een stuk van 24m2 mandelige grond. Dit is destijds bedongen met een grondruil met de gemeente. De gemeente zou een groot stuk grond ruilen met ons, echter het was niet bekend of het bestemmingsplan wellicht zou veranderen, waardoor wij misschien overlast zouden gaan krijgen. Inmiddels zijn we 12 jaar verder en het stuk mandelige grond ligt er nog steeds, zonder dat daar iets mee gedaan wordt. Ik wil dit graag bij mijn tuin trekken en heb dit voorgelegd in de ALV. Ik was en ben nog steeds van mening dat dit niet zoveel problemen zou gaan opleveren, temeer daar er 3 andere woningen binnen ons project ook mandelige grond huren. Men stelt dat ze niet tot verhuur willen overgaan omdat 12 jaar geleden alle andere bewoners 71 cm tuin minder hebben gekregen, zodat wij de buffer konden krijgen.
Wat moet ik hier nu mee? Staan ze in hun recht of is het "wij hebben het niet, dus zij mogen het ook niet"

Er zijn geen notulen meer van die tijd.

Hoor graag van iemand

Groetjes

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Huren van mandelige grond

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Als het een mandelig stuk grond is, dan zijn er dus meerdere eigenaren die daar van gebruik mogen maken. Waarom zou alleen u deze grond willen claimen? Iedereen heeft er aan mee betaald en als er mensen zijn die niet willen verhuren, dan houdt het op voor u.

Gesloten