LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Huurders eruit krijgen

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Fiesiekus
Berichten: 2342
Lid geworden op: 27 okt 2008 13:07

Re: Huurders eruit krijgen

Ongelezen bericht door Fiesiekus »

Bij een investering van €2 ton met een bruto huuropbrengst van €4560,- gaat natuurlijk nooit wat worden. Dus op de lange duur misschien een aardige investering, maar niet na aankoop.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Huurders eruit krijgen

Ongelezen bericht door kweenie »

Fiesiekus schreef:
03 aug 2019 13:01
Bij een investering van €2 ton met een bruto huuropbrengst van €4560,- gaat natuurlijk nooit wat worden. Dus op de lange duur misschien een aardige investering, maar niet na aankoop.
En dat is dus precies waarom in dit geval (professionele) beleggers er niet in willen stappen, maar de woning vooral geschikt is voor speculanten die een gokje willen wagen.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Huurders eruit krijgen

Ongelezen bericht door Theotrucker »

De ontroerend goed belasting en het onderhoud. Dat kost veel geld in plaats van verdienen. In D kreeg je zo de huurders eruit wegen Eigenbedarf. Heel ander klimaat daar.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Huurders eruit krijgen

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Waar is dit?
Als ervaringsdeskundige weet ik dat je soms nog meer geld moet uitgeven om iets te krijgen.

Als je een pand met;
1 Asbest dak boven 35 meters.
2 Olie kachel ooit gelekt.
3 Tractor lekte ook wel eens.
4 Agrarische bestemming maar grond verkocht dus niet meer rendabel.
5 Huis met houtmolm en geen isolatie.
6 ligging buiten bebouwde kom.

Dan is oplossing;
Plaats een goed geïsoleerde aanleun woning voor oude bewoners/ex eigenaren.
Zodra zij met nieuwe (kringloopwinkel) houtmolm vrije meubels verhuist zijn kun je huis slopen.
Schuur asbestvrij laten maken....
Na schoonmaken grond van 2 olie vlekken en veel werk heb je een voordelige niemand wilde het hebben locatie.

De Agrarische bestemming werd kippenhok, scharrelvarkentjes en orchidee kweken.
Met inschrijven KVK als Extreem kleine ondernemer mag het nog, dat het niet rendabel is voor inkomen doet er niet toe!

Ja, van Guldens naar Euro en na ruim 20 jaren toch een koper gevonden!
Als je asbest niet mag breken of zagen word het meer of minder dan 35 meters maximaal....
En als je hoorde hoe de gemeente na 3x legaal inleveren dit afvoerde, dan kan ik dat ook zelf wel.

Een ruim huis kopen en een aanleun woning voor maximaal 20 jaren, redelijke isolatie dat ze lagere gasrekening hebben, en voor vaste lage prijs mogen huren, in ruil voor gelijkwaardige koopprijs van ex eigenaren!
Bank & eigenaren tevreden en dankzij recht op aanleun woning staan er tijdelijk 2.
Zodra deze overleden zijn moet dat weer weg, maar dat kan erg lang duren!

Maar als je zoals Topic starter voor €200.000,- wilt kopen en hetzelfde gaat doen.
Dan kom je na aanleunwoning en vrijstaand huis ook tussen de €500.000,- en €700.000 aan totale kosten uit.

Ik betaal nu 7x zoveel WOZ waarde en dat doe ik graag.
Vermoedelijk denkt de Topic starter, eruit zetten en verbouwen maar dat gaat dus veel meer kosten!

juliomariner
Berichten: 4781
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huurders eruit krijgen

Ongelezen bericht door juliomariner »

Wat een fantasie weer

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Huurders eruit krijgen

Ongelezen bericht door scontra »

Theotrucker schreef:
04 aug 2019 07:53
De ontroerend goed belasting en het onderhoud. Dat kost veel geld in plaats van verdienen. In D kreeg je zo de huurders eruit wegen Eigenbedarf. Heel ander klimaat daar.
Het is inderdaad een ontroerend goed topic en Ts. is blijkbaar al met de Noorderzon vertrokken ! :oops:

Een woning voor minder dan de helft van de WOZ-waarde, ik zie het nog niet gebeuren, zeker vandaag de dag niet. !
Huurders krijg je er niet of nauwelijks uit, bijna alleen maar als je bij de rechter kunt aantonen dat je de woning echt voor eigen bewoning nodig hebt en je geen enkele ander manier hebt om in je eigen onderdak te voorzien.
Zelfs als de rechter het vertrek van de huurder mogelijk maakt, dan ben je er nog niet, want dan moet je ook nog voor de huurder op zoek naar een vergelijkbare huurwoning in de zelfde regio.
Ook zal een hypotheek regelen voor een woning met huurders niet zo eenvoudig of zelfs onmogelijk blijken.
Ts. zal dus handje contantje moeten afrekenen bij de notaris.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Huurders eruit krijgen

Ongelezen bericht door grun »

Komkommertijd schreef:
04 aug 2019 08:47
Als je asbest niet mag breken of zagen word het meer of minder dan 35 meters maximaal...
Als een eigenaar opziet tegen de hoge kosten van het professioneel verwijderen van een asbestdak, dan kan hij ook Enexis bellen. Die vervangen het dak geheel gratis door een splinternieuw dak, mits zij er daarna zonnepanelen op mogen leggen en de opbrengst daarvan mogen houden.
https://www.trouw.nl/duurzaamheid-natuu ... gle.com%2F

Troela1984
Berichten: 14
Lid geworden op: 19 sep 2018 20:35

Re: Huurders eruit krijgen

Ongelezen bericht door Troela1984 »

De huurder moet eerst toestemming geven dat zij akkoord gaan met huurverhoging. Jij moet een voorstel doen gaan ze akkoord is het goed, gaan ze niet akkoord dan heb jij het nakijken.

Ga eerst eens jezelf verrijken met kennis over de vastgoed sector en dan met name de huursector. Daar komt zoveel bij kijken! Weet waar je mee bezig bent of bezig mee gaat. Want voordat je het weet ga je tonnen het schip in! Nu na 5 jaar in de huursector actief te zijn en een aantal wisselingen van huurders veel kennis vergaard en ook keer goed weg gekomen!

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Huurders eruit krijgen

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

je mag de huur verhogen zoveel als je wilt mits je aan een aantal voorwaarden voldoet, dit betreft een vrije sector woning dus zo gek zo de aankoop niet zijn... lees ook eerst het huurkontrakt na of daar nog voorwaarden in staan mbt de huur!!!

lees u in aan welke voorwaarden je moet voldoen, lees vooral aan welke voorwaarden de woning moet voldoen en handel daarnaar!!!

kuklos
Berichten: 9737
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huurders eruit krijgen

Ongelezen bericht door kuklos »

Troela1984 schreef:
05 aug 2019 17:12
Ga eerst eens jezelf verrijken met kennis over de vastgoed sector en dan met name de huursector.
Advies lijkt goed, maar is het niet. HOE moet iemand zich verrijken met kennis over de vastgoedsector. Als je zoiets roept, geef heel specifiek aan welke stappen iemand moet zetten en waar de informatie gehaald kan worden.

Lady1234
Berichten: 26916
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huurders eruit krijgen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Hawk-Eye schreef:
05 aug 2019 17:16
je mag de huur verhogen zoveel als je wilt mits je aan een aantal voorwaarden voldoet, dit betreft een vrije sector woning dus zo gek zo de aankoop niet zijn... lees ook eerst het huurkontrakt na of daar nog voorwaarden in staan mbt de huur!!!

lees u in aan welke voorwaarden je moet voldoen, lees vooral aan welke voorwaarden de woning moet voldoen en handel daarnaar!!!
Vrije sector woning met een huur van € 380 per maand? :mrgreen:

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Huurders eruit krijgen

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Zelfs mijn aanleunwoning is duurder en gezien de ooit geweest en de huidige gasrekening zijn ze daar erg blij mee.

Alleen lopen ze nu al 2 jaren huurverhoging achter omdat ik het wel voldoende vind!

Troela1984
Berichten: 14
Lid geworden op: 19 sep 2018 20:35

Re: Huurders eruit krijgen

Ongelezen bericht door Troela1984 »

kuklos schreef:
05 aug 2019 17:59
Troela1984 schreef:
05 aug 2019 17:12
Ga eerst eens jezelf verrijken met kennis over de vastgoed sector en dan met name de huursector.
Advies lijkt goed, maar is het niet. HOE moet iemand zich verrijken met kennis over de vastgoedsector. Als je zoiets roept, geef heel specifiek aan welke stappen iemand moet zetten en waar de informatie gehaald kan worden.
Door heel veel te lezen over het onderwerp. Verdiep je in hetgeen je wil gaan doen. Ga na welke regels er gelden waar jij je als verhuurder plichtig aan bent waar de huurder plichtig aan is.

Ga netwerken met mensen uit de sector. Ga langs bij gerenommeerde verhuur makelaar en laat je goed voorlichten.

Door schade en schande kun je ook wijs worden maar de schade kan zeer hoog oplopen als je met vastgoed gast "spelen"...

kuklos
Berichten: 9737
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huurders eruit krijgen

Ongelezen bericht door kuklos »

Troela1984 schreef:
14 aug 2019 12:48
kuklos schreef:
05 aug 2019 17:59
Troela1984 schreef:
05 aug 2019 17:12
Ga eerst eens jezelf verrijken met kennis over de vastgoed sector en dan met name de huursector.
Advies lijkt goed, maar is het niet. HOE moet iemand zich verrijken met kennis over de vastgoedsector. Als je zoiets roept, geef heel specifiek aan welke stappen iemand moet zetten en waar de informatie gehaald kan worden.
Door heel veel te lezen over het onderwerp. Verdiep je in hetgeen je wil gaan doen. Ga na welke regels er gelden waar jij je als verhuurder plichtig aan bent waar de huurder plichtig aan is.

Ga netwerken met mensen uit de sector. Ga langs bij gerenommeerde verhuur makelaar en laat je goed voorlichten.

Door schade en schande kun je ook wijs worden maar de schade kan zeer hoog oplopen als je met vastgoed gast "spelen"...
Je doet nog steeds hetzelfde als waar ik je eerst al op aansprak.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huurders eruit krijgen

Ongelezen bericht door moederslink »

En de oorspronkelijke vraagsteller Shiskabap1 heeft zich na haar/zijn OP op 1 aug niet eens meer laten zien.... :x

Costnix
Berichten: 1081
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: Huurders eruit krijgen

Ongelezen bericht door Costnix »

En wij trappen er weer in!

Troela1984
Berichten: 14
Lid geworden op: 19 sep 2018 20:35

Re: Huurders eruit krijgen

Ongelezen bericht door Troela1984 »

kuklos schreef:
14 aug 2019 23:00
Troela1984 schreef:
14 aug 2019 12:48
kuklos schreef:
05 aug 2019 17:59


Advies lijkt goed, maar is het niet. HOE moet iemand zich verrijken met kennis over de vastgoedsector. Als je zoiets roept, geef heel specifiek aan welke stappen iemand moet zetten en waar de informatie gehaald kan worden.
Door heel veel te lezen over het onderwerp. Verdiep je in hetgeen je wil gaan doen. Ga na welke regels er gelden waar jij je als verhuurder plichtig aan bent waar de huurder plichtig aan is.

Ga netwerken met mensen uit de sector. Ga langs bij gerenommeerde verhuur makelaar en laat je goed voorlichten.

Door schade en schande kun je ook wijs worden maar de schade kan zeer hoog oplopen als je met vastgoed gast "spelen"...
Je doet nog steeds hetzelfde als waar ik je eerst al op aansprak.
Ik heb mijn kennis overal opgedaan. Ben zeker geen deskundige geworden er van. Maar weet wel dat je jezelf moet verrijken met kennis zodat je niet het schip in gaat wat makkelijk kan gebeuren als je misstappen zet in/met vastgoed.

Zoek bij Google regels verhuren vastgoed en je krijgt tig pagina's waar je je kunt inlezen hoe het in elkaar zit...

kuklos
Berichten: 9737
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huurders eruit krijgen

Ongelezen bericht door kuklos »

Troela1984 schreef:
15 aug 2019 16:52
kuklos schreef:
14 aug 2019 23:00
Troela1984 schreef:
14 aug 2019 12:48


Door heel veel te lezen over het onderwerp. Verdiep je in hetgeen je wil gaan doen. Ga na welke regels er gelden waar jij je als verhuurder plichtig aan bent waar de huurder plichtig aan is.

Ga netwerken met mensen uit de sector. Ga langs bij gerenommeerde verhuur makelaar en laat je goed voorlichten.

Door schade en schande kun je ook wijs worden maar de schade kan zeer hoog oplopen als je met vastgoed gast "spelen"...
Je doet nog steeds hetzelfde als waar ik je eerst al op aansprak.
Ik heb mijn kennis overal opgedaan. Ben zeker geen deskundige geworden er van. Maar weet wel dat je jezelf moet verrijken met kennis zodat je niet het schip in gaat wat makkelijk kan gebeuren als je misstappen zet in/met vastgoed.

Zoek bij Google regels verhuren vastgoed en je krijgt tig pagina's waar je je kunt inlezen hoe het in elkaar zit...
En nu doe je voor de derde keer waar ik je op aansprak.

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huurders eruit krijgen

Ongelezen bericht door witte angora »

kuklos schreef:
05 aug 2019 17:59
Troela1984 schreef:
05 aug 2019 17:12
Ga eerst eens jezelf verrijken met kennis over de vastgoed sector en dan met name de huursector.
Advies lijkt goed, maar is het niet. HOE moet iemand zich verrijken met kennis over de vastgoedsector. Als je zoiets roept, geef heel specifiek aan welke stappen iemand moet zetten en waar de informatie gehaald kan worden.
Kuklos (even je eerste reactie quoten voor de duidelijkheid), ik wil niet veel zeggen, maar Troelala geeft in haar laatste twee berichten toch zeer duidelijk aan op welke manier zij aan haar kennis is gekomen. Of lees ik iets wat jij niet leest?

Dat het niet is wat jij kennelijk voor ogen hebt (een gedegen opleiding) is wat anders.

kuklos
Berichten: 9737
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huurders eruit krijgen

Ongelezen bericht door kuklos »

witte angora schreef:
15 aug 2019 21:57
kuklos schreef:
05 aug 2019 17:59
Troela1984 schreef:
05 aug 2019 17:12
Ga eerst eens jezelf verrijken met kennis over de vastgoed sector en dan met name de huursector.
Advies lijkt goed, maar is het niet. HOE moet iemand zich verrijken met kennis over de vastgoedsector. Als je zoiets roept, geef heel specifiek aan welke stappen iemand moet zetten en waar de informatie gehaald kan worden.
Kuklos (even je eerste reactie quoten voor de duidelijkheid), ik wil niet veel zeggen, maar Troelala geeft in haar laatste twee berichten toch zeer duidelijk aan op welke manier zij aan haar kennis is gekomen. Of lees ik iets wat jij niet leest?

Dat het niet is wat jij kennelijk voor ogen hebt (een gedegen opleiding) is wat anders.
Wat ik voor ogen heb is meer dan algemene termen als "praat met gerenommeerde makelaars" en "lees jezelf in". Dan verwacht ik hoe een gerenommeerde makelaar te kunnen herkennen, welke boeken goed zijn, hoe te zorgen dat zo'n gerenommeerde makelaar met je wil praten, dan verwacht ik te lezen te krijgen hoe te herkennen welke sites die google oplevert goede sites zijn en welke niet.

Gesloten