LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ik kan geen bankrekening openen wegens geboorte in de VS

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
robinmg
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 apr 2020 21:14

Re: Ik kan geen bankrekening openen wegens geboorte in de VS

Ongelezen bericht door robinmg »

Hi hellogoodbye,

Ik heb met bijna alles te maken gehad als jij, mijn situatie is nu "onder controle". Stuur me even een berichtje als dit voor jou nog speelt.

AmericansOverseas
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 mar 2019 21:22
Contacteer:

Re: Ik kan geen bankrekening openen wegens geboorte in de VS

Ongelezen bericht door AmericansOverseas »

Beste lezer van dit bericht,

Graag geef ik je een update rondom het sluiten van bankrekeningen van mensen die Amerikaan (blijken te) zijn en géén SSN /CLN kunnen overleggen aan de financiële instelling.

Onlangs heeft de Europese commissie contact gehad met de US om aan te geven dat de situatie voor burgers van de EU met óók de US nationaliteit problematisch is. De financiële instellingen sluiten, bevriezen of weigeren mensen zonder SSN of CLN. Het verkrijgen hiervan ( incl de belasting aangifteplicht ) is zeer kostbaar. De US heeft stellig, arrogant en duidelijk gereageerd: er komt geen uitstel- de US ziet geen probleem en is blij dat de EU landen actief helpen met het zoeken van belastingontduikers door uitvoering van FATCA. Zie www.americansoverseas.org voor meer info en verwijzingen naar de originele brieven. Conclusie: de EU ziet geen reden om zich nog actief in te zetten voor deze problematiek!

Americans Overseas blijft zich actief inzetten om een duurzame en betaalbare oplossing te vinden. We hebben regelmatig goed contact met Nederlandse en Duitse politica, maar ook met de NVB en enkele banken.

Mocht jij getroffen zijn/ vragen hebben, neem dan vrijblijvend & kosteloos contact op met Americans Overseas. Of deel je verhaal via het meldpunt, [email protected] . Dit mag uiteraard ook anoniem.

Met vriendelijke groet, Linda
namens Americans Overseas

Arizonakid
Berichten: 1123
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Ik kan geen bankrekening openen wegens geboorte in de VS

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Vraag gewoon een ssn aan, ben je van al het gezeur af. Zo hebben wij het uiteindelijk ook opgelost.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Ik kan geen bankrekening openen wegens geboorte in de VS

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Hoe vraag je een SSN aan als je niet naar de USA kunt vliegen?

Er zijn geboren Amerikanen die zeer slecht Engels spreken en niets van die wetten en regels weten.
Lager opgeleide of ouderen die in verzorgingshuizen zitten en in de laatste levensjaren worden lastig gevallen na vele jaren gedogen.

FACTA is een goede maatregel tegen fraudeurs die doorslaat in problemen.
De geboren Amerikanen begrijp ik nog maar als vakantie baby daar ter wereld gekomen en nooit Amerikaan geweest,
die groep vind ik dit een onzin maatregel voor en niet iedereen heeft bewijzen voldoende om aan een SSN te komen.
Lees alle 6 pagina's hier maar eens goed, en elk persoon is dan net iets anders.

dat Arizona Kid dit lukte betekend niet voor iedereen mogelijk via deze weg.

huske
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 aug 2020 08:30

Re: Ik kan geen bankrekening openen wegens geboorte in de VS

Ongelezen bericht door huske »

robinmg schreef:
12 apr 2020 21:19
Hi hellogoodbye,

Ik heb met bijna alles te maken gehad als jij, mijn situatie is nu "onder controle". Stuur me even een berichtje als dit voor jou nog speelt.
Mijn vrouw kampt met hetzelfde probleem (zie een andere post van mij): kan je misschien een tipje van de sluier lichten hoe je het hebt opgelost?

Gesloten