LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Incasso's omdat opzeggen BigGym niet lukt

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
TheoStam
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 feb 2021 20:52

Incasso's omdat opzeggen BigGym niet lukt

Ongelezen bericht door TheoStam »

Ik wilde mijn abonnement opzeggen op 19 April 2020 omdat de sportscholen met de eerste loc down gesloten werden, ik ben naar de vestiging gegaan om een uitschrijfformulier te halen, want als je bij de vestiging met een inschrijfformulier ingeschreven bent moet je je volgens de website ook met een uitschrijfformulier aldaar uitschrijven, ik werd te woord gestaan door een meneer die mij geen formulier wilde geven ik moest het maar via de website doen, maar daar staat dat dat alleen kon als je via internet ingeschreven bent.
Ik ben inmiddels een aantal keren bij de vestiging geweest en werd wederom te woord gestaan maar kreeg geen uitschrijfformulier. inmiddels heb ik een incasso bureau Hoek & Partners die mij nu omdat ik niet heb kunnen opzeggen met incasso's en andere oplopende kosten, wie weet of dit terecht is en wat te doen. Gr Theo Stam
Laatst gewijzigd door Radar op 03 feb 2021 10:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: titel door moderatie verduidelijkt

Seinhuis
Berichten: 2375
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Incasso's omdat opzeggen BigGym niet lukt

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Ik kan niet in je portemonnee kijken, maar het is niet sportief om vanwege de lock down je abonnement bij een vereniging op te zeggen (ook al zijn hun gesloten). Natuurlijk moet hun wel de mogelijkheid voor geven.

Op https://biggym.nl/opzeggen staat een opzeg formulier. Vul deze volledig in (er staat nergens dat je de formulier alleen kan gebruiken als je abonnement op internet hebt afgesloten). Als het goed is krijg je een bevestiging per e-mail. Zo niet, stuur dan per mail dan een brief naar klantenservice, waarbij je aan geef dat je hebt opgezegd met de opzeg formulier maar een bewijs wil (controleer je map spam). Dat bewijs kan je aan de incasso bureau/deurwaarder/rechter laten zien en dan moet de vordering vervallen.

Op https://www.consuwijzer.nl/rekeningen-e ... ing-wat-nu en op https://www.juridischloket.nl/schulden- ... ssobureau/ staan voorbeeldbrieven naar de schuldeiser. Je kunt hulp inschakelen (juridisch loket of rechtsbijstandverzekering), maar met voldoende bewijs kan je ook eenvoudig alleen.

Echter, na het opzeggen van je abonnement moet je wel je volledige contract uitzitten. Stel, je hebt een 2 jarige abonnement afgesloten, dan moet je die termijn uitzingen en betalen. Vaak betaal je na de termijn van 1 of 2 jaar tot het einde van de maand. Eerder opzeggen kan altijd, maar je behoudt je betaal verplichting totdat je termijn verstreken is (Algemene voorwaarden 1.14 Opzegtermijn: één volledige incassoperiode welke BigGym van het lid incasseert.) Daarnaast is nog de vraag of je vooruit of achteraf betaalt, waardoor je alsnog rekeningen kan ontvangen die "gewoon" betaald moet worden.

alfatrion
Berichten: 21912
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Incasso's omdat opzeggen BigGym niet lukt

Ongelezen bericht door alfatrion »

Je hoeft niet te betalen voor de periode waarin je geen gebruik kan maken van de sportschool. Misschien ziet daar de pijn?

AndreDierick
Berichten: 107
Lid geworden op: 29 aug 2005 21:30

Re: Incasso's omdat opzeggen BigGym niet lukt

Ongelezen bericht door AndreDierick »

Ik ken ook een sportschool die bij de eerste maand drie mogelijkheden gaf:
  • abonnement gewoon door laten lopen (ze moeten immers huur en wat dies meer zij gewoon doorbetalen) en daarbij als aanbod een T-shirt met de naam van de school;
  • bedrag tijdelijk naar €10 per maand
  • stoppen
Opzeggen betekent vaak (vooral voor kleine sportscholen) einde van de school

Petra1987
Berichten: 524
Lid geworden op: 28 aug 2018 21:17

Re: Incasso's omdat opzeggen BigGym niet lukt

Ongelezen bericht door Petra1987 »

In feite moet je via een email kunnen opzeggen, als je ze maar voorziet van de informatie om op te zeggen. Op de website horen ze aan te geven hoe je moet opzeggen. Als je niet in staat bent om de sportschool te bezoeken, dan volstaat een email of opzeggen via de website. Sportscholen hebben het moeilijk tijdens Covid-19, maar zij niet alleen, veel mensen zijn inkomen kwijt geraakt door Covid19, om te overleven, ga je besparen en het opzeggen van lidmaatschappen is de eerste stap om dit te bereiken.

Gesloten