LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ING bank brengt ongevraagd betaalpassen in rekening

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Jongh
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jun 2018 18:55

ING bank brengt ongevraagd betaalpassen in rekening

Ongelezen bericht door Jongh »

De ING bank gaat ongevraagd betaalpassen verstrekken voor een rekening waarmee ik alleen de vaste lasten betaal.
Ik heb die betaalpassen niet nodig, wil deze ook niet hebben en zeker niet betalen.
Desgevraagd werd van de zijde van de ING bank medegedeeld dat dit het nieuwe beleid van de bank was, dat ik wel een klacht kon indienen, maar dat er niets zou veranderen.
Men had namelijk ontdekt dat ik een rekening had bij de ING bank waarvan het afgelopen jaar bij- en/of afschrijvingen op waren geweest.
Ik heb deze rekening ( destijds Postbank) sinds 1971......
Als ik het er niet mee eens was kon ik mijn rekening opzeggen.
Zeer slechte en ondeskundige communicatie, uiterst klantonvriendelijk gedrag, naar tegenargumenten wordt niet geluisterd.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: ING bank brengt ongevraagd betaalpassen in rekening

Ongelezen bericht door mahadma »

Zal ongetwijfeld in av staan dat er maandelijks kosten voor de rekening en de pas betaald moeten worden. Een rekening zonder pas kan kennelijk niet meer. Logische redenatie van de bank vind ik. En dat u alleen een deel van de opties van de rekening gebruikt betekent niet dat u slechts een deel hoeft te betalen.

Lady1234
Berichten: 26927
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: ING bank brengt ongevraagd betaalpassen in rekening

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dan hebt u dus al die jaren geluk gehad dat u daar niet voor hoefde te betalen, want dat is al heel lang zo.

Ik neem toch aan aan dat u ook internet bankiert met die rekening?

Moneyman
Berichten: 29874
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: ING bank brengt ongevraagd betaalpassen in rekening

Ongelezen bericht door Moneyman »

Jongh schreef:De ING bank gaat ongevraagd betaalpassen verstrekken voor een rekening waarmee ik alleen de vaste lasten betaal.
Ik heb die betaalpassen niet nodig, wil deze ook niet hebben en zeker niet betalen.
Desgevraagd werd van de zijde van de ING bank medegedeeld dat dit het nieuwe beleid van de bank was, dat ik wel een klacht kon indienen, maar dat er niets zou veranderen.
Men had namelijk ontdekt dat ik een rekening had bij de ING bank waarvan het afgelopen jaar bij- en/of afschrijvingen op waren geweest.
Ik heb deze rekening ( destijds Postbank) sinds 1971......
Als ik het er niet mee eens was kon ik mijn rekening opzeggen.
Zeer slechte en ondeskundige communicatie, uiterst klantonvriendelijk gedrag, naar tegenargumenten wordt niet geluisterd.
Ik heb dezelfde brief gehad. Heb meerdere betaalrekeningen, waarvan ik er één voor de vaste lasten gebruik, en één voor de overige uitgaven. Voor die eerste rekening heb en hoef ik ook geen betaalpassen, want die gebruik ik uiteraard toch niet. De ING heeft nu besloten dat het basispakket (dus zonder passen) niet meer bestaat, en dat je dus minimaal het oranjepakket (incl. Passen en bijbehorende kosten van 30 euro per jaar) moet hebben. Ik vind het prima, de bank werkt niet voor niets en faciliteert de door mij gewenste wijze van bankieren met meerdere rekeningen gelukkig gewoon. Dat ze daar een paar tientjes per jaar voor willen hebben: prima.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: ING bank brengt ongevraagd betaalpassen in rekening

Ongelezen bericht door mahadma »

ING is echt compleet de weg kwijt als ze denkt dat je van elke IBAN een pas moet hebben.
Ik bankier bij bunq en kan mijn pas aan een van de 25 IBAN’s koppelen die je standaard krijgt.


Bunq = geen ING.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: ING bank brengt ongevraagd betaalpassen in rekening

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Het zal niet voor elke rekening gelden, maar voor de betaal rekening.

Lady1234
Berichten: 26927
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: ING bank brengt ongevraagd betaalpassen in rekening

Ongelezen bericht door Lady1234 »

MichielFRL schreef:
mahadma schreef:Zal ongetwijfeld in av staan dat er maandelijks kosten voor de rekening en de pas betaald moeten worden. Een rekening zonder pas kan kennelijk niet meer. Logische redenatie van de bank vind ik. En dat u alleen een deel van de opties van de rekening gebruikt betekent niet dat u slechts een deel hoeft te betalen.
ING is echt compleet de weg kwijt als ze denkt dat je van elke IBAN een pas moet hebben.
Ik bankier bij bunq en kan mijn pas aan een van de 25 IBAN’s koppelen die je standaard krijgt.
Maar die rekening kost wel € 8,00 per maand.

stofzuigertje

Re: ING bank brengt ongevraagd betaalpassen in rekening

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Het is volgens de forum regels verboden voor een Algemene Spaar Bank reclame te maken die maar €1,50 per maand vraagt maar wel pasje erbij!

Dat is goedkoper dan de Blauwe Leeuw rekening van €30,- en verder hetzelfde.

Moneyman
Berichten: 29874
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: ING bank brengt ongevraagd betaalpassen in rekening

Ongelezen bericht door Moneyman »

MichielFRL schreef:
Lady1234 schreef:
MichielFRL schreef:ING is echt compleet de weg kwijt als ze denkt dat je van elke IBAN een pas moet hebben.
Ik bankier bij bunq en kan mijn pas aan een van de 25 IBAN’s koppelen die je standaard krijgt.
Maar die rekening kost wel € 8,00 per maand.
Klopt, maar als je je bij een bunq-pack aansluit nog maar €5,00 per maand en wordt je geld niet belegd in zaken waar je mogelijk niks mee te maken wil hebben.
... en dan ben je dus exact evenveel geld kwijt als bij twee ING-betaalrekeningen. Ik zie het overstap-voordeel niet.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: ING bank brengt ongevraagd betaalpassen in rekening

Ongelezen bericht door scontra »

Jongh schreef:De ING bank gaat ongevraagd betaalpassen verstrekken voor een rekening waarmee ik alleen de vaste lasten betaal.
Ik heb die betaalpassen niet nodig, wil deze ook niet hebben en zeker niet betalen.
Desgevraagd werd van de zijde van de ING bank medegedeeld dat dit het nieuwe beleid van de bank was, dat ik wel een klacht kon indienen, maar dat er niets zou veranderen.
Men had namelijk ontdekt dat ik een rekening had bij de ING bank waarvan het afgelopen jaar bij- en/of afschrijvingen op waren geweest.
Ik heb deze rekening ( destijds Postbank) sinds 1971......
Als ik het er niet mee eens was kon ik mijn rekening opzeggen.
Zeer slechte en ondeskundige communicatie, uiterst klantonvriendelijk gedrag, naar tegenargumenten wordt niet geluisterd.
Heb/had ook een ING betaalrekening zonder "toeters en bellen" en nu gaat ING voor deze betaalrekening kosten in rekening brengen.
Aan de een kant begrijpelijk, want een rekening brengt nu eenmaal kosten met zich mee voor de bank.
Alleen jammer dat er geen tussenweg, dus zonder bankpassen**, wordt aangeboden omdat ik die passen toch niet ga gebruiken, maar ook geen bezwaar heb om voor deze betaalrekening gebruikerskosten te betalen.
Maar ING heeft nu wel een leuke extra in inkomstenbron aangeboord, aangezien er wel aardig wat van dergelijke rekeningen gebruikt zullun worden.
Er blijven dus twee keuzes over, 1/ accepteren. 2/ rekening opheffen en de betalingen op een andere bestaande rekening voortzetten, zelf overweeg ik momenteel keuze twee.

** En/of rekening en daarmee twee passen.
Laatst gewijzigd door scontra op 16 jun 2018 15:51, 2 keer totaal gewijzigd.

Moneyman
Berichten: 29874
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: ING bank brengt ongevraagd betaalpassen in rekening

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik zie nog steeds geen overstapvoordelen ;)

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: ING bank brengt ongevraagd betaalpassen in rekening

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Jongh schreef: Desgevraagd werd van de zijde van de ING bank medegedeeld dat dit het nieuwe beleid van de bank was, dat ik wel een klacht kon indienen, maar dat er niets zou veranderen.
Jongh schreef: Zeer slechte en ondeskundige communicatie, uiterst klantonvriendelijk gedrag, naar tegenargumenten wordt niet geluisterd.
Lijkt mij toch hele duidelijke communicatie:

- Nieuw beleid
- U mag een klacht indienen
- Medewerker meldt al direct dat het vrij zinloos is, want het is immers beleid.

Het is vervelend dat u meer moet betalen, maar de bank bepaald het beleid wat zij voeren. Uw tegenargumenten zijn hiervoor niet relevant, dit maakt het niet klantonvriendelijk, ze zijn juist heel transparant. U heeft twee opties:

- Het accepteren
- Opzeggen

Er zijn zoals hierboven vermeld meerdere alternatieven, die goedkoper, beter e.d. zijn. Echter heeft u bij al deze partijen kans dat het beleid gaat veranderen. Ook de genoemde bunq bank heeft zijn beleid aangepast, niet alle klanten zullen hier blij mee zijn geweest en mogelijk hierdoor hebben opgezegd.

Lady1234
Berichten: 26927
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: ING bank brengt ongevraagd betaalpassen in rekening

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Over een soortgelijke kwestie is twee jaar geleden al uitgebreid bericht op dit forum.

viewtopic.php?f=30&t=162883

piet987654
Berichten: 258
Lid geworden op: 11 dec 2017 17:16

Re: ING bank brengt ongevraagd betaalpassen in rekening

Ongelezen bericht door piet987654 »

De noodzaak om een aparte rekening te hebben voor vaste lasten ontgaat mij echt helemaal. Ik maak ieder jaar een lijstje (op papier, niet op de computer) met daarop alle te verwachten vaste laste voor het komende jaar. Als na een maand dat bankafschrift weer in mijn brievenbus valt streep
ik op dat lijstje door wat er van af is. Waarom moeilijk doen met meerdere rekeningen. Of het bedrag nou van rekening A of B wordt ingehouden maakt echt geen verschil.

Nijogeth
Berichten: 9923
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: ING bank brengt ongevraagd betaalpassen in rekening

Ongelezen bericht door Nijogeth »

MichielFRL schreef:
Moneyman schreef:[
... en dan ben je dus exact evenveel geld kwijt als bij twee ING-betaalrekeningen. Ik zie het overstap-voordeel niet.
- veel betere app
- je geld wordt niet geïnvesteerd
- volledige controle over je geld
- 25 IBAN’s om eenvoudig te budgetteren
- API
- MasterCard voor online aankopen en of buitenland
- in app 24/7 support
- etc etc
Maar hoezo wordt dat geld niet geïnvesteerd? Doet men er dan helemaal niets mee?

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: ING bank brengt ongevraagd betaalpassen in rekening

Ongelezen bericht door scontra »

piet987654 schreef:De noodzaak om een aparte rekening te hebben voor vaste lasten ontgaat mij echt helemaal. maakt echt geen verschil.
Het is een persoonlijke keuze die men maakt,
Ik maak een overzicht van alle vaste lasten voor het komende jaar die jaarlijks, per kwartaal, per maand of bijv. in 6/7 of 8 mnd moeten worden betaald.
Van het totale bedrag neem ik het maandelijkse gemiddelde en dat boek ik maandelijks bij + een extra bedragje voor het geval van je kan niet weten.
Zo voorkom ik wisselingen in het vaste uitgavenpatroon p.mnd. op de regulier gebruikte betaalrekening omdat daarvoor vooraf al geld is gereserveerd en nimmer voor een betalingsprobleem kom te staan.
Aan het einde van het jaar is er altijd een overschotje waarmee de jaarrekening(en) die in januari op de mat vallen kunnen worden betaald.
Maar, zoals al gezegd, een ieder doet het op zijn/haar eigen manier.

Nijogeth
Berichten: 9923
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: ING bank brengt ongevraagd betaalpassen in rekening

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Oh, bedankt voor de uitleg, MichielFRL.

Niets voor mij. Geef mij maar een bank die investeert in winstgevende zaken als wapenhandel en mij daarom wat meer rente kan bieden.

Lady1234
Berichten: 26927
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: ING bank brengt ongevraagd betaalpassen in rekening

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Nog geen jaar gelden vielen de klanten al over de prijs bij Bunq.

https://www.rtlnieuws.nl/geld-en-werk/b ... g-naar-ing

Moneyman
Berichten: 29874
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: ING bank brengt ongevraagd betaalpassen in rekening

Ongelezen bericht door Moneyman »

piet987654 schreef:De noodzaak om een aparte rekening te hebben voor vaste lasten ontgaat mij echt helemaal. Ik maak ieder jaar een lijstje (op papier, niet op de computer) met daarop alle te verwachten vaste laste voor het komende jaar. Als na een maand dat bankafschrift weer in mijn brievenbus valt streep
ik op dat lijstje door wat er van af is. Waarom moeilijk doen met meerdere rekeningen. Of het bedrag nou van rekening A of B wordt ingehouden maakt echt geen verschil.
Jouw afstreepmethode is veel meer werk en bovendien foutgevoeliger. Ik heb het hele jaar door nergens omkijken naar.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: ING bank brengt ongevraagd betaalpassen in rekening

Ongelezen bericht door kweenie »

Prima dat je die keus wilt maken. Maar ik zie niet waarom de bank voor zo'n tweede betaalrekening dan niet de kosten van een betaalpakket in rekening zou mogen brengen.

Gesloten