LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Intimidatie door politie met fysiek contact

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
gerrit72
Berichten: 26
Lid geworden op: 09 mar 2011 20:55

Intimidatie door politie met fysiek contact

Ongelezen bericht door gerrit72 »

Ik ben ten einde raad, weet niet wat ik er mee aan moet.
Sinds jaar en dag zijn er problemen tussen mij en de politie.
Niet dat ik eentop crimineel ben ofzo. Maar de verstandhouding tussen de politie en mij zijn inmiddels heel slecht te noemen.

Ik vind dit heel erg wantjaren terug had ik nog respect voor de politie, terwijl ik nu het idee heb dat er geen enkele eerlijke politie man meer in de regio zit.
Weet niet goed hoe ik deze problemen moet oplossen want voel me met de rug tegen de muur staan.

Vandaag werd een agent zelfs fysiek tegen mij.
Hij porde mij een aantal keer met zijn vinger en trok aan mijn blouse.
Ik heb hem toen een aantal keer gezegt dat die van mij af moest blijven.

Thuis gekomen heb ik de politie gebeld, was allemaal erg moeizaam en er werd mij toegezegd dat ik door de groepschef werd terug gebelt.

Dit gebeurde een paar uur later ook, maar de groepschef gaf aan er niet aan te willen doen, en zei dat ik maar een klacht in moest dienen.

Maar dat is zinloos bij ons in de regio, want daar heb ik ervaring mee.
Want na problemen vorig jaar heb ik ook een klacht in gedient bij de klachten commisie van de politie, deze hebben de klacht totaal niet goed opgenomen en toen ik dus hun verslag onder ogen kreeg na vele maanden omdat ik voor een hoorzitting van de onafhankelijke politie klachten commissie een uitnodiging kreeg zag ik dat het rapport van geen meter deugde.

Omdat er zoveel niet goed in het rapport stond en ik dus maar een paar dagen tijd had voor de hoorzitting heb ik gebeld voor uitstel van de hoorzitting en heb toen ook aangegeven dat dit kwam doordat het rapport van geen meter deugde. Telefonisch is mij toen toegezegt dat ik op een latere hoorzitting gehoord zou worden, maar een paar weken later kreeg ik een brief dat ik niet zou worden uitgenodigd voor een hoorzitting en ze zouden advies gaan uitbrengen zonder dat mijn kant van het verhal kon vertellen.
Of er inmiddels advies is uitgebracht of niet weet ik niet, maar ongeacht de uitkomst te weten weet ik dat het nooit een goed advies kan worden omdat ze alleen uitgaan van een politie klachten rapport wat totaal niet klopt.

Begin zo langzamer hand het idee te krijgen dat gelderland een politiestaat aan het worden is. Ik hoop dat er iemand is die mij kan helpen voor de zaak escaleert

Mvg Gerrit

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Intimidatie door politie met fysiek contact

Ongelezen bericht door snepke »

Wat is er dan gebeurt?
Er zal best iets aan vooraf gegaan zijn,anders komt het niet zo ver.

En niemand kan je goed advies geven als we niet weten wat er speelt.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Intimidatie door politie met fysiek contact

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Gerrit ik heb geen idee waar jij het over hebt, ik heb nooit geen last van een politie-agent of wat dan ook.
Jij loopt op straat en politie zoekt zomaar fysiek contakt met je ?

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: Intimidatie door politie met fysiek contact

Ongelezen bericht door Ulbe »

Een politieman heeft niet het recht om zomaar aan je te zitten?,

Wat Snepke schrijft, wat is er gebeurd?,

Wanneer je bijvoorbeeld bezopen en vervelend bent en andere mensen lastig valt met geschreeuw en gebral, zal de politie je vrij snel tot de orde roepen, en daar kan fysiek kontakt bij zijn,

Zoals ik uit je schrijven lees ben je vaker met de politie in aanraking geweest en dan ga ik er van uit dat de dienders een reden hebben om je aan te raken en zelfs aan je blouse te trekken wanneer jij vervelend bent,

Ik ben erg benieuwd naar je schrijven Gerrit, want voor een goede motivatie heb je nog te weinig informatie geschreven,

Vriendelijke groeten,

Ulbe.

gerrit72
Berichten: 26
Lid geworden op: 09 mar 2011 20:55

Re: Intimidatie door politie met fysiek contact

Ongelezen bericht door gerrit72 »

Ik was bij het politie bureau aan de deur om te vragen wanneer ik aangifte kon komen doen tegen een politie agent die een valse verklaring afgelegd heeft. Want door deze valse verklaring en alles wat daarna gespeelt heeft ben ik een aantal goede klanten kwijt geraakt waardoor mijn bedrijf het loodje gelegd heeft. De politie agent die deze valse verklaring afgelegd heeft is dus hoofd verantwoordelijke hiervoor. Ik wil dus ook niet dat die agent zomaar weg komt hiermee. Aangezien valsheid in geschrifte strafbaar is moet het geen probleem zijn om aangifte te doen tegen die persoon.
Heb zelf sterk het vermoeden dat het een bewuste actie is geweest van die agent, maar dat kan ik helaas niet hard maken.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Intimidatie door politie met fysiek contact

Ongelezen bericht door dhc »

Heb zelf sterk het vermoeden dat het een bewuste actie is geweest van die agent, maar dat kan ik helaas niet hard maken.
Dus je wil aangifte doen van het feit dat een agent een valse verklaring heeft afgelegd , en tegelijkertijd geef je aan dat je daarvoor geen bewijs hebt?

Nou, succes dan.
Kijk maar uit dat die agent geen aangifte van smaad doet tegen jou.

Kansloze actie van een kansloze gast...

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Intimidatie door politie met fysiek contact

Ongelezen bericht door snepke »

Omdat jij aangifte tegen een agent hebt gedaan,is heel de politieafd tegen jou?
Lijkt mij een beetje vergezocht,maar je weet nooit.
Wat voor verklaring en waarvoor heeft die agent dan vervalst?

gerrit72
Berichten: 26
Lid geworden op: 09 mar 2011 20:55

Re: Intimidatie door politie met fysiek contact

Ongelezen bericht door gerrit72 »

Ulbe schreef:Een politieman heeft niet het recht om zomaar aan je te zitten?,

Wat Snepke schrijft, wat is er gebeurd?,

Wanneer je bijvoorbeeld bezopen en vervelend bent en andere mensen lastig valt met geschreeuw en gebral, zal de politie je vrij snel tot de orde roepen, en daar kan fysiek kontakt bij zijn,

Zoals ik uit je schrijven lees ben je vaker met de politie in aanraking geweest en dan ga ik er van uit dat de dienders een reden hebben om je aan te raken en zelfs aan je blouse te trekken wanneer jij vervelend bent,

Ik ben erg benieuwd naar je schrijven Gerrit, want voor een goede motivatie heb je nog te weinig informatie geschreven,

Vriendelijke groeten,

Ulbe.

Als het opkomen voor je recht en de politie aanspreken op hun wan gedrag als vervelend word ervaren dan is dit inderdaad mogelijk dat ze me vervelend vinden. Ik heb inderdaad vaker contact gehad met de politie, maar ook alleen omdat ik voor mijn recht opgekomen ben.

Inmiddels kan ik al een leuk boekje gaan schrijven over de misstanden van politie midden gelderland.
Gedeeltelijk door mijn eigen ervaring met de werkwijze van de politie en deels met ervaringen van mensen die ik in de loop der tijd heb leren kennen.

Hierbij valt te denken aan het niet doen van sporenonderzoek waardoor er later niets meer te doen is met een zaak wegens gebrek aan bewijs.
Een getuige verklaring van iemand die een paar dieven gezein heeft maar waar de politie geen verklaring van wilde opnemen, ook deze zaak werd niet opgelost door gebrek aan bewijs.
Het niet willen opnemen van aangiftes (zowel aangiftes die ik heb willen doen als ook aangiftes van andere mensen die ik ken)
(is wel goed voor de misdaadcijfers als je geen aangifte op wil nemen natuurlijk)

gerrit72
Berichten: 26
Lid geworden op: 09 mar 2011 20:55

Re: Intimidatie door politie met fysiek contact

Ongelezen bericht door gerrit72 »

dhc schreef:
Heb zelf sterk het vermoeden dat het een bewuste actie is geweest van die agent, maar dat kan ik helaas niet hard maken.
Dus je wil aangifte doen van het feit dat een agent een valse verklaring heeft afgelegd , en tegelijkertijd geef je aan dat je daarvoor geen bewijs hebt?

Nou, succes dan.
Kijk maar uit dat die agent geen aangifte van smaad doet tegen jou.

Kansloze actie van een kansloze gast...
Je kunt schijnbaar niet lezen, ik kan niet hard maken dat de bewuste agent de valse verklaring bewust gedaan heeft, ik kan wel aantonen dat de verklaring niet klopt.
Dus eerst goed lezen voor je gaat oordelen.
Is knap kansloos namelijk als je reageert zonder dat je goed gelezen hebt

gerrit72
Berichten: 26
Lid geworden op: 09 mar 2011 20:55

Re: Intimidatie door politie met fysiek contact

Ongelezen bericht door gerrit72 »

snepke schreef:Omdat jij aangifte tegen een agent hebt gedaan,is heel de politieafd tegen jou?
Lijkt mij een beetje vergezocht,maar je weet nooit.
Wat voor verklaring en waarvoor heeft die agent dan vervalst?
Ik zou willen dat ik aangifte tegen de agent zou hebben gedaan, maar de politie weigert die aangifte op te nemen.
Maar dat is niet nieuw. Zo weet ik dus ook van iemand die door een hond aangevallen was waarvan ze geen aangifte wilde opnemen, en van iemand waarvan de auto ontvreemd is door een bekende van die persoon.
Zelf al een paar keer mee gemaakt dat ze een aangifte niet wilde opnemen, zo is er een keer smaad cq smaadschrift tegen mij gepleegd waar de politie ook geen aangifte wilde opnemen. Dus moet zeggen dat politie gelderland midden niet heel goed bekend staat om hoe ze met aangifte opname omgaan

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Intimidatie door politie met fysiek contact

Ongelezen bericht door snepke »

Een klacht indienen bij de commissie van politie klachten.
Een folder opvragen hoe het werkt bij de klachten coordinator.
Als het een ernstige klacht is komt het bij de officier van justitie terecht.
Dan wordt er een onderzoek ingesteld.

Wij kunnen je hier niet helpen.

MAXIEM

Re: Intimidatie door politie met fysiek contact

Ongelezen bericht door MAXIEM »

@

Advies: dien een klacht in bij de Nationale Ombudsman.

Maxiem.

gerrit72
Berichten: 26
Lid geworden op: 09 mar 2011 20:55

Re: Intimidatie door politie met fysiek contact

Ongelezen bericht door gerrit72 »

snepke schreef:Een klacht indienen bij de commissie van politie klachten.
Een folder opvragen hoe het werkt bij de klachten coordinator.
Als het een ernstige klacht is komt het bij de officier van justitie terecht.
Dan wordt er een onderzoek ingesteld.

Wij kunnen je hier niet helpen.

Mijn vorige klacht is door die commissie nog niet eens afgehandeld. Of is er nog een andere onafhankelijke politie klachten commissie.
Zolang deze klacht nog niet afgehandelt is kun je voorzover mij bekend niet naar de nationale ombudsman.

Had eigenlijk gehoopt dat er misschien een jurist mijn verhaal zou lezen en dat die misschien een mogelijkheid zou kunnen aandragen over hoe ik die agent voor de rechter kan slepen zonder aangifte te doen.
Wat ik heb nogal wat financiële schade opgelopen door die valse verklaring

gerrit72
Berichten: 26
Lid geworden op: 09 mar 2011 20:55

Re: Intimidatie door politie met fysiek contact

Ongelezen bericht door gerrit72 »

MAXIEM schreef:@

Advies: dien een klacht in bij de Nationale Ombudsman.

Maxiem.

Dan moet eerst over deze voorvallen weer een klacht indienen bij de politie, waar vervolgens waarschijnelijk dus weer niet echt goed mee om word gegaan en waardoor ik dus weer extra overlast krijg van de politie omdat ik een klacht heb ingedient.
Bovendien is de valse verklaring die door de politie agent is gedaan inmiddels meer dan een jaar terug gedaan, dus kunnen ze daar al geen klacht meer over opnemen. Ik heb zelf die verklaring mas sinds januari in mijn bezit, maar zelfs toen was het al meer dan een jaar terug dat deze opgemaakt is.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Intimidatie door politie met fysiek contact

Ongelezen bericht door snepke »

gerrit72 schreef:
Had eigenlijk gehoopt dat er misschien een jurist mijn verhaal zou lezen en dat die misschien een mogelijkheid zou kunnen aandragen over hoe ik die agent voor de rechter kan slepen zonder aangifte te doen.
Wat ik heb nogal wat financiële schade opgelopen door die valse verklaring
Er zijn idd wel wat juristen actief op het forum,maar of ze kunnen helpen weet ik niet.
Even geduld ,best kans dat er ene reageert.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Intimidatie door politie met fysiek contact

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Gerrit maar waarom maakt de politie fysiek contakt met je dan ?

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Intimidatie door politie met fysiek contact

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Mischien kun je naar de rechtswinkel gaan om daar informatie op te vragen of zoals iemand al opnoemde de ombudsman.

gerrit72
Berichten: 26
Lid geworden op: 09 mar 2011 20:55

Re: Intimidatie door politie met fysiek contact

Ongelezen bericht door gerrit72 »

Chocomelk schreef:Gerrit maar waarom maakt de politie fysiek contakt met je dan ?
Omdat het hem niet zinde dat ik zei wat ik van de politie vond omdat ze geen aangifte over een collega zouden willen opnemen.
Misschien was het zelfs wel bedoelt als provocatie in de hoop dat ik wat fysieks terug zou doen. Want dan ben je zwaar fout.
Gelukkig kon ik me dus wat dat betreft ook goed beheersen. En heb alleen gezegt dat die van mij af moest blijven. Dit zei ik overigens wel zo hard dat iemand die iets verder stond het in ieder geval heeft kunnen horen.
Zodat als het mis was gegaan ik in ieder geval een getuige zou hebben.

gerrit72
Berichten: 26
Lid geworden op: 09 mar 2011 20:55

Re: Intimidatie door politie met fysiek contact

Ongelezen bericht door gerrit72 »

Chocomelk schreef:Mischien kun je naar de rechtswinkel gaan om daar informatie op te vragen of zoals iemand al opnoemde de ombudsman.
ik zal het wel voorleggen bij de ombudsman vragen wat hun denken.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Intimidatie door politie met fysiek contact

Ongelezen bericht door dhc »

Gerrit,

ken je Don Quichote?

Succes.....kansloos!

Gesloten