LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] "Johannes Cohen Personal Benefits" (financieel adviseur)

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
cumuluc
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 mei 2019 09:53

Re: "Johannes Cohen Personal Benefits" (financieel adviseur)

Ongelezen bericht door cumuluc »

geef me je email, dan stuur ik je het adres

Costnix
Berichten: 1081
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: "Johannes Cohen Personal Benefits" (financieel adviseur)

Ongelezen bericht door Costnix »

@cumuluc: E-mail adres is niet nodig. Stuur een privé bericht aan @rots999 door op zijn naam te klikken en daarna op “ Privé bericht sturen.” klikken.

An0niem
Berichten: 45
Lid geworden op: 14 nov 2010 09:14

Re: "Johannes Cohen Personal Benefits" (financieel adviseur)

Ongelezen bericht door An0niem »

https://www.tubantia.nl/regio/enschedee ... ~ac44027b/

4 jaar voor ongeveer hetzelfde vergrijp, wat een verschil...

BL2
Berichten: 4774
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: "Johannes Cohen Personal Benefits" (financieel adviseur)

Ongelezen bericht door BL2 »

Langsgaan is niet meer van deze tijd (en misschien niet goed voor uw gezondheid), even bellen is beter !

An0niem
Berichten: 45
Lid geworden op: 14 nov 2010 09:14

Re: "Johannes Cohen Personal Benefits" (financieel adviseur)

Ongelezen bericht door An0niem »

Waarom krijgt Johannes Cohen maar een jaartje straf voor oplichting terwijl de ander die qua geldbedrag 'maar' de helft heeft verduisterd 4 jaar moet brommen ?

https://www.tubantia.nl/almelo/almelose ... ~a958a954/

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: "Johannes Cohen Personal Benefits" (financieel adviseur)

Ongelezen bericht door Moneyman »

An0niem schreef:
31 okt 2019 11:51
Waarom krijgt Johannes Cohen maar een jaartje straf voor oplichting terwijl de ander die qua geldbedrag 'maar' de helft heeft verduisterd 4 jaar moet brommen ? https://www.tubantia.nl/almelo/almelose ... ~a958a954/
Los van het gegeven dat iedere zaak op zich staat: waar baseer je dat ene jaar op?

An0niem
Berichten: 45
Lid geworden op: 14 nov 2010 09:14

Re: "Johannes Cohen Personal Benefits" (financieel adviseur)

Ongelezen bericht door An0niem »

Moneyman schreef:
31 okt 2019 12:23
Los van het gegeven dat iedere zaak op zich staat: waar baseer je dat ene jaar op?
Waarom vraag je je dat af ?
Misschien weet ik het gewoon ;)
Uberhaupt de thread wel gelezen ?

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: "Johannes Cohen Personal Benefits" (financieel adviseur)

Ongelezen bericht door Moneyman »

An0niem schreef:
31 okt 2019 13:05
Moneyman schreef:
31 okt 2019 12:23
Los van het gegeven dat iedere zaak op zich staat: waar baseer je dat ene jaar op?
Waarom vraag je je dat af ?
Misschien weet ik het gewoon ;)
Uberhaupt de thread wel gelezen ?
Raar antwoord.

Ik heb het artikel waar je naar linkt gelezen, en lees daar niets over de strafmaat van "een jaartje". Vandaar de vraag.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: "Johannes Cohen Personal Benefits" (financieel adviseur)

Ongelezen bericht door tttlocke »

Het staat inderdaad niet in het artikel. Kan er ook niet in staan omdat daarin het nieuws is dat de verdachte vandaag terechtstaat. Dus een uitspraak is er dan nog niet.
Inmiddels is er wel een eis:
https://www.tubantia.nl/almelo/eis-2-ja ... ~a962cb82/
2 jaar dus. De eis. Natuurlijk nog geen uitspraak van de rechter.

Misschien beschikt An0niem over voorkennis. Dat zou niet best zijn. Uitermate onwaarschijnlijk.
Eerder een vergissing, waarvan erkennen kennelijk lastig is.

Aanvulling: de eis is 24 maanden gevangenisstraf, waarvan 8 voorwaardelijk. Blijft over 16, en, met wat overdrijving , komt dat dichter in de buurt van 1 jaar. Wellicht was An0niem op de hoogte van deze eis toen ze haar bericht plaatste, maar dan lijkt het erop dat ze het verschil tussen 'eis' en 'vonnis' niet kent.

An0niem
Berichten: 45
Lid geworden op: 14 nov 2010 09:14

Re: "Johannes Cohen Personal Benefits" (financieel adviseur)

Ongelezen bericht door An0niem »

Moneyman schreef:
31 okt 2019 14:17
Raar antwoord.

Ik heb het artikel waar je naar linkt gelezen, en lees daar niets over de strafmaat van "een jaartje". Vandaar de vraag.
Nee niet dit artikel. Ging om de strafmaat van Johannes Cohen Personal Benefits.
Of het een zwaarder vergrijp is laat ik even in het midden, feit is dat het een soortgelijk geval is, mensen hoge percentages voorhouden terwijl ze niet uitbetaald krijgen.
Oplichting dus.

Btw, z'n handlanger kreeg 4 jaar.
"Zijn kompaan Charly P. werd in februari 2018 tot een gevangenisstraf van vier jaar veroordeeld"

Vandaar m'n reactie.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: "Johannes Cohen Personal Benefits" (financieel adviseur)

Ongelezen bericht door tttlocke »

An0niem schreef:
31 okt 2019 15:13
...Nee niet dit artikel. Ging om de strafmaat van Johannes Cohen Personal Benefits.
Of het een zwaarder vergrijp is laat ik even in het midden, feit is dat het een soortgelijk geval is, mensen hoge percentages voorhouden terwijl ze niet uitbetaald krijgen.
Oplichting dus. Btw, z'n handlanger kreeg 4 jaar. "Zijn kompaan Charly P. werd in februari 2018 tot een gevangenisstraf van vier jaar veroordeeld"
Vandaar m'n reactie.
Om met recht 'vandaar m'n reactie' te kunnen schrijven. zult u toch écht uit moet leggen waarom u het had over 'maar een jaartje straf'.

An0niem
Berichten: 45
Lid geworden op: 14 nov 2010 09:14

Re: "Johannes Cohen Personal Benefits" (financieel adviseur)

Ongelezen bericht door An0niem »

tttlocke schreef:
31 okt 2019 15:24
Om met recht 'vandaar m'n reactie' te kunnen schrijven. zult u toch écht uit moet leggen waarom u het had over 'maar een jaartje straf'.
Cohen Personal Benefits verduisterd pakweg 7 miljoen en moet daar 1 jaar voor zitten.
In 'verhouding' tot de 3 miljoen die Charly P. verduisterd had voor nagenoeg dezelfde praktijken, die daar 4 jaar voor moet zitten.
"vandaar mijn reactie".

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: "Johannes Cohen Personal Benefits" (financieel adviseur)

Ongelezen bericht door tttlocke »

An0niem schreef:
31 okt 2019 15:40
tttlocke schreef:
31 okt 2019 15:24
Om met recht 'vandaar m'n reactie' te kunnen schrijven. zult u toch écht uit moet leggen waarom u het had over 'maar een jaartje straf'.
Cohen Personal Benefits verduisterd pakweg 7 miljoen en moet daar 1 jaar voor zitten.
In 'verhouding' tot de 3 miljoen die Charly P. verduisterd had voor nagenoeg dezelfde praktijken, die daar 4 jaar voor moet zitten.
"vandaar mijn reactie".
Dan begrijp ik uw reactie niet. De rechter heeft nog helemaal geen uitspraak gedaan. Dus er is geen sprake van dat hij 'maar een jaartje moet zitten'.

Erthanax
Berichten: 9589
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: "Johannes Cohen Personal Benefits" (financieel adviseur)

Ongelezen bericht door Erthanax »

Het topic teruglezend, vermoed ik dat An0niem doelt op een straf van Johannes Cohen. Misschien heeft die uiteindelijk maar een jaar vastgezeten?

An0niem
Berichten: 45
Lid geworden op: 14 nov 2010 09:14

Re: "Johannes Cohen Personal Benefits" (financieel adviseur)

Ongelezen bericht door An0niem »

Erthanax schreef:
31 okt 2019 17:29
Het topic teruglezend, vermoed ik dat An0niem doelt op een straf van Johannes Cohen. Misschien heeft die uiteindelijk maar een jaar vastgezeten?
Jij snapt het.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: "Johannes Cohen Personal Benefits" (financieel adviseur)

Ongelezen bericht door Moneyman »

:shock: het helpt (als je allerlei zaken in één topic door elkaar husselt) wel om even duidelijk te schrijven waar je het nou eigenlijk over hebt...

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: "Johannes Cohen Personal Benefits" (financieel adviseur)

Ongelezen bericht door tttlocke »

An0niem schreef:
31 okt 2019 18:07
Erthanax schreef:
31 okt 2019 17:29
Het topic teruglezend, vermoed ik dat An0niem doelt op een straf van Johannes Cohen. Misschien heeft die uiteindelijk maar een jaar vastgezeten?
Jij snapt het.
Ik snap het nu ook. Erthanax las het beter, Maar het was niet erg duidelijk en warrig: nergens in deze 'thread' werd eerder genoemd dat ene Johannes C. tot een jaar gevangenisstraf veroordeeld is. Alleen de insiders weten dat. Dit topic is kennelijk bedoeld om de naam van deze veroordeelde te blijven noemen en te koppelen aan de begane misdrijven. Als je het slachtoffer bent van dergelijke praktijken en (veel) geld hebt verloren begrijp ik de frustratie. 'Jouw' oplichter verdient dan natuurlijk de hoogste straf. Ergernis en frustratie is ook verklaarbaar als de veroordeelde mogelijk lange tijd door hoger beroep en cassatie zijn gevangenisstraf weet op te schorten. Ondertussen een zichtbaar luxueus leven leidend.
Maar iedere zaak is weer anders. Dus straffen vergelijken met elkaar gaat niet zo maar. Appels en peren. Tegen de andere verdachte in het gedeelde artikel werd vandaag ook geen 4 jaar geëist.
De eerste veroordeling door de rechtbank (1 jaar dus) van de persoon om wie dit topic draait, dateert overigens uit Februari 2009, vond ik (na wat zoekwerk).

An0niem
Berichten: 45
Lid geworden op: 14 nov 2010 09:14

Re: "Johannes Cohen Personal Benefits" (financieel adviseur)

Ongelezen bericht door An0niem »

Het was trouwens geen inside informatie.
Helaas is veel info verloren gegaan omdat deze thread een aantal keren is gedelete door tros radar zelf.
Anyway, het was maar een vraag en geen laster.

rots999
Berichten: 17
Lid geworden op: 26 aug 2007 09:07
Locatie: hooglanderveen

Re: "Johannes Cohen Personal Benefits" (financieel adviseur)

Ongelezen bericht door rots999 »

Wat zou johannes graag nog een keer spreken.
Niet om hem iets aan te doen maar gewoon om te bespreken over wat hij mij en mijn gezin heeft aangedaan, dat waar wij nu nog steeds voor bloeden.

rots999
Berichten: 17
Lid geworden op: 26 aug 2007 09:07
Locatie: hooglanderveen

Re: "Johannes Cohen Personal Benefits" (financieel adviseur)

Ongelezen bericht door rots999 »

Wat heb ik lang gehoopt dat hij zijn belofte zou nakomen om het goed te maken. Hoe naïef van mij , kan niet begrijpen dat iemand hiertoe in staat is. In de rechtbank zei hij en gaf hij toe dat hij het eigenlijk had moeten toegeven en dat was het. Rechter zegt gewoon niet ontvankelijk en de eisers moeten maar een civiele rechtzaak beginnen. Dat zou mooi zijn als hij betrokken niet zo benadeeld had dat een civiele zaak financieel niet meer mogelijk was.

Al zou ik maar 10% terug gekregen hebben dan zou ik nu niet al 12 jaar in de **** zitten en niet nu al een jaar in WSNP, johan bedankt 🙏

Gesloten