LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kan NS vouchers die gegeven zijn voor keuzedagen weigeren uit te betalen?

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Rensumaborg
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 mar 2019 17:35

Re: Kan NS vouchers die gegeven zijn voor keuzedagen weigeren uit te betalen?

Ongelezen bericht door Rensumaborg »

Ongebruikte keuzedagen 2020.

Vandaag contact gehad met de klantenservice van de N.S. in verband met niet gebruikte keuzedagen in het jaar 2020.
Ik zag op het overzicht, dat deze ongebruikte keuze dagen ( 4 stuks) inmiddels van mijn account waren verwijderd.
De medewerkster van de klantenservice deelde mij mede, dat deze keuzedagen van 2020 inmiddels niet meer geldig waren.
Mijn echtgenote heeft ook nog twee ongebruikte keuzedagen, dus ook verlopen.
Wij hebben ons keurig aan de coronaregels van de overheid gehouden door niet noodzakelijke reizen uit te stellen tot betere tijden.
Het zou de Nederlandse Spoorwegen sieren, dat zij een coulance regeling zou treffen met degenen, die hierdoor eveneens niet in staat zijn geweest om van de keuzedagen gebruik te maken.
Het blijft vreemd, dat de N.S. wel aanspraak ging maken bij de overheid om in aanmerking te komen voor een financiele tegemoetkoming en de trouwe reizigers in de kou laat staan.
Pak je verantwoordelijk op N.S.

BL2
Berichten: 4831
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Kan NS vouchers die gegeven zijn voor keuzedagen weigeren uit te betalen?

Ongelezen bericht door BL2 »

Rensumaborg schreef:
14 jan 2021 12:48
Vandaag contact gehad met de klantenservice van de N.S. in verband met niet gebruikte keuzedagen in het jaar 2020
Ik ervaar NS als een zeer coulant bedrijf. U heeft genoeg momenten gehad om wel te kunnen reizen in 2020.
Dat NS nu noodzakelijke steun krijgt om de treinen toch op volle sterkte en zeer frecent te laten rijden is een bewuste keuze van de overheid, zeker niet van NS. Die rijdt ook liever niet met 800 zitplaatsen en slechts 15 reizigers de IC treinen, elke 30 minuten.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Kan NS vouchers die gegeven zijn voor keuzedagen weigeren uit te betalen?

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Rensumaborg schreef:
14 jan 2021 12:48
Het blijft vreemd, dat de N.S. wel aanspraak ging maken bij de overheid om in aanmerking te komen voor een financiele tegemoetkoming en de trouwe reizigers in de kou laat staan.
Je hebt schijnbaar de indruk dat bedrijven 100% compensatie ontvangen van het verlies wat ze lijden door Corona, dit is NIET het geval, de steun is enkel voor een deel van de vaste kosten. Bedrijven moeten hun reserves gebruiken en betalingen (vooral belasting) uitstellen om aan alle verplichtingen te voldoen.

Erg vervelend dat u door uw persoonlijke situatie geen gebruik heeft kunnen maken van uw keuze dagen. Maar de NS neem juist verantwoordelijkheid door niet tegemoet te komen en te kiezen om zoveel mogelijk te overleven.

Mensen lijken echt geen enkel idee te hebben van de situatie bij veel bedrijven die door Corona worden geraakt.

BL2
Berichten: 4831
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Kan NS vouchers die gegeven zijn voor keuzedagen weigeren uit te betalen?

Ongelezen bericht door BL2 »

In 2020 had NS ongeveer 1 miljard Euro verlies.....

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Kan NS vouchers die gegeven zijn voor keuzedagen weigeren uit te betalen?

Ongelezen bericht door moederslink »

Kreeg via de email te lezen dat alle keuzedagen vanaf oktober 2020 nu een heel jaar geldig zijn.
Ook de keuzedagen van dit jaar zijn 12 maanden geldig, dus niet slechts 2 maanden.
Dus dat is mooi!

AWS
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 mar 2021 13:18

Re: Kan NS vouchers die gegeven zijn voor keuzedagen weigeren uit te betalen?

Ongelezen bericht door AWS »

Kreeg gisteren van NS formeel bericht dat de keuzedagen (2x2 stuks) vervallen zijn en niet meer worden verlengd.
Ik vindt dat een grote schande!
De NS, mede door onze belastingcenten ondersteund en overeind gehouden, steelt hiermee van ouderen die de laatste 12 jaar financieel toch al zo gepakt zijn.
De NS heeft voor mij helemaal afgedaan.

Lowieze
Berichten: 6586
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Kan NS vouchers die gegeven zijn voor keuzedagen weigeren uit te betalen?

Ongelezen bericht door Lowieze »

AWS schreef:
08 mar 2021 13:18
Kreeg gisteren van NS formeel bericht dat de keuzedagen (2x2 stuks) vervallen zijn en niet meer worden verlengd.
Ik vindt dat een grote schande!
De NS, mede door onze belastingcenten ondersteund en overeind gehouden, steelt hiermee van ouderen die de laatste 12 jaar financieel toch al zo gepakt zijn.
De NS heeft voor mij helemaal afgedaan.
Jammer, maar de treinen reden wel. In principe had u uw keuzedagen kunnen gebruiken. Dus het ligt niet aan de NS, maar aan uw eigen keuze.
Abonnement dan maar snel opzeggen nu ze voor u hebben afgedaan.

Lady1234
Berichten: 27097
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Kan NS vouchers die gegeven zijn voor keuzedagen weigeren uit te betalen?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En met dat eventueel gepakt zijn heeft de NS helemaal niets mee van doen.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Kan NS vouchers die gegeven zijn voor keuzedagen weigeren uit te betalen?

Ongelezen bericht door Jablan »

AWS schreef:
08 mar 2021 13:18
De NS, mede door onze belastingcenten ondersteund en overeind gehouden, steelt hiermee van ouderen die de laatste 12 jaar financieel toch al zo gepakt zijn.
Ja verschrikkelijk en dat ik als jongere helemaal geen keuzedagen heb, niet met de trein reis, toch het bedrijf sponsor via de staat en zelfs meebetaal aan de aow ... het is mij wat. Waarmee ik maar wil zeggen: je komt egoïstisch over.

Hoeveel kosten 4 dagkaarten eigenlijk en hoeveel kosten 4 keuzedagen?

Nijogeth
Berichten: 9965
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Kan NS vouchers die gegeven zijn voor keuzedagen weigeren uit te betalen?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Als ik dit zo lees, dan zou ik niet meer met de NS reizen. Ik koop mijn treinreis wel bij een andere partij.

Gesloten