LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kapotte levering Kids with Flair, wat zijn mijn rechten?

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Cookiebuddy
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 nov 2019 21:43

Kapotte levering Kids with Flair, wat zijn mijn rechten?

Ongelezen bericht door Cookiebuddy »

Ik weet niet of ik bij de juiste afdeling zit voor consumentenrecht, maar een juridisch advies of tips kan ik ook eigenlijk gebruiken.
Hier komt mijn verhaal:

Ik heb twee producten gekocht bij een Belgische webshop Kids with Flair die speelgoed verkopen, betreft houten opbergboxen en kinder broodrooster. Ik kreeg bij het openen van de verpakking kapotte opbergboxen en de verpakking van de broodrooster zat in 1 van de opbergbox ingepropt. De doos, waar de opbergboxen en de broodrooster in zaten, is onbeschadigd, dus het lag niet aan de bezorging.

Het lijkt erop dat de opbergboxen niet in de doos passen en uit elkaar zijn gehaald (lijmresten, hout afgebroken, spijkers omgebogen zijn te zien) zodat het wel past. Ik had het vermoeden dat de doos niet regelrecht van de producent komt. De doos van de broodrooster zat in 1 van de boxen.
De verpakking van de broodrooster was ook beschadigd, ingedeukt, deels van de verpakking was ook afgescheurd. De broodrooster was als cadeau bedoeld.

Dit natuurlijk vermeld bij de webshop, alleen dan krijg ik als antwoord dat ze de broodrooster niet als klacht zien en dat niet willen oplossen. Maar ik mocht dan wel fotos sturen van de boxen, dus gedaan!
Maar omdat ik al vermoeden had dat het lang gaat duren, aangezien ze ontzettend traag zijn met de beantwoorden van mails (duurt een week) heb ik gelijk bij vermeld dat ik de boxen en de broodrooster wil retourneren en dat is ook binnen de 14 dagen termijn gebeurt.
Ik kon alleen een retourbon krijgen via de webshop.

Maar krijg ik te horen dat ze de boxen niet willen aannemen (dat het niet aan hun ligt), maar de broodrooster mocht ik dan wel retourneren?!
De reden was dat ik niet binnen 48 uur had gemeld, maar na 5 dgn. (ik was op vakantie en heb door mijn familielid laten ophalen, maar dat terzijde)

Ik voel mij opgelicht, 85 euro kwijt en dan beschadigde opbergboxen:((((.
Via Facebook kwam ik ook achter dat er meerdere klanten zijn die klagen over deze webshop over kapotte spullen aanleveren en niet willen retourneren. De reviews is door de webshop onlangs verwijderd.

Mijn vraag is:
- heb ik consumentenrecht, ondanks voorwaarden van die Kids with flair?
- waar kan ik terecht om deze kwestie op te laten lossen en geld terug te eisen?



Alvast bedankt!
Laatst gewijzigd door Radar op 07 nov 2019 13:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Verduidelijking titel

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Kapotte levering Kids with Flair, wat zijn mijn rechten?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik lees dat ze aangesloten zijn bij Webwinkelkeur, dus daar dan maar een klacht indienen.

https://www.webwinkelkeur.nl/

alfatrion
Berichten: 21876
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Kapotte levering Kids with Flair, wat zijn mijn rechten?

Ongelezen bericht door alfatrion »

Je hebt een beroep gedaan op het herroepingsrecht en hebt daarop recht op je geld terug. Je hoeft geen genoegen te nemen met een tegoedbon.

Je kan bij de kantonrechter in Nederland terecht; als de vordering minder dan € 5000,-is dan kun je de Europese procedure volgen.

Cookiebuddy
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 nov 2019 21:43

Re: Kapotte levering Kids with Flair, wat zijn mijn rechten?

Ongelezen bericht door Cookiebuddy »

Bedankt voor de antwoorden en tips!

Gesloten