Kinderalimenatie

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Kenneth2930
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 feb 2023 10:07
Locatie: Amsterdam

Kinderalimenatie

Ongelezen bericht door Kenneth2930 »

Het zit zo, moeder zegt geen draagkracht te hebben en er is besloten geen kinder alimentatie te betalen. Nu blijkt dat moeder alleen een huis koopt van bijna 4 ton, kind woont bij mij ik draai alleen op voor alle kosten.
Moeder zegt schulden te hebben en koopt ineens een huis, caravan motor en een auto. Kan dit zomaar ?
Er zit totaal geen schaamte in haar en de kosten van het opvoeden van kind lopen op maar moeder weigert alles. Moeder heeft uiteraard gewoon omgang met zoon. Om en om het weekend. School matriaal enz. Alle kosten betaal ik.

Lowieze
Berichten: 6539
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Kinderalimenatie

Ongelezen bericht door Lowieze »

Neem eens contact op met het LBIO, zij kunnen u hierin adviseren.
https://lbio.nl/

Jantje7
Berichten: 984
Lid geworden op: 15 feb 2013 12:50

Re: Kinderalimenatie

Ongelezen bericht door Jantje7 »

Laat het incasso bureau zijn werk doen. Zelf oplossen lukt toch niet.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Kinderalimenatie

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Of dit zomaar kan zal alleen de moeder weten. Het verhaal verteld niet hoe alles betaald word.
Wel zou er een convenant zijn waar beide partijen zich aan moeten houden. Daar is niet zomaar van af te wijken.

Kokka1
Berichten: 398
Lid geworden op: 23 jul 2011 23:32

Re: Kinderalimenatie

Ongelezen bericht door Kokka1 »

Als u uit elkaar gaat, moet u de kosten voor de kinderen samen betalen. Verdient uw ex-partner meer, of zijn de kinderen meer bij u? Dan heeft u mogelijk recht op kinderalimentatie. U krijgt dan een bedrag van uw ex-partner voor de verzorging van uw
Bron: juridisch loket.

Als je denkt recht te hebben op kinderalimentatie en je ex blijft weigeren, is een gang naar de rechter onvermijdelijk.

Lady1234
Berichten: 26913
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Kinderalimenatie

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Is er geen ouderschapsplan gemaakt bij de echtscheiding? U krijgt toch wel de kinderbijslag en eventueel het kindgebonden budget. Ook hebt u recht op de alleenstaande ouder korting.

Kenneth2930
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 feb 2023 10:07
Locatie: Amsterdam

Re: Kinderalimenatie

Ongelezen bericht door Kenneth2930 »

De moeder wil niet vertellen hoe ze het betaald, alles is nagekeken en staat alleen op haar naam. In het ouderschapsplan hebben we alimentatie besproken haar advocaat en zijzelf gaven aan er is geen draagkracht.
Tuurlijk ik ontvang kinderbijslag,
Maar ik heb het idee dat advocaat en ex een hoop verzwijgen.

Lady1234
Berichten: 26913
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Kinderalimenatie

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dan op naar de rechter..

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Kinderalimenatie

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

jij zal ook een advocaat hebben neem ik aan, laat die een brief opstellen dat je alimentatie wilt voor kind en als er geen overleg mogelijk is dat je de rechter in zal schakelen.

Seinhuis
Berichten: 2364
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Kinderalimenatie

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Neem contact op met uw rechtsbijstandverzekering, www.juridischloket.nl of een advocaat.

Wij kunnen hierover niks zinnigs zeggen.

HandigeHarrie
Berichten: 1359
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: Kinderalimenatie

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

Lowieze schreef:
07 feb 2023 13:57
Neem eens contact op met het LBIO, zij kunnen u hierin adviseren.
https://lbio.nl/
Die gaan over het innen van kinderalimentatie.
Ts schrijft juist dat afgesproken is dat er geen geld is voor kinderalimentatie.
Kennelijk is er iets veranderd in haar situatie, want nu kan ze een huis kopen ?
Bij een juridisch loket kunt u vragen welke stappen u kan zetten, en in een latere fase zal een eigen advocaar nodig zijn. Maar probeer eerst zo veel mogelijk te weten te komen zonder een advocaat die uurtje-factuurtje rekent.

Ivo.w
Berichten: 1739
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: Kinderalimenatie

Ongelezen bericht door Ivo.w »

Tijd om met je eigen advocaat in gesprek te gaan en er werk van te maken.

Als die woning, auto, caravan etc echt op haar naam staan, dan moet er het nodige aan inkomsten of eigen vermogen zijn. Als dat eigen vermogen er tijdens de relatie niet was, dan zijn er zelfs vrij forse inkomsten.

Dat zij zelf en haar advocaat aangeven dat er geen draagkracht is, is geen onpartijdig oordeel.

Lowieze
Berichten: 6539
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Kinderalimenatie

Ongelezen bericht door Lowieze »

HandigeHarrie schreef:
16 feb 2023 16:26


Die gaan over het innen van kinderalimentatie.
Ts schrijft juist dat afgesproken is dat er geen geld is voor kinderalimentatie.
Kennelijk is er iets veranderd in haar situatie, want nu kan ze een huis kopen ?
Bij een juridisch loket kunt u vragen welke stappen u kan zetten, en in een latere fase zal een eigen advocaar nodig zijn. Maar probeer eerst zo veel mogelijk te weten te komen zonder een advocaat die uurtje-factuurtje rekent.
“Wilt u algemene informatie over het onderwerp alimentatie? Dan bent u bij het LBIO aan het juiste adres! “

Bron: LBIO.nl

Edit: als gezamenlijk besloten is geen alimentatie aan te vragen, kan het erg moeilijk zijn dit later alsnog te doen. Een advocaat is erg duur, dus eerst eens informeren naar de mogelijkheden bij het LBIO lijkt me raadzaam.

Plaats reactie