LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Klacht over opzeggen ANWB-lidmaatschap

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Klaas-Jan
Berichten: 170
Lid geworden op: 13 nov 2012 12:13

Re: Klacht over opzeggen ANWB-lidmaatschap

Ongelezen bericht door Klaas-Jan »

Bij de aanschaf van een nieuwe computer hoeft de mail toch niet verloren te gaan? Log even via uw internetbrowser in op uw mailadres en als u niets heeft weggegooid staat de gezochte mail er nog gewoon.
Als de ANWB een bevestiging heeft gestuurd naar aanleiding van uw mail over een adreswijziging dan zal die vast wel te vinden zijn bij de ANWB. Vraag er anders nog eens naar.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Klacht over opzeggen ANWB-lidmaatschap

Ongelezen bericht door dhc »

De ANWB heeft de vordering al uit handen gegeven.....

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Klacht over opzeggen ANWB-lidmaatschap

Ongelezen bericht door tenormin »

garjet schreef: Aangezien bij de verhuizing ook nieuwe computers zijn aangeschaft is de bevestigingmail van adreswijziging niet meer beschikbaar.
beste forum leden? iemand tips om uit deze geldklopperij toestand te komen?
Wat raar, uw stelling. Dus voor u betekent het hebben van een nieuwe computer dat u geen enkel bestand van wat dan ook heeft meegenomen? Lekker slim. Ik zou met mijn handen in het haar zitten als al mijn mails, brieven e.d. (bewijzen) niet waren meegenomen naar mijn nieuwe p.c. Heel ondoordacht of, om met Maxima te spreken: "dat was een beetje dom".

ISGB
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 jun 2014 20:28

Re: Klacht over opzeggen ANWB-lidmaatschap

Ongelezen bericht door ISGB »

Ook ik heb een nare ervaring met de ANWB.

Afgelopen december kwam ik er bij toeval achter dat er na 7 jaar na opzegging van mijn lidmaatschap bij de ANWB nog steeds contributie werd afgeschreven. Na mijn verhuizing heb ik netjes telefonisch opgezegd mede omdat dit de enige manier is om op te kunnen zeggen. "" voor uw opzegging kunt u bellen met bla bla bla.... Wij staan u graag te woord en zorgen direct voor de juiste verwerking''' nou mooi niet dus.

Ik heb 2 maal contact gehad met contact centre en bleek dat zij al die jaren alle post naar mijn oude adres gestuurd hebben. Dus die verwerking is mooi niet gioed gegaan. Ik heb geprobeerd tot een oplossing te komen maar ANWB werkt hier niet aan mee. Maar of ik nog wel even de contributie van 2014 wil betalen. Dus kwam hier niet verder mee. Via mail heb ik verschillende malen het probleem uitgelegd maar ANWB wil ook gewoon incasso kosten vorderen en zo niet volgen juridische stappen. Dus nu zijn we zover. Ik ga gewoon mee naar de rechter. Ik ben wel benieuwd naar hun mening.

Graag wil ik weten of dit een een veel voorkomend probleem is. Ik heb al verschillende klachten gezien waaronder idem als de mijne. Ik heb ook verschillende reacties gelezen van naar mijn mening bestuurders van de ANWB zelf. Deze kunnen hun mening voor zichzelf houden aangaande deze topic.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Klacht over opzeggen ANWB-lidmaatschap

Ongelezen bericht door tenormin »

ISGB schreef:Ook ik heb een nare ervaring met de ANWB.

Afgelopen december kwam ik er bij toeval achter dat er na 7 jaar na opzegging van mijn lidmaatschap bij de ANWB nog steeds contributie werd afgeschreven. Na mijn verhuizing heb ik netjes telefonisch opgezegd mede omdat dit de enige manier is om op te kunnen zeggen. "" voor uw opzegging kunt u bellen met bla bla bla.... Wij staan u graag te woord en zorgen direct voor de juiste verwerking''' nou mooi niet dus.

Ik heb 2 maal contact gehad met contact centre en bleek dat zij al die jaren alle post naar mijn oude adres gestuurd hebben. Dus die verwerking is mooi niet goed gegaan. Ik heb geprobeerd tot een oplossing te komen maar ANWB werkt hier niet aan mee. Maar of ik nog wel even de contributie van 2014 wil betalen. Dus kwam hier niet verder mee. Via mail heb ik verschillende malen het probleem uitgelegd maar ANWB wil ook gewoon incasso kosten vorderen en zo niet volgen juridische stappen. Dus nu zijn we zover. Ik ga gewoon mee naar de rechter. Ik ben wel benieuwd naar hun mening.

Graag wil ik weten of dit een veel voorkomend probleem is. Ik heb al verschillende klachten gezien waaronder idem als de mijne. Ik heb ook verschillende reacties gelezen van naar mijn mening bestuurders van de ANWB zelf. Deze kunnen hun mening voor zichzelf houden aangaande deze topic.
Neemt U me niet kwalijk maar ik ben wel verbijsterd. U komt er na 7 jaar pas achter dat u nog steeds uw contributie betaalde? M.a.w. U bekijkt nooit enige afschrijving (misschien wel van geen enkele) na? Daar begrijp ik absoluut niets van. Zoals u weet zijn er enorm veel klachten inzake opzeggen ANWB; dat is geen nieuw verschijnsel. Bellen kan, toezegging zal wel zijn gedaan; is absoluut niet de enige manier van opzeggen, zou het ook niet adviseren maar dan is er toch geen bevestiging gekomen van de ANWB, dus het advies is altijd een aangetekend schrijven en om bevestiging vragen van het opzeggen lidmaatschap. Ik denk dat, als u naar de rechter stapt u nog meer geld kwijt bent: u heeft immers geen enkel bewijs.

gilas
Berichten: 897
Lid geworden op: 04 dec 2013 09:09

Re: Klacht over opzeggen ANWB-lidmaatschap

Ongelezen bericht door gilas »

ISGB schreef:Ik ga gewoon mee naar de rechter. Ik ben wel benieuwd naar hun mening.
Die mening zal in de trant zijn dat hij of zij zich hardop afvraagt hoe het kan dat je in al die 7 jaren er nog nooit bent achtergekomen dat je nog contributie betaald en of je weldegelijk je lidmaatschap op gezegd hebt of dat je er nu op een goedkope manier onderuit probeert te komen...Als je al bij de rechtbank terecht komt.
ISGB schreef:Graag wil ik weten of dit een een veel voorkomend probleem is.
De meeste mensen komen er sneller achter en hebben geen 7 jaar nodig om erachter te komen,dat is wel unique en ook erg dom.

Quark
Berichten: 800
Lid geworden op: 20 feb 2007 22:46

Re: Klacht over opzeggen ANWB-lidmaatschap

Ongelezen bericht door Quark »

Veranderingen en opzeggingen doe ik altijd aan de balie in de winkel en krijg dan gelijk een print hiervan mee.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Klacht over opzeggen ANWB-lidmaatschap

Ongelezen bericht door eleven »

Quark schreef:Veranderingen en opzeggingen doe ik altijd aan de balie in de winkel en krijg dan gelijk een print hiervan mee.
+1

Hoe eenvoudig kan het zijn.

Gror
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 nov 2014 10:55

Re: Klacht over opzeggen ANWB-lidmaatschap

Ongelezen bericht door Gror »

Op tijd mijn lidmaatschap opgezegd. Wat blijkt.... Mijn vrouw is nu opeens door de ANWB als pashouder van onze tweede pas lid gemaakt. Dus ik moet tweekeer mijn lidmaatschap opzeggen als een tweede gezinslid ook een pasje heeft. Raar omdat ik voor 15 jaar geleden lid geworden ben en mijn vrouw in 2004 een tweede pasje op mijn lidmaatschap heeft aangevraagd . Na opzeggen van mijn lidmaatschap zien ze mijn vrouw nu als lid. Moet dus nog een jaar betalen. Ik vraag mij af of dit zomaar mag. Zij heeft nooit getekend voor een lidmaatschap.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Klacht over opzeggen ANWB-lidmaatschap

Ongelezen bericht door eleven »

Gror schreef:Op tijd mijn lidmaatschap opgezegd. Wat blijkt.... Mijn vrouw is nu opeens door de ANWB als pashouder van onze tweede pas lid gemaakt. Dus ik moet tweekeer mijn lidmaatschap opzeggen als een tweede gezinslid ook een pasje heeft. Raar omdat ik voor 15 jaar geleden lid geworden ben en mijn vrouw in 2004 een tweede pasje op mijn lidmaatschap heeft aangevraagd . Na opzeggen van mijn lidmaatschap zien ze mijn vrouw nu als lid. Moet dus nog een jaar betalen. Ik vraag mij af of dit zomaar mag. Zij heeft nooit getekend voor een lidmaatschap.
Je hebt twee kredietkaarten van de bank.
Je zegt een op, hoef je dan ook niet meer voor de tweede te betalen?

Josephien12
Berichten: 715
Lid geworden op: 01 sep 2010 18:39

Re: Klacht over opzeggen ANWB-lidmaatschap

Ongelezen bericht door Josephien12 »

eleven schreef:Je hebt twee kredietkaarten van de bank.
Je zegt een op, hoef je dan ook niet meer voor de tweede te betalen?
Deze vergelijking gaat niet op.
De man is lid en zijn vrouw heeft een GRATIS pas (vanaf 2016 moet hier voor betaald worden)
Dus als hij zijn lidmaatschap opzegd moet hij er gewoon vanaf zijn.

Of de bijpas van de vrouw wel of niet nog een jaar doorloopt mag de anwb bepalen, maar ze kunnen niet eisen dat de man's lidmaatschap hierdoor niet mag beeindigen

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Klacht over opzeggen ANWB-lidmaatschap

Ongelezen bericht door eleven »

Josephien12 schreef:
eleven schreef:Je hebt twee kredietkaarten van de bank.
Je zegt een op, hoef je dan ook niet meer voor de tweede te betalen?
Deze vergelijking gaat niet op.
De man is lid en zijn vrouw heeft een GRATIS pas (vanaf 2016 moet hier voor betaald worden)
Dus als hij zijn lidmaatschap opzegd moet hij er gewoon vanaf zijn.

Of de bijpas van de vrouw wel of niet nog een jaar doorloopt mag de anwb bepalen, maar ze kunnen niet eisen dat de man's lidmaatschap hierdoor niet mag beeindigen
Zoals ik het lees is hij er ook vanaf, maar zijn vrouw dus niet.
Na opzeggen van mijn lidmaatschap zien ze mijn vrouw nu als lid

Josephien12
Berichten: 715
Lid geworden op: 01 sep 2010 18:39

Re: Klacht over opzeggen ANWB-lidmaatschap

Ongelezen bericht door Josephien12 »

Klopt. Maar dat lidmaatschap was gratis. Maar nu rekenen zij haar aan voor het volle tarief. En dat kan niet.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Klacht over opzeggen ANWB-lidmaatschap

Ongelezen bericht door eleven »

Josephien12 schreef:Klopt. Maar dat lidmaatschap was gratis. Maar nu rekenen zij haar aan voor het volle tarief. En dat kan niet.
Sorry, kan nergens lezen, dat het pasje gratis was.
Ik lees, dat mevrouw 2004 een Partnerpasje heeft gekregen, misschien toch een partnerlidmaatschap afgesloten!

Josephien12
Berichten: 715
Lid geworden op: 01 sep 2010 18:39

Re: Klacht over opzeggen ANWB-lidmaatschap

Ongelezen bericht door Josephien12 »

eleven schreef:[Sorry, kan nergens lezen, dat het pasje gratis was.
Ik lees, dat mevrouw 2004 een Partnerpasje heeft gekregen, misschien toch een partnerlidmaatschap afgesloten!
Je hebt gelijk, gratis staat inderdaad nergens.
Maar ik maak uit de vraagstelling op dat de vrouw nu het volledige bedrag van de lidmaatschap moet betalen terwijl zij eerst veel minder (of niets) betaalde.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Klacht over opzeggen ANWB-lidmaatschap

Ongelezen bericht door eleven »

Josephien12 schreef:
eleven schreef:[Sorry, kan nergens lezen, dat het pasje gratis was.
Ik lees, dat mevrouw 2004 een Partnerpasje heeft gekregen, misschien toch een partnerlidmaatschap afgesloten!
Je hebt gelijk, gratis staat inderdaad nergens.
Maar ik maak uit de vraagstelling op dat de vrouw nu het volledige bedrag van de lidmaatschap moet betalen terwijl zij eerst veel minder (of niets) betaalde.
Meneer moet gewoon naar een ANWB kantoor gaan en het daar laten oplossen.
De ANWB heeft zoveel verkapte regels, dat het niet een,twee , drie hier te zeggen is.

miss-badeend
Berichten: 29
Lid geworden op: 24 mar 2013 19:47

Re: Klacht over opzeggen ANWB-lidmaatschap

Ongelezen bericht door miss-badeend »

Helaas heb je het te laat opgezegd, is mij ook een keer gebeurd. Was toen ook in de veronderstelling dat het goed was, maar had de opzeggingsbrief niet goed gelezen, stond een jaar later in.
Ik was inmiddels verhuist en had de factuur en herinnering niet gehad, deurwaarder vond me wel.
Maar is goed opgelost door de ANWB, hoefde alleen dat jaar te betalen en de rest werd ingetrokken.

kathy1978
Berichten: 45
Lid geworden op: 06 jan 2006 14:48

Re: Klacht over opzeggen ANWB-lidmaatschap

Ongelezen bericht door kathy1978 »

Iemand hiervoor had het over aan de balie opzeggen maar dat kan helemaal niet. Ik dacht ook wat een drukte aan de telefoon en ik wil het graag gelijk zwart op wit bij zulke opzeggingen. Nou kwam ik daar in Dordrecht bij het kantoor waar ik het ook aangegaan was. Kunnen ze wel een lidmaatschap aanmaken maar niet opzeggen daar. Zeer knullig. Kortom als je dus een dag van te voren opzegt dan heb je niet op tijd bewijs in handen dat je het inderdaad opgezegd heb. Uiteindelijk was ik zo pissig dat het alleen telefonisch kon dat ik op elk mogelijk contact kanaal van de ANWB mijn opzegging heb gedaan. Dus Facebook en hun eigen website waar ik een klacht in kon dienen. Stond wel bij dat het niet voor opzeggingen was maar toch gedaan ivm die enorme drukte aan de telefoon. Ook nog opgezegd via mijnawnb, je persoonlijke pagina met al je gegevens. Het idiote daar is dat je wel kan upgraden, je adres kan wijzigen etc etc maar een opzeg knop hebben ze daar niet. Het lijkt wel of ze gewoon niet willen dat je kan opzeggen. Als er in mijnanwb een opzeg knop zat kan je het daar indienen en gelijk een bevestiging per mail krijgen dat het opgezegd is. Heb je het gelijk zwart op wit. Maar nee, anwb maakt het moeilijk dat het alleen per telefoon kan. Compleet volsslagen achterhaald. Nu ik ben weg, bij de autoverzekering is het goedkoper en kan ook buitenland dekking voor vakantie krijgen. Ik kan het zo instellen dat de uitgebreide europadekking alleen in de zomervakantie is. Dat kost dan 6,95 per maand ipv 4,95. Lekker toch ipv iets van 140 euro voor een heel jaar europa dekking. Ik ga alleen gepland. Je moet het dan een week van te voren aangeven.
Ik denk dat ANWB die verenigingsstructuur met jaarlijks opzeg ronde gauw met opzegging. Mensen pikken dit in de huidige tijd niet meer. Het is ouderwets van de ANWB. Overal kan je na een jaar per maand opzeggen maar de ANWB heeft een uitzonderingspositie. Ook als je halverwege het jaar stopt met je auto zit je er nog aan vast. Ik denk dat als de ANWB zit lost laat de klanten het veel positiever gaan vinden. Ook de communicatie over de pakketveranderingen schoot bij zo'n beetje iedereen in het verkeerde keelgat. Ze denken dat klanten dom zijn. Ik had het pakket europa met 30 dagen vervangend vervoer. Nou werd er verteld voor mij veranderde niets. Zelfde prijs zelfde pakket. Ja ja, niet waar vervangend vervoer is gereduceerd. Dus zelfde prijs minder service. Nu ging ik afgelopen jaar 4 weken op vakantie en vandaar wist ik uit mijn hoofd dat ik 30dagen vervangend vervoer had. Ook doen ze net dat je bij het duurste pakket met 35dagen wel van 21 naar 35dagen vevangend vervoer gaat maar dat is niet zo. Ik had al 30 dagen dus slechts 5 dagen. Kijk dat is geen eerlijke voorlichting. Misschien zou het handiger zijn dat op het pasje een klein schemaatje staat met de services aangevinkt. Nou vanaf 1 januari 4,95 met woonplaats service etc haha

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Klacht over opzeggen ANWB-lidmaatschap

Ongelezen bericht door GJvdZ »

kathy1978 schreef: Nou kwam ik daar in Dordrecht bij het kantoor waar ik het ook aangegaan was. Kunnen ze wel een lidmaatschap aanmaken maar niet opzeggen daar. Zeer knullig.
Niet knullig, want ze hebben het proces zo ontworpen. Het zou knullig zijn als het wel mogelijk had moeten zijn, maar het lukte niet. Nu is het gewoon zo gemaakt om wat extra drempels neer te leggen om op te zeggen. Je moet ook opbellen, zodat men je nog van gedachte kan veranderen. Perfect proces.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Klacht over opzeggen ANWB-lidmaatschap

Ongelezen bericht door tenormin »

kathy1978 schreef: Mensen pikken dit in de huidige tijd niet meer. Het is ouderwets van de ANWB. Overal kan je na een jaar per maand opzeggen maar de ANWB heeft een uitzonderingspositie.
En andere clubs dan, de hockey, de voetbal, tennis club, noem maar op: die kan men toch ook alleen per jaar opzeggen? Die draaien ook op betalende leden, toch? De ANWB is een club en belangrijk, leest en volgt men de voorwaarden op ; wat is er mis mee om op tijd op te zeggen? Hou me ten goede, 't blijft een log apparaat maar deze club heeft die regels nou eenmaal zo in hun voorwaarden. In de eerste plaats: er is niemand die je dwingt een lidmaatschap af te sluiten. Als men nu nog niet weet dat de dwingende datum: opzeggen voor 15 november is; nou, dan weet ik het ook niet meer.

Gesloten