LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Klacht over opzeggen ANWB-lidmaatschap

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Sultan03
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 apr 2016 12:24

Re: Klacht over opzeggen ANWB-lidmaatschap

Ongelezen bericht door Sultan03 »

garjet schreef:Beste Radar,

ik heb vandaag een incasso ontvangen van het bedrijf TKB welke de incasso verzorgt voor inning van de lidmaatschapgelden. Het bedrag € 133.77. Volgens TKB is het een laatste aanmaning omdat er op de vorige aanmaningen niet is gereageert.

Ik heb TKB gebeld met de melding dat wij in februari 2013 zijn verhuisd naar het huidige adres en dat het een verwerkingsfout van de anwb betreft. TBK wil bewijs zien in de vorm van een bevestiging van adres wijziging. Aangezien bij de verhuizing ook nieuwe computers zijn aangeschaft is de bevestigingmail van adreswijziging niet meer beschikbaar. Je mag er, mijn inziens, van uit gaan dat als er een bevestiging is geweest op de adreswijzing van het systeem van anwb dat het dan ook in orde is. helaas blijkt nu dat dit niet waar is. Hoe lang moet je dan zoiets wel niet gaan bewaren?

De Anwb gebeld maar die doen geen zaken meer met ons omdat het geheel bij TKB ligt.
Als u op wilt zeggen dan kan dat per 2015.

Feitelijk staat de anwb te vertellen dat hun systeem een fout maakt, vervolgens zitten hun medewerkers te slapen want niemand kijkt even in de betaal historie om dan ook nog ambtenaristisch bezig te gaan met je moet alles betalen ( vooral wat wij fout hebben gedaan) en dat mag je aankomend jaar ook nog even doen!!!

beste forum leden? iemand tips om uit deze geldklopperij toestand te komen?
Hallo,

Wij hebben precies hetzelfde probleem! Vorig jaar in juni 2015 zijn wij verhuisd. Adreswijziging is doorgegeven in juli 2015. ANWB heeft dit dus niet verwerkt! Je krijgt hiervan ook geen bevestiging mee. Nu moeten wij ook een bedrag van 133, 74,- betalen. Schandalig dit!

Quark
Berichten: 800
Lid geworden op: 20 feb 2007 22:46

Re: Klacht over opzeggen ANWB-lidmaatschap

Ongelezen bericht door Quark »

Zoals ik al eerder heb genoemd, zorg dat je na een gesprek een mail of een ander soort contact een schriftelijke bevestiging krijgt. Houd dit zelf ook in de gaten en neem zondig weer contact op, ga naar de winkel maar zorg dat je dit krijgt.

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: Klacht over opzeggen ANWB-lidmaatschap

Ongelezen bericht door CB »

Of installeer onderstaande app op je mobiele telefoon. Dan worden al je gesprekken opgenomen en de belangrijke bewaar je. Het bevalt mij zo goed, dat ik de pro versie heb aangeschaft.

https://play.google.com/store/apps/deta ... callrecord

Piet Piraat
Berichten: 27
Lid geworden op: 26 feb 2009 18:42

Re: Klacht over opzeggen ANWB-lidmaatschap

Ongelezen bericht door Piet Piraat »

Het zijn boeven: jaren geleden had ik een gezinsrechtsbijstand verzekering afgesloten via ANWB uniegarant. Toen ik er gebruik van wilde maken betreffende medische nalatigheid van een ziekenhuis voor mijn dochter die blind is geraakt, werd mij zowel telefonisch als schriftelijk medegedeeld door ANWB unigarant dat ik een gezinsrechtsbijstand verzekering had afgesloten voor alleenstaanden! Hoe verzinnen ze het?! Hoe kan je nou in je eentje een gezin zijn. Dus daar zaten we dan! De maatschappelijk werkster van het blindeninstituut had het nog geprobeerd, maar ook zij kreeg NUL op het request. Het zijn wat mij betreft regelrechte aasgieren. V.w.b. pechhulp zit ik bij Allianz Globance assistance. Ik betaal premie per maand, het is stukken goedkoper, ik mag per maand opzeggen en de wachttijd voor hulp is hetzelfde als bij de ANWB. Wat ik betaalde bij de ANWB voor alleen woonplaats + v.v. auto, betaal ik bijna hetzelfde bij Alliance én ik krijg er hulp Europa bij. Je bent een dief van je eigen portemonnee bij de ANWB!

elenpe
Berichten: 19
Lid geworden op: 25 dec 2014 11:32

Re: Klacht over opzeggen ANWB-lidmaatschap

Ongelezen bericht door elenpe »

Wij hebben onze caravan verkocht en ik heb toen de caravanhulp en de KCK telefonisch opgezegd.
Binnen een paar dagen een bevestiging met de berekening van de betaalde kosten over de rest van de looptijd.

Binnen 2 weken waren die kosten gerestitueerd.

Appie83
Berichten: 489
Lid geworden op: 12 jun 2014 15:26

Re: Klacht over opzeggen ANWB-lidmaatschap

Ongelezen bericht door Appie83 »

Piet Piraat schreef: V.w.b. pechhulp zit ik bij Allianz Globance assistance. Ik betaal premie per maand, het is stukken goedkoper, ik mag per maand opzeggen en de wachttijd voor hulp is hetzelfde als bij de ANWB. Wat ik betaalde bij de ANWB voor alleen woonplaats + v.v. auto, betaal ik bijna hetzelfde bij Alliance én ik krijg er hulp Europa bij. Je bent een dief van je eigen portemonnee bij de ANWB!
De pechhulpverlening van een verzekeringsmaatschappijen of dealer is vaak goedkoper maar de service van de ANWB is vaak veel beter als je pech hebt. Laatst mijn accu leeg, bel de pechhulp van de dealer. Komt er een bergingswagen voorrijden :shock: . Hij had wel een starthulp bij zich en gelukkig was de accu alleen maar leeg en niet overleden, anders was de auto weggesleept.
Week later problemen bij de buurman, blijkbaar lid van de ANWB. Auto stuk en tja die heeft hij nodig om zijn marktkraam te vervoeren. Helaas reparatie was niet mogelijk.... Oh geen probleem... hup marktkraam achter het ANWB busje, werd ook nog even een lichtbalk aangehangen (de eigen verlichting van de marktkraam was een kermisattractie) en op naar het centrum. 8)

A.T
Berichten: 46
Lid geworden op: 25 jun 2013 12:43

Re: Klacht over opzeggen ANWB-lidmaatschap

Ongelezen bericht door A.T »

We zijn jarenlang lid geweest van de ANWB, uiteindelijk de reis en kredietbrief af op gezegd bij een kantoor van de ANWB, ze bleven geld van de rekening af trekken elk jaar hebben we op nieuw, zo is het jaren door gegaan tot we alles gestopt hebben, wij nooit nooit weer lid van de ANWB.
Wat er gezegd is over de ANWB staan we helemaal achter.

Zo maken bedrijven zich zelf uiteindelijk kapot.

taxikemperman
Berichten: 631
Lid geworden op: 08 jun 2005 16:51

Re: Klacht over opzeggen ANWB-lidmaatschap

Ongelezen bericht door taxikemperman »

1-1-16 mijn prive auto helaas naar de sloop moeyen brengen.
Te laat dus om mijn lidmaatschap op te zeggen.
Toch gebeld.
Dame aan de lijn vol begrip en stelde voor om alle diensten (ww service woonplaats, binnen- en buitenland, vervangend vervoer binnen- en buitenland) te cancellen met uitzondering van het lidmaatschap.
Hierdoor bleven mijn credits (platinum) dan bestaan en hoef ik bijna niets te betalen.
Binnen twee weken alles netjes geregeld en teveel betaalde geld retour.
Zo kan het dus ook

Quark
Berichten: 800
Lid geworden op: 20 feb 2007 22:46

Re: Klacht over opzeggen ANWB-lidmaatschap

Ongelezen bericht door Quark »

A.T schreef:We zijn jarenlang lid geweest van de ANWB, uiteindelijk de reis en kredietbrief af op gezegd bij een kantoor van de ANWB, ze bleven geld van de rekening af trekken elk jaar hebben we op nieuw, zo is het jaren door gegaan tot we alles gestopt hebben, wij nooit nooit weer lid van de ANWB.
Wat er gezegd is over de ANWB staan we helemaal achter.

Zo maken bedrijven zich zelf uiteindelijk kapot.
Beetje een raar verhaal dat er nog jaren geld van uw rekening wordt afgeschreven, getuigd volgens mij ook van laksheid van uw kant.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Klacht over opzeggen ANWB-lidmaatschap

Ongelezen bericht door GJvdZ »

A.T schreef:We zijn jarenlang lid geweest van de ANWB, uiteindelijk de reis en kredietbrief af op gezegd bij een kantoor van de ANWB, ze bleven geld van de rekening af trekken elk jaar hebben we op nieuw, zo is het jaren door gegaan tot we alles gestopt hebben, wij nooit nooit weer lid van de ANWB.
Wat er gezegd is over de ANWB staan we helemaal achter.

Zo maken bedrijven zich zelf uiteindelijk kapot.
ANWB is geen bedrijf maar een vereniging.

KittyR
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 aug 2016 16:45

Re: Klacht over opzeggen ANWB-lidmaatschap

Ongelezen bericht door KittyR »

Hallo wij hebben hetzelfde meegemaakt.

Graag wil ik daarom ook mijn ongenoegen uitten met betrekking tot de anwb. In augustus vorig jaar heb ik mijn adres gewijzigd en 2 verzekeringen opgezegd namelijk de doorlopende reisverzekering en de wegenwachthulp. Tot mijn verbazing ben ik sinds kort geconfronteerd met het uiterst zeer klant onvriendelijke TKB. De wegenwachthulp zou niet zijn betaald, terwijl deze tegelijk opgezegd is en met betrekking tot herinneringen heb ik deze nooit van de ANWB mogen ontvangen. Terwijl ik wel de doorlopende reisverzekering opzegging op het nieuwe adres heb ontvangen. Ik heb met de anwb contact gehad en deze kunnen niets meer doen? uit handen gegeven, zo ga je toch niet met klanten om! Daarnaast blijk ik 2x in het systeem voor te komen met 1x de juiste Voor en Achternaam en 1 x met geen juiste voornamen. Ik heb dit bij TKB aangegeven en ze zouden het navragen en terugbellen, niets mee gebeurd en extra incasso kosten erop gekregen. Ze zeggen dat dit niet in hun systeem staat en ik dit verhaal verzin. Gevraagd om de gesprekken terug te luisteren maar ze geven aan dat ze niet opnemen, omdat ze anoniem bellen (met opzet) kan KPN het ook niet achterhalen. Ik ben geen wanbetaler en betaal alles keurig op tijd maar door dit handelen ben ik nu 150,- kwijt, terwijl wanneer ze de post gewoon goed gestuurd zouden hebben ( zoals de doorlopende reisverzekering dit niet had gehoeven. Ik ben hier zo boos over! Onnodig geld klopperij. Al met al is mijn conclusie dat ik nooit meer iets van de ANWB en of Unigarant zal afnemen en iedereen zal ontraden dat ook te doen. Op internet staan voldoende dezelfde casu. Jammer dat ze zo met klanten omgaan.

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: Klacht over opzeggen ANWB-lidmaatschap

Ongelezen bericht door sacredfour »

Als je die 150 euro niet had betaald dan was je minder kwaad geweest. Waarom heb je in godsnaam een onverschuldigde betaling gedaan?

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Klacht over opzeggen ANWB-lidmaatschap

Ongelezen bericht door GJvdZ »

KittyR schreef: Jammer dat ze zo met klanten omgaan.
Jammer dat mensen niet weten dat ze geen klant zijn, maar lid van de vereniging. Als het beleid je niet aanstaat kan je actief lid worden om zo het beleid te wijzigen: http://www.anwb.nl/over-anwb/vereniging ... dsraadslid

ids30postma
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 sep 2016 11:33

Re: Klacht over opzeggen ANWB-lidmaatschap

Ongelezen bericht door ids30postma »

Ik zou tegen iedereen zeggen die een brief krijg van TKB incasso , let op het bedrag. De wettelijke incasso bedrag die incasso bureau mogen hanteren is 15% van het openstaanden bedrag met een minimum van 40€, incassobureau mag hierbij verse geen andere zogenaamde kosten zoals administratieve kosten of verwerkingskosten etc etcinbrekening brengen.
9 van de 10 incassobureau's proberen toch een hogere bedragen in rekening te brengen, NIET BETALEN , het incassobureau via een brief laten weten dat u niet akkoord gaat met de incassokosten en vraag om correcte tarieven, mochten ze hieraan geen gehoor geven dan voor de rechter laten komen, mijn ervaring is dat de incasso bureau het laat afweten omdat ze weten dat ze geen gelijk krijgen bij de rechter

robvantol
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 mar 2017 10:36

Re: Klacht over opzeggen ANWB-lidmaatschap

Ongelezen bericht door robvantol »

Wij hebben dezelfde ervaring, opgezegd, men zegt niets ontvangen te hebben, men schrijft automatisch af teruggeboekt en direct mail verstuurd waarop ook niet wordt gereageerd. Na 4 maanden stuurt men weer rekening, wederom mail, nu wel antwoord dat we volgende maand kunnen opzeggen. Wij geven aan dat dat voor ons niet acceptabel is en men draagdoek het direct over aan incassobureau... 40 jaar lid geweest??????

NeoDutchio
Berichten: 12316
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Klacht over opzeggen ANWB-lidmaatschap

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

robvantol schreef:Wij hebben dezelfde ervaring, opgezegd, men zegt niets ontvangen te hebben, men schrijft automatisch af teruggeboekt en direct mail verstuurd waarop ook niet wordt gereageerd. Na 4 maanden stuurt men weer rekening, wederom mail, nu wel antwoord dat we volgende maand kunnen opzeggen. Wij geven aan dat dat voor ons niet acceptabel is en men draagdoek het direct over aan incassobureau... 40 jaar lid geweest??????
U had beter even de voorgaande 4 bladzijdes kunnen lezen alvorens te reageren. U zegt opgezegd te hebben, maar heeft u daar bewijs van? En heeft u bericht gehad dat het lidmaatschap is opgezegd? Waarom denkt iedereen dat opzeggen hetzelfde is als een briefje sturen, of een belletje doen. Overal worden fouten gemaakt, maar waarom niet even de controle doen als u opgezegd denkt te hebben?

Lengte van uw lidmaatschap heeft nergens mee te maken, of iemand 1 jaar lid is, of 40, de regels zijn hetzelfde.

Gesloten