Klachten over bewindvoerder Finta Bewind uit Meppel

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
TK21
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 nov 2019 14:24

Re: Klachten over bewindvoerder Finta Bewind uit Meppel

Ongelezen bericht door TK21 »

Wij waren op 28 Oktober bij de rechtbank voor de derde keer om weg te gaan bij FINTA, zij hebben nu 2 keer allelei leugens over onze verteld dat wij maken nieuwe schulden dat wij stom zijn en niet luisterd, gebruiken prive medische gegevens te krijgen WAT ZIJ willen, niet zeggen dat zij fouten maken zoals dwang bevel bij de GBLT, verkeerd bedrijven betalen zo nieuwe schulden komen bij de juist bedrijven, zeggen dat wij CURATELE hebben om dingen te blokkeren, stoppen en starten abonnementen, mensen dood verklaren aan Ziggo om een abonement te stoppen, alles tekenen in onze namen met GEEN toestemming, plaatsen onze op CURATELE BEWIND REGISTER met verhaal dat wij ZWAAR BEPERKT ZIJN, GEEN medicatie of reis kosten voor ziekenhuis bezoeken toen Ik ben chronische ziek, Spelletjes doen met GGZ toen ik geen klant ben bij hun meer, heven GEEN bewijs te geven aan de rechtbank omdat zij ZO profeesionelle zijn en alles goed is, GEEN MAANDELIJKS OVERZICHTEN, GEEN SCHULDEN LIJSTEN OF OVERZICHTEN GEVEN, GEEN VERANTWOORDING GEZIEN OF GETKEND. Wij hebben vaak bewijs dat ZIJ fouten maakt en dingen niet betaald maar zij willen niet antwoorden. Bellen krijgen wij verhalen dat de bewindvoerder is ziek of op vakantie, dat alles fout is gegaan door onze, geld is kwijt, geld is gekregen door hun in onze namen maar wij zien niets van en FINTA zeggen dat derde partijen zoals gemeente of belastingdienst liegd en dat zij GEEN GELD HEBBEN GEHAD. Onze gezondheid gaat achteruit en de huisarts heeft de Sociaal team binnen gebracht en FINTA maakt afspraken en nu brekt deze afspraken en nu negeerd onze, begeleiding die zit tussen onze en hun door slecht communicatie, gemeente en huisarts. FINTA kunnen niemand vertrouwen zij geven meer stress en mensen krijgen geen inzicht in hun finanicien, geld is gevraagd overal in de naam van de klant toen je weet niet voor wat of waarom omdat de klant heeft NOOIT toestemming of handtekening te geven. Leugens, verhalen, spelletjes en meer problemen en stress is alles wat FINTA geeft. Wij moeten 4 weken wachten voor de uitspraak of gaan wij in hoger beroep met advocaat. (Onaardig taalgebruik verwijderd ^SI)

Petra001
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 dec 2019 12:35

Re: Klachten over bewindvoerder Finta Bewind uit Meppel

Ongelezen bericht door Petra001 »

Hallo...

Ik las het bericht van Finta bewindvoerder en ik heb eigenlijk gewoon een vraag. Hoe start ik een gelijkwaardige topic op, want ik heb ook problemen met mijn curator die de pan uit reizen en het ergste is ik ben echt "ziek" echt "ziek" zelfs zo erg dat ik uiit het leven wilt stappen en sta met mijn rug tegen de muur.

Ik kan verder niet veel zeggen over Finta, maar een gewaarschuwd persoon telt voor 2 en die ga ik dan beslist niet de hand schudden voor een samenwerking. Nu is mijn wel opgevallen dat de meeste bewindvoerders/curators een leuke babbel hebben, maar puntje bepaald zijn het monsters.

PvR

Berteman
Berichten: 476
Lid geworden op: 24 mei 2017 18:05

Re: Klachten over bewindvoerder Finta Bewind uit Meppel

Ongelezen bericht door Berteman »

De organisaties die bestaan van bewindvoering zijn er niet omdat ze zo begaan zijn met hun klanten maar het gaat puur om de inkomsten. De kosten die aan de bewindvoeringbureaus worden betaald, liegen er soms niet om.

Sinds twee jaar ben ik bewindvoerder voor een familielid. Wanneer de zaken op orde zijn, dat kost dat niet meer dan een half uurtje per maand: checken of de vaste lasten zijn betaald en af en toe een rekening betalen. De jaarlijkse verantwoording die bij de rechtbank moet worden aangeleverd kost een uurtje, een machtiging bij de rechtbank vragen voor bijzondere, grote uitgaven is ook het werk niet.

Mijn advies bij bewindvoering: vraag een familielid of een goede bekende die je vertrouwd of die bewindvoerder wil worden en laat dat vastleggen bij de rechtbank. En als het goed is, doen zij dat zonder dat zij een vergoeding eisen. Voor een familielid of goede bekende doe je dat gewoon.

robbie112
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 aug 2020 16:19

Re: Klachten over bewindvoerder Finta Bewind uit Meppel

Ongelezen bericht door robbie112 »

Ook ik heb enorme problemen ondervonden bij deze bewindvoerder. Om in hun bewind terecht te komen is zeer makkelijk, maar om er weer uit te komen is als een gevangenisuitbraak.

Finta bewind doet er werkelijk alles aan om je in hun bewind te houden, zodat je geld voor hun bedrijf oplevert. Ik zit nu drie jaar bij hun onder beschermingsbewind en er zijn door de jaren heen meerdere fouten gemaakt. Deze fouten hebben ervoor gezorgd dat er aanzienlijke bedragen, zijn verdampt die gebruikt hadden kunnen worden voor de aflossing van schulden. Het lijkt wel of ze je bewust langer in de schulden willen houden, zodat het gerechtvaardigd wordt om je in hun bewind te houden en ze geld over je rug kunnen verdienen. Het maakt niet uit hoe je het verwoord or welke argumenten je geeft, ze willen je koste wat het kost behouden en laten je niet gaan. Ook de drive en motivatie om je zo snel mogelijk schuldvrij te krijgen, is geheel niet aanwezig bij Finta bewind. Ze leunen achterover terwijl je zelf overal achteraan moet en van alles moet regelen, maar wel maandelijks de bewindvoerders kosten innen.

Ook de gebrekkige vorm van communicatie is schijnend bij Finta. Ik snap dat sommige cliënten, geen behoefte hebben aan betrokken worden en op de hoogte gehouden worden, maar als een cliënt aangeeft dat dit belangrijk voor hem is, wordt dat in de wind geslagen en moet je overal zelf achter komen, en dan is het al meestal te laat als er fouten worden, en zijn gemaakt.

Kortom het is dweilen met de kraan los bij deze bewindvoerder en ik geef dan ook het dringende advies, om nooit bij deze bewindvoerder in beschermingsbewind te gaan. Laat je goed informeren vooraf over welke bewindvoerder een goede staat van dienst heeft en een goede reputatie M.B.T het zo snel en zo effectief mogelijk oplossen van je financiële situatie. Ik weet uit een lange eigen ervaring inmiddels, dat dit Finta bewind absoluut niet is. Ik geen nogmaals het dringende advies om zo ver mogelijk bij Finta bewind uit de buurt te blijven

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Klachten over bewindvoerder Finta Bewind uit Meppel

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

De persoon die deze geregeld heeft mag voor jou een nieuwe zoeken en vraag of alle foute bedragen even terug gestort worden zodat je schulden lager zullen worden.

Lady1234
Berichten: 26913
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Klachten over bewindvoerder Finta Bewind uit Meppel

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U had allang bij de kantonrechter een klacht kunnen indienen en een nieuwe bewindvoerder kunnen vragen.

robbie112
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 aug 2020 16:19

Re: Klachten over bewindvoerder Finta Bewind uit Meppel

Ongelezen bericht door robbie112 »

Lady1234 schreef:
06 aug 2020 18:54
U had allang bij de kantonrechter een klacht kunnen indienen en een nieuwe bewindvoerder kunnen vragen.
Daar ben ik mee bezig. Voor de tweede keer inmiddels. De eerste klacht en aanvraag dateert van 2018, toen ik ong 1 jaar bij Finta onder bewind stond. De rechter ging hier helaas niet in mee, omdat die het te vroeg vond.

Ik hoop dat hij/zij er inmiddels anders over denkt en met mijn verzoek instemd.

Finta
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 aug 2020 08:27

Re: Klachten over bewindvoerder Finta Bewind uit Meppel

Ongelezen bericht door Finta »

Beste Robbie112, op basis van jouw naam kunnen wij niet herleiden welke medewerker jij hebt gesproken of wie jouw contactpersoon is. Wij willen je dan ook vragen om contact met ons op te nemen zodat we kunnen onderzoeken waar jij tegenaan loopt.
Het spijt ons te lezen dat je een anonieme klacht hebt geschreven via een forum. Finta bewind staat voor open communicatie en klanttevredenheid vinden wij belangrijk. Finta Bewind is er, ondanks dat de persoonlijke situatie het niet altijd toe laat, om cliënten een financieel stabiele toekomst te bieden.
Graag horen we van jou in een persoonlijk gesprek. Neem je contact met ons op?

HansdenVB

Re: Klachten over bewindvoerder Finta Bewind uit Meppel

Ongelezen bericht door HansdenVB »

Finta schreef:
20 aug 2020 08:33
Beste Robbie112, op basis van jouw naam kunnen wij niet herleiden welke medewerker jij hebt gesproken of wie jouw contactpersoon is. Wij willen je dan ook vragen om contact met ons op te nemen zodat we kunnen onderzoeken waar jij tegenaan loopt.
Het spijt ons te lezen dat je een anonieme klacht hebt geschreven via een forum. Finta bewind staat voor open communicatie en klanttevredenheid vinden wij belangrijk. Finta Bewind is er, ondanks dat de persoonlijke situatie het niet altijd toe laat, om cliënten een financieel stabiele toekomst te bieden.
Graag horen we van jou in een persoonlijk gesprek. Neem je contact met ons op?
Als jullie zo'n fan zijn van open communicatie lees de hele reeks klachten dan even en reageer stuk voor stuk inhoudelijk en niet alleen op de laatste persoon.

Zen0
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 apr 2021 08:14

Re: Klachten over bewindvoerder Finta Bewind uit Meppel

Ongelezen bericht door Zen0 »

Pff finta bewind was k toen k 18 jaar was maar nooit in dat grapje van bewindvoering gestonken, maar ja als je dakloos bent denk je niet helder. Loop er nu al ruim 6 jaar bij begin met mijn eerste contact persoon Daniella ging alles gwn goed, niks op aan te merken, ben zelfs schulden vrij geweest. Alleen had op straat een beste rekening staan, dus ik met me goeie gedrag netjes gemeld. Bij Finta zeiden ze dat ze me met straat schulden niet konden of willen helpen. Wou zelfs me spaargeld ervoor opofferen maar nee dat kon ook niet dus toen heb ik me maar weer in de nesten moeten werken en nu loop k gezellig al 6 jaar bij ze rond en wie weet hoe lang nog. Ondertussen staan de schulden op straat nog en probeer k het zelf op mijn manier recht te trekken. Niet dat dat de goede weg is maar van Finta krijg k ook weinig hulp net zoals ik hier al vaker lees. Geld is er wel maar je krijgt een nee. Mijn 2de contact persoon heet Mariska, maar dat is ook alles wat k weet. Heb haar nog nooit gezien. Mariska als je dit leest: bell me en laat je zien want als k jouw moet bellen ben k nog wel even bezig om je te pakken te krijgen, maar k probeer het om stipt negen nog een keer (btw e-mailen duurt lang lang).

[Leestekens en hoofdletters toegevoegd door mod.]

D34M0N
Berichten: 587
Lid geworden op: 04 mei 2019 23:54

Re: Klachten over bewindvoerder Finta Bewind uit Meppel

Ongelezen bericht door D34M0N »

@Zen0:
Natuurlijk helpt een bewindvoerder niet met straat schulden. Jij verwacht dat de bewindvoerder een betalingsregeling gaat treffen met de drugsdealers die nog geld van jou tegoed hebben? :lol:

Gesloten