Klachten over bewindvoerder Finta Bewind uit Meppel

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
kolonel01
Berichten: 14
Lid geworden op: 25 jul 2017 14:59

Klachten over bewindvoerder Finta Bewind uit Meppel

Ongelezen bericht door kolonel01 »

Hallo, ik heb al enige tijd beschermingsbewind, maar heb nog geen goede gevonden, de bewindvoerder die ik eerst had, deed helemaal niks en kreeg ik ook geen reacties meer op mijn vragen, heb toen ontslag aangevraagd bij de rechtbank en ook met succes geregeld.

Dacht toen dat ik een goede bewindvoerder zou krijgen, maar daar ben ik wel van koude kermis thuis gekomen.

Finta Bewind zijn echt heel erg, ze beloven van alles maar komen niks na.
En al is er voldoende geld dan laten ze je nog zitten als je iets vraagt, zoals een Bed, daar heb ik ruim 2 maanden op moeten wachten.

Finta Bewind zorgt er ook voor dat de schulden oplopen in plaats van stabiliseren, en wat nog erger is eigenlijk ze verrekenen extra kosten die door middel van aanmaning en dwangbevel met afgeloste bedragen, en daar bedoel ik mee dat ze het bedrag wat al is afgelost is te verlagen om zo de bij gekomen kosten weg te moffelen.

Ik heb Finta Bewind vele malen gevraagd van waarom ze dat doen, maar krijg tot op heden er geen reactie op, ik heb ze toen ook laten weten dat ik aangifte zal gaan doen bij de politie want het is niet de manier van schulden bij houden, het is een vorm van fraude en verduistering in mijn ogen.

Ook heb ik inmiddels al weer ontslag aangevraagd bij de rechtbank, want met deze bewindvoerder wil ik niet verder.

Finta Bewind doet echt moeilijk als ik extra geld vraag voor echt noodzakelijke dingen zoals het bed en nu weer schoenen, ja je leest het goed, ik krijg geen extra geld voor nieuwe schoenen, mijn schoenen zijn volledig versleten en kan dus ook niet meer mijn boodschappen doen.

Kan toch moeilijk op sokken naar de supermarkt lijkt me, maar Finta Bewind heeft daar geen boodschap aan, ik kan pas eind augustus extra geld krijgen omdat er volgens hun geen geld is, maar er staar ruim voldoende geld op de rekening, ze zeggen dat het nodig is voor vaste lasten, maar wat nu op de rekening staat kan wel 2 maanden vaste lasten van betaald worden, en dan is volgens Finta Bewind er nog steeds geen geld.

Heb dit uiteraard ook gemeld bij de rechtbank, maar helaas gaat daar weer een lange tijd overheen voordat ontslag voor Finta Bewind geregeld is, ondertussen zit ik wel in de ****.

Finta Bewind houdt dus totaal geen rekening met de gezondheid, ik moest maar rustig aan doen en verder niet zeuren, maar daar laat ik het dus niet bij zitten.

Volgens Finta Bewind moest ik maar naar de kringloop of kledingbank voor andere schoenen, maar aangezien ik lichamelijk klachten heb en daar ook voor behandeling bij het ziekenhuis loop, blijft Finta Bewind mij op alle fronten tegen werken.

Ik wil dan ook graag weten of er nog meer mensen klachten hebben over Finta Bewind zodat we misschien onze krachten samen kunnen bundelen om F B aan te laten pakken.

Beschermingsbewind behoort de mensen te beschermen en niet dwars te zitten, maar Finta Bewind is maar op 1 doel uit en dat is rijk worden over de rug van mensen zoals ik, en totaal geen rekening houdt met de situatie.

Heb inmiddels al contact met een nieuwe bewindvoerder en die vindt het ook schandalig dat Finta Bewind zo met mensen om gaan en volgens de nieuwe bewindvoerder mag en kan dit ook niet zoals Finta Bewind het doet.

Ik hoop maar dat de rechter er ook zo over denkt, want dit is onmenselijk hoe ik door Finta Bewind wordt behandeld.

Het contact met Finta Bewind is ook beperkt tot maximaal 1 keer per week mailen, dus als ik vragen heb kan ik die pas stellen op de opgelegde mail dag, ook dit is belachelijk voor woorden.

Ik ga er eerlijk gezegd aan kapot, maar Finta Bewind heeft daar geen boodschap aan, ik moet maar wachten tot eind augustus voordat ik nieuwe schoenen kan kopen, dus tot die tijd moet ik op sokken de straat op of ruim een maand niet naar buiten gaan.

Is toch te gek voor woorden?

Dat Finta Bewind dit zo maar kan doen daar kan ik niet bij, en als ik er een klacht over in wil dienen dan is dat niet bespreekbaar met Finta Bewind.

Zijn er dus nog meer mensen die bij Finta Bewind zitten en ook klachten hebben, dan hoor ik dat graag zodat ik dat tijdens de zitting bij de rechtbank in mijn verhaal mee kan nemen.

De eerste bewindvoerder dacht er ook weg mee te kunnen komen, maar die is ontslagen en is ontheven van bewindvoerder zijn, andere mensen die ook bij hem onder bewind stonden zo 20 mensen hebben ook de gelegenheid gekregen om andere bewindvoerder te zoeken.

Zie graag reactie tegemoet, die ook problemen hebben met Finta Bewind.

Heb de bovenstaande tekst aan moeten passen omdat Finta Bewind met een aangetekende brief dreigt met aangifte te doen bij de politie, Finta Bewind is op dus op deze manier bezig om mij de mond te snoeren, Finta Bewind heeft mij gevraagd om alles weg te halen, maar dat weiger ik, waarheid mag gezegd worden lijkt me.
Laatst gewijzigd door kolonel01 op 16 aug 2017 18:06, 2 keer totaal gewijzigd.

kolonel01
Berichten: 14
Lid geworden op: 25 jul 2017 14:59

Re: Klachten over bewindvoerder Finta Bewind uit Meppel

Ongelezen bericht door kolonel01 »

Hallo breien

dat heb ik inmiddels ook al gedaan hoor, en ook zoals ik al zei ontslag aangevraagd bij de rechtbank, maar de problemen lossen zich dan niet direct op helaas.

atlas1302

Re: Klachten over bewindvoerder Finta Bewind uit Meppel

Ongelezen bericht door atlas1302 »

kolonel01 schreef:Hallo breien

dat heb ik inmiddels ook al gedaan hoor, en ook zoals ik al zei ontslag aangevraagd bij de rechtbank, maar de problemen lossen zich dan niet direct op helaas.
Wat is dat allemaal met die bewindvoerders, mijn moeder heeft sinds een paar jaar er ook een toegewezen. Als zoon krijg ik nooit directe antwoorden van deze man, als ik vraag bijv. wie de jaarstukken van inkomsten en uitgaven hebben gecontroleerd wenst hij daar niet over te spreken, komt u maar een keer langs want u stelt wel heel veel vragen in een keer.

Mijn openingsdagen zijn: maandag, woensdag en vrijdag van 09.00 - 16.00 / 13.00 - 14.00 hebben we lunch tijd. intussen tijd blijkt dat er gewisseld van persoon dit gaat uit van Humanitas die de regie hebben. Je krijgt daar nooit een vinger achter dat is zo dicht getimmerd dat alleen een rechter uitspraken kan doen, maar dat moet van mijn moeders kant afkomen en die is zo dement als wat. Dus de bewindvoerder kan eigenlijk doen en laten wat hij wil, hij zal bij het verlaten van de huurwoning van mijn moeder de stichting wel hebben blij gemaakt door de hele boel te renoveren.

Het huisje van 55 jaar oud moet toch in de oorspronkelijke en originele staat worden terug gebracht, ik heb 4 jaar geleden offerte`s gezien ...ik dacht dat ik van mijn stoel viel. Ik had graag de bewindvoerder van mijn moeder geworden om de zaken perfect te regelen, helaas door invloeden van buiten af is dat niet gelukt en mijn moeder is eigenlijk in een positie gemanoefreerd waar ze zelf geen weet van had.

Ik denk eigenlijk dat er gewoon negatief saldo op haar rekening is en dat elke maand haar inkomsten worden opgeslokt, ik sta er een beetje aan de zijlijn naar te kijken en verwonder me er over dat het allemaal maar zo kan. Dus ik kan TS wel begrijpen!

Mark1992
Berichten: 548
Lid geworden op: 24 nov 2015 16:46

Re: Klachten over bewindvoerder Finta Bewind uit Meppel

Ongelezen bericht door Mark1992 »

Ik zie inderdaad vaker berichten dat bepaalde bewindvoerders hun taak niet correct uitvoeren. Erg jammer om te zien. Het zou beter zijn dat bewindvoerders op begeven moment het beroep niet meer mogen uitvoeren als personen keer op keer niet correct geholpen worden. Zij hebben namelijk geen bewindvoerder voor het plezier.

kolonel01
Berichten: 14
Lid geworden op: 25 jul 2017 14:59

Re: Klachten over bewindvoerder Finta Bewind uit Meppel

Ongelezen bericht door kolonel01 »

Klopt helemaal, bewindvoerders zouden harder aangepakt moeten worden en zeker als ze niet de belangen van de mensen na streven, hier hebben ze namelijk wel voor ingestemd toen ze bewindvoerder werden.

Echter moet ik ook zeggen, bij de rechtbanken moet het ook anders vindt ik, want ik heb deze bewindvoerder gekregen, maar bewindvoerder hoefde niet eens op de zitting aanwezig te zijn, dus in mijn ogen worden ze ook niet altijd door de rechtbank gecontroleerd.

Mijn eerste bewindvoerder, mag ook geen taken meer uitvoeren als bewindvoerder, dat is door de rechtbank uitgesproken toen ontslag ook toegekend werd, dus dat is ook wel weer goed aan de rechtbank om daar meteen korte metten mee te maken.

ASH/15
Berichten: 23
Lid geworden op: 15 jun 2017 15:46

Re: Klachten over bewindvoerder Finta Bewind uit Meppel

Ongelezen bericht door ASH/15 »

Beste kolonel en anderen die op deze topic reageren:

Willen jullie de enquête over bewindvoerders invullen? Zo krijg ik er meer zicht op en kan er centraal iets tegen niet functionerende bewindvoerders gedaan worden!
Laatst gewijzigd door Radar op 27 jul 2017 11:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast door moderator: mailadres weggehaald

atlas1302

Re: Klachten over bewindvoerder Finta Bewind uit Meppel

Ongelezen bericht door atlas1302 »

ASH/15 schreef:Beste kolonel en anderen die op deze topic reageren:

Willen jullie de enquête over bewindvoerders invullen? Zo krijg ik er meer zicht op en kan er centraal iets tegen niet functionerende bewindvoerders gedaan worden!

[email protected]
Ik kan helaas niet voor mijn moeder spreken dat moet van haar uitgaan, ik had anders de enquête graag ingevuld.

kolonel01
Berichten: 14
Lid geworden op: 25 jul 2017 14:59

Re: Klachten over bewindvoerder Finta Bewind uit Meppel

Ongelezen bericht door kolonel01 »

ASH/15 schreef:Beste kolonel en anderen die op deze topic reageren:

Willen jullie de enquête over bewindvoerders invullen? Zo krijg ik er meer zicht op en kan er centraal iets tegen niet functionerende bewindvoerders gedaan worden!

[email protected]
Ik heb hem net terug gestuurd naar je :D

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Klachten over bewindvoerder Finta Bewind uit Meppel

Ongelezen bericht door moederslink »

atlas1302 schreef:........
Wat is dat allemaal met die bewindvoerders, mijn moeder heeft sinds een paar jaar er ook een toegewezen. Als zoon krijg ik nooit directe antwoorden van deze man..........

Ik had graag de bewindvoerder van mijn moeder geworden om de zaken perfect te regelen, helaas door invloeden van buiten af is dat niet gelukt en mijn moeder is eigenlijk in een positie gemanoefreerd waar ze zelf geen weet van had........

Ik denk eigenlijk dat er gewoon negatief saldo op haar rekening is en dat elke maand haar inkomsten worden opgeslokt, ik sta er een beetje aan de zijlijn naar te kijken en verwonder me er over dat het allemaal maar zo kan...........
@atlas1302:
TIP: probeer in ieder geval mentor van uw moeder te worden . Ik ken uw omstandigheden niet dus ik weet dan ook niet of dit haalbaar is.
De bewindvoerders hebben maar 1 standaard antwoord voor familie nl : " ik hoef alleen ad kantonrechter verantwoording af te leggen " ( en aan , indien aanwezig , de mentor ).
Haha, geloof mij maar , de kantonrechters hebben echt geen tijd om de stukken van al die bewindvoerders door te spitten.
Als je zelf mentor bent moet de bewindvoerder ook aan jou alles verantwoorden en heb je overal inzage in.
Laatst gewijzigd door moederslink op 28 jul 2017 22:15, 1 keer totaal gewijzigd.

atlas1302

Re: Klachten over bewindvoerder Finta Bewind uit Meppel

Ongelezen bericht door atlas1302 »

Helaas mijn omstandigheden laten het inderdaad niet toe en het is niet haalbaar, maar ik vind het ogelooflijk dat zo`n bewindvoerdertje zich onaantasbaar voelt, ongenaakbaar en super arrogant ''wie doet me wat'' Volgens mij heeft zo`n bewindvoerder nooit contact gehad met de persoon in kwestie , mijn moeder bijvoorbeeld. Hij/zij kan zich dus niet eens inleven hoe verschrikkelijk sommige situaties zijn, hij zou op sommige situaties de pijn toch wat kunnen verzachten of op z`n minst vragen of hij/zij wat zou kunnen betekenen voor de persoon, voor u nieuwe schoenen.
Walchelijk.

Dus veel succes en pak ze aan.

kolonel01
Berichten: 14
Lid geworden op: 25 jul 2017 14:59

Re: Klachten over bewindvoerder Finta Bewind uit Meppel

Ongelezen bericht door kolonel01 »

Helaas heb ik mijn tekst in de topic aan moeten passen omdat Finta Bewind dreigt met aangifte bij de politie, Finta Bewind wil dus op deze manier mij de mond snoeren en de fouten die Finta Bewind heeft gemaakt en nog blijven maken mag niks over na buiten gebracht worden, want Finta Bewind is bang dat hun naam er aan gaat blijkbaar.

Echter laat ik mij de mond niet snoeren, maar heb wel de naam aangepast, dit niet omdat ik bang ben voor aangifte, want ik heb van alles een kloppend bewijs dat Finta Bewind onzorgvuldig te werk gaat en niet in het belang van de mens correct werkt.
Laatst gewijzigd door kolonel01 op 16 aug 2017 18:18, 1 keer totaal gewijzigd.

Nijogeth
Berichten: 9889
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Klachten over bewindvoerder Finta Bewind uit Meppel

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Finta Bewind staat toch gewoon al meerdere keren genoemd in dit topic, waarom zou u het dan aanpassen?

thecure
Berichten: 2704
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Klachten over bewindvoerder Finta Bewind uit Meppel

Ongelezen bericht door thecure »

kolonel01 schreef:Helaas heb ik mijn tekst in de topic aan moeten passen omdat F B dreigt met aangifte bij de politie, F B wil dus op deze manier mij de mond snoeren en de fouten die F B heeft gemaakt en nog blijven maken mag niks over na buiten gebracht worden, want F B is bang dat hun naam er aan gaat blijkbaar.

Echter laat ik mij de mond niet snoeren, maar heb wel de naam aangepast, dit niet omdat ik bang ben voor aangifte, want ik heb van alles een kloppend bewijs dat F B onzorgvuldig te werk gaat en niet in het belang van de mens correct werkt.
laat ze maar aangifte doen, als uw verhaal klopt heeft u niets te vrezen.

kolonel01
Berichten: 14
Lid geworden op: 25 jul 2017 14:59

Re: Klachten over bewindvoerder Finta Bewind uit Meppel

Ongelezen bericht door kolonel01 »

Hallo iedereen hier even een kleine update wat betreft de klachten over Finta Bewind uit Meppel.

Op 16 augustus 2017 is de zitting bij de rechtbank over het ontslag aanvraag voor Finta Bewind uit Meppel.

Meer informatie volgt.
Laatst gewijzigd door kolonel01 op 16 aug 2017 18:19, 1 keer totaal gewijzigd.

kolonel01
Berichten: 14
Lid geworden op: 25 jul 2017 14:59

Re: Klachten over bewindvoerder Finta Bewind uit Meppel

Ongelezen bericht door kolonel01 »

Hallo, vandaag was de dag van de waarheid.

De rechter heeft gesproken en de betreffende bewindvoerder Finta Bewind uit Meppel heeft ontslag gekregen en heb inmiddels een nieuwe bewindvoerder, uiteraard zal het even tijd kosten tot de nieuwe bewindvoerder alles onder controle heeft, maar ik kan zeggen ben opgelucht dat ik toch mijn recht heb gekregen en zie de toekomst weer positief in.

De voorwaarden van Finta Bewind uit Meppel waren toch wel een beetje absurd, want ik zou maar 1 keer per week mogen mailen en bellen, en ik moest me bij neerleggen op de antwoorden die ik dan zou krijgen, alleen met die voorwaarden zou ik eventueel bij Finta Bewind kunnen blijven, maar omdat er geen vertrouwen meer is in Finta Bewind uit Meppel, en de daarbij absurde voorwaarden, heb ik duidelijk gemaakt dat ik er niet mee akkoord kan en wil gaan, en de rechter heeft besloten, om de ontslag toe te kennen en de nieuwe bewindvoerder toe gekend.

Heb hier ook een wijze les uit getrokken en die wil ik ook als tip mee geven.

Mocht je ooit onder bewind komen te staan en je mag zelf je bewindvoerder uit kiezen, neem dan contact op met diverse bewindvoerders en vraag of ze ook bereid zijn om een thuis gesprek te hebben, zodat je samen al het één en ander kan bespreken.
Wijst een bewindvoerder het gesprek af met de mededeling van dat eerst de rechter uitspraak moet doen, dan raad ik je met klem aan, zoek een andere bewindvoerder die wel voorn een thuis gesprek wil gaan, want dan kan je alvast afspraken maken en werkwijze bespreken.

Eenmaal onder bewind en het loopt dan toch anders dan je verwacht had, dan is het een heel gedoe om een andere bewindvoerder te krijgen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Klachten over bewindvoerder Finta Bewind uit Meppel

Ongelezen bericht door moederslink »

Goed nieuws!
Fijn voor u! Hopelijk komen er goede afspraken wb communicatie met uw nw bewindvoerder. Succes verder!

kolonel01
Berichten: 14
Lid geworden op: 25 jul 2017 14:59

Re: Klachten over bewindvoerder Finta Bewind uit Meppel

Ongelezen bericht door kolonel01 »

Ja ik heb er heel veel vertrouwen in dat met de nieuwe bewindvoerder het een succes gaat worden.

kolonel01
Berichten: 14
Lid geworden op: 25 jul 2017 14:59

Re: Klachten over bewindvoerder Finta Bewind uit Meppel

Ongelezen bericht door kolonel01 »

Nu ik over gestapt ben naar andere bewindvoerder heeft Finta Bewind uit Meppel me toch nog enkele trappen na gegeven zoals bij diverse bedrijven nog even snel post adres wijzigen in het adres naar Finta Bewind uit Meppel, wat dus voor mij het gevolg heeft dat ik bij enkele bedrijven niet meer kan inloggen en dus ook niet mijn gegevens kan inzien.

Ik heb uiteraard Finta Bewind uit Meppel om opheldering gevraagd, maar uiteraard zeggen ze nergens van af te weten en dat Finta Bewind uit Meppel geen aanpassingen heeft gedaan.
Het lijkt me sterk dat het automatisch aangepast wordt en zeker nadat de rechter Finta Bewind uit Meppel ontslagen heeft worden de wijzigingen gedaan.

Het blijkt nu dus ook weer dat Finta Bewind uit Meppel totaal niet te vertrouwen is en dat ze maar blijven liegen en bedriegen!

Ik wil dan ook iedereen er voor waarschuwen, heb je ook een bewindvoerder nodig, trap dan niet in de leugens en valse beloftes van Finta Bewind uit Meppel!!
Kortom mijn bevindingen met Finta Bewind uit Meppel is dat ze geen bewindvoerder waardig zijn en dat eigenlijk ook uit deze functie geheven zouden moeten worden.

Quincyqueen
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 sep 2017 09:34

Re: Klachten over bewindvoerder Finta Bewind uit Meppel

Ongelezen bericht door Quincyqueen »

Hallo

Ik heb ook veel problemen. Zit midden in rechtzaken met finta bewind en heb de bijna de zelfde klachten.

myrthe.dorgelo
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 jul 2019 07:46

Re: Klachten over bewindvoerder Finta Bewind uit Meppel

Ongelezen bericht door myrthe.dorgelo »

Dit bedrijf weet precies hoe ze hetniet moeten doen!!

Als je met ze belt, luisteren ze vooral niet naar je, en moet je hen laten uitpraten terwijl jezelf aan twoord bent.
Duurd t te lang verbreken.ze de l ij n.
Bel je terug nemen ze niet op, bel je daarna anoniem word r gewoon opgenomen.
Inhoudelijk word niet gereageerd op vragen mail op mail op mail.
Er is nooit genoeg saldo terwijl na maanden eindelijk de beheerrekening ingezien kan worden en dan is r saldo genoeg.
Aanvragen voor instanties vergeten ze ook steeds, spaargeld word weggeboekt maar geen.inzage in etc.
Zomaar alle adresgegevens veranderen zonder enig overleg of melden van.
En als je dreigt met radar/kassa oid dan krijg je een boxe mail dat dit nietprofessioneel is en ik moet stoppen met dreigen met radar/kassa
Maar dan ineens kan er wel intern vanalles geregeld worden.
Respectloos doen van alles achter je rug om, ging van fikara naar finta en vorige contactpersoon was ook ineens mn nieuwe bij nieuw bewind finta :-s
Zonder er duidelijk over te zijn wie ze werkelijk is!!
Mailcontact staat normaal 2 dgn voor om te reageren vanuit hen.
Stuur je een mail, krijg je reactie en antwoord je terug, kun je erdie donder van op aan dat je volgende reactie pas over 2 dgn zal zijn.
Bankzaken van dochter waar niemand meer in kan zelfs geen nieuwe pas voor kan aanvragen omdat sinds finta dr op zit, alles zomaar word veranderd.
En dan komen ze met een *** verhaal van algemene lijn abn, terwijl wij al 10 x bij banknzijn geweest.
Totaalplaatje nog niet compleet daar, en achtwrlijke aannames die ze maken zomasr uit nijs, gebaseerd op hersenspinsels die nergens over gaan.
[Verwijderd] , heb gelukkig alle mails en tevens ook telefoongesprekken, en alles word doorgespeeld naar radar/kassa etc

Niemand aan te raden dit, ze helpen je e er der de vernieling in dan oprecht te doen wat ze moeten doen.
[Verwijderd]




Nu deze weer, contactpersoon met vakantie.
Wel dik betalen ervoor maar dan niemand die er is die week.
En dit is al de 3/4e x in 3/4 maand.

Dan krijg je zon mail bv

Hierbij deel ik u mede dat ik volgende week 1 weekje niet aanwezig ben, vanaf maandag 29 juli tot en met maandag 5 augustus. Uw vragen kan ik tot a.s. donderdag 25 juli behandelen.

Tijdens mijn afwezigheid kunnen alleen spoedzaken worden opgepakt door mijn collega's.
Extra geld aanvragen worden in deze periode NIET in de handeling genomen, alle lopende en periodieke
betalingen zullen op de afgesproken data worden uitbetaald. De overige zaken zal ik na 6 augustus weer
behandelen.


[Verwijderd] waardeloos, geen woorden voor.
Daar betaal je ze dan ook voor om niks te doen

Gesloten