LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] koopwoning/ scheiden/ lopen vast.

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Winterman
Berichten: 856
Lid geworden op: 15 jan 2012 13:54

Re: koopwoning/ scheiden/ lopen vast.

Ongelezen bericht door Winterman »

sjors1970 schreef: en krijg het resteerende bedrag als het huis verkocht is.
En wat als het huis niet verkocht wordt? Het gaat nu al heel moeilijk en opgeknapt en aantrekkelijker betekend ook weer duurder. Wat als hij alsnog besluit er zelf te willen blijven wonen? Jullie hebben een gezamenlijke hypotheek. Wat zijn de betalingsvoorwaarden daarin?
Een opgenomen bepaling in een hypotheek kan zijn dat als één van de partners het huis verlaat en niet meer aan zijn betalingsverplichting voldoet, hij/zij na een bepaalde periode zijn eigendomsrechten verspeeld.

Ik kan er niet genoeg op blijven hameren. Zorg voor een advocaat die JOUW belangen behartigd en laat je nergens toe verleiden. Hoe mooi het ook lijkt.

sjors1970
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 feb 2012 10:17

Re: koopwoning/ scheiden/ lopen vast.

Ongelezen bericht door sjors1970 »

hoi,

denk idd dat dat de beste oplossing is want zie hem er dan nog niet zo snel uitgaan en met zijn niuwe vriendin en hun kind hier in trekken.

dank je wel voor alle wijze raad die je me hebt gegeven, kan het niet vaak genoeg zeggen maar ben een leek in dit soort dingen.

groetjes sjors

Suzanne 326
Berichten: 400
Lid geworden op: 01 sep 2011 10:37

Re: koopwoning/ scheiden/ lopen vast.

Ongelezen bericht door Suzanne 326 »

sjors1970 schreef:heb het even druk gehad maar zit met nog een vraag.

hij kwam van de week aan dat hij mij niet uit kan kopen volgens de bank. nu kwam hij met een voorstel! als zijn ouders voor 30.000,00 euro garant staan kan ik een nieuwe start gaan maken in een huur woning en krijg het resteerende bedrag als het huis verkocht is. hij gaat het hier dan een beetje opknappen en wonen zodat het huis aantrekkelijker word. zit hier ook weer een addertje onder het gras. heb ergens opgevangen dat als ik eerder het geld krijg dan het huis verkocht is dat ik dan als het wel verkocht is heel veel naar de belasting moet brengen. ga het weekend idd maar eens bekijken of ik een eigen advocaat neem. hij speeld volgens mij een heel vies spelletje!!!

Is dit topic niet meer voor Viva wanneer er problemen zijn in de relationele sfeer?

groetjes sjors

Gesloten