LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] krediet regestratie bedrijf experian

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
amieke
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 feb 2011 21:37

Re: krediet regestratie bedrijf experian

Ongelezen bericht door amieke »

Waar ik me vreselijk boos om maak, is dat persoonsverwisseling dus heel gemakkelijk is. De check die Experian doet, is uitsluitend op achternaam en geboortedatum. Verder heb ik via Experian de adresgegevens van de mevrouw die mijn naam en geboortedatum heeft en in de problemen zit. Dat noem ik niet erg zorgvuldig omgaan met persoonsgegevens.
Dan nog drie dingen:
1. In de brief die ik van Experian kreeg staat duidelijk dat hun check niet secuur is, maar dat ze daar ook niets aan kunnen doen. Tja, mijn idee is dan om niet meer te checken.
2. Op hun site staat een stukje wat ik nogal dreigend vind overkomen, namelijk:
Ik heb een brief van Experian ontvangen. Wat nu?
Dit betekent dat Experian graag meer informatie van u wilt ontvangen en uw gegevens op juistheid controleren. Het is natuurlijk van belang dat uw gegevens kloppen. Daarom is het raadzaam aan dit verzoek gevolg te geven. Als u ergens op rekening of krediet wilt kopen kan de betreffende leverancier bij Experian informatie over u opvragen. Een verkeerde registratie kan dan wellicht onnodige vervelende gevolgen hebben

Voor mij houdt dat in dat als je niet meewerkt, de vervelende gevolgen voor eigen rekening zijn. Zijn ze nou belazert!
3. Ik heb de brief die ik van Experian kreeg ingescand. Een brief die ik de rest van mijn leven moet bewaren, heb ik liever óók digitaal. Nu viel me op dat onderaan hun brief het volgende regeltje staat:
This page is an illegal copy when de following symbol experían appears in the background behind the text. Experían met een streepje op de i in plaats van een punt. En jawel hoor, op mijn gescande brief staat inderdaad een streepje op de i. Dus ik heb er nog niks aan ook, tenzij ik het origineel opstuur, want daarop staat een punt.
Heel graag zou ik willen weten of er iets tegen dit bedrijf iets te ondernemen valt. Niet omdat ik op afbetaling bij Wehkamp of Neckerman wil kopen, maar wel omdat ik niet elke keer als ik ergens een abonnement af wil sluiten, mijn "onschuld" wil bewijzen.

champ1
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jun 2011 13:57

Re: krediet regestratie bedrijf experian

Ongelezen bericht door champ1 »

Ik wilde ook 2 abbo's afsluiten via Hi (KPN) het systeem weigerde, bij Vodafone kon het wel. Dikke pech dus voor KPN. Ik heb geen schulden (volledig afbetaald huis zelfs) dus ik weet niet op basis van welke vage gegevens Experian mij niet kredietwaardig vind (schandalig dat zoiets kan). Ik kan inzage in mijn gegevens krijgen mits ik een kopie legitimatie opstuur, ik dacht het dus niet, dan kunnen ze nog meer grapjes uithalen. Ik vind het bijzonder triest dat een Firma als KPN zich verbind met een firma als Experian en zeker ook de gegevens "blind" overneemt en vertrouwt. Niet voor niets dat het niet zo heel goed gaat met KPN.

Experian moet ophouden met dit soor ongein en ik ga er ook verder mee. Ben er niet blij mee dat ik door hen niet kredietwaardig wordt genoemd, terwijl dit wel zo is d8 ik. Echt onvoorstelbaar wat er soms allemaal kan gebeuren in ons kikkerlandje en welke vage firma's zomaar mensen / familie's in een verkeerd daglicht kunnen stellen zonder enig bewijs/argument en toestemming.

edje654
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 jul 2011 12:29

Re: krediet regestratie bedrijf experian

Ongelezen bericht door edje654 »

Wij hebben binnenkort een intake gesprek voor een huur woning en ook wij moesten een uitdraai opvragen bij experian geen idee waarom misschien weet iemand dit. Er wordt verder niet gevraagt naar de huurdersverklaring van de huidige woningbouw dit vinden wij erg vreemd. Waar gaat de nieuwe verhuurder woonvisie in dit geval deze uitdraai voor gebruiken bij mijn partner staat op de experian brief: persoon: hoog, adres: hoog, postcode: hoog

Bij mijzelf staat: persoon: verhoogd, adres: hoog, postcode: hoog
Tevens staan er geboortedatums op die nooit van mijn kunnen zijn ikzelf ben geboren op 20-10-1972 en ik kom 2x 10-10-1970 tegen en 2x 19-10-1972

Ook wij vinden dit allemaal een vreemd verhaal.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: krediet regestratie bedrijf experian

Ongelezen bericht door Guardian72 »

@ Edje,

neem dan OOK een uitdraai mee van dit forum.
Indien ze om de uitdraai vragen - meld dan dat het niet klopt (fouten in geboortedata - dus kan je het zelf niet zijn) plus dat meerdere mensen vage zaken over Experian melden.

Dit bedrijf spamt trouwens mijn amerikaanse mailbox met enige regelmaat - een uitnodiging voor een gratis 'credit check'...

edje654
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 jul 2011 12:29

Re: krediet regestratie bedrijf experian

Ongelezen bericht door edje654 »

Vandaag wat wijzer geworden over het hoe en waarom een uitdraai van experian als je een intake hebt voor een woning. Woonvisie blijkt dus al geinformeerd te hebben over de kredietwaardigheid van mijn en mijn partner en aan de hand daarvan moesten we een uitdraai aanvragen omdat er een aantekening bij onze naam stond niet zozeer over de huur van het huis waar we nu wonen maar over je telefoon en of je ooit wat op rekening hebt gekocht. Met deze informatie hebben wij eens gebeld met het juridisch loket te rotterdam ( 0900-8020) het verhaal daar eens voorgelegt en ook over de verkeerde geboorte datums deze mevrouw heeft met verbazing het verhaal aangehoort en heeft aangegeven dat als wij door dat formulier geen woning van woonvisie krijgen hun dit schriftelijk aan ons mee moeten geven met het waarom we de woning niet krijgen omdat een woninghuren niets met aankopen of andere (vroegere) schulden te maken heeft. Ze vond wel dat ze navraag konden doen naar huurachterstanden en verder niet. Als we dus de woning niet krijgen moeten we met het papier waarop staat dat we de woning niet hebben gekregen omdat......... naar het juridisch loket en die gaan dan een dossier opbouwen om hier werk van te maken want ook zij vinden dat hier iets niet klopt. Dus heb je problemen met het kopen of aanvragen van iets door experian meldt het AUB bij het juridisch loket.

Gesloten