LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Laptop ter reparatie ingeleverd, erger terug gekregen.

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
H-Smit
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 feb 2021 18:34

Laptop ter reparatie ingeleverd, erger terug gekregen.

Ongelezen bericht door H-Smit »

Hallo iedereen,

Ik heb gisteren mijn macbook ter reparatie ingeleverd bij een apple store. Een knop van mijn toetsenbord (de caps lock) werkte slecht en apple had voor deze serie MacBooks een speciaal programma uitgerold omdat de toetsenborden met deze "vlinder" systeem vaker slecht werken. Vandaag kreeg ik dus een telefoontje van Apple dat ik 3 maanden te laat ben om van deze speciale programma gebruik te maken en ondanks dat maar 1 toets slecht functioneert moet de gehele toetsenbord vervangen worden. Kosten, 700 euro... Ik heb ervoor gekozen om dit niet te doen omdat ik niet 700 euro wil betalen om 1 toets te vervangen die ik toch al weinig gebruik.

Nu kom ik thuis aan en merk ik dat mijn caps lock niet meer klikt en dat deze knop naar beneden hangt. Voordat ik mijn laptop had gebracht klikte de caps lock nog wel maar reageerde hij niet na 1 keer klikken. Je moest een aantal keer klikken totdat de deze knop reageerde. Het grootste probleem is dat als ik nu ga werken dat de caps lock vanzelf nu steeds aan gaat. De caps lock gaat dan ook heel moeilijk weer uit omdat deze toets gewoon slecht werkt. Ik heb apple hierover gecontacteerd en zij stellen als oplossing voor op de toets weg te halen. Hierdoor mis ik 1 toets in mijn toetsenbord en kan ik deze ook niet meer gebruiken. Ik heb aangegeven dat ik dit geen goede oplossing vind omdat een missende toets gewoon niet mooi staat. De dame achter de telefoon bij Apple (die vanaf het begin al helemaal geen zin had om te praten omdat ik 15 minuten voor sluitingstijd belde) gaf aan dat het verwijderen van de caps lock de enige oplossing is en dat ik het er maar mee moet doen. Mijn vraag is nu, is Apple niet verplicht om mijn laptop in dezelfde staat terug te geven als hoe zij mijn laptop eerst gaven? Zij hebben het eigenlijk erger gemaakt want mijn caps lock klikt niet meer en gaat nu vanzelf aan. Een missende toets vind ik geen gezicht en vandaar vind ik dit geen goede oplossing. Aan de andere kant is het buitengewoon vervelend dat de caps lock nu steeds vanzelf aan gaat en dat de knop nu niet meer klikt en daar beneden blijft zitten. Wat ik wil is dat mijn laptop in dezelfde staat terug gegeven wordt als hoe ik hem gegeven heb. Wat adviseren jullie mij om te doen? Heb ik geen poot om op te staan of moet ik iets van juridische stappen nemen?

Bedankt voor jullie tijd en moeite!

Groetjes,

Smit.

H-Smit
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 feb 2021 18:34

Re: Laptop ter reparatie ingeleverd, erger terug gekregen.

Ongelezen bericht door H-Smit »

Kleine correctie in de 9e regel van de tweede alinea: mijn vraag is nu, is Apple niet verplicht om mijn laptop in dezelfde staat terug te geven als hoe ik mijn laptop heb ingeleverd?

Seinhuis
Berichten: 2375
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Laptop ter reparatie ingeleverd, erger terug gekregen.

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Apple is inderdaad verplicht om je laptop in het zelfde staat terug te leveren, plus de reparatie (waar je in dit geval van af hebt gezien).

Echter, je zit met de bewijslast. Hoe ga je het bewijzen dat het bij Apple kapot is gegaan? Tevens geef je zelf aan dat het al kapot was.


Als je gelijk hebt, ga je deze niet krijgen. Mijn advies is om je verlies te nemen, en een nieuwe laptop te kopen (is misschien goedkoper of bijna net zo duur als reparatie)


Mocht je toch een poging willen doen, neem contact op met je rechtsbijstandverzekering of Europese platform voor onlinegeschillenbeslechting (ODR) http://ec.europa.eu/consumers/odr

Moneyman
Berichten: 30044
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Laptop ter reparatie ingeleverd, erger terug gekregen.

Ongelezen bericht door Moneyman »

Juridische stappen om een capslock-toets, die al kapot was? Waarom steek je je geld en energie niet in een bezoekje aan een repair shop?

Justmeagain
Berichten: 541
Lid geworden op: 11 aug 2019 14:49

Re: Laptop ter reparatie ingeleverd, erger terug gekregen.

Ongelezen bericht door Justmeagain »

Koop voor een paar tientjes een mechanisch toetsenbord met bluetooth. Probleem opgelost
.....maar helaas bij Apple gebruikers draait het in 99% van de gevallen om uiterlijk.
Estetisch minder mooi ?, Ja, beter toetsenbord, dikke ja en 700 euro voor een stuk plastic serieus. bij Dell ben je een fractie van deze prijs kwijt.

Gesloten