LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Laptop van bol.com na reparaties nog steeds defect

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Ninokono
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 mar 2021 21:57

Laptop van bol.com na reparaties nog steeds defect

Ongelezen bericht door Ninokono »

Ik heb een paar maanden geleden een laptop bij bol.com gekocht. Dit was allemaal prima tot na twee maanden ik een tweede scherm erop wou gaan gebruiken en dit niet lukte.

Ik heb contact met bol.com genomen en de laptop naar hun toe gestuurd voor reparatie. De laptop is 1 dag bij de reparateur geweest en daarna terug gestuurd dat alles goed is en de laptop geen mankementen had. Toen ik de laptop weer had ben ik hem meteen gaan testen en mij probleem was er nog steeds + de camera werkte nu ook niet meer. Gelijk weer bol.com gebeld en alles aangegeven en mevrouw vertelde mij dat ze waarschijnlijk gewoon niet goed hebben gekeken en dat ik hem maar weer even moest op sturen. Ik heb een brief ingebrekestelling naar hun opgestuurd en na hun ontvangst via de mail contact gehad, ik moest allemaal bewijzen maar toe sturen (ik heb dit ook gedaan).

Uiteindelijk heb ik gezegd dat ik hem nog 1x weer wil opsturen voor hun echter is dit wel de laatste kans. Nu is de laptop weer terug en hebben ze volgens hun de moederbord en camera vervangen, ook al staat in het digitale rapport en papieren rapport allebei wat anders. De laptop heeft nu haren onder de licht gevende toetsen en krassen aan de zijkant, ook werkt het tweede scherm nog steeds niet. Ik heb meteen contact met hun opgezocht en de laptop niet meer gebruikt. Bol.com zegt dat ik hem nog een keer moet opsturen en dat zij recht op 3 reparatie mogelijkheden hebben.

Mijn vraag is. Wat kan ik doen en hoe kan ik ervoor zorgen dat ik mijn geld terug krijg.

Voordat je de problemen bij het scherm zet:
Het scherm werkt op twee andere laptops + 1 pc
Ja ik heb andere kabels geprobeerd de kabel is prima

Seinhuis
Berichten: 2374
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Laptop van bol.com na reparaties nog steeds defect

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Je moet eerst weer een klacht indienen bij bol.com. Komen jullie niet uit, ga dan naar je rechtsbijstandverzekering, of dien je klacht in bij geschillencommissie thuiswinkel (https://www.degeschillencommissie.nl/ov ... uiswinkel/). Dit kost 52,50 en dat bedrag krijg je terug als jij in het gelijk wordt gesteld.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Laptop van bol.com na reparaties nog steeds defect

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ninokono schreef:
17 mar 2021 22:09
Bol.com zegt dat ik hem nog een keer moet opsturen en dat zij recht op 3 reparatie mogelijkheden hebben.
Dat is onjuist. Zij hebben geen rechten.

U heeft recht op een herstel of vervanging (in beginsel naar vrije keuze). Wanneer zij niet binnen een redelijke termijn en zonder ernstige overlast daarvoor hebben gezorgd, dan komt daar ontbinding en prijsvermindering bij als opties.

De geschillencommisie is een redelijke optie. Een incassobureau kan ook. En dan heb je ook nog de rechter.

NeoDutchio
Berichten: 12318
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Laptop van bol.com na reparaties nog steeds defect

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Welk type laptop is het? En wanneer exact hebt u het gekocht?

Verder heb ik een deja vu. Ik kan het topic zo 123 even niet vinden, maar er is al eerder eenzelfde topic voorbij gekomen.

sake1987

Re: Laptop van bol.com na reparaties nog steeds defect

Ongelezen bericht door sake1987 »

NeoDutchio schreef:
18 mar 2021 13:56
Welk type laptop is het? En wanneer exact hebt u het gekocht?

Verder heb ik een deja vu. Ik kan het topic zo 123 even niet vinden, maar er is al eerder eenzelfde topic voorbij gekomen.
Kriebelde bij mij ook wat toen ik het las, kan het ook niet vinden, kan natuurlijk toeval zijn.

NeoDutchio
Berichten: 12318
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Laptop van bol.com na reparaties nog steeds defect

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

sake1987 schreef:
18 mar 2021 15:28
NeoDutchio schreef:
18 mar 2021 13:56
Welk type laptop is het? En wanneer exact hebt u het gekocht?

Verder heb ik een deja vu. Ik kan het topic zo 123 even niet vinden, maar er is al eerder eenzelfde topic voorbij gekomen.
Kriebelde bij mij ook wat toen ik het las, kan het ook niet vinden, kan natuurlijk toeval zijn.
Het kriebelde vooral omdat de laatste regels uit het OP toentertijd als reactie gegeven zijn. En ik meen mij te herinneren dat het toen om een laptop ging die niet geschikt was om een tweede scherm aan te hangen.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Laptop van bol.com na reparaties nog steeds defect

Ongelezen bericht door Revoked »

De meeste laptops, vanaf de "middenmoot", zijn geschikt om een tweede scherm aan te sluiten. Maar niet om het gelijktijdig met het eerste scherm te gebruiken. Vaak is het " of of". Dat is natuurlijk afhankelijk van de videokaart.
Geen idee wat TS voor laptop heeft/had. Grote kans echter dat het een enkelvoudige aansluiting betreft.

Gesloten