Levensloopsparen: ingehouden van mijn nettoloon

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Adneij
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 mei 2021 12:19

Levensloopsparen: ingehouden van mijn nettoloon

Ongelezen bericht door Adneij »

Ik ben werkzaam als ondersteunend personeel in het primair onderwijs.

Ik heb indertijd levensloop gespaard.
Het is nu tijd om het echt op te nemen...
Ik kwam tot de ontdekking dat mijn inhouding om te sparen vanuit mijn netto loon is ingehouden.
Mijn vraag aan u:

Wat kan ik doen om te bewijzen dat alles van mijn nettoloon is ingehouden, zodat ik mijn volledige uitbetaling kan ontvangen?

Door waterschade 1 decennia geleden heb ik veel papier verloren.
Ik heb slechts 3 loonstroken nog om te tonen dat het bedrag van mijn nettoloon is ingehouden.
Het is aldoor zo geweest dat de inhouding rechtstreeks van mijn netto inkomen is overgemaakt.

Met vriendelijke groeten,

S. Adneij - Ganesh

Jablan
Berichten: 6161
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Levensloopsparen: ingehouden van mijn nettoloon

Ongelezen bericht door Jablan »

Ik zou als eerste contact opnemen met je salarisadministrateur en vragen wat zij nog in het archief hebben liggen, hoe ver zij terug kunnen gaan om je kopie stroken te geven. Alternatief hiervoor: een verklaring met een bevestiging, dat de inhouding netto was. Met deze papieren kun je een afspraak maken bij de instelling, waar je geld is gestald, om de netto betaling erdoor te krijgen.
Neem geen genoegen met 'stuurt u maar op', probeer het met een echt mens aan de andere kant te regelen.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Levensloopsparen: ingehouden van mijn nettoloon

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Het komt mij hoogst onwaarschijnlijk voor dat u deelgenomen hebt aan dat levensloop sparen en dat uw werkgever dat bedrag van uw netto loon zou hebben ingehouden.

Dus zoals gezegd, neem eens contact op met de salarisadministratie van uw werkgever.

Helper777
Berichten: 97
Lid geworden op: 18 apr 2021 16:42

Re: Levensloopsparen: ingehouden van mijn nettoloon

Ongelezen bericht door Helper777 »

Misschien kijken op mijn belastingdienst of mijnuwv, misschien staat daar nog iets?

Gesloten